{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Alfa Romeo 156 {{forumTopicSubject}}

Hej. Er der nogen her der har haft sådan en Alfa og kan give lidt råd ang. hvad man skal være obs. på når man skal købe sådan en. Jeg synes jeg har set en del med knækket tandrem og rust i bunden, men ved ikke om det er generelt. Er nogen motorer/årgange bedre end andre. Mvh. Gert

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alfa Romeo 156
  • #1   15. feb 2013 alfa er nok noget af det mest ustabile møg på 4 hjul. bare se top gear ,de har osse testet den teori . og har den selespeed gear så LØB . de lave smukke biler , men de har en tendens til at se bedre ud end de køre . dog siges det at man ikke har været rigtig bil entusiast før man har haft en alfa og de problemer der følger med den.

• #2   15. feb 2013 husk at finde ud ad af om den kører på det rigtige olie., deres topstykker har mange svagheder

• #3   15. feb 2013 Deres indsugningsmanifolde er heller ikke gode. De er lavet af plastic, og de sprænger hvis man er god til at motorbremse. Det kan de ikke holde til i længden. Jeg har hørt det fra en mekaniker som har lavet en del af den fejl. Det er en halvdyr omgang.
    Kan dog ikke huske om det kun er nogle af motorene der har det problem, eller dem alle.

• #4   15. feb 2013 Ningo, du tager helt fejl!!! er igang med den 6 alfa romeo..og det er ubetinget den mest fejl fri bil model jeg til dato har haft.....

Den bil med flest fejl jeg har kørt i er VW passat (og ja de ruster sku mere en alfa det til trods for galvaniseringen) der næst ford som bare går i stykker konstant..

Meen når du køber alfa er der ting du skal kikke efter jeg ville også holde mig fra selespeed da de ilængden for problemer med selespeed hydralikhuset og det koster ca 13.000 kr at skifte. Men det er afgørende at tandrem skiftet er overhold og dette skal gøres pr 60.000 km og ikke som de foreskriver 90.000 km i 156`eren til -02 modellen. Og gå efter en som har hold service og det er afgørende at du bruger den rigtige olie samt at denne tjekkes jævnligt de fleste bruger lidt det skal en alfa. Hold dig langt fra en gør det selv alfa da mekaniken er fint følende. reservedele kan skaffes til rimelige priser.

Du for en lækker bil som giver en fantastisk køre glæde.. men husk at passe på den og hold dig væk fra "brian" modellerne som er blevet tæsket..

Du kan se et par stykker af dem jeg har haft i mit galleri. Jeg har netop købt mig en 159`er

Og Husk og spørg dem der giver dig råd om de har haft en eller de udtaler sig på vejne af deres fætters kusines tantes allerbedste vens mosters søn som engang har set et billede af en alfa som holdte i nødsporet på en motorvej i Tyskland eller måske var det en...???

Spørg endelig hvis du vil vide mere i en PB

• #5   15. feb 2013 giver dig ret morten...

har selv haft en 156 1.8 TS var en super fed bil og kørte pisse godt uden problemmer eller fejl... oh havde den i 2 år

• #6   15. feb 2013 Det er ubetinget en af de dårligste biler på gaden. Flot er den, men den er så uhyggelig ringe. Men det er jo så også derfor den er så billig.

Du skal tænke dig godt om. Hvis du vil have en, så sørg for at have penge til uforudsete reparationer.
    Og kørt bilen til en mekaniker, og få den gået grundigt igennem inden køb. Der kan gemme sig mange ubehagelige overraskelser.

• #8   15. feb 2013 Køb dog en 166er,er skruet lidt bedre sammen.De er til at få til rimelig penge.

• #9   15. feb 2013 Tja jeg har haft 2 GTV'er dog fra 80 og 81 saa har jeg haft 3 75'er 1,8 /1,8T/3,0 0g en 164er kanone biler.
    Min morbror har nu 2 x 33er 1,5/1,7 en 75 evo og har tidligere koert sut, 164 QV, 146,159 han har aldrig haft boevl med sine, Dog er de altid koebt nye.
    Sa har jeg haft EN enkelt VW og havde den i 3 uger har aldrig overvejet at koebe en igen.
    Saa ja det er en smags sag og det er et fedt hvad bilmaerke du vaelger saa er det noget lort hvis de ikke er passet ordenligt.

• #10   15. feb 2013 Alfa 156 ligger på top 5 i Danmark over biler med flest fejl Per 100 syn. En 156er koster også kun 10-15k selvom det er en år 2000 bil med aircon og en hvis kørekomfort - det er der en grund til.

Men i bund og grund tror jeg bare det handler om at se sig godt for. Vil man have en 10 år gammel fejlfri Alfa 156 tror jeg det er 10 gange så vigtigt som andre biler det er en "garagebil" og den har fuld servicebog.

Har selv en forkærlighed for 156eren men har droppet den da dem på markedet er så ufatteligt misvedligeholdte.

• #11   15. feb 2013 Takker for svarene. Som jeg skrev i indlæg er det svar fra nogen der har haft bilen jeg er int. i. Hvad er det f.eks der ruster på dem. Jeg havde godt luret, at der må være nogle ulemper til de priser de står til. Til gengæld ser de meget vedligeholdt ud, dem jeg har set. Synes ikke rigtig der har været noget imellem der har været Brian agtigt. Mvh. Gert

• #12   16. feb 2013 Jeg har lavet en hel del af dem som mekaniker de sidste 10-12 år. Ang rust, så er det altid i selve undervognen. Den er bygget helt håbløst mht samlinger, og så har den fået gummihud fra fabrikken. Det er når der kommer vand ind bag gummihuden det går galt. De kan se nok så fine ud udenpå, og de kan faktisk også se meget fine ud i bunden, men begynder man så at rykke gummihuden af, er virkeligheden som regel en ganske anden.

Helt tilbage i 2002-2003 huggede vi en v6'er op. Der var ikke een hel plade tilbage i undervognen. Og den så ud som ny både ude og inde.

• #13   16. feb 2013 Gert, det er ikke noget du ikke kan få tjekket i en syns hal koster sådan et tjek ca 380 kr bare sæt det som en betingelse for handlen, selvf kan man ikke få en 16-12 gammel bil til 10-20000 kr uden der er lidt der måske skal laves men der er massere af gode biler der ude og det er rigtigt at 97-98 bilerne havde mange rust problemer i bunden. Men som tidligere sagt har jeg ingen problemer haft med de 6 156`er jeg har haft.

• #14   16. feb 2013 Ja gummihud kan snyde noget, men måske de er bedre i de nyere årgange f.eks 1999.
    Har sendt en pb til Morten.
    Tak for svarene

• #15   16. feb 2013 Nogle siger det er bedre efter 1999, jeg kan ikke se forskellen. De har stadig gummihud, og de ruster umiddelbart som de ældre.

Kommentér på:
Alfa Romeo 156

Annonce