{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solgt videre uden omreg.
  • #1   1. apr 2008 Du skal bare afmælde den hos din forsikring NU, så får politiet besked her om, køre ud og klipper pladerne.

• #2   1. apr 2008 hvis du har en slutseddel på salget har du jo også køberens adresse, og så ville jeg have meldt den stjålet efter de første tre uger.

• #4   1. apr 2008 black adder H - det kan give ris til egen røv, den er jo ikke stjålet i det den er solgt.

• #5   1. apr 2008 Jeg kan ikke afmelde min forsikring på den da den stadig står i mit navn.... Det siger Codan i hvert fald...

• #6   1. apr 2008 selvfølgelig kan du afmelde forsikring.

• #7   1. apr 2008 Hvorfor omregistrere du ikke bilen med det samme sammen med den nye ejer oppe hos Skat, så undgår du alle de problemer.

• Lasse R
    Lasse R Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 8 Svar: 171
    #8   1. apr 2008 — Lars S — --> det kan ikke give ris til egen røv. Det er ikke bilen han melder stjålet, kun nummerpladerne.

• #9   1. apr 2008 Nicolai - ^ jeg vil hellere vente på skat end en tosse som ikke kan finde ud af at omregistere en bil inden for 3 uger.

• #10   1. apr 2008 jeg har prøvet det før ,du skal afmælde bilen solgt hos Skat hvis den ikke er omregistret efter 3uger så river panserne pladerne af og Skat giver din forsikring besked

• #11   1. apr 2008 selvfølgelig kan man da afmelde sin bil fra forsikringen når man har solgt den.. det gør jeg hver gang jeg har solgt en bil og ingen problemer i det..

• #12   1. apr 2008 forsikringen vil oftest have at man omregistrerer den FØR de afmelder den.. Men de kan godt gøre det omvendt i nogen tilfælde..

Man omreg. den på motorkontoret og ikke SKAT!!

Politiet er ligeglade da de bare ser det som en privathandel der er gået gal og det har de sq ikk tid til at se efter hver gang det sker...

Men bare pres din forsikring.. så sker der det som Lars S siger..

• #13   1. apr 2008 Hvis du har en slutseddel med dato på, så skal du ikke bekymre dig hvis personen smadrer bilen i mellemtiden.
    I første omgang vil DIN forsikring dække, men de sender så regningen direkte til den nye ejer - selvom den stadigvæk står i dit navn. Du skal bare kunne bevise at du havde solgt bilen til ham. Så i den sidste ende hænger køber på eventuelle skader

• #14   1. apr 2008 mmg man skal da omreg. den hos SKAT..

• #15   1. apr 2008 TIL MMG.. Læs:

Her står du: Motor og nummerplader > Nummerplader og registrering
    Ny ejer eller bruger (ejer- og brugerskifte)
    --------------------------------------------------------------------------------

Hvis du har købt et brugt køretøj, der har nummerplader, skal du meddele SKAT at det nu er dig, der ejer bilen. Det gør du ved at aflevere en udfyldt anmeldelse til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter. Anmeldelsesblanketten findes endnu ikke i elektronisk format her på www.skat.dk, men du kan få den på nummerpladeekspeditionen. Anmeldelsesblanketten skal underskrives af køretøjets nye ejer, nye bruger eller anden person med skriftlig fuldmagt. Find den nærmeste nummerpladeekspedition.

Du skal også anmelde det, hvis du i en længere periode fast bruger et køretøj - f.eks. i nogle måneder. Det er ikke nødvendigt at anmelde, at du kortvarigt låner et køretøj.

Du skal have følgende med på motorkontoret:

køretøjets seneste registreringsattest
    et forsikringsbevis (gælder ikke påhængskøretøjer)
    eventuelt dokumentation for godkendelse ved syn. til Periodisk syn af køretøjer)
    Når du anmelder til nummerpladeekspeditionen på et skattecenter, at du er bruger af et køretøj, bliver det registreret i motorkøretøjsregisteret. Der udstedes også en ny registreringsattest, hvoraf dit navn fremgår. Registreringsattesten sendes til ejeren.

Du skal være opmærksom på, at du skal betale for ejer- og brugerskifte, medmindre du f.eks. overtager køretøjet fra din ægtefælle.

Du skal ikke betale for ejer- eller brugerskifte af en lille knallert.

Særlige betingelser
    I nogen tilfælde er der særlige betingelser for ejer- eller brugerskifte af et køretøj, f.eks. hvis:

køretøjet er en lastbil, bus eller taxi
    køretøjet skal bruges til andre formål end hidtil f.eks. godstransport eller personbefordring
    der skal betales registreringsafgift
    Du kan få nærmere vejledning om ejer- og brugerskifte hos nummerpladeekspeditionen på et skattecenter. Find den nærmeste nummerpladeekspedition.

Mere information

Find flere oplysninger på skat.dk/motor eller ring til SKAT på telefon 7222 1818.

• #16   1. apr 2008 For du kan ikke gøre det på motorkontoret mere...

Kommentér på:
Solgt videre uden omreg.

Annonce