{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.102 visninger | Oprettet:

HJÆLP.. Fotovogn... {{forumTopicSubject}}

Hey alle.. i må hjælpe..
Jeg er lige blevet snuppet i en fotovogn med 105km/t, på landevejen hvor man må kører 80... Jeg sku lige accelere op da der kom en bil hurtig bag mig...
Jeg er jo den som har mit kort på lån.. har kun haft kortet et ½ år..
Så jeg får selvfølgelig en bøde, men kan jeg være så uheldig at få lov til at komme til teoriprøve eller køreprøve også med den fart??

Håber nogle kan hjælpe..

Mvh Morten!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP.. Fotovogn...
  • #3   27. jan 2005 Hvis du har en forøgelse af 70% af farten, så ryger kortet.
    Men nu har du jo ikke kørt så stærkt, så tror du slipper med en bøde.

• #4   27. jan 2005 Jeg er lige blevet "skudt" til 131km/t på landevej. Det er enten 60% eller 70% man må køre for stærkt. Min overskridelse er på 59,?% Har ikke fået bøden endnu, men på papiret fra panseren der stoppede mig lyder bøden på 2000kr.
    Du har stadig kortet, hvis du ikke har lavet noget før!!

Hellere 1 fartbøde, end 4 parkeringsbøder smiley

• #5   27. jan 2005 Må desværre fortælle, at den nye 30% regel ER trådt i kraft, så du kørte 1 km/t hurtigere end de 30%.. Men du kan håbe dit speedometer afviger lidt, så det i sidste ender viser sig du kørte mindre... for er de lede, kan de godt gi´ dig en betinget, eftersom du kørte mere end 30% for hurtigt.

• #6   27. jan 2005 Brian er de 30% ikke bare bøde bliver forhøjet?

Ellers skal jeg da til at sætte farten ned til under 155 (166 på speedo) når jeg kører langt på motorvej når der ikke er trafik ;(

Har haft kortet i 2 mdr og kørt 7000 km ;D

• #7   27. jan 2005 Den er 60% over tilladte så ryger det 40% med påhængsvogn. og når man over 140 kommer der 500kr oveni for hver påbegyndt 10km. Det er iøvrigt 33% af alle fotoer der bliver slettet pga ringe kvalitet... (Har lig selv været af med kortet for nylig)
    Og sammy så må du sgu komme for sent, i en 50km zone køre man satme ikke så stærk du burde sgu og ha dit kort frakendt så lang tid at du ikke længere har kræfter til at få den højere op end 50

• #8   27. jan 2005 Alle biler burde sgu have fartpilot med limit, men okay, det kræver også lige at folk gider bruge det. Jeg bruger det tit selv inde i byområderne, er kanon.

• #9   27. jan 2005 Sammy du er ik den eneste der har prøvet det.. Hehe.. prøvet jeg oz Maj sidste år.. *ups*

• #10   27. jan 2005 Okay.. tak drenge...
    Men er nu lidt forvirret.. er det 30 eller 60%?? smil...
    Har set på poltiets hjemmeside at der står 60%??
    Har også fået af vide at på fotofælder kan man ikke få taget kortet, da det kan være hvem som helst som har kørt bilen...
    Men hvad skal jeg tro?? er mit kort i sikre hænder endnu??

• #11   27. jan 2005 Nicolai P: Slap nu af og læs teksten, han kørte 105 i en 80 (firs) km zone, ikke 50.. Der jo ingen grund til at skræmme knægten væk.. Håber du klarer skærene Sammy

• #12   27. jan 2005 Att: Kasper S.. okay, så jeg brude ha mit kort endnu, eller?

• #13   27. jan 2005 Nicolai P. Det må du unskylde, det var mig der havde byttet om på navnene.. Vi er enige, 105 i 50 zone, er satme uforsvarligt

• #14   27. jan 2005 Morten, jeg er ret sikker på at du beholder dit kort. Kender en der mistede det i sensommer 04, men hun kørte også 143 i en 80 km/t-zone..

• #15   27. jan 2005 Hvis du skal være sikker, har du noget hængende i forruden nogle terninger eller sådan noget, solbriller på og solskærmen nede! Så tro jeg du er rimelig sikker på ikke at få en bøde af en fotovogn!

• #16   27. jan 2005 Kasper s: Tak for det.. så vil jeg ikke gå at være så bange for det... selvom det stadig er noget skidt.. så tak for det.. kan jo altid lige lægge et indlæg herinde når jeg får svaret...

Claus Z: Jamen jeg har min streamer i forruden??

Kommentér på:
HJÆLP.. Fotovogn...

Annonce