{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp fotovogn
  • #1   13. jun 2012 Jeg er før blevet blitzet i en overhaling og der fik jeg aldrig en bøde.
    Det samme har en af mine kammerater prøvet...

Dog er det nogle år siden, så ved ik om de har lavet om på det...

• #2   13. jun 2012 Der er kun 1 der får bøden.

• #3   13. jun 2012 Det er slet ikke sikkert nogle af jer får en bøde, for nu kan der stilles tvivls spørgsmål ved, hvem af jer fotovognen har målt ..

• #4   13. jun 2012 De har en meget nøjagtig skabelon som de sætter hen over billedet der viser nøjagtig hvor radar strålen som kun har en spredning på 2 grader den måler.
    Dette er et godkendt og kalibreret stykke værktøj de bruger til netop disse sager.

Så det er meget sandsynligt den kan blive til noget, men der er også tilfælde hvor i lige precis begge ligger ud for den smalle 2 graders åbning af strålen og så anulere de billedet.

Så det er ikke et elelr andet krammer marked hvor man mødes på midten om hvor og hvem der blevet målt, det kan afgøres meget precist på billedet hvor radaren har målt.

• #5   13. jun 2012 Jeg har også prøvet at blive blitzet under overhaling fik ikke noget.

• Rene  H
    Rene H Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 9 Svar: 69
    #6   13. jun 2012 De kan ikke give en bøde hvis i er blevet blitzet i en overhaling.
    Har noget og gøre med, skylds spørgsmålet. Altså hvem kørte for hurtig..

Har selv været udsat for det...

• #7   13. jun 2012 Fotovognen tar kun billede i den ene side.

Hvis de kan se der ligger en til overhaling så vil målingen blive annuleret. For en fotovogn bruger radar til at måle hastighed. Så kan der komme tvivl om hvem der er blevet målt.

• #8   13. jun 2012 Du vil da aldrig kunne se en bil bagved en lastbil du er ved at overhale. Så skal han da ha snuden helt fremme. Så kommer tvivl spørgsmålet igen. Hvem har radaren målt? smiley

• #9   13. jun 2012 De kan ikke bevise om det er lastbilen eller personbiler der er målt. Så nej det kan de ikke bare gøre. Hvis du går i retten med det så vil din bøde blive annuleret da de skal ha målt din fart.

• #10   13. jun 2012 Lasse.
    Du er forkert på den her.

Den tager et billede med fart af mc'en og videokameraet filmer nummerpladen, og beggedele bruges som bevis mod ejeren af mc'en

Du kan ikke få en hastighedsbøde uden tilhørende fartmåling. For hvor er så deres bevis for din hastighed

• #11   13. jun 2012 Så er det bare at nægte, De SKAL bevise du har kørt for stærkt. Ellers kan de stoppe alle og bare give dem en miniumsbøde uden bevis,
    Det holder ikke i retten.

• #12   13. jun 2012 Hvis der er tvivl om målingen på ATK'en så bliver der ikke udstedt nogen bøde.

• #13   13. jun 2012 Du får heller ikke en Bøde på ATK'en hvis der ikke er en hastighed

• #14   13. jun 2012 Nej at overhale en politibil er ikke nok, Der Skal en fartmåling til,

Det er de færreste politibiler der er udstyret med video. Færdselspolitiets vogne har dem monteret, men ikke alm politibiler.

• #15   13. jun 2012 Du tager den bare i retten, Så skal politiet fremføre deres beviser på din fartoverskridelse.

• #16   13. jun 2012 Når de sender det ind til beregning, Så får de jo også en måling på ham.

• #17   13. jun 2012 Du skriver her de IKKE har en måling og han får miniumsbøden. Nej han får ikke miniumsbøden.

Han får bøden når der er fortaget udmålingen

Lasse S

Skrevet: 13-06-2012 16:45:59

Bagermesteren . det kan du da i hvert fald. De stoppede en på motorvej hvor de ikke nåede at få en måling. han fik en minimuns bøde for at ha kørt for stærkt.

• #18   13. jun 2012 ATK'en tager kun et billede.

Ellers må du lige linke til et sted hvor der står den tager flere billeder pr måling.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/hastighedskontrol_ATK/maaleudstyr_maaling/

Målingen fra en Kameravogn sker ca. 15 - 30 meter ud for Kameravognen, i en vinkel på ca. 45 grader ud fra målevognen, så man kan sagtens nå at bremse ned hvis man ser den i tide. Den røde blitz i bagruden bliver skudt af hver gang der foretages en måling, men er ens faktiske hastighed omkring 56 km/t eller lige derunder vil man oftest ikke høre fra Politiet, selvom man fik den røde blitz at se. Hvis der er mere end ét køretøj i målefeltet, vil målingen oftest blive kasseret, med mindre den ene bil er langt fra midten af billedet. Politiet har en skabelon de ligger over billedet for at sikre at man ikke har målt den gale bil.

• #19   13. jun 2012 Nej det lyder ikke dumt. Uden bevis ingen bøde. Så nemt er det.

Jeg arbejder med det til hverdag bare i Forsvaret, så jeg kender godt reglerne for at der skal være en måling før du kan få en bøde.

200 km/t og så må de ikke stoppe en..? Hvor har du lige det fra.??

• #20   13. jun 2012 Du er helt galt på den.

Et antal billeder bliver henlagt af tekniske årsager eller fordi føreren af bilen ikke kan genkendes. I disse tilfælde får man ikke en bøde.

Det er fordi 35-50% af billederne ikke bliver til noget. Så hvis de måler 100 biler der kører for hurtigt, så bliver 35-50 af billederne til bøder.

• #21   13. jun 2012 blitz= målingen starter og ikke lige med at blitz er et bilede.
    aaa hva..?

Fotovognen måler dig på kort afstand, og kører du for hurtigt, så tager den et billede hvor der er angivet en fart, og tidspunkt på.

• #22   13. jun 2012 NÆGT ALT, og sig at lasbilen overhalede indenom haha

• #23   13. jun 2012 dichael ja det siger jeg til dem smiley

• #24   13. jun 2012 Hold da op en fantasi du har. Du gætter vist på livet løs. Uden beviser kan du ikke få en bøde. Hvis jeg køre 300 km/t igennem en by og der er 2 betjente der ser det. Og jeg så bremser ned og køre lovligt. Så kan de intet gøre.

Jeg vil bare tá det i retten og sige de skal bevise jeg kørte for hurtig.

• #25   14. jun 2012 Doh det er jo ligesom noget andet.

• #26   14. jun 2012 Bevis du overtræder loven smiley

Når du går ind i en retsag så skal der være beviser. Ellers falder sagen til jorden. Hvis du ikke kan forstå det så tror jeg du skal sætte dig ind i de danske rets regler.

Så kan vi jo lige så godt afskaffe laser og fotovogne. Hva skal vi bruge dem til når politiet bare kan vudere hva de har lyst til at gi dig i bøde..

• #27   15. jun 2012 Læs mit første indlæg, der er HELT KLARE beviser for hvem der er blevet målt OGSÅ med Radar.
    Den skyder ud i en vinkel af 20 grader og ikke lige fram som mange fejlagtigt tror.
    Radar strålen har en spredning på kun 2 grader hvorfor det kan siges MEGET precist hvem der er i selve strålen hvor der måles.

Dette kalibreres 1 gang om året hvor man på en prøvestand kan se hvor og hvor meget den skyder og i hvilken retning.

Så nej der er masser af eksempler hvor folk har fået bøder som har overhalet en anden, men klart den kan ikke skyde "igennem" den anden bil.
    Så hvis der på billedet er en bil "bagved" den som bliver overhalet, så er der ingen tvivl om at så er det faktisk ham som blvier overhalet der er målt og ikke ham bagved.

Derimod hvis man kan se fronten af begge biler samtidig, så lægges denne kalibreres og godkendte skabelon over billedet som viser hvor i billedet radaren skyder, fordi kamera og radar er en fast monteret og kalibreret enhed.
    På denne skabelon kan man så så Precis hvor radar strålen skyder og hvad den har ramt.

DETTE er bevis førslen hvis i møder op i retten og nægter det er jer.
    Man kan være ret sikker på at hvis bøden er sendt, så er det fordi de HAR tjekket det og mener der er klare beviser for at det er dig der er taget.

Det kan ske at begge biler lige rammer inden for den 2 grader smalle strålen, og så skal billedet klart anulleres.

Men det er altså langt fra tilfældet at hvis der er 2 biler i billedet at så annuleres det.

• #28   15. jun 2012 BRABUS

hvorfande ved du alle de ting fra?? smiley

hvad arbjeder du med?

• #29   15. jun 2012 Dennis D

Jeg er bager i nøresnede gade smiley
    Og nej jeg er ikke ansat ved politiet.
    Så havde jeg jo ikke råd til de biler jeg køre i smiley

• #30   15. jun 2012 når dvs din arbejds dag er ikke så lang med du starter tidligt om morgnen ikke?

syntes bare altid man kan se du har et sygt lang inlæg med i de fleste tråde smiley hehe har du oovervejet at spille med i hvem vil være milionær??? smiley

• #31   15. jun 2012 Hehe, normal arbejdsdag som alle andre, starter ikke tidligere end andre eller slutter tidligere.

Jeg er milionær, smiley

• #32   15. jun 2012 hehe.. hvis du er bliver det af at arbjede i den bager så sender jeg fandme lige en ansøgning smiley HÆHÆ BTW den er så lækker din slæder savler tit over den!!!!

• #33   15. jun 2012 Takker.

en W124er det ved man hvad er smiley

• #34   15. jun 2012 Brabus. Jamen Lasse mener jo at ham der Overhaler får en bøde tilsvarende ham der bliver målt. Selvom der ikke er en måling på ham.

Jeg læste engang om en der fik annuleret bøden da han holdte helt stille og skulle til venstre lige der hvor fotovognen måler. Så var radar strålerne ramt den bil der holdte stille også over på en modkørene og tilbage igen. Så målingen faktisk var på modkørende. Så man kunne måske prøve at tá den i retten hvis der er en sidevej der hvor den måler. smiley

• #35   15. jun 2012 der er ingen sidevej smiley

• #36   17. jun 2012 Simon H.N .

Man sender aldrig 2 bøder ud, målt på 1 bil.
    Man finder enten ud af hvem der er målt eller ingen ting sender.

Hvis der er 2 på det billede man modtager, så sker der jo ikke noget ved at få den prøvet i retten hvis man selv er i tvivl

Kommentér på:
hjælp fotovogn

Annonce