{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Lupo spørgsmål. {{forumTopicSubject}}

Hvis jeg skal impoter en fra tyskland, årgang 2002- hva skal jeg så være opmærksom på.
Går self efter en med ekstra udstyr, men skal service bogen være udfyldt, gearkasse skiftet eller andet?

En anden ting er det med eco mode? køre den hurtigere hvis eco er slået fra? eller har eco kun betydning i lyskryds, så den slukker?

Hvis man nu køber en tun boks til sin lupu, kan man så sætte den til således at man har mulighed for at skifte hvilken boks man ville køre med ved hjælp af en kontakt?
f.eks. kunne den køre med stnadard boks(61hk) på arbejde og når man så ville køre hurtigere, kunne man slukke bilen, trykke på en kontakt og så er det den tunede boks der kommer i brug?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lupo spørgsmål.
  • #1   21. apr 2008 Service bog er aldrig en tosset ting at have med, så kan man være rimelig sikker på km tallet er det rigtige...I 2002 har den fået opdateret gearkassen så det er ikke noget problem...

    Og ja den er hurtigere når man slår eco fra

    Ang. boksen findes der flere forskellige slags, både med flere programmer hvor man skal skifte osv


  • #2   21. apr 2008 Eco mode er bare om den skal slukke i lyskryds eller ej.

    Men prøv http://www.lupo3lklub.dk/ Der er jeg sikker på du finder svar på de fleste af dine Lupo spørgsmål smiley


  • #3   21. apr 2008 ECO betyder som sagt, at den stopper efter kort tid når den fx holder stille ved lyskrys - der er (heldigvis) en knap til at slå det til og fra, hvis man ikke bryder sig om det. Personligt synes jeg ikke det gør noget.. har tit kørt i en lupo 3l - de første par gange studser man over det, men så ligger man ikke mærke til det.. synes jeg..

    Hvad angår det du skal se og mærke efter så er der følgende:

    * Gearkassen - Gearkassen var desværre svag på de fleste lupoer, og mange blev skiftet/efterset på garantien inden for de første 50.000 km. Så bare mærk efter at den går glat i gerene og har kørt over 50.000, så er der ingen ben i det.

    * Turboen - Nærmere bestemt pakningen mellem blok og turbo er svag på den model. Tjek om der er oliespild fra den ved at se på pladen bag den - er der spor af olie skal pakningen skiftes. Gør dig selv samtidigt den tjæneste at få turboen serviceret - mener det er en god ide at ofre 1500 på en renovering for hver 250.000 km. Så skal pakningen skiftes er det jo ingen sag at få turboen renoveret. Her kan jeg varmt anbefale Midtjysk Cylinderservice.

    * Hjullejerne har det med at gå til på lupo - hvis ikke de er defekte så bliver de det.. det kan du i og for sig ikke gøre hverken fra eller til på, men bare kalkuler på at de skal skiftes af og til.

    Ellers er der ikke andet at sige fra min side andet end det baaaaaaaaaaaare er en fin bil.. ville gerne have en, men det er økonomien desværre ikke til.. må nøjes med golfen, hehe


Kommentér på:
Lupo spørgsmål.

Annonce