1.188 visninger
|
Oprettet:
Spørgsmål, Lupo {{forumTopicSubject}}
Hej Bg.
Jeg overvejer at købe mig en lupo 3l.
Har bare lidt spærgsmål, er der overhovedet plads til en barnestol på bagsædet?
Og går den virkelig de 33,3km/l eller skal jeg nærmere regne med 25.
Kan se nogle får chippet den, hvad gør det ved brændstof forbruget?
På forhånd tak.
aug 2003
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Svar: 34
Mht chippen har jeg ikke mærket ændringer i brændstof økonomien, tværtimod, men det afhænger jo af hvor hård man er på gassen. OG sørg nu for at få den chippet ordenligt ikke det der trimbox værk. RIGTIG OBD tuning.
feb 2005
Følger: 42 Følgere: 39 Biler: 12 Emner: 145 Svar: 2.564
Værd at tage med i overvejelserne også:
Hovedlejerne i gearkassen kan ikke holde, skifterarmen knækker - nogengange efter kun 40.000km, kobling holder dårligt - Tit slidt blanke efter 140.000km, udrykkerlejet ligeledes, og så sidder der den hydraulik klump ovenpå gearkassen som også går istykker - og det er ikke billige reperationer.
Hjullejerne er elendige, stoffet i bilen er TOTAL umuligt at holde ren, bare du er fugtig fra lidt regn laver det grimme skjolder på stoffet.
Der er virkelig absolut ingen komfort i sådan en bil.
Du skal ikke blive overrasket hvis hjullejerne skal skiftes efter 15-20.000km
Håber du kan bruge det, og du fyrer bare flere spørgsmål af.
Benny
feb 2003
Følger: 40 Følgere: 38 Biler: 6 Emner: 34 Svar: 371
Har efterhånden haft nogle stykker af de 3L'er...
Joh der er plads til barnestol i en Lupo bagi. Det er mest bagagerummet hvor du mærker at bilen er en lille en af slagsene.
Det er fuldstændigt afhængigt af hvordan du kører.med hensyn til hvad den kører på literen. Landevejskørsel med 70-90km/t og længere en 10km hver vej så kan den sagtens holde de 29-35km/L. Men motorvejen og húrtigere hastighed så skal du regne med 25km/L.
Har haft en der var OBD-chippet og den var faktisk nemmere at få til at gå længere på literen. Undtaget når den skulle have lidt gas...
Har lige haft en med servo og aircon,den var lidt sværere at få til at nærme sig de 30km/L.
Held og lykke med det.
feb 2003
Vi har aldrig haft problemer med gearkassen, dog har vi skiftet en enkelt koblingscylinder.
Og ja hjullejerne holder ikke. De skiftes omkring for hvert 100.000km
Tromlerne bagpå er lidt pebret da de er alu. Skal dog siges de holder omkring 200.000km. Har lige haft skiftet dem på vores og fik dem fra Tyskland af og gav 1700kr for de originale til begge sider.
Husk de 3,1 liter på gearkassen og grundjusteringen.
aug 2003
Hvis man vedligeholder det regelmæssigt og bruger de folk der ved noget om den konkrete bil, såsom lupo3lklub.dk kommer man langt. Det har sparet mig for mange penge.
sep 2004
Følger: 17 Følgere: 15 Biler: 2 Emner: 17 Svar: 8.487
Men ja, gearkasser og kobling er et svagt punkt, ofte kan man dog vedligeholde sig ud af det.
Vi foretog målinger over en måned på en 3L, den kørte 2x40 km/dag, og havde et gennemsnit på 27,8 km/l, og en snitfart omkring 100 km/t.
Det må siges at være pænt. Det er dog omkring 9 år siden, på en bil der ikke var så gammel.
Jeg har selv kørt en, og hvis man kører øko-kørsel, så kan det godt lade sig gøre at køre længere end de 33,3 km/l. Men hvis man kører råddent/hurtigt, så vil det afspejle sig i forbruget.
dec 2006
Følger: 44 Følgere: 46 Biler: 2 Emner: 79 Svar: 918
Med hensyn til diverse reparationer så er jeg udlært automekaniker så kan selv skifte og lave det meste, men ville da være trist at skulle lave på den hele tiden.
Med hensyn til betrækket så er jeg autosadelmager nu så mon ikke det ender med der kommer en gang læder i:)
feb 2005
dec 2006
Men tror da lige det er en bil for mig.
Kan se at man kan få eftermonteret diverse ting. Kunne godt tænke mig at få monteret fartpilot og måske ac. er det noget som er til at komme til for penge, kan selv montere det.
feb 2005
Nå kan se du er udenfor fornuftig rækkevidde, så jeg vil lade dig ruinere dig selv i fred.
God weekend alle
dec 2006
feb 2003
Aner ikke med AC. Det var monteret i den vi lige har haft.
aug 2003
Det er en totalt fed kult bil.
Jesper JP auto i havdrup er mester i at montere fartpiloter.
Hvis du har flere spg til lupo stil dem inde på lupo forum ifht her. Det er meget mere seriøse svar man får der.
http://www.lupo3lklub.dk/forum/
jan 2005
Følger: 49 Følgere: 48 Biler: 7 Emner: 250 Svar: 12.746
Tager du det altid så personlig når du ikke kan tvinge din holdning ned over hovedet på andre?
feb 2005
Og det er i øvrigt ikke holdninger, men facts.
Spørgsmål, Lupo