{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købeloven!
  • #1   23. maj 2008 en af mine venner gjorde det samme med en honda til 110000, han sagde bare til dem at han ikk ville ha den, og de blev så pisse sur på ham, men han fik den ikk

• #2   23. maj 2008 Der er ikke fortrydelsret i købeloven.

Men mon ikke denne forhandler vil lade dig slippe hvis du forklarer ham du ikke vil have bilen alligevel?

• #3   23. maj 2008 I henhold til loven har du ikke fortrydelses ret.
    Og i princippet kan de sagtens tvinge handlen igennem.

Men tror ikke de gide rden store ballade for en relativ lille handel på 15 kilo

• #4   23. maj 2008 Jeg snakket med en forhandler om netop sådan en situation.
    De havde solgt en sprit ny bil hvorefter kunden havde fortrudt et par dage inden levering. Og forhandleren kan intet stille op.
    Det kan ikke betale sig at tage en privat person i retten da forhandleren oftest taber pga privat personen kan sige at der var aftalt ting mundtlig (ikke på skrift) som så ikke længere er gældende og derfor ønsker kunden handlen ophævet.
    Og til en bil til 15.000 kan det slet ikke betale sig for dem at slæbe dig i retten.

• #5   23. maj 2008 synes sgu at det er dårligt stil, at man aftaler at man vil købe bilen, og så komme og sige at man alligevel ikke vil have den. min mening

• #7   23. maj 2008 han kan tvinge handlen igennem, men ved ikke om de gider for 15.000

jeg havde skrevet under påen fabriksny bil til ca. 400.000 med en aftalt leveringsdato. skrevet på slutseddelen, men, pludselig var der noget udstyr som jeg ville have som de ikke var begyndt at lave bilen med på fabrikken?.. så vi aftalte at vente 1 mdr. (nu var leveringen allerede 1 mdr. forsinket), den ene mdr. gik og sælger kunne endnu ikke fortælle hvornår det udstyr blev leveret, så der gik et par uger og endnu vidste han det ikke, så bad jeg ham om at rive kontrakten i stykker da de ikke kunne overholde deres aftale om udstyr og levering!... han blev godtnok noget muggen over det!, men har intet hørt og regner heller ikke med det!. så kan de jo bare for styr på deres ting.

en anden bil jeg bestilte efterfølgendene med en bestemt farve blev også annuleret, da forhandler ikke kunne levere den farve alligevel!..

så kortsagt, læs din kontrakt igennem, og er der en mangel så slå ned på den også kan dufå annulert handlen.

• #8   23. maj 2008 K L:
    Når du selv laver om på bestillingen efter slutsedlen er underskrevet, kan du altså ikke sige at leveringen er forsinket. Det er da under alle omstændigheder din egen skyld! At forhandleren går med til at lave ændringerne, viser da bare at han er kundeserviceminded.

• #9   23. maj 2008 Du skal betale 5000,00,- for at slippe ud. Men du kan altid nægte. Så skal forhandleren til at slæbe dig i retten, og det gider han sikkert ikke bruge tid på.

Kommentér på:
Købeloven!

Annonce