restgæld {{forumTopicSubject}}
Jeg købte en bil for næsten 2 år siden privat.
Fik en slutseddel hvori der stod bilen var uden gæld og pant samt købt som beset.
Jeg mener næsten at have ringet til bilbogen også men er dog i tvivl.
Så for 6 uger siden købte jeg ny bil hos en forhandler som tog den gamle i bytte.
Han skrev så idag der var en restgæld/pant i bilen fra tidligere ejer?
WTF tænkte jeg. Jeg har naturligvis ikke slutseddel fra dengang jeg selv købte den mere. Jeg ved dog hvor tidligere ejer bor.
Så er der jo også den sidste mulighed at det simpelthen er en bøde keg fik 3 dage før jeg solgte bilen til forhandleren. Den er nemlig ikke betalt pga en klage da jeg havde min P tilladelse iorden dette er han naturligvis oplyst om. Men kan det evt være den der hentydes til når han skriver Restgæld/pant.
Forøvrigt er der ikke lavet slutseddel mellem mig og forhandleren men derfor skal der naturligvis ikke være en restgæld.
feb 2007
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 78 Svar: 413
nov 2007
Følger: 35 Følgere: 43 Biler: 5 Emner: 68 Svar: 3.102
nov 2007
de skal ikke gøre noget før efter 25 år, for at bebeholde deres ret til gælden!...
nov 2007
NEJ de skal ej!... og tro mig, det er noget jeg har personligt kenskab til, en gæld bliver først forældet efter 25 år, gør banken ikke krav på gælden inden gælden bliver 25 år (det kan være ved 24 år og 11 mdr og 20 dage) så bliver gælden opretholdt og vil fortsætte...
kan dog være at den 25 års grænse er lavet om.... men er der tale om 2 år så må de gerne slette noget a min gæld!!! LOL!!!
apr 2007
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 45
Slutseddel hvorpå der står ingen gæld eller pant burde jeg sku nok kunne gå tilbage til den tidligere ejer vil jeg mene.
Også selvom jeg ikke har ringet til bilbogen i sin tid.
Men kan det være den bøde evt?
Jeg har aldrig hørt noget i den tid jeg har haft bilen.
apr 2007
apr 2007
Så det er vel i bund og grund ham som nu hænger på den. Jeg har en kvittering på køb af min nye bil. På den står et stk bil taget i bytte.
Men jeg tror sku seriøst kun det er den ubetalte P bøde.
apr 2007
Men jeg ved dog stadig hvor tidligere ejer bor. Så en klub med i bagagerummet. (klub=golfinstrument hehe)
apr 2007
apr 2007
apr 2007
Vi lærer alle med tiden....
restgæld