{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.248 visninger | Oprettet:

Restgæld {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg går lidt med tanken om at bytte min golf til en seat altea og har faktisk kontakt til en som vil bytte.

Men da jeg tjekkede bilen for pant, så jeg der var restgæld i bilen, jeg spurgte ham om han så betalte det af inden handlen, hvorefter han skrev at det var lånet på bilen, og at gælden bare ville blive flyttet over på den nye bil han får.

Mit spørgsmål er så: kan det lade sig gøre, eller kan jeg på en eller anden måde komme uden om gælden, med en speciel slutseddel? Eller skal jeg bare holde mig væk?

Tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Restgæld
  • #1   28. maj 2013 Få dit pengeinstitut til at kontakte hans.
    Normalt hvis pant skal indfries skal de står til modtager af en evt bankcheck.

• #2   28. maj 2013 Gælden skal fjernes inden du bytter, ellers hænger du på den.

• #3   28. maj 2013 Sludder og vrøvl!!!! Har gjort det 4gange nu, og der er ikke noget problem i at få sin gæld flyttet over på anden vogn. Du finder den bil du vil bytte med, og den skal selvfølgelig have en nogenlunde tilsvarende værdi, og tager så dialog m din bankrådgiver som siger go for det.
    For mit vedkommende har det ALDRIG været noget problem.

• #5   28. maj 2013 som de andre siger sørg for at få banken med ind over

• #6   28. maj 2013 Michael T - Nej det er ikke noget problem for dig at få flyttet DIN gæld.. Men hvis ham man bytter med ikke flytter sin gæld, så bliver det din..

• #8   29. maj 2013 Hvis han smider penge i bilen ved at bytte sin egen og de tager bilen så er det i mine øjne også hans gæld, da han mister penge.

Altså hvis han har bilen og der er gæld i så er det også hans bil. Jeg ved udemærket at det rent retsmæssigt ikke er det samme og hvis han fusker sig af med bilen igen så er gælden væk.. Men rent økonomisk for ham er det sgu det samme.

• #10   29. maj 2013 Tak for svarene alle sammen, jeg vil tage fat i min bank og høre ad smiley

• #11   29. maj 2013 S - Hvis han har en bil med en værdi på 100.000kr som han bytter med en på en værdi på 100.000 men med et pantebrev på 110.000

Så skylder manden ikke 110.000 kr. De kan tage bilen, og så mister han sine 100.000 - Derfor hænger han pludseligt også på gælden så.

Kommentér på:
Restgæld

Annonce