{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.808 visninger | Oprettet:

Restgæld!!!! {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Står med noget rigtig lort lige nu, og er meget i tvivl om hvordan jeg skal forholde mig.

Sagen er da jeg skiftede bilen tog forhandler min gamle bil i bytte, da vi tjekkede op på restgæld var det lidt over 2000000 i den! Gik tilbage til tidlige ejer og hørte ham om hvad det var for noget og han fik det slettet da pengene faktisk var betalt!

Tilbage med den gamle bil, vi sidder så og tjekker restgæld igen inden jeg for den nye og den var væk.

NU har de så lige ringet at der er restgæld på 52000 på den bil de fik i bytte, jeg sagde så at vi havde kontrolleret inden jeg fik min nye bil og det kunne jeg sku ikke forstå. Forhandler bliver ret sur og begynder at snakke som en idiot.

MEN hvordan skal jeg lige forholde mig til overstående? Det er vel dem som køber der selv skal kontrollere de ting de vil have tjek på. Har jo ikke på noget tidspunkt prøvet at skjule den restgæld i min gamle bil!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Restgæld!!!!
  • #1   3. mar 2013 er der restgæld i din gamle bil,det må du vide

• #3   3. mar 2013 Ja vidste der havde været restgæld, men det var ikke noget da de fik bilen var inde og tjekke samme dag og der var INTET nu ringer de og siger der er restgæld på 52000 har været inde og kigge igen og den er god nok der er kommet gæld i bilen igen. Efter jeg har solgt den

• #4   3. mar 2013 Hvad er det for en bil du fik med en restgæld på 2 millioner?

• #5   3. mar 2013 Kontakt en advokat og forhør ham, det er nok ham som kan give dig det mest korrekte svar smiley Tvivler dog meget stærkt på at du kan hænges op på gælden hvis du har handlet i sin tid om at bilen var gældfri. Men du kan jo starte med at hive fat i den gamle ejer..

• #6   3. mar 2013 Som jeg forstår det..

Du køber en bil, du ved ikke den er registreret med "gæld"
    Du vil sælge bil, finder ud af der er "gæld" i bilen
    Du kontakter Tidl. ejer af din bil, får gælden slettet
    Du køber den nye bil
    Du bliver kontaktet af forhandler som købte din gamle bil, som nu siger der gæld på 52,000,-

Er dette forstået korrekt?

• #7   3. mar 2013 Syntes får din ejen skyld du skulle få slettet rest gælden i din gammel bil ellers bliver det en dyr omgang får dig vis forhandlern går videre med det

• #8   3. mar 2013 hehe 2 mil var nok lidt højt sat! var 200000

Mike - Det er nemlig helt korrekt forstået!

Steffen H - Har også tænkt mig at hive fat i en advokat ville bare høre om nogle havde prøvet det samme

• #9   3. mar 2013 TomTom h - Jamen den var jo slettet, jeg har aldrig selv haft gæld i bilen da den blev købt kontant. Det var ejer før mig der har "havde" gælden. Da jeg købte den var jeg ikke klar over dette, det var før alt det smarte med at tjekke op på nettet og købte fra en forhandler så regnede med der var styr på det

• #10   3. mar 2013 Carsten: så det faktisk din pligt at tag kontakt til den gammel ejer om hvad da lige er sket siden da pludselig er gæld i den du burte også kunne slå den op på nettet og. Hvem da har gæld i den og tag kontakt til banken får at høre hvem hvad og hvor da har gæld i den bil får ellers står den får din ejen regning da du solgt en bil uden gæld og pludselig dukker da gæld op i den kan jo os være en fejl det står der men får din ejen skyld få styr på det ellers kan det blive en dyr ting får dig i sidste ænde smiley

• #11   3. mar 2013 TomTom h - Ok må have fat i ham igen, håber da den en fejl at der dukker gæld op igen efter den har været slettet. Noget helt andet kan jeg så gå et skridt tilbage igen? Altså give gælden videre til der jeg købte den? Var jo ikke klar over der var gæld i bilen den gang

Ingen viden mange spørgsmål håber stadig i har tålmodighed til at hjælpe hehe

• #12   3. mar 2013 Du står lidt i et dilemma..... men som udgangspunkt så følger gælden bilen og ikke personen.... Hvis du har solgt bilen velvidende at der er restgæld/pant i den uden at oplyse køber om det, ja så har du handlet i ond tro, dvs så kan køber køre en sag på dig personligt for at få gælden betalt. Hvis du kan bevise at dig og køber SAMMEN har tjekket om der var gæld i bilen og køber har accepteret at der evt var gæld i bilen ja så er der ikke noget at gøre fra købers side, men det er noget DU skal bevise, men i har jo selvfølgelig lavet en salgskontrakt hvor i begge har underskrevet. I din situation ville jeg henvende mig til ejeren før dig og spørge hvorfor der pludselig er kommet gæld i bilen igen for det lyder for mig meget mystisk at det pludselig er dukket op når du mener dig og forhandleren har tjekket det sammen... Men det er set før at det sker, at tidligere ejere optager gæld i biler de ikke ejer mere hvordan de slipper afsted med det skal jeg ikke kunne sige men det sker...

• Sorte Slyngel™
    Sorte Slyngel™ Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 2 Svar: 25
    #13   3. mar 2013 Der står vel navnet på vedkommende gælden relaterer til i bilbogen

• #14   3. mar 2013 Alså da du står som den gammel ejer forpligter du faktisk til hænge på den gæld da er i din gammel bil ind til du fået snakket med den gammel ejer som har gæld i den vis han ikke vil eller nægter og betale den står du med en værdiløs bil og bliver nød til at lad din handel gå tilbage med bilforhandleren vis du har en slut seddel fra den forige ejer med at da står da ikke er rast gæld i din gammel bil vil det være guld vær får dig vis det er de rigtig informationer han givet om sig selv på den vis du skulle blive nød til at skulle smide det til advokat fordi han ikke vil slet rast gælden i din gammel bil smiley

• #15   3. mar 2013 Har oplyst om det, men der var jo ikke gæld i da de fik bilen. Det er det jeg syntes er underligt, i bilbogen står der igen den gamle ejer med en gæld på de 52000.

Må vidst blive advokaten der skal finde rundt i det.

Siger mange tak for hjælpen selv om jeg kun syntes det kom til at se mere og mere sort ud hehe

Har self den gamle slutseddel hvor der intet er oplyst om gæld og har haft fat i forhandler jeg købte den af. Han er igang med at få styr på det så håber jeg han gør.

Ville bare høre hvordan det hele hang sammen

• #16   3. mar 2013 Carsten: ser det svagere sort ud får dig ind videre det faktisk dig som står med det skyldige beløb på de 52,000 kr ind til du har fået snakket med den gammel ejer

• #18   3. mar 2013 Sælger skal ALTID oplyse om evt. restgæld/hæftelser i et køretøj ved salg.
    Men derfor er det nu alligevel klogt at tjekke op på www.Nummerplade.net før køb/salg. Da nogle pengeinstitutter ofte glemmer at fjerne hæftelserne selvom gælden faktisk er betalt.

Men dette punkt bør også fremgå af slutseddelen.

Kommentér på:
Restgæld!!!!

Annonce