{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

BENZINKRIG!!! {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg har hørt,at benzinprisen i den nærmeste
fremtid kan komme op på kr 15,00
ØNSKER DU? at benzinprisen sænkes i stedet for?
det kan lade sig gøre!
Men man skal handle NU!
Man skal gøre det snart!
Sidste år forsøgte man at presse benzinselskaberne
ved ikke at købe benzin på bestemte dage. Direktørenne grinte, fordi de vidste at benzin, der ikke blev købt om mandagen, bare blev købt dagen efter.
Det gav forvirring, men havde altså ingen større effekt.

MEN NU ER DER NOGEN, DER HAR FÅET EN IDE!!
DER VIRKER!!

Benzinen Koster i dag ca. 11.32 kr/liter
Vi ved allesammen , at benzinselskaberne får Kæmpegevinst! :s

Prøv at huske dengang, vi lod prisen komme op på 10.00kr dengang påstod man, at olieressurcerne var ved at være opbrugt.
Idag forsøger man ikke engang at påstå det-
idag findes der mere olie end for 35 år siden
og dengang kostede benzinenm 2 kr literen.

Vi må blive mere agressive og vise at forbrugerne kan gøre noget.At kunden må få ret!
Den eneste måde at få ret på, er at slå til der hvor det gør allermest ondt PÅ PENGEPUNGEN!! Det kan vi gøre!

HVORDAN?

Vi har alle brug for vore biler og vi skal alle sammen købe
benzin, MEN VI KAN PÅVIRKE PRISEN:
når vi handler samtidigt
KAN VI STARTE EN PRISKRIG!!!!!

VI forslår at vi kke køber benzin af de 2 største benzinselskaber: SHELL(inkl.Metax) Statoil (inkl.123).

Forestil dig:

Når de 2 største benzinselskaber ikke får solgt noget benzin, bliver de nødt til at sænke prisen for at få kunderne tilbage. Dette fører til priskrig og alle andre
selskaber er nødt til at følge trop...

DET ER BARE UTROLIGT VIGTIGT AT VI IKKE KØBER BENZIN HOS SHELL OG STATOIL...

HUSK HVIS VI SKAL KUNNE KOMME VIDERE MED DET HER SKAL VI HJÆLPE HINANDEN OG SIGE DET TIL ALLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BENZINKRIG!!!
  • #2   28. maj 2008 Jeg vil ikke give en udstemme for det synes jeg er latterligt - men til gengæld vil jeg sige REPOST!!

Tag lige og søg i forum inden du poster den - lige netop den her burde være nem at finde. Det er altså trist at se det samme emne oppe igen og igen. :S

• #3   28. maj 2008 Fortæl os noget vi ikke ved..

• #4   28. maj 2008 hvis du ik har noget seriøst til dette indlæg...

så lade være med skrive noget!

• #5   28. maj 2008 Janek: Hvad seriøst er der i at poste et indlæg der har været postet 972 gange i forvejen?

• #6   28. maj 2008 Ja fuck hvor er det bare barnligt !!!

5 pakker tudekiks herfra

• #7   28. maj 2008 Steffan tja det nok rigtig nok, men er det fair at benzinpriserne er skjult afgift og skat???

• #8   28. maj 2008 Setfan - Hvis pædagoger skal have mere i løn skal politikere vel også. Jeg ser ingen grund til at sammenholde de to ting, de har intet med hinanden at gøre. (benzinpriser og politikerløn)

Og som sagt så mange gange repost, stop crying, køb cykel, etc etc. Det e rved at blive lidt gammelt med det her benzinfis.

• #9   28. maj 2008 Fuck det, jeg boycutter Shell og Statoil fra nu af - hehe... brugte dem ikke alligevel smiley

• #10   28. maj 2008 HOLD NU KÆFT MED DET SHIT

• #11   28. maj 2008 Hvorfor bliver i ved med at spamme det lort?

• #12   28. maj 2008 Er også en smule træt af alle de indlæg efterhånden, men hvorom alt er, så har jeg siden første forumindlæg, droppet de to selskaber...

• #13   28. maj 2008 Slap sq da af folk.. I kan da bare la vær med at gå ind i emnet, hvis i kun har lort at fyre af!! Har set den post er blevet smidt herind flere gange.. Men han vidste det ikke.. Der er ingen grund til at halshugge ham pgr af det!! I skal ikke komme og sige at det ikke irritere jer at benzinpriserne er så høje? Nej, jeg dør ikke af de høje benzin priser, men synes stadig det er meget at tage for en liter, i forhold til hva USA gir for en galon ( 4 liter til 4 dollars) Men bare min mening smiley

• #14   28. maj 2008 Jeg er ikke herinde så tit, så det er første gang jeg ser emnet.

• #15   28. maj 2008 jeg er træt af at folk bruger så meget tid på at skrive lort.. om at spamme istedet for at give sin mening om emnet... det kan godt være der har været meget med det her emne
    Men bliver det ik en problem med benzin priserne engang?

• #16   28. maj 2008 syntes det er noget underligt noget...

det er jo ikke statoil der styrer prisen smiley og heller ikke shell for den sags skyld... det er det sikkert i andre lande, men i dk sidder staten altså på størstedelen... det burde folk efterhånden være klar over... det her går udover den enkelte tankpasser.. og de får i forvejen kun omkring 30-40 øre pr liter benzin de sælger... så tænk lige over det gutter...

hvor tror i de andre selskaber får deres olie fra? smiley - statoil og shell... korrekt!

• #17   28. maj 2008 ja, men det meste af det går til skjulte skatter og afgifter!

• #18   28. maj 2008 tja, min løn er også steget med 70% de sidste 5 år, så jeg har svært ved at tude over benzinen................

• #19   28. maj 2008 Jeg synes det mest sørgelige er.. At folk bliver ved med at kommentere de indlæg her.. I ved jo godt den dukker op i morgen eller senere idag alligevel...

• #20   28. maj 2008 Statoil, Shell, 123, Metax - det er dem der er de største forhandlere af brændstof herhjemme.. Nej det er ikke dem der styre prisen, korrekt smiley Men det er stadig dem, der er største forhandlere af det!

• #21   28. maj 2008 -Andy- Du kommentere da osse på indlæget.. Så du hjælper da med det!!

• #22   28. maj 2008 metax og shell er så vidt jeg ved samme selskab... bare en ubemandet og en bemandet station...

men alle de små stationer får jo alligevel deres olie fra de større selskaber...

• #23   28. maj 2008 det er os første gang jeg ser enmet.. men hvor kan man ellers få 98 eller 97-vpower ud over hos shell?

• #24   28. maj 2008 Kim O - Ja så er du jo heldig, men det er jo så ikke alle der sikkert tjener så godt som du gør.. Du er jo bare heldig med at du kan tanke din bil, uden at det røre dig smiley

• #25   28. maj 2008 Ricko - Det er jo os derfor du skal boykotte dem!

• #26   28. maj 2008 Nej værre... Jeg kommentere dem der kommentere indlægget haha.. Sorry men stod op for 5 minutter siden, søvn i øjnene og kaffe i munden heh.

Men folk bliver alligevel ved med at brokke sig over det er repost og bla bla bla.. Folk ved alligevel godt den dukker op imorgen igen.. Men på den anden siden.. Jeg ved osse godt folk kommer igen i morgen og siger det samme haha..

Så jeg holder lige min kæft.. Indtil jeg er stået op ihvertfald heh

• #27   28. maj 2008 Det kan da godt være der er mere olie i dag, end for 35 år siden.. Men i dag er der også mage flere biler end dengang ikk?

Det er da skod at prisen stiger så meget, og hiver diesel olie med?? smiley

• #28   28. maj 2008 kristoffer, hvor skal vi så tanke?

• #29   28. maj 2008 Jeg er egentlig ligeglad med om det er første gang folk ser emnet fordi de sjældent er herinde. Jeg synes stadig ikke vi behøver at sidde og glo på de samme topics hver dag. Så må de ugentlige gæster sgu kigge forum igennem for emner som de har interesse for. smiley

• #30   28. maj 2008 Ja, så er der jo, OK, Hydro, Q8, F24, HaardBenzin osv.. Men kan jo så godt se "problemet" for dem som skal ha Vpower og 98 på :S Men det jo os bare en opfordring smiley

• #31   28. maj 2008 q8 og f24 er igen samme

- men de selskaber du nævner har jo ikke deres egen oliekilde? smiley de får jo også deres olie for statoil og shell...

ved ikke 100% med q8, men er ret sikker på de andre gør...

anyways, jeg nægter virkeligt at tro på at statoil mister så meget som en krone på det her smiley

• #32   28. maj 2008 Jeg stopper aldrig med at købe hos Shell..
    De har de bedste franske hotdogs..

• #33   28. maj 2008 JAAA!!! Netop.. Det er jo os derfor vi skal gøres opmærksomme på dem, du går jo heller ikke hent til kantinedamen og siger hvis der er nogle der "driller", nej du går til shefen smiley
    Hmm, nej de mister nok ikke noget i starten, men hvis folk begynder at boykotte dem, vil de miste noget.. Og derfor vil det os gå udover de andre tankstationer..

• #34   28. maj 2008 Michael H - Hahahah smiley

• #35   28. maj 2008 Mikael R -netgallerierne er bygget op så håbløst hvad angår fora, at det er meget svært at overskue alt hvad der ikke er sket indenfor de sidste par timer for mange brugeres vedkomne.

MEN så svært kan det ikke være at finde et emne i generel diskussion om benzinpriserne. Det er vel snart hvert tredje indlæg der omhandler denne ligegyldighed.

<b>Lad mig sige det sådan</b>at jeg er glad hvis nogle af jer boykotter Shell og Statoil - for så er der plads til vi andre kan tanke der fortsat.

• #36   28. maj 2008 Kristoffer - hvis vi nu siger at statoil blir totalt boykottet... så lukker de bare ned og fyrer alle ansatte, så starter andre selskaber op på de standere og sælger den samme olie... som statoil stadigt tjener på..

jeg forstår ikke hvor i kommer hen af med det her?

som jeg skrev i min første post.. det er de enkelte tankpassere det her går ud over

• #37   28. maj 2008 martin J hvem skulle så det?

evt skrive noget der har indflydelse på emnet eller drop latterligt kommentar tak!

• #38   28. maj 2008 tror ikke på de fyrer alle de anstatte og lukker stationerne.. For der er brug for benzinen.. Tror ikke det vil komme til at gå så vidt. Men man blir da nødt til at får gang i noget, så politikerne kan se at det er et problem.. Som sagt, med de priser vi har nu, så genere det mig ikke rigtig, men hva nu hvis det kommer til at koste 20 kr?

• #39   28. maj 2008 Martin J har jo ret. Hvad er det for en ungdomshus-agtig holdning at have. "hvis vi ikke får det som vi vil have det så laver vi bare noget ballade" - og som sædvanlig uden at tænke jer om overhovedet.

Benzinen vil blive dyrere. Lev med det eller sælg bilen og tag bussen sådan som SF og S så gerne vil have jer til. Så bliver der mere plads til os på vejene, som ikke gider tude over benzinen kommer op i et noget nærmere human pris.

De der sammenligner med USA har værsågodt at sammenligne alle andre facts med USA også. Som fx at gennemsnitslønnen er under det halve, ja skatten er også lavere, men de har stortset ingen velfærd i US. I danmark er 50 km rimelig langt på arbejde, men i USA er elt under 200 km ikke noget man brokker sig over

Det er to vidt forskellige samfund, og at sammenligne benzinpriserne i de to er fuldstændig håbløst.

• #40   28. maj 2008 jepp jeg bruger os kun ok eller dk nu..

• #41   28. maj 2008 Det jo så dit valg Martin J - han viderbringer jo bare oplysninger han har fra en mail.. At den så er blevet postet flere gange, er jo så hva det er.. Men du ville da blive gladere for det hvis det kom ned i bare 9 kr/l?

• #42   28. maj 2008 Martin J. JA NEMLIG JA !!! Fattigrøvene væk fra vejene !!!

• #43   28. maj 2008 Kristoffer O: hvad fanden skulle de så gøre ? tror du virkeligt på at de tjener så meget mere end alle andre benzinselskaber at de lige kan dumpe benzinen med 2-3 kroner? næppe...

hvis det kommer til at koste 20 kroner og benzinen stadigt blir solgt så er det jo åbenbart det benzinen er værd...
    udbud og efterspørgsel... - hvis selskaberne havde så stor avance på benzin ville der være langt mere priskrig...

• #44   28. maj 2008 Så lad os sammenligne med Italien: 8 kr/l..
    Jeg har heller ikke noget problem med priserne nu, men det vil jeg få hvis det blir ved med at stige.. I er jo bare heldige at i åbenbart tjener oceaner af penge.. Et klap på skulderen til jer smiley

• #45   28. maj 2008 hvorfor sammenligner i med andre lande? smiley statoil tager jo samme pris for benzinen i italien som de gør i dk...

at den koster 8 kr literen dernede er helt andre ting der spiller ind...

• #46   28. maj 2008 Ja det er pgr af udbud og efterspørgsel på det.. Og det er os det jeg synes er lidt en skam, for som der står så har vi så meget olie som aldrig før.. Men pgr af forbruget af benzin så stiger det.. Kunne forstå det hvis det var fordi vi var ved at slippe op..

• #47   28. maj 2008 Ja, det er nemlig rigtigt - helt andre ting, så som skjulte skatter og høje afgifter..

• #48   28. maj 2008 - altså herhjemme

• #49   28. maj 2008 så er det så jeg spørg igen, hvorfor prøver i at ramme statoil?

skulle man ikke prøve at ramme dem som virkeligt har noget at sige... altså staten?

• #50   28. maj 2008 helt sikkert.. shell og statoil er hermed boycuttet

• #51   28. maj 2008 og lige en anden ting...

hvor mange af jer der brokker jer får kørselspenge via skatten?
    - det får man IKKE i mange lande... men DK er et af dem pga de høje afgifter vi har.. bl.a. på benzin...

• #52   28. maj 2008 Et sted skal man starte, politikerne vil ikke sænke afgifterne på brændstof, men de vil give mere tilbage i skat til pendlerne.. Så man jo tage fat et andet sted.. Hvis man kunne ramme staten, og de ville gøre noget havde vi heller ikke siddet og brokket os..

• #54   28. maj 2008 Martin W: Jeg kører 8kml i Kia Sorento +5000 i strafafgift om året eller også kører jeg 10kml i Golf GTI16v......

Ja og min kones bil kører 8kml (Omega B Stc.) så bare rolig vi smider vel 5000 efter benzin/diesel i måneden

For min skyld kunne de sætte den op til 15kr pr liter og så sænke afgifterne så vi kunne få nyere, mere sikre og mindre forurenende biler på vejene.
    Så var det også dem der forurener og slider på vejende der betalte

• #55   28. maj 2008 MArtin W - så må du jo sælge det benzinslugende monster. Der er jo ingen som helst pointe i at have så mange HK arbejdende for sig.

Jeg kører i snit 12 KM/l. Jeg bor midt i århus, er ikke specielt godt lønnet, min kæreste er på SU, så der er ikke noget støtte at hente der. Mad koster, forsikringer koster og bil koster.

Men har man ikke råd til at levere sovs til kadytten, uanset hvor benzinøkonomisk den er, så må man sælge sin bil. Og insisterer man på at det er priserne det er galt med, og ikke en selv, når man kører i en bil med så dårlig benzinøkonomi som din, så er man ligegodt dummere end loven tillader.

• #56   28. maj 2008 kim - Præcis!

• #57   28. maj 2008 Kim O - Ja så ville det heller ikke genere mig at det kom til at koste 15 kr.. Kunne være rart hvis de gad at sænke afgifterne på biler - ja det var det nemlig.. Enig.

• #58   28. maj 2008 Det der undrer mig er at Olien stiger i pris herhjemme. Der bliver afregnet i dollar og eftersom den falder burde priserne vel ikke stige så kraftigt, medmindre selskaberne bruger en udregningsformel med en fast dollarkurs såsom f.eks 7,5??

• #59   28. maj 2008 Godt være indlægget er oppe mange gange på en dag, men stadig lige så meget besøgt.

• #60   28. maj 2008 Claus H: stiger dollaren ikke pt?

• #62   28. maj 2008 '',Benzinen Koster i dag ca. 11.32 kr/liter
    Vi ved allesammen , at benzinselskaberne får Kæmpegevinst!''??
    hvad snakker du om Janek A??
    de tjener ikk rigtig noget på benzin Hvis du fulgte lidt med ville du vide at gevinsten til benzin salskaberne kun ligger på ca 1 krone!

dem der tjener på benzin er staten, og ja det er sku da surt at benzin er blevet så dyrt, men vi kan ikke gøre noget ved det, det Hjælper ikke at boycutte nogen salskaber.

er der nogen af jer der har tænkt på at det muligvis kan ha den modsatte efekt??

fx: lad os sige at man har et lavpris selskab, man høre at folk vil boycutte de store selskaber, og ved derfor at folk kommer her og køber benzin.
    Man er jo en klog forretnings mand og satter selvfølgelig prisen lidt op, sådan at den stadig er lidt billigere, men næsten samme pris som de store.

• #63   28. maj 2008 MArtin W:lad os da spænde en 3000tons trailer efter din svenske opel vectra og så se om du kan slæb den rundt alverdens steder uden problemer.

Men du har ret, biler kan ikke bringe mit pis i kog hvis vi snakker den effektmæssige side af sagen, derfor har jeg to motorcykler..........

• #64   28. maj 2008 gad vide om de går lisså meget amok over hundemaden inde på www.hundegalleri.dk smiley

• #65   28. maj 2008 Kan se i dag bliver ikke anderledes og der vil ryge nogen udstemmer.

• #66   28. maj 2008 Martin W - nu er det heldigvis ikke dig der definerer hvad en "bilentusiast" er. Og jeg kan kun sige jeg er glad for jeg ikke har en bil som din.

• #67   28. maj 2008 hahah det ved jeg så ik om de gør Ricko smiley

• #68   28. maj 2008 martin W: lol en latterlig komentar.. haha totalt til grin...

hvorfor tror du din mening er den eneste rigtige? hvem har gjort dig til kongen? haha.. smiley

- et smart lille indlæg fra en som er herinde uden egentligt at have sin bil uploadet... ja, så går man virkeligt op i det.. nemli!

• #69   28. maj 2008 Jeg har nu bestemt mig at give udstemme for disse spam indlæg,
    grunden til det er at de ikke overholder visse regler for brug af
    dette eller fine forum.

<b>1.4 Grimt sprog, udhængning m.v.</b>
    Indlæg eller kommentarer der indeholder grimt sprog, tilsvining eller udhængning af personer eller <b>firmaer</b>, tolereres ikke og vil blive slettet omgående og der sendes en officiel advarsel. Sker det igen vil din brugerkonto blive sat i karantæne og i sidste ende vil din brugerkonto blive lukket. I særlige grove tilfælde forbeholder BilGalleri.dk sig retten til straks at sætte din brugerkonto i karantæne eller lukke den.

Ligeledes gælder at personer der kritiseres udenfor siden ikke må kunne identificeres, hverken ved hentydninger eller ved andre omstændigheder vedrørende den konkrete person eller dennes virke.

Hvis et indlæg ikke bliver slettet, kontakt da en hjælpe-administrator via linket "Hjælpe-admins" øverst på siden.

Det er ikke tilladt at videregive andres personlige oplysninger, via forum eller kommentarer, herunder MSN adresser, mobilnumre, navne og adresser med videre.

<b>2.3 Genpostning af Forum-indlæg</b>
    <b>Genpostning af forum-indlæg er ikke tilladt</b>; disse vil blive slettet. Fortsætter genpostning af indlæg, vil du modtage en officiel advarsel og din brugerkonto vil blive frosset og i sidste ende udelukket fra siden.

Som genpostning defineres også indlæg med samme hovedbudskab som et andet nyligt emne; eksempelvis flere vurderingsindlæg efter hinanden. Hold disse indenfor samme tråd. Sker dette ikke, forbeholder BilGalleri.dk sig retten til at slette disse indlæg.

<b>2.5 Annoncer og reklame i Forum</b>
    Det er ikke tilladt at annoncerer i forumet; her henvises til marked. Ligeledes er reklamer for markedsannoncer ikke tilladt i forumet.

Forumindlæg hvori der prøves at sælges ulovlige varer, så som ulovligt fyrværkeri, hælervarer og lign. vil blive slettet uden varsel og brugeren politianmeldt.

Det er heller ikke tilladt at reklamere for f.eks. hjemmesider i forumet på BilGalleri.dk. Skriv derfor altid under med dit navn og ikke din hjemmeside adresse, da det kan opfattes som reklame eller spam.

<b>Det opfattes ligeledes som reklame såfremt man indsætter links eller henviser til andre sider, hvor brugeren selv tjener noget – det være sig direkte eller indirekte. Her kan der være tale om rigtige penge, tjenester, virtuelle kreditter eller noget andet.</b>
    Dette er jeg sikker på også gælder i dette sammenhæng, hvor man prøver at vinde noget.

Kommentér på:
BENZINKRIG!!!

Annonce