{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.488 visninger | Oprettet:

Politiet - fandme nogle flinke fyre ! {{forumTopicSubject}}

I går på vej hjem fra job kører jeg i myldretidstrafikken på helsingør-motorvejen sydgående omkring brøndby strand. Her kommer en sammenfletning hvor jeg kommer i højre-flettespor med ca. 115km/t. Der ligger så en ung fyr i hans G2'er i venstre-flettespor og gi'r den ordentligt krudt for at komme ind forrest. Han kører nok ca. 130km/t og accelerere fortsat ( fartgrænsen 110km/t ).
Som den bilnød jeg nu engang er, så tænker jeg 'HALLO, som om den spand skal køre fra mig', så jeg gearer ned og jokker sømmet i bund. Nu går min 2,5'er ret godt, og jeg er oppe i røven af ham efter få sekunder... vi kører nu små 150km/t.Han hælder nu endnu mere kul i ovnen, og jeg beslutter - som den modne person jeg er smiley - at slappe lidt af, da jeg IKKE har lyst til at miste kortet. Umiddelbart som jeg slipper gassen, så trækker en standard sølv-grå Mondeo ud i samme spor som mig, og af en afstand på 20-25 ligger han pænt og holder min hastighed. Da jeg generelt er meget opmærksom i trafikken tænker jeg straks 'Det KUNNE være en panser', så jeg lader min fod fortsat forblive fra speederen, og lader farten falder og holder derefter en jævn hastighed på ca. 120km/t. Jeg sidder løbende og orienterer mig i bakspejlet og kan se 3 gutter i sommerkluns i Mondeo'en. Der går ca. 20 sekunder, hvorefter de smider syltetøjsglasset på taget, og så begynder Pappi at koldsvede i sin pæne skjorte og slips. Første tanke der løb gennem mit hoved var 'Hvor meget har de målt mig til'. Vidste dog at så længe jeg holder mig UNDER 160km/t, så er kortet ikke i fare, men da jeg allerede har et klip, så ville et ekstra gøre at jeg fremover ville blive nødt til at køre ULTRA-PØLLE for ikke at miste kortet.

Jeg holder nu ind til siden, og de bag mig. 2 civil-betjente stiger ud, og den ene kommer hen til min passager-side og identificerer sig med sit politi-skilt, og spørger mig hvorfor dælen en fyr i så pænt tøj ligger og kører race på motorvejen. 'ØØHH BØHH' var det eneste jeg kunne sige, og erkendte ærligt at jeg ingen reel grund havde, men blot var blevet lidt ivrig efter den G2'er havde budt op til dans.Han spurgte så om jeg kendte føreren af Golfen, hvilket jeg måtte beklage at jeg ikke gjorde. De havde luret vores lidt aggresive kørsel, og han sagde at han havde en måling på mig på over 130km/t. Efter ldt ligegyldig snik-snak sagde han så pludseligt til mig 'Nu giver du den krudt ud af nødsporet, og lad nu ikke nålen løbe over den 110 en anden gang. Ha' en god dag'.

Kæft hvor nice. Alle jer som sviner panserne hele tiden, i burde lære at vise dem respekt som mennesker og snakke ordentligt, så slipper i nok også for bøden.
Ej, jeg ved jeg var PISSE heldig... men igen, det kan betale sig at behandle dem med værdighed. Jeg har, og vil altid ha' stor respekt for politiet og deres arbejde.....

GOD DAG FOLKENS....

<b>PAPPI

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politiet - fandme nogle flinke fyre !
  • #1   29. maj 2008 Hehe der var du sku heldig smiley

• #2   29. maj 2008 hehe nice.

Men er fuldstændig enig med din holdning til politiet.

• #3   29. maj 2008 hahaa....top niceee

• #4   29. maj 2008 fedty. hehe,, men har du lært noget af det:)??

ikke for og lyde hellig, for jeg kører sku os for stærkt,..

har os prøvet noget lign med politiet, faktisk 2 gange;)

• #5   29. maj 2008 Det var vist dem der var flinke. godt nok heldig. men der er jo nogen der er flinke. ikke alle sammen der er idioter. smiley

• #6   29. maj 2008 Jeg har heller intet imod politiet. De gør jo bare deres arbejde. Jeg har kun fået en enkelt bøde i mit liv for at køre med tågelys i klart vejr. Det kan jeg sq godt leve med, det jo min egen fejl. Han kunne lige så godt ha smidt lortet til syn, pga. nedslidte dæk og et kæmpe hul i manifolden, så den larmede fandme som en jetjager den gamle 106'er smiley

jeg har dog også erfaret at det er bedst snakke stille og roligt med dem og vise dem respekt, frem for at provokere sig til en bøde!

• #7   29. maj 2008 Haha...nice. Hehe...fandme også nitten at køre uætra pølle:-D

Men har også kun haft gode oplevelser med policen...

• #8   29. maj 2008 TRUT-TRUTTERUT

Pappi fik vist sved på panden der :o)

• #9   29. maj 2008 Helt sikkert, heldigpik du er haha =)

Men ja, de gør bare deres arbejde - LEV med det folkens!

Go Stil der =)

Prøvede også selv i Hondaen hvor jeg kørte rundt i Roskilde stille og roligt, der kom der en politibil i modsatte kørebane og passerede og LIGE da de havde passeret lavede de en uvending og kørte efter mig - Kørte bare ind med det samme som jeg så dem lave den uvending, åbnede vinduet og rakte mit kørekort ud imens jeg sad og tænkte "Fuck nu bliver jeg nok indkaldt til syn" - Det eneste hun sagde var "Den er da rimelig lav den bil - nå, men det finder du nok ud af den dag du skal til syn. Fortsat god aften" =)!

• #10   29. maj 2008 Kunne heller ikke være mere enig, har altid og vil altid havde stor respekt for politiet.

• #11   29. maj 2008 hehe ja jeg har sku heller aldrig haft problemer med dem smiley bare man ikke begynder at nedgøre dem som jeg desværre ofte har hørt om før, for så er de(og jeg kan godt forstå dem) ikke altid så flinke smiley

men du var sku lidt heldig der smiley

• #12   29. maj 2008 Haha god historie. Det var sgu rigtig heldigt, men det kan altså godt betale sig at være ydmyg og tale pænt til dem når man endelig bliver stoppet.

Så har du stadig 2 liv tilbage før det er Game Over. smiley

• #13   29. maj 2008 godt sagt!! smiley

• #14   29. maj 2008 Jepper... Heldig kan man sagtens være... der er nogle flinke imellem smiley men nogle af dem er sku bare ude på at flippe... Har også kun mødt de flinke endnu (mens jeg kørte)... flere af mine kammerater har ik været så heldige...

Selvom en af dem er blevet taget med 120 gennem Aalborg og fået en advarsel

• #15   29. maj 2008 jeg har altid snakket pænt til dem, men har sgu altid fået bøde. så jeg har nok aldrig været heldig.

• #16   29. maj 2008 jeg har heller aldrig fået bøde selv om jeg tror jeg er F1 racer

• #17   29. maj 2008 Har altid snakket pænt og har aldrig fået en bøde smiley

• #18   29. maj 2008 ja du er heldig ....

men ... der er noget som ikke stemmer. for hvis du som du siger ikke have foden på speederne så vil bilen blive hved med at tabe fart. og det går ret hurtig over 100 da vindmodstand er ret stor .

han skal måle dig over en vis afstand kan ikke lige husk om det er 1.6 km men og så kan han ikke have haft en gemsnit måling på 130 på dig uden du har liget på vært fald meget mere end de 150 som du opgiver. som hatighed.

så:
    1 han bluffer vilket han nok gør og vil give dig en opsage / lære streg
    2 du have en noget stør fart end du selv var klar over og de var meget flink smiley

• #19   29. maj 2008 ja godt sagt hehe. heldigt man

• #20   29. maj 2008 Skulle til DTC løb på Jyllands ringen til løb 1.

Så da jeg drejer fra på motor vejen ved Randers og trille lidt frisk afsted mod banen. Og folk der kender vejen fra Randers forbi Hammel , Ved at man kommer igennem en del mindre by'er. Og kommer til en af de byer. Og er nok ikke helt nede på de 50 som man skal , ligger nok på 60-63 og så ser jeg inde til venstre ca 300 m fremme en person stå. Damn kigger på speedo skod 60 km/t Og da jeg kommer længere frem begynder han at gå ud på vejen og kan se hans laser stå på stativet, Hmmm Nå Petersen den koster sq idag. var første tanke .
    Så jeg trækker over mod venstre for at dreje ind på den P plads han står ud for med laseren. Og da jeg er ud for ham så vinker han mig videre og så går han helt ud på vejen og snupper bilen efter mig. Pyyyyh man følte sig små heldig bagefter.

• #21   29. maj 2008 FED HISTORIE...........TAK....

• #22   29. maj 2008 Ja lyder sku en fortælling smiley Jeg giver ikke en skid for panser.. De har no brain smiley Men er da glad på dine vejene.. Det er da altid nogle af de panser har hjerne. Bliver jeg holdt ind med det mindste fejl eller noget. Så får jeg et stk bøde smiley

• #23   29. maj 2008 Så længe man behandler dem med respekt gør de det samme. Er selv blevet stoppet 3 gange, 1 gang hvor jeg sad og råbte af nogle demonstranter (Da ungdomshuset var oppe at køre) 2 gang, min ven sad med en øl i bilen, så skulle lige blæse, og 3 gang, var pga. xenon. 2 af gangene skete der intet, men xenonen kunne de altså ikke lide kunne jeg konstatere, selvom der er mange der er værre (Hint: biler uden DE-linse)

• #24   29. maj 2008 vil også sige at ved at behandle dem godt og svare ærligt når de spørger så viser de squ tit format.. forstår ikke dem som skal svine dem, kan da godt være der er nogle enkelte som er dumme svin, men generelt er de squ flinke nok..

men hvis man ligger med 200 ude på landevejene er det squ ikke sikkert man snakker sig fra en bøde ved at være flink.. smiley

• #25   29. maj 2008 *Strange* > Agreed .. også min opfattelse af politiet

• #26   29. maj 2008 rene.. Schhhh Skal jeg ikk fortælle dig en hemmelighed?

POLITIET er ganske almindelige mennesker som os andre.. MED HJERNER... de kommer ikk fra fremmeder planeter...
    Og tydeligvis aner du ikke en skid om politiet.. når du kommer med den udmelling at de har no brains..
    For det er sku hvem som helst der kan blive betjent!!....

• #27   29. maj 2008 PAPPI : Nice. godt med nogle gode historier om dem også. Det er som om der altid bliver fokuseret på det minimale dårlige de laver.. Men de laver faktisk meget godt..
    Kan selv fortælle mange gode historier jeg har oplevet med dem.

• #28   29. maj 2008 og det var rene k mit indlæg var henvendt til

• #29   29. maj 2008 Jeg kom også kørende inde på et tidspunkt hernede i nyk f. de lå bag ved mig hvilket jeg ikke lige havde lagt mærke til da det var nat og regnvejr. så første lyskryds fik den sørme hjulspin i både 1 og 2 gear. 10 sec senere lagde jeg så mærke til de kørte bagved mig. jeg var sku ved at skide grønne grise af skræk hvad de nu kunne finde på. så kørte de op på siden af mig og bare rystede på hovedet og kørte videre. puhaa tænkte jeg bare. smiley

• #30   29. maj 2008 Christian J : Total rigtig.. Jeg aner ikke hva jeg snakker om . Men lad os sige det sådan her .. Ligemeget hva jeg nu laver om jeg så skal hente noget i bilka eller hva jeg skal .. Og jeg tager bil. Ser politiet her mig i bilen. Så er det sten sikker de holder mig ind og virkelig arbejder for at finde noget de kan stikke mig en bøde for.. Og ja det er alm folk i know smiley Men det med hjerne kan vi sku snakke om ..
    Men siger ikke der er nogle der ikke er okey. Men har stadig ingen mødt smiley

• #31   29. maj 2008 Hey gutter,
    Klart at der indenfor politiet er nogle narrøve, har også stødt på dem, men generelt er de gode folk !.... Men igen, så tror jeg også alvoren af forseelsen også har meget at sige. Har du kørt med 150 gennem rådhuspladsen i københavn, så tror jeg godt de kan gå amok på en smiley

• #32   29. maj 2008 jeg har også tit prøvet det da jeg kørte budkørsel om natten.. især hvis man kører med aviser kan man sådan set snakke sig fra alt;)

• #33   29. maj 2008 Rene k... hvis de har haft erfaring med at du har gjort noget forkert en gang.. er chancen for at du gør det igen ret stor så forstår dem sku godt..

• #34   29. maj 2008 Så bliver vi stoppet, skal vi også bare sige 'ØØHH BØHH' ?? *Gg* ;o)

• #35   29. maj 2008 Pappi.
    Jamen du har ret. civiliceret opførsel kommer man langt med....

Og det kunne mange lære lidt af. istedet for at være fjendsk og skabe sig så snart man ser en betjent.. de stopper en for en grund så hvem har gjort noget forkert hehe

men noget andet er kørte du også med slips og jakke i civicen smiley

• #36   29. maj 2008 Stay T : Har jeg prøvet . Men tror det er lidt personlig i ny og næ. For vi kan komme 2 vogn sammen og stadig mig de rykker ind .. En aften var de måde i gang med at prøv og se om de kunne kalde mig til syn pga min fælge selv om jeg lige havde været gemmen syn med de samme fælge osv.. Men kan måske have noget at sige det er fra byen jeg bor i. At de kender folk osv ..
    Møde aldrig politiet når jeg køre lange ture..

• #37   29. maj 2008 Rene K : Fair nok at du har den mening.
    Men som regel er det altid mandens og bilens atityde der gør at man tit bliver stoppet. Hvis du forstår hvad jeg mener...
    En smart ass bliver altid undersøgt mere end Hr. og Fru. Danmarks bil. Sådan er det. Man kan så køre situationen ned ved at være glad og imødekommende når de så kontakter en...

Hvor fedt er det at være på job og hele tiden møde sure mennesker.. Så smitter det sku af på et tidspunkt og så bliver man selv sur og Uimødekommende.. :o)

• #38   29. maj 2008 Tror man får mere lyst til at holde fartgrænsen efter man er blevet stoppet lidt mere end hvis man får en bøde smiley

• #39   29. maj 2008 Att. ortega : Jeg er business-mand, så kører ALTID med skjorte og slips smiley

• #40   29. maj 2008 Kloge ord MB

• #41   29. maj 2008 Christian J : Hvis det bare var så vel smiley Men jo jeg har da også prøvet at køre for stærkt. Men sku ikke midt i byen eller noget. Men det er mere det.. Hvis der er et eller andet lamt.. Som jeg havde glemt at slukke mit tåge lys en dag .. Det fik jeg da lige en bøde på 510kr for.. Og en dag uden min pung skulle da bare have en bøde med det samme ingen snak om det da. Selv om ham panser der står der ude mærket ved hvem jeg er og min alder og at jeg har papet. Men de har bare meget sjov ud af at stoppe mig . Og det er kun småting de har kunne finde på mine biler. Som en gang med en pære der var gået og et glas på tåge lys var i stykker ! Så synes det er plat.

• #42   29. maj 2008 Ps : Det skal ikke lyde som om jeg er panser :o)
    Arb med noget helt andet.

Og tak Ch. :o)

• #43   29. maj 2008 MB : Jada Men nu synes jeg ikke min polo ligefrem trækker så meget opmærksomhed smiley Rimlig std smiley

• #44   29. maj 2008 hehe skal jeg poste lidt need4 speed goddies nu smiley

Jamen du er så flot i det også smiley

Nå, skal igang igen... men lækkert med en fortælling fra den virkelige verden om hvordan det kan gå hvis man opføre sig ordenligt ...

• #45   29. maj 2008 Der var en overgang jeg blev stoppet hver aften .. eller tætpå i hvertfald .. har dog aldrig fået en bøde .. er altid steget ud af bilen, sagt pænt goddag til de hersens betjente - de får kortet, jeg puster i ballonen og vi smalltalker så i 3-4minutter og jeg for lov at køre.

Fik at vide af en betjent at ene og alene at jeg gad stige ud, lade døren stå åben (for at de kan se min kabine) viser imødekommenhed, og at døren står åben viser jeg intet har at skjule.

Hvorfor de stoppede mig så ofte ? .. I got no clue .. men hvem bekymrer sig også om det eftersom de aldrig havde noget på mig .. så det var vel bare rutine kontroller hehe

• #46   29. maj 2008 Jamen Rene det er jo sådan nogen ting som de skal tjekke.. og ja det er småting.. men hvis de bare lod alle køre rundt med sådane småting.. så forestil dig at alle biler køre med tågelygterne tændt og en pære sprunget...

ikk sjovt at være i traffiken

• #47   29. maj 2008 fed historie Pappi

Kørte EN dag uden nummerplade i sidste uge, da den var røget af efter en handletur (som åbenbart går vilde for sig i min bil). Om morgenen møder jeg normalt aldrig politiet, men idet jeg trækker ud på ringgaden og overhaler en bil indenom og svinger ud igen, ser jeg bil #3 foran mig i inderste spor er en hvid mondeo med blå blink. Jeg triller stille forbi dem, mens jeg får farten under de tilladte 60 igen. De bliver i deres spor og jeg tænker at det nok var skrækken jeg skulle slippe med,

Men i næste lyskryds kommer jeg til at holde forrest for rød, og efter 20 sek kommer en mand i sort kluns og banker på mit vindue. han ville bare lige høre om jeg ikke ville holde ind når jeg kunne komme til det uden at genere nogen. Og taget i betragtning jeg kørte uden anden end dioderingene foran, uden nummerplade og overhalede politiet i byzone, tænkte jeg nok jeg ikke fik lov at slippe så let. Men de ville bare høre hvad jeg havde tænkt mig med den nummerplade der, og jeg forklarede hvorfor. De gad ikke engang snakke om andet, og så fik jeg et "ha en god dag" med på vejen.

Jeg har heller aldrig haft problemer med politiet, og min opfattelse er som pappis; hvis man opfører sig pænt og behandler dem med den respekt de fortjener så kan man være rimelig sikke rpå de i de fleste situationer er flinke og rare, omend man ikke kan sikre sig at undgå bøder og den slags.

Men folk der siger politiet er nogle "voldspsykopater" og råber op om politivold og ubegrundede kontroller - har som regel selv medvirket til det i høj grad.

• #48   29. maj 2008 Rene K : He he oki..

Men i dit sted ville jeg være provokerende på en anden måde. Nemlig ved at have alt i orden når jeg blev standset... Ved at de ikke kan noget og du bare sidder og smiler sødt (he he) så gider de ikke til sidst at stoppe dig fordi at de alligevel ikke får noget ud af det... Og så er det dig der er vinderen...
    Og skulle de finde noge. Så tag det med et smil. for du kan alligevel ikke ungå det... Og ved at tage det med et smil husker de dig til næste gang for at være smilende og imødekommende. Og SÅ kan det næsten 100% sikkert være du ungår bøder... :o)

Bare et godt råd...
    Det er lykkes for mig ;o)

• #49   29. maj 2008 FreakaZoid !
    præcis. selvom de måske er lidt emsige/grundige, så behøver de jo ikke være desideret onde...
    havde da også selv en periode i en værre larme bil med lidt mindre klog kørsel som resulterede i at man blev stoppet ret ofte. tit var det bare for lige at snakke med en osv, den lyder godt nok vild, du gav den godt nok krudt igår da vi kørte fordi dig osv osv.. men for det meste har de været interesseret i bilen og ville høre lidt om en, og hvis man bare have været en nar der. så havde jeg jo høstet bøder i flæng.. men ved at tage det stille og rolig og lade dem se det hele ( og sidde i den en enkelt gang) så har blokken næsten aldrig været fremme....

• #50   29. maj 2008 .ortega . og FreakaZoid ! : Nemlig. Og hvem er det så lige der er de smarte?? :o) = Os.. :o)

• #51   29. maj 2008 heldige gris hehe men man skal bare bekende at det man har gjort nok ikke er det bedste så er de som regl til at snakke med

• #52   29. maj 2008 Fuck.. Du har været heldig.. Jeg ved at "De gør bare deres arbejde", men det ikke altid man kan være så heldig... smiley

• #53   29. maj 2008 jeg kan godt give dig ret i det...mange af dem er ret flinke når man taler høfligt til dem og det er nok det der skal til for at slippe for bøder og småforseelser. MEN jeg blev standset engang og fik en bøde for at have talt i telefon, som jeg overhovedet ikke havde gjort, har ikke engang haft min telefon fremme som jeg havde forklaret, men de kom 2 stykker og påstod det og de vil ikke se på min telefon om jeg havde et udgående eller indgående opkald på det tidspunkt. TOTAL GESTAPO. Det var også kun den ene gang jeg blev hængt ud men generelt har jeg mødt andre politimænd der behandlet en godt, selvom man havde fucked lidt op i trafikken.

• #54   29. maj 2008 Sjove historier.....

• #55   29. maj 2008 Vi slap da engang også ud af at køre i en bil som var uden nummerplade foran, hvor betjenten selv pegede de øvrige 8 ulovligheder på bilen ud, inklusive et TÆNDT, blåt undervognslys under bilen. Ejeren gjorde sigt klar til en massiv bøde da betjenten så siger; <i>"Jamen det ser jo godt ud det hele, i må have en fortsat god aften, men spar på strømmen til det blå lys der."</i>

Og så kørte de ellers videre.

• #56   29. maj 2008 .ortega . > Ved dog ikke hvorfor de ntop stopper mig .. udover jeg fik ros for en ret flot gammel Carina en gang .. smiley .. men uanste havd .. har ikke fået mere end end bøde .. og et klip .. (det er jo også også 1 for mange vil nogen mene) .. men hva .. smiley .. Sådan er livet .. nu ved de hvor jeg bor .. hilser endda til tider .. det er nu lidt sjovt.. fx. til en lokalt træf vi har er der ALTID nogen der skal ligge og brænde dæk inde i byen og beboede områder.. jeg er en af dem der ikke gør det .. og eftrhånden kigger de ikke på min bil mere eller på nogen af mine kammeraters.. fordi politiet ved .. at netop DE biler ikke er indblandet smiley .. lidt sjovt .. og også rart at være en smule kendt af politiet på den facon vel og mærke! smiley

• #57   29. maj 2008 Nej for fanden ZOID du kunne da ikke finde på at brænde dæk med de smukke fælge?

• #58   29. maj 2008 Casper H > NEJ! .. de er for lækre de rims .. smiley .. burde du jo sjovt nok vide smiley ..

• #59   31. maj 2008 panserne er ikke flinke fyre, de kan brænde i helvede!

• #60   31. maj 2008 Att. patrick P : Og hvorfor så det, har du fået en bøde, så er du vel selv skyld i det.... eller hva ?

• #61   1. jun 2008 Pappi > Well said ..

Kommentér på:
Politiet - fandme nogle flinke fyre !

Annonce