{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.501 visninger | Oprettet:

taget for promillekørsel - konsekvens? {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg blev taget igår med en promille på 1.07 da jeg sad i min bil for at tage en cd ud af anlægget. jeg havde ikke kørt og heller ikke planer om det. uheldigt nok kommer politiet så tilfældigt forbi og holder ind, hvor de beder mig puste. selvom de ikke har set mig køre, men det må de jo iht. loven og det er derfor min egen fejl. De tog mig på stationen og tog blodprøve.
Jeg er dog i tvivl om et par ting.

Min promille var på 1.07 og sidst jeg havde indtaget alkohol var en time siden. De sagde at alkometeret er vejledende, og at promillen kan være højere. vil i mene at blodprøven vil vise højere promille?
Hvis promillen er over 1.2 mister jeg kørekortet i 3 år:(..
fandme træls når jeg ikke engang havde kørt eller skulle køre..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  taget for promillekørsel - konsekvens?
  • #1   31. maj 2008 Lyder som et afsnit af klovn .. var det en smølfe cd ?

• #2   31. maj 2008 det er fanme surt.. men utroligt de kan gi bøde når du siger du ikke skulle køre nogen steder og at du bare skulle hente en cd.. de kan vel se om bilen er varm, er den ikke, har du jo ikke været ude og køre.. men jeg ved ikke hvad du kan gøre i sådan en situation

• #3   31. maj 2008 sad nøglen i tændings låsen?

• #4   31. maj 2008 For det første er det sgu da de mest tumpede pansere jeg har hørt om - det er sgu da ikke fair ikke at tage dig på fersk gerning - selvom loven siger du er fører i den situation.

Har du en promille på 1,07 ifølge alkometeret, så ligger du indenfor 0,05 på blodprøven - og den er gerne lavere fordi der er gået lidt tid.

Det udløser en bøde på 1,07 gange din løn før skat og et klip i styrebrevet.

Men det er en DYBT en latterlig situation at de tager dig der - og jeg ville finde 3-4 vidner som har set du IKKE skulle ud og køre - og gå i retten med det der.

• #5   31. maj 2008 jeg tog nøglen ud da jeg så dem.. men havde jo haft den på tænding for at kunne tage cden ud af afspilleren=lys i lygterne= de ser mig..
    de gad hverken høre eller lytte til noget..
    nej ikke en smølfe cd, men det er faktisk samme situation

• #6   31. maj 2008 du skulle have bedt dem at røre din motor for vis den er kold må de det svære køre deres vej igen uden en bøde har oplevet det samme og da de var ved og skrive bøde sagde jeg rør min motor og den var kold....

• #7   31. maj 2008 ja gør som nutnik. hvis der er nogen andre der kan bevidne du ikke skulle ud og køre, så gå videre med den

• #8   31. maj 2008 ja find nogle vidner, for det kan ikke passe du skal straffes for det der, egentlig også utroligt de ikke tjekkede om bilen\motoren var varm, men reelt set kan man også blive taget for at køre uden sele bare at nøglen sidder i tændingslåsen

• #9   31. maj 2008 nutnik: jeg havde en kammerat som stod udenfor, men de pansere ville jo ikke lytte. jeg røg bare ind i bilen og på stationen:(..
    hvorfor skulle promillen blive lavere på blodprøven end i alkometertesten? tænker på det du skrev "Har du en promille på 1,07 ifølge alkometeret, så ligger du indenfor 0,05 på blodprøven - og den er gerne lavere fordi der er gået lidt tid."
    min promille var jo over 0.05..
    er det ikke sikkert jeg mister kørekortet så?

• #10   31. maj 2008 Nægter du at vedtage bøden eller situationen, så hiver de dig i retten automatisk.
    Du har som udgangspunkt intet at tabe, for du kan kun idømmes det du allerede er skrevet for.
    Du skal selvfølgelig forklare sagens sammenhæng - nemlig at du kun skulle hente en CD i bilen - og havde de gidet gøre deres arbejde ordentligt, ville de også have fundet ud af sagens sammenhæng.

• #11   31. maj 2008 Det er fuldstændig latterligt.!!!!!! prøv at gå i retten med det, hvis du altså har nogel vidner eller andet der måske kan bruges som bevis...

• #12   31. maj 2008 Det jeg mente, var at hvis alkometeret siger 1,07 - så ligger du mellem 1,02 og 1,12 - så præcist er det idag...

• #13   31. maj 2008 jamen de kan jo ikke måle på motoren nu.-.. kan ikke gøre andet end vente på svar fra blodprøven. har kun 1 vidne om at jeg ikke ville køre, men ham så de ikke. tager skraldet som det kommer..

• #14   31. maj 2008 Dennis G: Hvis mig hvor i færdselsloven det står?!?

Hvordan synes i selv at det ser ud, de kommer kørende i patruljevognen og ser pludselig at der er en bil hvor lygterne tændes på. Når de så lige vil tjekke den og køre hen til bilen slukkes det hele og nøglen fjerne hurtigt fra låsen og personen siger: "jeg skulle bare lige have en cd....." øhhh jo den har vi hørt før li´som.....

Jeg siger ikke at du ville køre eller noget, men se den nu fra 2 sider ikke smiley

• #15   31. maj 2008 Arh okay, har de set den med lys på osv, så avde jeg om betjent nok også troet du var på vej ud og køre, satme en dum en den her

• #16   31. maj 2008 Men de skal vel bevise at du var på vej ud og køre ?

• #17   31. maj 2008 okay du har virkelig styr på det NutNik. mange tak for dine svar:). men jeg mister da kørekortet på det, gør jeg ikke?
    tænker på det du skrev "Det udløser en bøde på 1,07 gange din løn før skat og et klip i styrebrevet."
    får man kun klip for at køre med en promille på 1.07??

• #18   31. maj 2008 Viggo C ved sku ikke hvor det står henne men har hørt dette fra selve politiet af..

og hva pokker om det står i færdeselsloven eller ej det virker jo så længe du har det bevis på at motoren er helt kold... øhh så siger det ligesom sig selv og jeg var ved en fest og skulle hente noget og drikke i bilen...

• #19   31. maj 2008 det jo påstand mod påstand og panserne vinder altid. jeg er bare bitter over de ikke foreslog at mærke om motoren var varm - og så tage mine nøgler nu hvor den altså var helt kold - og så lade mig hente nøglerne dagen efter. men jeg har bare været uheldig.. har aldrig fået et klip eller en bøde i bil.. betyder det noget for sagen?

• #20   31. maj 2008 jamen det jo for sent at bede dem mærke motoren nu..

• #21   31. maj 2008 Michael M ja det svære er det påstand mog påstand og de plejer nu altid og vinde men ved en retsag så kan du sku vare heldig...

• #22   31. maj 2008 Yes alt for sent da

• #24   31. maj 2008 Sidder man på føresædet og har sat nøglen i tændingen er det tegn på at man har forsøgt at køre bilen ifølge loven....sæt dig på passagersædet næste gang.

http://www.goda.dk/Lovgivning.205.0.html

• #25   31. maj 2008 Damm Bo...smiler

• #26   31. maj 2008 Du skal til ny køre og teoriprøve hvis din promille er mellem 0,5 og 1,2

• #27   31. maj 2008 Så snart der er tænding på køretøjet er han på skideren, så det der er sket her er 100% ifølge reglerne.. At de så var så konsekvente må du bare lærer at leve med, nogengange fare de hårdt frem andre gange får du blot en advarsel.. Uheldigt sted at være på et uheldigt tidspunkt.
    Men hvis du virkelig ingen steder ville kører håber jeg for din skyld du ikke mister det, for lyder som om du er en fornuftig person der kender konsekvenserne af spirituskørsel..

Held og lykke.

• #28   31. maj 2008 de burde jo have ventet til at bilen begyndte at køre så

• #29   31. maj 2008 argh hvor kan det pisse mig af, er virkelig ved at hade politiet, ved godt de bare gør deres arbejde osv, men når sådan noget her sker bliver jeg fanme arig, de første 2 måneder jeg havde astraen blev jeg stoppet 7 gange, og skulle blæse 5 af gangene. synes helt klart du skal gå rettens vej, og så må de jo forklare at du vil forlade en fest før alle andre, og at du også lige ville tage cd'en ud inden du kørte nogen steder, og hvorfor alle dine kammerater sad og vendtede på du kom tilbage ( hvis de da overhovedet gad gå op og snakke med dine kammerater,)

• #30   31. maj 2008 kommer der lys i lygterne når dy sætter tænding på? smiley hmm

• #31   31. maj 2008 positions lyset tænder da,

• #32   31. maj 2008 du skulle have bedt dem mærke motoren at den var totalt kold smiley

• #33   31. maj 2008 du havde jo kørt i bilen..

• #34   31. maj 2008 Tror sku egentlig de er ligegalde om du har kørt eller ej... Man kan miste sit kort på at gå en tur ned af strøget i en brandert tilpas mange gange... Uvirkeligt men sandt... Sur røv mester...

• #35   1. jun 2008 der er nok ikke det store at gøre. Hvis du f.eks. sætter dig til at sove i bilen, og du sidder foran kan du også dømmes.

• #36   1. jun 2008 Tag jer nu sammen!!!! Om motoren er kold har da absolut intet med sagen at gøre!! Den med CD'en hører de vel 100 gange om året.

Bare lige en tænkt situation; Politiet ser en stiv stodder sætte sig ind..han drejer nøglen, men de venter pænt (som nogen skriver de burde) på at han kører. I samme øjeblik han sætter i gang, løber 4-årige Peter ud foran bilen og *SMASK* sagde det...
    Så er politiet nogle idioter fordi de ikke stoppede ham inden han kørte!!

Se nu sagen fra 2 sider...Den er en rigtig træls lektie du har lært, men den er jo foregået helt efter bogen. Nøjagtig som i "Klovn".

• #37   1. jun 2008 hvis nu man skal ned og hente en cd, og man sætter sig ind i højre side af bilen? kan de så også tage en for promille kørsel?

• #38   1. jun 2008 Politiet skal gribe ind, og må ikke vente på at han gør noget kriminelt... Du får betinget frakendt dit kørekort i 3 år, samt en bøde på promillen gange din årsløn før skat. Ydermere skal du deltage i et alkohol og trafikkursus der koster ca. 2000 kr.

Mht. retsag, så kanj alle mennesker få deres venner til at møde op i retten og sige at han ikke havde planer om at køre.... Tror retten er ligeglad med det....

Bad luck....

• #39   9. jun 2008 den viser somregl højer. men det kan ske at den viser laver......
    når man skal hente nået i bilen skal det aldrig ske gennem føre døren vis man er påvirket....for de kan ikke vide om du har i sinde og køre
    alle nægter det jo vis de kan slippe afsted med det

Kommentér på:
taget for promillekørsel - konsekvens?

Annonce