{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ferie til italien
  • #1   1. jun 2008 ja

• #2   1. jun 2008 Jeg kører til Spanien. Dog i en Toyota Sportsvan- sprit ny! Tør ikke satse på min Corolla fra 1993.

• #3   1. jun 2008 jeg frygter bare lidt at komme til at holde et sted tyskland og så gider den ikke mere

• #4   1. jun 2008 Hvis den fik et grundigt service før "take off" bør det vel kunne gå?

Lev livet og tag chancen hehe.. Eller lej en bil når i når til tyskland og kør i den derned?

• #5   1. jun 2008 kender en der kørte til le mans sidste år i en vw LT der havde gået 500000km og det eneste der skete var at der gik et udst ophæng

• #6   1. jun 2008 min kammerat kørte til frankrig i en gamel corolla der havde kørt næsten 400 000, og den kørte hele vejen uden problemer..

det syntes jeg var sejt gjort :D'

jo, mon ikke din 306 kan holde til at blive varmet godt igennem...
    kan dog hilse og sige, det ikke er sjovt at holde i kø i 40 graders varme uden aircon :S

• #7   1. jun 2008 Som regel skal man bare få tjekket bilen grundigt, og sørge for evt. at have en eller anden form for transport hjælp hvis uheldet skulle være ude.

• #8   1. jun 2008 jeg havde nu også tænkt mig at få den tjekket grundigt igennem inden vi kører.
    men i mener altså det er helt umuligt

• #9   1. jun 2008 bare husk at hold et godt øje med din temp, hvis du skulle komme til at holde i kø, men det gælder ikke kun 306 men alle biler.

• #10   1. jun 2008 det er bare super tak for svarene
    ellers kan det være jeg har en bil til salg den skal bare hentes i tyskland med defekt motor smiley

• #11   1. jun 2008 bare husk og tage oile og vand med i bilen hvis den kom til og mangle oile og vand altid rart og have med hvis det nu var man kom til og holde stille på motorvejen og ik har noget vand i bilen..men ja hvis ik du har haft nogle problemer med den de sidste par mdr så skulle den nok kunne klare en tur der ned for 3 år siden kørte jeg til gardasøen i min røde opel kadett fra 88 og den havde gået 280000 og var ingen problemr brugte hverken vand eller oile...

• #12   1. jun 2008 Hvis din bil kører fint til dagligt, uden at fejle noget så er det ingen problmer i det, udover varmen når man ikke har aircon, har kørte ruten et par gange første gang kørte jeg i min søsters nye 206 der var ikke andet end tekniske fejl, på hele turen, så gangen efter kørte jeg i min gamle Golf3 der havde gået 260.000 og var fra 94, den kørte turen perfekt, man skal bare huske på at det ikke er sjovt at kører så langt uden aircon (jeg kører ikke turen igen uden)

så tjeck bilen inden, og hvis den kører fint normalt så klare den nok også den "lille" smut tur smiley

• #13   1. jun 2008 Ellers skal jeg nok tage dig på slæb...kører til Venedig 1/7.. kigger efter dig i bakkerne ved Kassel *GG* smiley

• #14   1. jun 2008 Brian L
    Heldige **** smiley

• #15   1. jun 2008 Har været i midt Italien med en gammel Toyota Hiace. Og så sent som i sidste uge med Sciroccoen..

Det kommer an på om bilen er "ferieklar" normalt ville den godt kunne klare det. Men er den ikke efterset for evt kommende fejl, så er det nok ikke en god ide at køre den derned.

• #16   1. jun 2008 Jeg ville mange gange mere stole på en gammel bil der har rendt langt end noget nyere som aldrig har prøvet at arbejde. Regner stærkt med at når Micra modtager sidste advarsel om pladerne klippes, så tager jeg fri og ser hvor langt sydpå den kan klare sig med klampen i bund og uden oliepåfyldning.

Kørte til Le mans forrig år i en gammel Bobbel, og den tog turen ned og hjem uden problemer, kun viskerne der gik kaput.

• #17   1. jun 2008 den skal nok klare det jeg skal til italien 27/6 og jeg køre i min polo 6n derned og den har gået 2018524 og den skal nok klare det har fået lavet en tjek på den så der skulle ikke være noget jeg er på ferie hvert år og vi er kørt derned og har aldrig haft problemmer

• #18   1. jun 2008 ja jeg køre til italien lørdag den 28-6 om aften i min zafira opc bliver sgu nice:)

• #19   3. jun 2008 heeey

vi Kører til Italien på fredag i mine svigerforældres nye passat smiley det bliver så lækkert smiley

den har heldigvis aircondition weee smiley
    har aldrig været på kør selv ferie før, og hellere aldrig i Italien:)

• #20   3. jun 2008 Lidt råd fra den gamle.

Tjek køler slanger igennem. Er de gamle og mørne kanten , Så skift dem inden. men som andre skriver , Hav olie og vand med , Samt en rulle gaffa tape kan oxo bruges ved en mindre utæthed i en slange.

Men er bilen gammel . Så lad vær med at køre som sindsyg, Måske bedre at bruge 2 timer mere og bilen holder.

Og dem der skal på langfart første gang igennem tyskland og lign.. Hold ordenlig øje med trafikken foran og bag.. Det går alzå noget stærkere dernede end herhjemme og trafikken er meget tættere.OG HOLD AFSTAND.
    Vi plejer at starte ud ved middags tid og snuppe det meste af tyskland i l løbet af aftenen og natten.
    Har man ikke GPS . Så sørg for at printe kort ud fra nettet og markere op hvilke afkørsler man skal dreje ved. Så man undgår stress under kørslen.

God tur til alle og kom sikkert frem og hjem igen.

• #21   3. jun 2008 Erik > mange tak for de gode råd, min kæreste kører lastbil til daglig så han kender alt det med trafik osv smiley
    Gpsen er købt heldigvis. jeg kan slet ikke vente mere nu må det godt blive fredag middag smiley

skal i andre ha en overnatning derned af eller kan man sagtens kører i et stræk ?

• #22   3. jun 2008 Er det første gang man skal på langfart. Så er det måske klogt med en overnatning. Og er man ikke vant til kørsel i natten. Så bør man stoppe og sove.

• #23   3. jun 2008 Nu det er en Pug (fransk), så ville jeg nok droppe ideen.

Jeg har op til flere gange (også flere gange på en enkelt ferie) oplevet at mine forældres bil (Citroen xantia og nu C5) er brudt sammen. Den ene gang var Xantia'en på værksted 3 gange (og vi snakker om at den har fået det store service eftersyn ugen inden!)

Så da det er en pug du kører rundt i, havde jeg nok valgt at blive hjemme eller købe noget andet end fransk for så at tage på ferie )

- Neffi
    med mega fordomme overfor føspisere!

• #24   3. jun 2008 ahh det er sådan en tråd der gør at det føles som om der er en evighed til 5 juli hvor vi smutter til Østrig.

Og i år er første gang hvor vi har Aircon, så det bliver dejligt, for det kan blive lidt småvarmt ned gennem tyskland smiley

Vi har gjort det flere gang at køre til Fulda og overnatte på et hotel hvor vi så også får mad, der er kun 700 km derned og så får man delt turen lidt op. Og så er der ikke noget bedre end at komme på hotel efter en lang dag og så snuppe et bad og så bare gå ned i resturanten og bestille noget lækkert mad smiley

• Jacob S
    Jacob S Tilmeldt:
    sep 2007

Følger: 1 Emner: 38 Svar: 123
    #26   27. aug 2008 hvad gjorde man i fx 95 hvor din bil er fra? der kørte man til italien i sådan en bil. selv en ny bil kan have problemer, hvis du har din bil som intet har fejlet kan den også holde til det.
    tænk på den gang man i slutningen af 80'erne kørte i de biler til italien og hjem. i dag tænker man shit en risiko men dengang var det nye og gode biler

Kommentér på:
ferie til italien

Annonce