99 oktan Bedst til alle biler?? {{forumTopicSubject}}
Snakket med en Mekaniker lærer idag som sagde at blyfri oktan 99 var bedst til alle biler og han anbefalede alle til og kører med det og han selv gjorde det på sin familie slæde
Han sagdet det fik alle motorer til og yde bedre os standard biler
Man kørte længere på literen og derved sparet man det man betalte mere for det i indkøb
Motoren havde bedre a det =længere levetid
Har altid selv troet man kun brugte det hvis man havde tunet eller højtydene/dyrer biler og på standard biler havde det ikke den store virkning? Men kan det passe a det os bedst kan betale sig a fylde det på en hel almindlig bil som F.eks en golf 3er eller lign?
nov 2003
Følger: 72 Følgere: 69 Biler: 10 Emner: 184 Svar: 3.020
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 113
Så kan ikke lige se hvordan en mekkaniker kan så sige det..
mar 2005
Følger: 62 Følgere: 61 Biler: 7 Emner: 123 Svar: 1.558
og ja det giver en renere forbrænding = længere km/l = længere levetid..
maj 2005
Følger: 3 Følgere: 4 Biler: 3 Emner: 26 Svar: 264
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.841
det er min erfarring at der er 0 forskel fra 95 til 98 (det var 98 fra metax jeg testede med) på en avensis 1,8i i hvert fald.. og udfra det kunne jeg jo kun konkludere at det med mere ydelse eller at man går længere på literen kun er tilfældet hvis bilen er blevet kørt ind med højere oktan..
men jeg kan sagtens tage fejl - har jo kun testet på 1 bil
apr 2003
Følgere: 30 Biler: 2 Emner: 3 Svar: 8.833
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Det giver rigtig godt på turbo motore.
sep 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 39 Svar: 203
Men helt sikkert bedre for motoren pga oktan tallet self
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803
Men jeg spørger om det kan passe a det bedst kan betale sig generalt set a købe 99 oktan til selv en std bil ?
Økonomi løber det op i det samme i forhold til det som det koster mere men så kører længere??
Kører bilen bedre på det?
Slider det mindre på motoren?
De 3 ting jeg gerne vil ha svaret på
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Her tester Fifth Gear benzin http://www.tuninglinx.com/videos/fifth-gear-videos/249-fifth-gear-premium-fuels.wmv
jun 2008
Følger: 6 Følgere: 17 Emner: 516 Svar: 2.803
kompression skaber den vel selv i og med højere oktan er længere tid om a forbrænde?
aug 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 30 Svar: 113
Tjek den video
apr 2004
Følger: 237 Følgere: 226 Biler: 16 Emner: 138 Svar: 1.383
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 30 Biler: 11 Emner: 133 Svar: 4.532
okt 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 4 Emner: 118 Svar: 1.590
sep 2005
Følger: 53 Følgere: 58 Biler: 23 Emner: 645 Svar: 8.841
maj 2005
Følger: 24 Følgere: 27 Biler: 9 Emner: 448 Svar: 2.293
apr 2004
Følger: 37 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 60 Svar: 756
nov 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 335 Svar: 4.742
nov 2006
Følger: 45 Følgere: 43 Biler: 2 Emner: 335 Svar: 4.742
jul 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 1 Emner: 100 Svar: 1.088
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Når min Fiesta ST var kold kørte den bedre i motoren. Når den ca kom op på 6000 rpm så havde den et død felt hvor poweren gik lidt af også sparket den lidt igen optil det røde felt.
Det døde felt forsvandt da der kom V-Power på.
Men det bliver ingen Ferrari af det
okt 2003
Følger: 66 Følgere: 56 Biler: 5 Emner: 273 Svar: 13.996
MEN hvis en bil har bankesensor kan den selv justerer motorstyringen til tilligere tænding ved højere oktan. Dette giver en bedre effekt da forbrændingen bliver mere optimal. Derfor skal bilen heller ikke trække så meget og kører længere på litteren ...
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
okt 2003
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 341
Men med at det går lige op med pris og Kilometer... Det passer ikke... ihvertfald ikke på min... Den kører stadig det samme pr kilometer... og JA... det er samme kørerstil
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
okt 2003
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 341
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Brems ned i go tide når det bliver rødt længer fremme så du triller så hurtig som muligt når det bliver grønt. Folk har det med at drøne hen og holde stille. Man kommer hurtiger vidre hvis man kan holde den i 2-3 gear
okt 2003
Følger: 7 Følgere: 5 Biler: 3 Emner: 22 Svar: 341
Men ja du har da ret...
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
apr 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 795
på Subaruen gav forskellen noget det ligner 10hk på den alm kunne det ikke måles.. de tilføjede inda at de forskellige tidspunkter men Delta T i temp og luft fugtighed godt kunne have indflydelse på ufaldet af testen..
apr 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 795
apr 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 795
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
apr 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 50 Svar: 795
okt 2006
Følger: 34 Følgere: 38 Biler: 8 Emner: 50 Svar: 1.054
99 oktan Bedst til alle biler??