Hvem skal jeg vælge - værksted {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Jeg skal have min passat med AAZ diesel motor på værksted.. men er kommet i tvivl om hvem jeg skal vælge..
Passaten har flækket beslaget til dieselpumpen + konsollen... ja.. det kan forekomme... blev også selv overrasket.. det har åbentbart været galt i hele den tid jeg har haft den.. hvem end der har haft ved den før, har lavet et hjemmefusket hjælpebeslag som midlertidigt har løst problemet.. HADER når man ikke gør det ordentligt!!
Men... sådan et nyt konsol + beslag viste sig at være en bekostelig affærde - 2800 for konsollen og 1800 for beslaget hos VW... Jeg har dog skaffet begge dele hos en tysk hugger og gennem en filk gut herindefra :o)) De er lavet af støbejern og går "aldrig til" jf. VW.,,
Da sådan et skift er en komoliceret affærde, vil jeg ikke selv have med det at gøre - og nu de har pumpen afmonteret kan de jo lige så godt skifte Tandremmen og gløderørene...
Opgaven lyder derfor på skift af pumpekonsol + beslag, indstilling af pumpen, skift af tandrem og skift af gløderør.
MEN - hvem skal jeg sætte det til det? Hvem vil I mene kan gøre det HURTIGST, BILLIGST og BEDST:
Her de to kandidater:
Det lokale Opel værksted, der også er et Diesel-elektroværksted... har før haft passaten ude for at få sat en ny ventil i pumpen. Var kun alt for godt tilfreds med arbejdet og servicen. Men - kender de AAZ motoren godt nok til at kunne skifte tandrem og gløderør?
Reservedelene vil derudover også være dejligt uoriginale, hehe.. Mener ikke der vil være problemer i, at jeg selv har skaffet nogle af reservedelene.. Et skide beslag og konsol er jo umuligt at skaffe andet steds end VW.
Det lokale VW værksted - kan ikke døje sælgerne men værkstedet har jeg intet imod som sådan. De vil nok bruge org. VW dele og vil de overhovedet montere de dele jeg selv kommer med? Ingen tvivl om at de kan skifte tandremmen, men vil de kunne indstille pumpen ordentligt? der er de andre jo eksperter...
Hvem ville I vælge?
jan 2004
Følgere: 32 Biler: 10 Emner: 146 Svar: 856
aug 2006
Følger: 119 Følgere: 114 Biler: 4 Emner: 23 Svar: 318
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
aug 2005
Følger: 42 Følgere: 44 Biler: 3 Emner: 43 Svar: 2.691
De bør også kunne fixe det eller det Diesel værksted ved GASA