{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.055 visninger | Oprettet:

Benzin V-Power... 95 Blyfri {{forumTopicSubject}}

Hey...

Så et klip i tv´et hvor de havde en golf 5 Gti hvor de først målte den med alm. 95 blufri og derefter med V-power...

Mener der var 15-20 HK til forskel...

Hvordan kan det være? er det Gak, spass og løjer fra Tv programmet, eller hvad?

Ville det give noget? på turbo biler eller på alm biler eller hvordan?

Hvad kører i på? Bare alm. 95 eller fylder i de dyre dråber på...?

MVH Niels


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Benzin V-Power... 95 Blyfri
  • #1   30. jul 2008 På trykladet biler vil du nok kunne hente noget, men en ganske alm. 1,6 random car med måske 80 hk, tror jeg ikke der er meget at hente. Kører selv altid på v-power, men også fordi min bil er kørt ind efter det.

  • #2   30. jul 2008 På turbomotorer betyder oktantallet en del, da der er højere kompression end i en sugemotor, og derfor kører den bedre på en benzin der antænder ved højere tryk (højere oktan)

  • #3   30. jul 2008 Prøvede V-power da jeg havde en G40, og jeg kunne tydeligt mærke forskel på det og alm Benzin, har endnu ikke prøvet det på min nye bil, men det skal jeg da klart prøve igen smiley

  • #4   30. jul 2008 Min er kørt ind med 98, da der er mulighed for at hive flere hk ud af motoren med højere oktan. Så ja der er hk at hente.

  • #5   30. jul 2008 køre kun på V-power 99.. bilen er kørt ind til altid og få min 98

  • #6   30. jul 2008 Oki...

    Jamen har også kørt med det på min G40... Og mente selv jeg kunne mærke motoren gik bedre end på alm 95...

    Men kunne jo godt være man bildte sig det ind...


  • #7   30. jul 2008 Hvis bilen har bankesensor og en selvlærende motorstyring vil man kunne få flere hestekræfter ud af at hælde benzin på med et højere oktan tal.

    Oktan er et udtryk for benzinens evne til at modstå selvantænding. Et højere oktantal vil derfor kunne komprimeres mere før det vil selvantænde. Dette er smart, hvis man f.eks. planer sit topstykke. Samtidig er forbrændingen kraftigere ved højere oktantal. Når man chipper biler gør man som regel brug af, at man har adgang til oktan 98 (eller 99 som Vpower er nu), og kan dermed vride flere kræfter ud af motoren.

    En Polo G40 vil ikke have en mærkbar forskel. Det skulle da lige være hvis dit indsprøjtningssystem var fyldt med snavs, da der er rensende additiver i V-Power.


  • #8   30. jul 2008 Adam... Lækkert... Man lærer jo noget hver dag...

    Men skal igang med projekt motor nu... med chip, mindre remhjul, schrick knst osv. Så der vil jeg nok ku hente lidt til den tid...



  • #9   30. jul 2008 Vil heller ikk sige jeg ku mærke forskel på trækkraften... Men syntes motoren gik mere rent og lød bedre...

  • #10   30. jul 2008 Macnuz skrev;
    "På turbomotorer betyder oktantallet en del, da der er højere kompression end i en sugemotor, og derfor kører den bedre på en benzin der antænder ved højere tryk (højere oktan)"

    Turbomotorer har LAVERE kompression end andre motorer, da der bliver PRESSET luft ind i cylinderen. Luften er allerede komprimeret når den kommer ind i cylinderen på en turbobil! Grunden til at en turbomotor laver flere hestekræfter er fordi der samtidig med den komprimerede luft kan sprøjtes mere benzin ind og samtidig få en ren forbrædning. Dette giver en kraftigere forbrænding og mere effekt.

    En turbomotor har ALTID lavere kompression end en sugemotorer med samme effekt!


  • #11   30. jul 2008 Volvoen kører på 99 V-power, motoren er indstillet til det, og den kører bare godt. Ingen tændingsbanken hér...

    Dodge'n prøvede jeg også at give V-power sådan for sjov, men den kører bedst på 92 oktan...:)


  • #12   30. jul 2008 Kan tydeligt mærke forskellen i min Supra, det giver lige lidt ekstra hvis den rigtigt bliver sparket igennem!

  • #13   30. jul 2008 Når jeg fylder 99/V-Power på min TT giver det da klart lidt mere skud i frikadellen..

    Den eneste ulempe er at det er skide dyrt smiley


  • #14   30. jul 2008 I forbindelse med din ombygning ville jeg anbefale at få chippet bilen til at køre på 98 oktan, med mulighed for at have en knap der kan ændre tændingsmappet, hvis du er ude for ikke at have adgang til 98 oktan eller V-Power. (Så du kan gå tilbage til 95 oktan).

    Så har du også en mulighed for at hælde normal benzin på, hvis du ikke har så mange penge på et tidspunkt smiley
    Det burde ikke koste væsentligt flere penge, da det i teorien skulle være nok at gemme det gamle map.


  • #15   30. jul 2008 min bmw har en effekt forskel på ca 30 hk

    om jeg kører på 95 eller v-power


  • #16   30. jul 2008 Sn!tcH ´:

    jeg tanker kun om torsdagen, der koster det nøjagtig det samme som 95'er smiley


  • #17   30. jul 2008 Martin B... Det fandme vigtigt tænkt!!!



  • #18   30. jul 2008 jeg vil lige tilføje at bilen giver en bedre lyd med V-power end med 95 oktan...

    men det har ingen mærkbar efekt på en lille motor som min..


  • #19   30. jul 2008 Oki...

    Ang Chip, så har jeg chippen.. Den passer til det kit jeg har købt, men kunne godt være jeg sku høre hvad den er indstillet til...

    Der ligger to store Shell lige tæt på min by... så ikk noget problem der...

    Og hvis jeg skal give 1 kr mere pr. liter for en sundere/hurtigere motor vil jeg sku godt ofre det... Om man tanker for 450 eller 500 betyder nok ikk det store...


  • #20   30. jul 2008 det skide smart er det hehe smiley

  • #21   30. jul 2008 hmm, øhh, er det noget fast tilbud det der Martin B? smiley

  • #22   30. jul 2008 det er hva jeg har fået af vide ihvertfald, og har tanket 99blyfri i 2 mdr. i hillerød shell tanken, og der har prisen været den samme, så vil jeg tro

  • #23   30. jul 2008 Oki. Vidste så heller ikk at V-power kostede det samme om Torsdagen...

    Det må man lige huske.


  • #24   30. jul 2008 Martin J

    jep den smed 288hk på vpower og 249 på alm 95

    men har tanken mistænkt for at sælge 95 og 92 der det samme


  • #25   30. jul 2008 Macnuz - Swift til salg!

    Kompressionen på en turbomotor er lavere end på en sugemotor


  • #26   30. jul 2008 Adam B har fat i den lange ende der smiley


    Man kan også selv forøge kræfterne på ens normale gamle bil - det kræver et godt øre og en tankfuld v-power - og så at man kun kører med v-power fremover...

    det er jo bare at stille tændingen efter øre med en tankfuld v-power på..

    Det kan godt lade sig gøre, hvis man er gammel mekaniker og ved hvad man skal lytte efter.. Alternativt ka man vist "lytte" på motoren, men det synes jeg sgu virker af helvede til hehe smiley


Kommentér på:
Benzin V-Power... 95 Blyfri

Annonce