2.075 visninger
|
Oprettet:
Benzin V-Power... 95 Blyfri {{forumTopicSubject}}
Hey...
Så et klip i tv´et hvor de havde en golf 5 Gti hvor de først målte den med alm. 95 blufri og derefter med V-power...
Mener der var 15-20 HK til forskel...
Hvordan kan det være? er det Gak, spass og løjer fra Tv programmet, eller hvad?
Ville det give noget? på turbo biler eller på alm biler eller hvordan?
Hvad kører i på? Bare alm. 95 eller fylder i de dyre dråber på...?
MVH Niels
apr 2007
Følger: 44 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 10 Svar: 278
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.064
sep 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Biler: 2 Emner: 75 Svar: 702
jan 2005
Følger: 40 Følgere: 36 Biler: 2 Emner: 72 Svar: 717
jul 2005
Følger: 126 Følgere: 128 Biler: 4 Emner: 105 Svar: 1.081
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 348 Svar: 2.130
Jamen har også kørt med det på min G40... Og mente selv jeg kunne mærke motoren gik bedre end på alm 95...
Men kunne jo godt være man bildte sig det ind...
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 177
Oktan er et udtryk for benzinens evne til at modstå selvantænding. Et højere oktantal vil derfor kunne komprimeres mere før det vil selvantænde. Dette er smart, hvis man f.eks. planer sit topstykke. Samtidig er forbrændingen kraftigere ved højere oktantal. Når man chipper biler gør man som regel brug af, at man har adgang til oktan 98 (eller 99 som Vpower er nu), og kan dermed vride flere kræfter ud af motoren.
En Polo G40 vil ikke have en mærkbar forskel. Det skulle da lige være hvis dit indsprøjtningssystem var fyldt med snavs, da der er rensende additiver i V-Power.
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 348 Svar: 2.130
Men skal igang med projekt motor nu... med chip, mindre remhjul, schrick knst osv. Så der vil jeg nok ku hente lidt til den tid...
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 348 Svar: 2.130
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 177
"På turbomotorer betyder oktantallet en del, da der er højere kompression end i en sugemotor, og derfor kører den bedre på en benzin der antænder ved højere tryk (højere oktan)"
Turbomotorer har LAVERE kompression end andre motorer, da der bliver PRESSET luft ind i cylinderen. Luften er allerede komprimeret når den kommer ind i cylinderen på en turbobil! Grunden til at en turbomotor laver flere hestekræfter er fordi der samtidig med den komprimerede luft kan sprøjtes mere benzin ind og samtidig få en ren forbrædning. Dette giver en kraftigere forbrænding og mere effekt.
En turbomotor har ALTID lavere kompression end en sugemotorer med samme effekt!
jan 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Biler: 1 Emner: 127 Svar: 818
Dodge'n prøvede jeg også at give V-power sådan for sjov, men den kører bedst på 92 oktan...:)
aug 2004
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 2 Emner: 57 Svar: 554
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 670
Den eneste ulempe er at det er skide dyrt
feb 2005
Følger: 23 Følgere: 23 Biler: 2 Emner: 4 Svar: 177
Så har du også en mulighed for at hælde normal benzin på, hvis du ikke har så mange penge på et tidspunkt
Det burde ikke koste væsentligt flere penge, da det i teorien skulle være nok at gemme det gamle map.
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
om jeg kører på 95 eller v-power
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 133 Svar: 1.354
jeg tanker kun om torsdagen, der koster det nøjagtig det samme som 95'er
okt 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 43 Svar: 670
dec 2006
Følger: 67 Følgere: 68 Biler: 4 Emner: 236 Svar: 4.335
men det har ingen mærkbar efekt på en lille motor som min..
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 348 Svar: 2.130
Ang Chip, så har jeg chippen.. Den passer til det kit jeg har købt, men kunne godt være jeg sku høre hvad den er indstillet til...
Der ligger to store Shell lige tæt på min by... så ikk noget problem der...
Og hvis jeg skal give 1 kr mere pr. liter for en sundere/hurtigere motor vil jeg sku godt ofre det... Om man tanker for 450 eller 500 betyder nok ikk det store...
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 133 Svar: 1.354
maj 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Biler: 1 Emner: 1 Svar: 68
apr 2007
Følger: 21 Følgere: 23 Biler: 9 Emner: 133 Svar: 1.354
mar 2003
Følger: 32 Følgere: 30 Biler: 8 Emner: 348 Svar: 2.130
Det må man lige huske.
nov 2003
Følger: 152 Følgere: 152 Biler: 6 Emner: 69 Svar: 2.508
jep den smed 288hk på vpower og 249 på alm 95
men har tanken mistænkt for at sælge 95 og 92 der det samme
apr 2005
Følger: 20 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 61 Svar: 1.676
Kompressionen på en turbomotor er lavere end på en sugemotor
nov 2005
Følger: 36 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 480 Svar: 5.069
Man kan også selv forøge kræfterne på ens normale gamle bil - det kræver et godt øre og en tankfuld v-power - og så at man kun kører med v-power fremover...
det er jo bare at stille tændingen efter øre med en tankfuld v-power på..
Det kan godt lade sig gøre, hvis man er gammel mekaniker og ved hvad man skal lytte efter.. Alternativt ka man vist "lytte" på motoren, men det synes jeg sgu virker af helvede til hehe
Benzin V-Power... 95 Blyfri