{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Når folk blinker. {{forumTopicSubject}}

Ja nu vil jeg lige brokke mig lidt smiley

Når feks en bil blinker hvorfor skal folk så stadig følge med helt oppe i røven af en? Hvorfor slipper folk ikke gassen og laver lidt plads. Så kommer de hurtiger af sted i stedet for at bremse helt ned til 30 km/t.

Kan godt være det lyder som småting. Men når man køre lastbil som jeg gjore i dag så er det ikke så genialt.

Jeg blinker man højre og holder helt over i siden af vejen fordi man skal bakke ind af en vej.(Det er en stor bred vej hvor der let kan være 4 biler ved siden af hinanden) Men folk køre så tæt på en at de kommer til at holde bag en og ikke kan dreje ud. efter han så har bakket og drejer ud så giver han selvfølig hornet.

Det sker næsten hver gang.

Det må da være bedre at slippe speederen og fortsætte med 70 km/t i stedet for 30 km/t.

Skulle bare lige brokke mig lidt smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når folk blinker.
  • #1   16. aug 2008 Danske bilister er uden for pedagoisk rækkevide så det er lige som at snakke til en dør det du har gang i!

• #2   16. aug 2008 Jamen det er det samme når folk skal overhale. De skal ligge 2 meter fra kofangeren. Jeg holder altid mere afstand så kan man få tilløb på smiley

• #3   16. aug 2008 Ja og de tumper som overhaler for at dreje til højre eller tage afkørslen på motorvejen. Du er ikke den eneste.
    Djarnis

• #4   16. aug 2008 Danske trafikanter er de største egoister der findes i verden... Ligger også og kører mange km på landevejene til dagligt, og ser gang på gang en eller anden tosse der laver noget ligende det du beskriver. Ser til gengæld også alt for tit folk der ikke kan snøvle sig igang med en overhaling, hvis de ligger bag en lastbil, og når man så vurdere at nu har de haft chancen 2-3 gange, begynder man så at ovrhale dem, og lastbilen foran... Men så begynder de selvfølgelig at overhale når man enten er ved deres bagskærm eller lidt længere, hvorefter de først der kigger i sidespejlet, og går helt i panik og slingre og skælder ud samtidig.. Må dog desværre erkende at det er typisk folk over 60 eller kvinder det her sker for...

• #5   16. aug 2008 han er da bare en spade... det eneste der irriterer mig ved lastbiler er nå de trækker ud LIGE foran en.. sådan fik jeg prøvet ABS for første gang på motorvejen i regnvejr... og har sku stået noget så grusomt på bremsen på motorvejen pga det osse... ellers irriterer de mig sku ikke, alle og enhver der har en hjerne (dvs 80% af alle bilister) at lastbiler har erinder de skal have ordnet smiley

• #6   17. aug 2008 Blev faktisk overhalet af en bil i dag. Han overhalte over en blinkbane og sildestriber. Det var i en arbejdszone hvor der var en max fart på 50 og jeg kørte 55 :-S

TT: Ja sjovt du siger det. Sidst jeg kørte hjem fra Viborg imod Århus der ligger der en bil og vil overhale. Han prøver så og der kommer så en modkørene han når ikke engang forbi hængeren. Så jeg må trække ud så vi kunne være 3 biler på vejen. Det skal han vist være glad for. For ellers sagde det smask. Han bremser så ned og går ind bagved igen. Så kommer der et langt lige stykke. Der kommer en bil flere km ude. Men nu tør han ikke at overhale. Så vi køre vel en 5 km mere også begynder han en overhaling. Han når nok at køre 5 meter opaf hængeren før der begynder at komme varslingslinjer. Han kan ikke se en skid rundt i svinget. Jeg vælger så og bremse. Det var vist godt for der kom en bil rundt i svinget :-S

• #7   17. aug 2008 | AntiSniger • Som du siger så skal man stadig holde 2 sek afstand eller mere. Jeg holder afstand så jeg kan få fart på. Jeg kommer altid hurtiger forbi. Altså jeg køre da også tætter på bilen. jeg drejer ikke ud 2 sek fra bilen. Men jeg gør det først når jeg er sikker på der er frit smiley

• #8   17. aug 2008 Epmats. Ja det er sq ikke sjovt. Men når en lastbil vil skifte vognbane så skal man faktisk gi plads. Men lastbilchaufføren skal selvfølig tjekke at han ikke gener nogle når han trækker ud.

• #9   17. aug 2008 GiD - der er også grænser for "at man skal give plads"

Tak, jeg har lige været ved at smadre mig selv og bilen fordi en snotskovl valgte at skifte bane - for han kørte jo 1-2km/t hurtigere end den person som lå i hans bane... CHRIST!

• #10   17. aug 2008 Smølfen: Ja selvfølig er der det. Men hvis du feks køre på en dobbeltsporet vej og en lastbil vil over i venstre side. Så skal man bremse og holde tilbage.

Det ligesom en jernbane. Du kan jo heller ikke nå at stoppe hvis du er for tæt på. Men hvis du bliver ved med at køre så kan det gi bøder hvis Politiet nu ser det smiley

• #11   17. aug 2008 M.Duus . Jo må faktisk godt være til ulempe nogle gange. Vi har tilladelse ad Århus Politi til at holde og spære en vej helt af.

Hold da kæft folk kan komme op i det røde felt der. Men siger bare til dem "Du kan jo bare ringe til Århus Politi" smiley

• #13   17. aug 2008 M:Duus. Du ved ikke hva jeg laver. Jeg er da sådan set også ligeglad med hva du tror. Jeg ved bare de har en skriftelig aftale med Århus Politi smiley

Det har vi flere steder hvor vi også må køre på fortorvet og parker osv.

• #14   17. aug 2008 M.Duus. Du er jo ikke en skid bedre selv hvis du presser ham.

Det er ikke ulovligt at køre 110 km/t hvor du må køre 130 km/t.

• #16   17. aug 2008 M.Duus. Du har vist ikke forstået det med ulempe. Der er ingen der siger du SKAL overhale med 130 km/t.

Hvis han trækker ud foran dig så du skal bremse ja så er han til ulæmpe. Men hvis han trækker ud når der er frit også du kommer så er han ikke til ulempe. Han får ingen bøde for det.

• #18   17. aug 2008 Haha. Der er ikke et sted i loven der står at man skal flytte sig for biler der køre hurtiger. Man skal holde til højre.

Hvis en bil der køre 110 vælger at overhale 5 lastbiler. Også du kommer når han er forbi 3 af dem. Så kan han blive der indtil han har overhalet dem alle. Han er ikke en skid til fare for dig. For hvis han er til fare for dig så køre du hurtiger en du magter.

• #19   17. aug 2008 M.Duus. Så må en lastbil heller aldrig overhale. Jo det må man nemli godt. Det må bare ikke ta en evighed.

Der vil altid være nogle der bliver nød til at bremse ned til 85 km/t på motorvejen. Så længe man bare trækker ud når der er frit.

Tror det er dig der skal op til køreprøve igen.

• TruckerBenny A
    VIP
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Følger: 101 Følgere: 93 Biler: 3 Emner: 402 Svar: 5.771
    #21   17. aug 2008 Overhalinger skal forgå på samme måde som sex hurtigt, let og ikke tage for lang tid

• #22   17. aug 2008 det er ligsom , dem der køre med fartpilot på motorvejen, og som vil overhale, min ikke gide gi den noget gas også bare komme forbi,

Men nej vi forsætte sku med de 110-130 stykke vi nu køre, og vi så laver en lang kø,

• #23   17. aug 2008 Når jeg kører til og fra arbejdet holder jeg mig på de 130km/t på motorvejen, og jeg vil lige sige, der er mange der kører mindre end det.. og hvis jeg kører lidt hurtigere end den foran kørende, så gider jeg ikke sætte farten ret meget op.. Jeg skal jo bare forbi, ikke ræse afsted smiley
    og med det benzinen koster har jeg heller ikke råd til at presse bilen vildt meget.. Det er alligevel 40km hver vej.. og når man så overhaler og der kommer en eller anden snotskovl med 170km/t bagfra og først bremser så sent så han lige kan nå det, så bliver jeg sku fristet af at trykke på bremsen.. Folk skal lære at holde afstand og køre ordentligt.. Der er intet galt i at trykke til bilen af og til, men man skal sku tænke sig om hvor man gør det.. og hvor meget traffik der er!! og jeg er personligt ret ligeglad med om en lastbil skal overholde, så meget tid mister man altså heller ikke, og de skal jo frem alligevel da mange har et ret stramt tidsskema som kan være svær at overholde i en lastbil..

• #24   17. aug 2008 Micharl O: hvis du kun køre lidt stærke end dem du overhale, Hvorfor så ikke blive bagved, du komme jo ikke hurtiger frem end dem alligevel.

også lad dem der køre ude i overhalings banen, køre den hastighed de nu køre med.

så er der ikke nogen der er i vejen for hinanden. :o)

• #25   17. aug 2008 Dennis, de skal slet ikke køre med den hastighed når der er tung traffik.. De skal bare slappe af.. også er jeg sku ligeglad med hvor hurtigt de kører, de skal bare lære at tage farten af når de kan se folk er ved at overhale.. Folk der kommer bankende med 170km/t og bremser så sent har sku fortjent at få taget kortet.. har de aldrig hørt om at køre efter forholdene.. og nu er det jo ikke fordi jeg trækker ud foran dem hvis jeg kan se der kommer en med høj hastighed.. Det er sku for farligt!!

• #27   17. aug 2008 smiley godt at høre jeg ikke er den eneste smiley

Kommentér på:
Når folk blinker.

Annonce