{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.300 visninger | Oprettet:

Nr1
Nr1
Tilmeldt:
4. okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214

Vedr. Skade inden omreg. ?? {{forumTopicSubject}}

Svar kun hvis DU ved hvad du snakker om...

har solgt en bil, i min forsikring d. 5-8-08

der er så åbenbart kommet en skade på en modpart d. 15-08-08

kender ikke skadens omfang eller andet..

og bilen er godt nok omreg. inden for de 2-3 uger der er.

og der er LAVET seriøst slutseddel, med bil reg, nr, stel nr osv, og køber skriver under på han hæfter for alle skader, og bøder der måtte komme inden bilen er omreg.
osv.

har jeg så min røv fri ?

har altid fået fortalt der er en fond der dækker evt. skader bare man har en slutseddel ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. Skade inden omreg. ??
  • #1   20. aug 2008 ja for af de penge du betaler i forsikring er der medregnet en ejerskifte forsikring smiley dvs at bilen er dækket i perioden den nye ejer bruger på at omregistrere.

  • #2   20. aug 2008 okay og det gælder alle forsikrings selskaber - bare jeg kan dokumenter for den slutseddel, hvilket ikke er et problem.

  • #3   20. aug 2008 Din forsikring skal dække hans optil 3 uger.

  • #4   20. aug 2008 Jeg er næsten sikker på at du ikke har noget at frygte... det er vist sådan hvis man køber en bil af en anden ,så er der kun ansvar på indtil man selv har lavet forsikring ,selv om der er kasko på fra sælgers side...

    Ret mig hvis jeg er forkert på den??


  • #5   20. aug 2008 Jeps, har prøvet det samme. Du kommer ikke til at hæfte for skaden, så længe at du kan bevise at bilen var solgt da skaden skete. Og det kan du jo, da I har lavet en slutseddel på handelen

  • #6   20. aug 2008 har ikke hørt fra køberen men har alt hans info, og ved den er omreg. i hans mors navn nu, for tjekkede på motorkontor igår... men han har ikke kontaktet mig vedr. noget..

  • #7   20. aug 2008 jeg havde ikke betalt (opgraderingen) til kasko, da bilen blev solgt inden, så den er købt og kørt herfra i ren ansvar.

  • #8   20. aug 2008 og igen PERFEKT aften -

    har også lige åbnet et kort fra SKAT, vedr. en p bøde på en bil jeg har solgt for længe siden i januar, febuar mdr, som jeg selv omreg. men der er en P-bøde, som også er under Omreg. køber har skrevet under på han selv hæfter for bøder mv. gælder en slutseddel også her ?


  • #9   20. aug 2008 Det er udelukkende ansvar der er i ejerskifte forsikringen. Din forsikring dækker, men din præmie/trin/skadeshistorie ændres ikke.
    Fra den dag af du sætter din underskrift på en slutseddel er den bil ude af din varetægt og du kan ikke hæfte for noget. (medmindre det er en stjålen bil du har solgt smiley )


  • #10   20. aug 2008 okay men har slut seddel, og alt hans info ..

    men hva med Selvrisiko ?


  • #11   20. aug 2008 Ejerskifte forsikringen varer i 21 arbejdsdage fra slutseddel er skrevet. Hvis nu ejer ikke omregistrere i den periode og efterfølgende laver skader, hæfter han selv som værende uden forsikring.

  • #12   20. aug 2008 Det vil sige at hvis man laver en skade, kan man bare lige have "solgt" bilen 14 dage for inden til sin kammerat??

  • #13   20. aug 2008 Du blir på ingen måde berørt af skader bilen pådrager sig efter du har skrevet under på slutsedlen. Det er forsikringens egen kasse der dækker ejerskifteforsikringer, ikke den enkelte forsikringstager

  • #14   20. aug 2008 du skal have en slutseddel... på den er solgt

  • #15   20. aug 2008 okay ved Intet om skaden eller andet..

    har bare fået brev i dag om jeg har været indblandet i et uheld et sted aner ikke hvor det er, hvilken bil det er, eller andet, men har kun solgt den her for nylig.. så kan næsten kun være den..

    og så skal jeg udfylde skema og indsende til dem, vedr. hvad der er sket.. men eftersom jeg intet ved, er det svært at gøre så meget, men ringer til dem i morgen..


  • #16   20. aug 2008 Christian B - Teoretisk set ja, men det er dokumentfalsk. Og mange ringer til sin forsikring og meddeler den er solgt videre fra den pågældende dato.

  • #17   20. aug 2008 Bandit - Du har din ryg fri, du meddeler blot den er solgt, evt fremsender en kopi af din slutseddel.

  • #18   20. aug 2008 Ja syntes du skal fortælle din forsikring hvordan den var da du solgte den med en kopi af din slutseddel.

    For hvis de prøver at fuske så skal de selvfølig knaldes for det. Men han kan jo ha været med i en ulykke. Det vil ikke påvirke dig på nogen måde.


  • #19   20. aug 2008 du har indet at frygte så længe du kan bevise at den er handlet med en slutsedel mvh kr auto

Kommentér på:
Vedr. Skade inden omreg. ??

Annonce