{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.091 visninger | Oprettet:

bil startet af sig selv {{forumTopicSubject}}

Hey..
Jeg har et mega problem.. Har fået monteret alarm i bilen, med fjernstart. og da jeg er ved at sælge den ville jeg lige have den til mekker for lige at få den tjeket inden, så jeg er sikker på at alt er som det skal være... Men de ringer så fra værkstedet samme dag som jeg afleverede bilen at den var startet af sig selv og kørt ind i en reol, og at det ikke så godt ud... Jeg smed selvfølgelig alt hvad jeg havde i hænderne og skynte mig derover... Da jeg kom derover var synet der mødte mig en smadret forkofanger et hak i hjelmen en smadret forlygte og den "stiver" som sidder mellem forlygterne som os kafangeren er mont på er bøjet.. Hvilket resulter i at kofangeren er trykket op mod hjulet. Og der hvor kofangeren er skruet sammen med skærmene er der slået et stykke af skærmene i begge sider... Som i nok kan forstå er det ikke en helt billig skade..
Og nu kommer problemet.. Hvem skal betale???
værkstedet vil ikke betale da de mener at alarmen er fejlmonteret. Og der hvor jeg har købt om fået alarmen monteret mener jo selvfølgelig at den ikke kan starte med mindre man tryker på knappen..
Jeg mener bare ikke det kan være rigtig at det er mig der skal betale...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bil startet af sig selv
  • #1   22. aug 2008 Værkstedet betaler, de havde nøglen.. deres skyld.. eller den idiot der valgte at slukke bilen imens den var igear

• #2   22. aug 2008 Værkstedet hvor skaden er sket skal da betale. Magen til røverhistorie skal man da lede længe efter. Selvom der er fjernstart så kræver det jo at man trykker på knappen..

Så det er nok et uheld de ikke vil kendes ved på værkstedet men det skal de sgu..

Rune

• #3   22. aug 2008 :s det bliver vist svært at bevise hvem der skal betale :s arh smiley men totalt nedern smiley

• #4   22. aug 2008 allerede det med at der ikke er monteret den ledning til gearkassen, så den kan enkelt ikke KAN starte, hvis den står i gear, viser jo alarmen er fejlmonteret. .

• #5   22. aug 2008 Du skal betale. Det kan ALDRIG være værskstedets skyldt med sådan en anordning på i din bil, som de garanteret ikke kendte til.

• #6   22. aug 2008 >>>>Tastefejl er gratis

• #7   22. aug 2008 og mig bekendt virker fjernstart ikke når bilen står i gear altså hvis det er det der virkelig skete er den jo fejl monteret

• #8   22. aug 2008 Fejl Montering eller Røver. prøv at sætte bilen i gear og se om fjernstart starter den. et af de to værksteder har lort i natpotten

• #9   22. aug 2008 vil jo heller ikke mene at den burde kunne starte hvis den står i gear.. men så kommer problem nr 2.. ham der har butiken hvor alarmen er købt er på ferie. og der er kun hans elev i butiken... og han kan jo ikke tage stilling til noget.. så jeg står med en bil der ikke kan køre de næste 10 dage smiley

• #10   22. aug 2008 skal jeg ikke kunne sige... men hvis fjerstart f.eks er sat til at køre i 20 sek så vil den køre bilen på starteren.. og så vil den hoppe fremad.. tror det er det der er sket..

• #12   22. aug 2008 Hvad snakker i om. Når et værksted overtager bilen, står de for skaderne. Dvs. Sker der noget betaler værkstedes forsikring. Sådan er det. Og det lige meget hvor meget du laver på bilen. I helt fra den jer som sir han selv skal betale.

• #13   22. aug 2008 For det første skal du tjekke om bilen egentlig kan starte når den står i gear? Du sætter bilen i gear og tester.
    Så må du tage den der fra.

Hvis fjernstarten er monteret rigtigt, skal den ikke kunne starte når bilen står i gear. Det ville jeg de havde monteret, hvis de altså har forstand på alarmer der, hvor du har fået den monteret.

Men fuck noget røv. Føler totalt med dig.

• #14   22. aug 2008 De kan godt starte selvom den står i gear... hvis det altså er en af de lidt billigere... men man kan tilkøbe moduler der sikrer en spærring så den kun kan starte i frigear..

• #15   22. aug 2008 skal heller ikke bruge det til noget men skulle bruge en alarm med 3 aux udgange og det kunne man ikke få hvis der ikke var fjern start

• #16   22. aug 2008 Bil værkstedet kan kun stå til regnskab hvis DU har gjort dem opmærksom på at bilen har fjernstart, og at de ikke må slukke bilen i gear..

hvis du bare har afleveret en bil, som de slet ikke kender, og forventer at de selv skal gætte sig frem til hvordan en fjernbetjening virker...
    ja.. så er du lidt naiv..

men udover det, så gør som de andre siger..
    sikre dig at bilen ikke kan starte med remote, hvis bilen er i gear..
    og læs aftalen igennem, som du har fået fra dem som har monteret alarmen..

hvis du har købt et produkt med fjernstart, som ikke skal kunne starte i gear,
    så er der lavet en fejl montering, og så får du nok en kæmpe diskussion med dem..

om ingen omstændigheder er der nogle af værkstederne som vil gi' sig friviligt..!

• #17   22. aug 2008 blank..
    Havde gjort værkstedet opmærksom på at der var fjernstrat på bilen og at de skulle parkere den i frigear, just in case.. Havde os forklare dem hvor dan fjernbetjeningen virker..
    Har ikke fået nogen aftale på skrift, det hele er forgået mundtlig.

• #18   22. aug 2008 er det en thor alarm smiley

• #19   22. aug 2008 nej det er en magic car

• #20   22. aug 2008 Skaden er sket hos dem så de skal betale.
    og når du har gjordt dem opmærksom på det med frigear så skal de fixe den igen

• #21   22. aug 2008 Det er sgu en røver den der, garantere for at der er en lærling der lige skulle tjekke det ud, men havde glemt at den stod i gear..

Ville derfor mene at værkstedet skulle dække skaden..

Nu ved jeg ikke hvor du har fået monteret og købt alarmen, men man må jo mene at de har forstand på hvad de laver...

• #22   22. aug 2008 Jeg kan ikke at se at værkstedet på nogen måde kan være anvarlig over for det.

De må IKKE kunne startes på efterstarten uden trukket håndbremse, eller at den står i frigear. Kan den det, er den fejlmonteret.

• #23   22. aug 2008 Magicar har en gearsikring , men den har nok ikke været slået til

• #24   22. aug 2008 tror også lortet er fejlmonteret...

og det kan da sikkert nemt starte uden fjernbetj, hvis der er noget der ikke er korrekt, og ligger og kortslutter..

forstår godt værkstedet ikke vil dække.

• #25   22. aug 2008 Værkstedet skal ikke dække, for fjernstarten må ikke ku starte en bil der står i gear. Er faktisk lidt i tvivl om hvorvidt det nu er at fjernstart i bund og grund er lovligt.

Oftest på de alarmer hvor der er fjernstart hører der en remote til med flere knapper, du kan ikke forvente en tilfældig mekaniker kan trykke på de rigtige.

Jeg slår ganske simpelt min fjernstart HELT fra manuelt på en kontakt når bilen er på værksted/i andres varetægt.

Jeg har prøvet en fejlmonteret hvor én kom til at starte min bil mens den stod i gear til træf - gudskelov holdt der intet foran da den hoppede lidt frem og gik ud.

• #27   22. aug 2008 Jer som mener værkstedet skal betale er da helt ude i hampen, tror lige så godt i kan ryge noget mere hash og se nogle flere afsnit af Horton sagaen, for i er da fuldstændigt ude af trit med virkelighedens verden.

Værkstedet kan på ingen måde drages til ansvar for skader på bilen, forvoldt af ekstra gøgl monteret på denne. Hvis de påstår de ikke har trykket på startknappen på fjernbetjeningen, har man kun det at gå ud efter, for det modsatte kan ikke bevises.

Hvis der ikke er taget gearsignal til alarmen, eller hvis dette ikke er muligt på pågældende alarm, har ejeren af bilen købt noget for billigt lort, hvilken han selv skal hæfte for 100%.

Folks holdning til værkstederne i dag er skandaløse, de tror kraftedeme det er røvere og svindlere der driver værksteder i dag, nok er der nogle rådne eksempler, men det skal fandeme ikke generelliseres!

• #28   22. aug 2008 Det vil sige at jeg skal tage kampen med dem der har monteret alarmen???

• #29   22. aug 2008 find ud af hvordan den er startet, om den kan starte af sig selv om den kan starte når den står i gear, om den kan starte selv om håndbremsen ikke er trukket.

Er den sikret på den ene eller anden måde, må det være en fejl fra værkstedet af en af dem som har håndteret den, selv om du har forklaret situtionen om fjernstarteren også må i tage den der fra.
    så er det jo en personlig fejl og så må man formod de skal betale det.

• #30   22. aug 2008 Mit bud er at nogen har leget med fjernbetjeningen og kommet til at at starte den.

selvom håndbremsen er trukket kan de fleste biler køer lidt alligevel når man forsøger at starte den.
    Det er ikke en montering fejl for det kan ikke være anderledes

enhver der får fjernstart i bilen hvor der IKKE er gearsikring ved at der er en risko ved det.,
    Kommer man til at starte bilen og den står i gear, jamen så er det folk egen problem jo.

Måske ønsker man ikke at ens motor bliver ved med at køre efter man har taget nøglen ud, det gør den nemlig med en gearsikring.
    Husker man altid at sætte den i frigear , jamen så har de det fint med det.
    Men så er det jo et problem hvis man "låner" den ud eller lign smiley

• #31   18. nov 2008 Snest har jeg da hørt at en far har haft monteret sådan en fjernstarts alarm hvor sønnen stod bag bilen og bilen stod i bakgear da faren fik startet bilen ved et uheld.
    Den trak så sønnen 10 Meter under bilen indtil bilen banket ind i en mur før den stoppede, her var håndbremsen også trukket uden nævneværdig værdi fordi starteren kan sagtens få gang i bilen trods bremsen er aktiveret.

Dem hvor håndbremsen skal bruges som "sikkerhed" er falsk sikkerhed.
    Ofte prøver fjernstaten at starte bilen op til 3 gange og her kan bilen køre et godt stykke inden den stopper såecielt hvis bilen også får startet op så den begynder at rulle med motoren igang.

EN sådan løsning burde kun laves til automatgear biler hvor man alligevel ikke kan starte bilen med mindre den stpr i P eller N.

Jeg kan kun se dig selv som betalende for de skader som du har forvoldt ved at have en sådan anordning monteret i din bil.
    Det er ikke din installatørs fejl at den ikke bruges korrekt.
    Ej heller værkstedet som kan vide at bilen er monteret med dette, og trods de måske havde været dette er det stadig en ulovlig ting at bilen kan fjern startes i gear så vidt jeg er orienteret og det er kun dig selv du kan klantre for dette.

Men det er su rigtig uhedligt det der er sket, jeg ved at de fleste kan deaktiveres helt når værkstedet skal bruge bilen, ja faktisk så den kun virker som fjernbetjent centrallås.

Mvh.
    BRABUS

• #32   19. nov 2008 har ikke hørt det endelig resultat endnu... Men efter lange samtaler med forsikringen osv.. er det indtil videre værkstedet der hænger på den da de havde bilen i varetægt...

• #33   6. maj 2009 Nu er jeg så nysgerrig, hvad endte det hele med?

• #34   6. maj 2009 det endte med at Værkstedets måtte æde regningen smiley

• #35   20. nov 2009 strand. det er da super.. hvordan fik du dem til det?

Kommentér på:
bil startet af sig selv

Annonce