{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
14.436 visninger | Oprettet:

Når motoren smider olie? {{forumTopicSubject}}

Hey alle der kigger med..

Har et ganske simpelt spørgsmål..
Når en motor smider olie, kan den så køre?
Og kan den køre optimalt?

For min BMW 320i E30 smider satme meget olie og tjekkede lige oliepinden her da jeg kom hjem..
Det ser ikke ud til at der er noget olie i motoren længere..


Jeg fyldte olie på her omkring kl. 16 i dag (mener jeg) hvor jeg fik spildt utrolig meget ved siden af, men så meget som den smider nu ser det altså voldsomt ud..

Så vil bare høre om min motor virkelig smider olie, eller om det bare er det jeg fik spildt ved siden af..


Bilen kører upåklageligt og som den altid har gjort..
Så der er INTET at mærke ved bilen's tomgang eller kørsel..
Heller ingen lamper der lyser! (:


- På forhånd tak! (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når motoren smider olie?
  • #1   28. aug 2008 altså når lampen lyster, så er det ca forbi med motoren

  • #2   28. aug 2008 Som der står skrevet i bunden, så er der ingen lamper der lyser.. (:

  • #3   28. aug 2008 men ville lige lade den stå et stykke tid, og så starte den og så se om den drypper

  • #4   28. aug 2008 Du skriver at den satme smider meget olie men du er i tvivl om den smider det eller ???

  • #5   28. aug 2008 har jeg sku set hehe, men bare så du ved det, så det må den helst ikk

  • #6   28. aug 2008 hehe lyder mærkeligt syns jeg,

  • #7   28. aug 2008 Okay, undskyld mine måde at forklare det på..
    Det jeg mener er at der drypper MEGET olie fra bilen..

    Jeg vil bare godt vide om en motor kan køre optimalt når den er utæt og smider olie..

    Olien kommer jo et sted fra..
    Så er det fra min motor eller er det det jeg spildte ved siden af da jeg fyldte olie på? (:


  • #8   28. aug 2008 GANGSTAR .

    Der sker nu ikke noget ved at lampen lyser.. (:
    Det har den gjort et par gange i den her bil.. smiley
    Plus min 525i'er.. (o:

    Sådan en M20 motor kan holde til lidt af hvert.. smiley


  • #9   28. aug 2008 En motor kan godt koere med oliespild,men det er nok ikke skide smart over for dine medtrafikanter og alle paa 2 hjul,baade mc og cyklister.Lad den staa til du faar det lavet

  • #10   28. aug 2008 Har jeg sku ikke tænkt mig..
    Jeg kører sku videre..

    Men den leverer bare en pæn pøl på veje og parkeringspladser hvor jeg parkerer..


    Der er sku alligevel så mange pletter rundt omkring på de danske veje, så lidt til eller fra gør ingen skade.. (o:


  • #11   28. aug 2008 Ja saa fik vi da konstateret hvor intelligent du er,maa haabe den smider en masse ud paa dine baghjul saa du ryger en tur i groeften

  • #12   28. aug 2008 Det klarer jeg fint uden olie.. smiley
    Så det behøver du ikke tænke på.. smiley

    Fik f. eks. et par ture tidligere i dag.. (:
    Enda lige på tilkørslen til motorvejen.. (:

    Folk er sku venlige nok til at bremse op.. xD


  • #13   28. aug 2008 altså jeg ville aldrig køre i en bil hvor lampen lyste, det er sku for dumt! men det er ikk min bil hehe, men du kan købe noget tætner ved bilka og sådan nogle steder, som tætner og så skal du køre med det et bestemt antal km og så skal du skifte dit olie, men det er ikk noget jeg vil anbefale, jeg ville gi den en motor vask og så se hvor det kommer fra, og så få det lavet

  • #14   28. aug 2008 Ja og alle de andre ude paa vejen er det ligemeget med...Hvis jeg laeser om en spritbilist der har koert en ihjel i morgen maa vi jo haabe det er dig.Saa staar den da 1-1

  • #15   28. aug 2008 NO^DICKHILL !

    hehe du er sku en kold satan


  • #16   28. aug 2008 Hehe,dette er sgu snart ved at vaere et sjovt forum.Naesten hver dag er der folk der i forum fortaeller hvor dumme de selv er,igaar var det en der var blevet taget for km fusk og nu dette...Sgu ikke alle der fik det samme udleveret ved foedslen

  • #17   28. aug 2008 DICKHILL du er jo klogere end det her. Vi kan sgu da ikke gætte os til om din bil smider olie eller om det er de 4liter du har hældt ved siden af.

  • #18   28. aug 2008 GANGSTAR .
    Bilen er fra '86 så det er begrænset hvad jeg vil ofre på den..
    En motorvask er sku lige i overkanten.. smiley
    Den skal sådan set bare køre sine få måneder ud før den skal synes.. (:

    Men tror lige jeg tjekker oliestanden i morgen..
    For så har den fået lov til at stå stille i lidt tid og så burde olien falde til bunds.. (:


    DILLIGAF .
    Du har det sku hårdt.. smiley
    Men ja, lad os da alle håbe det..
    Jeg skal nok lige sende en SMS hvis det er mig som ender på skadestuen.. ;P


    Lasse W
    Jeg har ingen steder bedt om at I skal gætte hvor olie kommer fra.. (:
    Mit spørgsmål var bare om en motor kunne køre når den smed olie..
    Og om den kunne køre optimalt.. (:

    Så alt det gætteri med hvor olie kommer fra som ender på vejen, er noget i selv digter.. (:

    Men nu når du snakker om toppakning, så kan jeg glæde dig med at den har været gået i snart 2 år..
    Så det gør også sit..

    Det undrer mig bare at olien forsvinder så hurtigt når det aldrig er gået så strækt før.. (:

    Derfor spurgte jeg netop om en motor kunne køre når den smed olie.. (:


    Men jeg taler skam også af erfaring når jeg siger at de saktens kan køre videre selvom olielampen lyser eller har lyst..
    Det er prøvet i 4 biler.. (:
    2x BMW E30, 1x BMW 525i E34 & min helt gamle hvide Toyota Corolla fra '85 mener jeg den var fra.. (Altså ikke den røde!)

    Så der skal lidt overbevisning til, før jeg tror på det.. (o:
    Hvert fald to af de biler kører stadig den dag i dag med samme motor..
    Corolla'en blev totalskadet kort efter salg og den ene E30'er ved jeg ikke hvor befinder sig i dag..
    Men de to andre kører stadig.. (:


  • #19   28. aug 2008 GANGSTAR .
    Som man tager det? (:
    Jeg fortæller bare tingene som de er..
    Alle er vel ens et eller andet sted..

    I skal hvert fald ikke komme og sige at i overholder ALLE regler og tænker på ALT.. smiley
    I er sku heller ikke guds børn.. xD

    MAn har kun det skæg man selv sidder på.. (:


  • #20   28. aug 2008 DILLIGAF .
    Alle er ikke lige heldige.. (:
    Det kan tydeligt høres.. smiley
    Nogen er født til at snakke bræk, andre er ikke.. (:

    Men ja, det er sku nogle sjove forums der kommer herinde.. (:
    Som skrevet, man har kun det skæg man selv sidder på.. (o:


  • #21   28. aug 2008 Ja du er da ikke bange for at blive til grin....

  • #22   28. aug 2008 fp G
    Så vil jeg gode bede dig om at finde teksten hvor jeg beder jer om at finde ud af hvor olie kommer fra.. (o:

    For jeg skriver tydeligt at jeg bare vil høre om en motor kan køre og køre optimalt selvom den smider olie.. (:


    "
    Har et ganske simpelt spørgsmål..
    Når en motor smider olie, kan den så køre?
    Og kan den køre optimalt?
    "


  • #23   28. aug 2008 DILLIGAF .
    Ved nu ikke hvor til grin jeg bliver? smiley
    Jeg tager sku ikke livet så tungt.. (:
    Man lever kun én gang, så det gælder om at nyde det.. smiley

    Kan kun grine af de fleste af jer.. (:


    For i frem-digter selv det med at jeg vil have jer til at finde fejlen og finde ud af hvor olie kommer fra.. (o:


    Men det lyder nu til at nogle af os har det sjovt nok? (:


  • #24   28. aug 2008 Kører du ik

  • #25   28. aug 2008 Lasse W
    Ja okay.. /:
    Det lyder ikke fedt.. Well.. Så har du nok bare været uheldig, ellers har jeg været heldig med mine 4 biler..

    For har ikke haft problemer med dem jeg har kørt i.. (:
    Men hvilken bil var det så? For det ser da ud til at BMW og Toyota kan lave tingene godt nok.. (:


  • #26   28. aug 2008 erling J
    Kører hvor hen? smiley


  • #27   28. aug 2008 Når en motor smider olie, kan den så køre?


  • #28   28. aug 2008 Sjov sjov smiley
    Se, endnu en sjov person..! smiley
    Vi har det sku da sjovt nok, ikke? smiley

    Men jo, bilen kører fint..
    Der er bare nogle der ikke forstår mit spørgsmål..

    Jeg vil bare vide om motoren smider olie eller om det kommer et andet sted fra..
    Jeg er fløjtende ligeglad hvor det kommer fra..

    For jeg ved sjovt nok ikke hvor det kommer fra..
    Og hvis en motor ikke kan køre mens den er utæt og smider olie, ja så kommer det sku sjovt nok ikke fra motoren smiley


  • #29   28. aug 2008 du spørger sku selv

  • #30   28. aug 2008 Lasse W
    Hmm okaaay..
    Men har fungeret upåklageligt for mig selvom lamperne har lyst.. (:


  • #31   28. aug 2008 Hmm, jeg ved ikke om en bmw har olie andre steder end i motoren, så olien kommer nok højest sansynligt fra motoren... En motor der smider olie, køre fint indtil der ikke er mere på... Så simpelt er det, og det burde også være logik for burhøns....

  • #32   28. aug 2008 Tak!!
    Endelig én som forstod det.. (:

    Men af de BMW'er jeg har haft, så er der kun 2 steder som bilen indeholder olie..
    Det er i bagtøjsklumpen og i motoren..

    Så hvis den smider olie, kan det kun være motoren når pølen er under motoren.. (:


    Men ved nu ikke helt om det er logik for burhøns..
    For når motoren smider olie, så er det jo sjovt nok utæt.. (:
    Og jeg vil da mene at en utæt motor ikke kan køre..

    Har ikke selv forstand på motorer eller biler generelt, da jeg altid har smidt dem til mekanikkeren..
    Men min logiske sans er da at når noget er utæt fungerer det ikke optimalt..




    Men jeg har så lært noget nyt i dag og det kunne godt være at min motor rent faktisk smider olie, hvis det passer det du skriver..
    Men da jeg ikke selv er bedre vidende, så kan jeg kun stole og tro på hvad du siger.. (:



    Jeg siger tak for hjælpen! (:


  • #33   1. sep 2008 med mindre du har hul i blokken, er det nok bare en pakning et eller andet sted... Det er plejer at være nemt at se hvis du lige gad og bruge 5 min på at løfte bilen og kigge engang....

  • #34   1. sep 2008 En lille opdatering om bilen! (:

    Det var/er ikke motoren der smider olie..
    Det er det jeg fik spildt ved siden af som så bare har ligget diverse steder som drypper.. (:

    Og den dag i dag drypper den sku stadig.. smiley
    Men da olie er kold og kul sort, så kan det ikke være fra motoren, da det næsten er nyt olie der er i motoren og det er blandet med vand..
    Desuden så er olie fra motoren sjovt nok varmt.. (o:


    Men takker alligevel for nogen af jeres hjælp..


Kommentér på:
Når motoren smider olie?

Annonce