8.747 visninger
|
Oprettet:
Volvo service i Sverige/Tyskland... {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har en Volvo S80 som nærmer sig sit næste store service, dvs bl.a. med skift af tandrem og derudover skal min drivaksel nok også skiftes. Jeg kan huske der var et program på DR hvor de fortalte at service var noget billigere (op til 1/2 pris i Sverige for Volvo, og det samme i Tyskland for f.eks. Mercedes)
Jeg har et tilbud på service herhjemme der lyder på 3400kr, derudover kommer skift af tandrem og drivaksel. Så jeg tror det bliver en regning på omkring de 10.000kr herhjemme, og muligvis billigere i Sverige eller Tyskland.
Er der nogen der har erfaringer med det?
Mvh
Mikael
jun 2008
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 18 Emner: 252 Svar: 804
Vi tog så broen over til sverige og afleverede bilen, fandt et hotel og overnattede. Dagen efter kørte vi hjem igen....
aug 2004
Følger: 52 Følgere: 52 Biler: 10 Emner: 33 Svar: 2.208
maj 2004
Følgere: 3 Biler: 1 Emner: 25 Svar: 766
Lidt ligesom et grænsebesøg i flensborg.
Men ja - priserne er en del billigere end herhjemme... Hør evt. hos bilia.se om priser... :o)
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
Jeg bor i Ugelbølle ved Århus. Så der er ikke så langt til færgen Grenå-Varberg.
Jeg har barsel lige nu, så har heller ingen problem med at holde fri! Jeg har hørt at bare reservedelene skulle være noget billigere derovre, og når jeg nu skal have skiftet både drivaksel og tandrem burde der være noget at hente allerede der!
Jeg må lige undersøge lidt mere...
dec 2003
Følger: 50 Følgere: 48 Biler: 14 Emner: 132 Svar: 844
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 19 Biler: 5 Emner: 36 Svar: 4.378
Garanti på arbejde stilles ikke af Volvo, men af værkstedet og er for Volvo-værksteder på 1 år.
Sverige har et HELT andet serviceprogram end vi har i Danmark, det er langt fra lige så fyldestgørende som her hjemme. Vores er tilpasset det danske marked, bilernes levetid taget i betragtning kontra levetiden i Sverige.
Mvh. René, Volvo-mekaniker og værkfører
Volvo service i Sverige/Tyskland...