{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.747 visninger | Oprettet:

Volvo service i Sverige/Tyskland... {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har en Volvo S80 som nærmer sig sit næste store service, dvs bl.a. med skift af tandrem og derudover skal min drivaksel nok også skiftes. Jeg kan huske der var et program på DR hvor de fortalte at service var noget billigere (op til 1/2 pris i Sverige for Volvo, og det samme i Tyskland for f.eks. Mercedes)

Jeg har et tilbud på service herhjemme der lyder på 3400kr, derudover kommer skift af tandrem og drivaksel. Så jeg tror det bliver en regning på omkring de 10.000kr herhjemme, og muligvis billigere i Sverige eller Tyskland.

Er der nogen der har erfaringer med det?

Mvh
Mikael

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo service i Sverige/Tyskland...
  • #1   16. sep 2008 Min far havde en V70 her i starten af 2008, som også skulle til service. Da fik han også et tilbud fra en Volvo forhandler i Danmark.. Derefter ringede han til Volvo i Sverige og fik et tilbud, som var omkring halvdelen af prisen i Danmark. Så kan godt betale sig.... smiley

Vi tog så broen over til sverige og afleverede bilen, fandt et hotel og overnattede. Dagen efter kørte vi hjem igen....

• #2   16. sep 2008 I mange tilfælde bortfalder garantien, hvis service bliver udført i et andet land. Og det gælder også for Volvos vedkommende. Så tjek lige hos Volvo Danmark inden du bevæger dig uden for landets grænser.

• #3   16. sep 2008 men han kan jo tage et par dage fri..og nyde naturen i sverige....eller købe lidt ind.

Lidt ligesom et grænsebesøg i flensborg.

Men ja - priserne er en del billigere end herhjemme... Hør evt. hos bilia.se om priser... :o)

• #4   16. sep 2008 Ok, takker!

Jeg bor i Ugelbølle ved Århus. Så der er ikke så langt til færgen Grenå-Varberg. smiley

Jeg har barsel lige nu, så har heller ingen problem med at holde fri! smiley Jeg har hørt at bare reservedelene skulle være noget billigere derovre, og når jeg nu skal have skiftet både drivaksel og tandrem burde der være noget at hente allerede der!

Jeg må lige undersøge lidt mere...

• #5   16. sep 2008 Garantien skulle der ikke være noget galt i, bilen er også 7år gammel så det gør mig ikke så meget! smiley

• #6   16. sep 2008 Christian F -> Det kommer an på hvilken garanti vi snakker om. Fabriksgaranti på en Volvo under 2 år gælder i hele Europa, sammen med reservedelsgarantien, hvorpå Volvo yder 1 år inkl. udskiftning af disse, samt yderligere 1 års reklamationsret. Og garantien bortfalder ikke, såfremt service bliver udført i Sverige.
    Garanti på arbejde stilles ikke af Volvo, men af værkstedet og er for Volvo-værksteder på 1 år.

Sverige har et HELT andet serviceprogram end vi har i Danmark, det er langt fra lige så fyldestgørende som her hjemme. Vores er tilpasset det danske marked, bilernes levetid taget i betragtning kontra levetiden i Sverige.

Mvh. René, Volvo-mekaniker og værkfører

Kommentér på:
Volvo service i Sverige/Tyskland...

Annonce