{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.418 visninger | Oprettet:

Handel gå tilbage {{forumTopicSubject}}

Hvis ens bil, skal retur til forhandler, pga. bl.a. fejl konstant, og de stadig ikke er rettet op osv..., og man er blevet enig med sælger om, at lade handlen gå retur. det osse fint.

Men den udbetaling man har givet på bilen, er man berettiget til at få den tilbage?? man har haft nogle låneomkostninger via lån(som sælger vil sørge for vil gå i "0"" som man har betalt i nogle mdr. dem får man vel ikke retur, men det er bare de penge man har betalt for at have haft bilen?

hvad skal man forvente at få igen?? hvordan reglerne egentlig er?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Handel gå tilbage
  • #1   23. okt 2008 Lånet er lavet hos forhandleren, så det vil gå i 0. men der er så blevet betalt nogle mdr. på det.

• #2   23. okt 2008 Toke : Det kan ikke være bilens pris, da bilen ikke er betalt kontant.

• Martin K
    Martin K Tilmeldt:
    dec 2002

Følgere: 10 Emner: 18 Svar: 2.559
    #3   23. okt 2008 Tror bare du skal acceptere det tilbud.. Så vidt jeg ved, så er forhandleren kun forpligtet til at rette fejl - ikke at tage bilen tilbage...
    Men jeg er ikke 100% sikker.

• #4   23. okt 2008 Martin : Okay, det bare mange penge man så har mistet pga. det. så det lige før det bedre kan betale sig at beholde den smiley smiley

• #5   23. okt 2008 Nu ved jeg ikke lige, hvilken lånetype du har fået ved forhandleren, men du skal have bilens pris minus kørte km tilbage. De penge du får tilbage, skal du så bruge til at lukke lånet. Er det et dårligt/dyrt lån du har fået, så vil du ende med at skulle betale for det. Hvis det er et godt lån, så går det cirka lige op.

Feks: Du låner 100kilo i banken, og betaler 5kilo i etablering og omkostninger. Så går du til en bilforhandler og køber en bil til 100kilo. Efter 5tkm bliver handlen hævet, og du får dine 100kilo minus kørte km tilbage (afhænger af bilen - lad os sige 4kilo) = 96kilo. For de 96kilo skal du så afvikle lånet i banken, og du mister derfor alt, hvad der ikke kan betales for de 96kilo du får tilbage, hvilket vil være ca. 10kilo (renter, etableringsomkostninger og kørte km).

Forhandleren skal ikke hæfte for låneomkostninger, da dette er dit eget problem.

• #6   24. okt 2008 Så udbetalingen, burde man så skulle have tilbage?
    men de penge man så i flere måneder har betalt til deres finansieringsselskab er gået tabt?

• #7   24. okt 2008 du skal jo have udbetaling tilbage, men afdrag taber du, hvilket nok er til at leve med fremfor at få en bil spækket med fejl...

så du kan ligeså godt tage tabet nu, istedet for senere... yderst sjælden man kan retunere en bil..

• #8   24. okt 2008 STEVEN A:
    du skal have det hele til minus 50 øre pr kørt km

og de skal tage den tilbage med mindre bilen er købt uden nr plader eller har kostet under 10.000 kr hvis de ikke vil kunne du prøve at kontakte BASTA ( tv2 ) eller din advokat har selv været udsat for det mvh mike

• #9   24. okt 2008 bandit : Okay, ja det er rigtig nok hvad du siger.

Mike N : Nu bliver jeg så i tvivl. Bandit,siger jeg ikke kommer uden om, at afdraget går tabt,men du siger jeg skal have det hele tilbage?

• #10   24. okt 2008 det skal jeg ikke kunne sige da jeg lånte i banken den gang der skete for mig

• #11   24. okt 2008 man kan sige du køre med et sats på dine afdrag, ... det er 50-50 om du også får dem, .. så må man jo bare håbe på det bedste.. men så længe man ikke regner med det, blir man ikke skuffet, vil jo sige du har tabt dem,..

• #12   24. okt 2008 jeg fik det hele tilbage minus dem der svarede til de km jeg havde kørt

• #13   24. okt 2008 jeg kontktede dr1 da de ikke ville give mig mine penge tilbage men snakkede med min adokat og han sagde hvis de ikke ville hjælpe mig skulle han nok gøre det men det koster jo som sagt en lille smule at hyrer en advokat

• #14   24. okt 2008 programmet på dr1 hed Smæk for skillingen

• #15   26. okt 2008 Tak til jer alle ihvertfald.. må lige finde ud af det så...

men skriv endelig hvis der er mere ! tak

Kommentér på:
Handel gå tilbage

Annonce