{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lade handel gå tilbage Hvornår???
  • #1   5. dec 2009 hvad er der galt med den??

• #2   5. dec 2009 En kvitering hvor der står "kan buttes inde for 14 dage" eller noget i den stil..
    Ellers skal ALLE forhanler stille 6mdr`s garnti så bare ned og brok dig over hvad der er galt?

• #3   5. dec 2009 det hjælper FDM dig med :O) det ved de alt om

• #4   5. dec 2009 Nu skal du ikke regne med at FDM vil hjælpe med sager der er opstået før du meldte dig ind.

Men hvad er problemet, hvor lang tid har du haft bilen osv.. Et lille hendelsesforløb ville hjælpe lidt.

• #5   5. dec 2009 Første gang den blev tjekket hos min egen mekaniker og autoriseret Peugeot værksted:

1--> Rudehejs
    2--> Skivebremser rustne
    3--> Tågelygte punkteret
    4--> Håndbremse 47% slør
    5--> Elektrisk fejl på tankdæksel
    6--> Gummiliste ved førerdør
    7--> Kilrem hyler
    8--> Skulle leveres nysynet da jeg købte den d. 21 okt og den var synet 13. nov. 2008
    9--> Blinkerarm løs, så slår fra og blinker til modsatte side
    10--> Tankmåler deffekt
    11--> Tårnlejer i begge sider
    12--> Kødben på venstre baghjul
    13--> Kørelys blinker

Ja har sikkert glemt et par stykker.

• #6   5. dec 2009 Jeg har været så dum kan jeg se i "bagklogskab" at have byttet min gamle VW passat til en Peugeot 406 2.0 HDI hos forhandler ******* Handlen lød på vi skulle bytte og jeg skulle give 12000kr oveni, da peugeoten var 5 år nyere og kun havde gået 99.000km.

Det hele starter med at jeg bliver lovet bilen nysynet, og det er min morfar vidne på, da han var med ude og købe bilen.

Da jeg overtager bilen, tjekker jeg sidste synsdato via stelnummeret, og det viser sig bilen sidst var synet d. 13 november 2008 kl 13.49 og jeg købte bilen d. 21 oktober 2009. Så allerede der er første fejl, jeg får så undersøgt bilen for fejl af en kammerat som er uddannet mekaniker, og han finder så fejl på: tårnlejer og kødben på venstre baghjul, samt jeg selv havde fundet fejl på bilen inden, såsom defekte rudehejs, håndbremse der ikke virkede m.m. så efter mit besøg på værksted besluttede jeg mig for at køre bilen til autoriseret Peugeot værksted i Nakskov, hvor de fandte 8 yderligere fejl. Så da jeg afleverer bilen til forhandler første gang er det med en seddel med 16 fejl punkter på. Han har bilen i 3 dage hvorefter alt er i fineste orden siger ********. Jeg gør igen det jeg får tjekket bilen hos min ven, og igen er det samme fejl der viser sig, Kødbenet er ikke skiftet selvom sælger påstår det hårdnakket, og tårnlejerne er dog skiftet, men samlet forkert, da fjedrene ikke længere kører glidende. så afleverer en ny seddel til ******** denne gang med 9 fejl punkter på hvoraf 7 af fejlene er de samme som første gang. Denne gang er det ikke ******** selv som er der men hans medsælger ********* som også påstår at denne bil intet fejler og at jeg intet mere får lavet, og hvis ikke jeg vil køre min vej kan jeg få nogle Lussinger.

• #7   5. dec 2009 hod da op med og piv!

Det er en brugt bil hvad regner du med det er jo små ting som du kunde have på pejet da du købten den...

tag enkiks og tør øjene

• #8   5. dec 2009 Cookie Monster: nej men håbger jeg fandme. ellers er jeg godt nok på røven...

• #9   5. dec 2009 Kan han ikke bare lave det? det jo ikke store fejl det der.. Er det en bil han har haft holdene længe er der sikkert kommet mange a fejlne der.. Har du købt den i blinde?

Men han skal lave de ting der..

• #10   5. dec 2009 Sælger en bil fra 98 og får en fra 2003 som er smæk fyldt med fejl, og min fejlede intet, solgte den kun fordi den åd for meget benz til at være på SU.

• #11   5. dec 2009 Anders L Tage til ham Mekaniker og tvinge ham til at tage Handel tilbage !! Han er ik en Ærlige forhandler .

• #12   5. dec 2009 Den har været hos hans mekaniker 2 gange nu. den blev tjekket igennem fra A-Z inden jeg fik den og så efter jeg påviste 16 punkter og nu har den 9 tilbage hvor 7 af dem er de samme som anden gang... Problemet er han nu nægter at lave mere på den da bilen ikke fejler noget mener han. og så var det jeg blev lovet tæsk.

• #13   5. dec 2009 Den er købt hos en brugtvognsforhandler i Nakskov.

• #14   5. dec 2009 Tag ind til ham og konfronter forhandler med det??? Vist særdeles utilfreds!!!!!!!!!!! Havde jeg gjort smiley ?

• #15   5. dec 2009 Clio til salg: En forhandler skal ikke give garanti, men altid de 24 mdr. reklamationsret, så er det dig der har bevisbyrden at fejlene har været ved levering

• #16   5. dec 2009 Jamen han påstår at bilen ikke fejler noget, og at jeg ikke får lavet mere på den bil, og just på talefod er vi nok ikke når jeg bliver lovet lussinger.

• #17   5. dec 2009 ifølge FDM er fejl som opstår inden for de første 6 måneder under reklamation ihvertfald, da det må være ting som har været der ved salget også.! der står noget i den stil på deres side.!

• #18   5. dec 2009 Anders L vil han tæske dig ???

• #19   5. dec 2009 for det andet er det valgfrit vist om forhandlere vil stille 3-6 månederes garanti, men de gør det da folk ellers bare ville handle privat, da der så ville være samme vilkår.

• #20   5. dec 2009 Anders L Prøve optage hans lyd med din mobil eller med en Skjul Kamera og medl ham til Politi den svin .

• #21   5. dec 2009 Tag en med som vidne mod hans opførsel. Evt også en diktafon i inderlommen? Han skal bare fældes??

• #22   5. dec 2009 Hans medsælger vil... Jeg kom ind helt stille og roligt for at aflevere en seddel med de punkter der stadig var af fejl, altså de 9 punkter og bad ham aflevere til sælgeren, så sagde han at det ville han ikke for den bil fejlede intet og jeg ville ikke få lavet mere på den bil, så sagde jeg at han skulle bare aflevere den til ham, så han kunne se den og så kunne han ringe når han havde en tid bilen kunne komme på værksted, så fik jeg ad vide at hvis ikke jeg kørte min vej nu så kunne jeg få nogle lussinger...

• #23   5. dec 2009 Rami A: Bøf med løg smiley

• #24   5. dec 2009 Men hvad fanden kan jeg mere gøre nu. manden er jo tydeligvis ikke til at snakke med, og sagen ligger hos FDM, og vil de ikke tage sagen, så er jeg lidt på bar bund.!

• #25   5. dec 2009 Tag din advokat, en civil betjent eller andet med derind for at blive fældet???? Gør da det!!!

• #26   5. dec 2009 Har ingen advokat, og manden er 70-75 og vil nok styre sit sprog hvis jeg tager en med, og så er det påstand mod påstand.!

• #27   5. dec 2009 Det får jeg jo ikke mine 110.000kr tilbage af.

• #28   5. dec 2009 Nej for du skal bare stå ved dit og han vil komme op til kogepunktet igen!!!

• #29   5. dec 2009 Anders L ok han er en gammel mand , er han en Dansker ? eller Perker ?

• #30   5. dec 2009 hvad hjælper det med vold..?

• #31   5. dec 2009 Hvis du spørger os herinde og vi foreslår hvad du skal gøre. Så lad vær med at modsige os. Du spørger os om hjælp.. Hvis det ikke er godt nok, så skal du nok ikke skrive og spørge hvis du ikke vil sætte vores råd i kraft. Det er det vi mener at der er bedst og rigtigt for dig. Så gør det. Tag en civil med... Mit bedste råd

• #32   5. dec 2009 Kom med nogle seriøse alternativer... Hvad kan je gøre. for en bil til 110.000 som man køber som Ikke engang var nysynet som lovet og intet fejler med alligevel har 16 fejl, man må sku da kunne gøre et eller andet.!!!!

• #33   5. dec 2009 Evt. en som skulle spille kunde som er der før du kommer som bare er "kunde".. Ville være genialt..!

• #34   5. dec 2009 Simon V: okay. men hvad kan jeg bruge hans aggrasivitet til? får jeg så mine 110.000 kr tilbage?

• #35   5. dec 2009 Synes da vi er kommet med seriøse alternativer?

• #36   5. dec 2009 Jamen hvis du ikke kan få penge.. Kan du måske få ham til at true dig / yde lettere vold som lussinger.. Hvis du har et stabilt vidne kan du gøre livet surt for ham?

• #37   5. dec 2009 Jamen fuck ham. vil bare have mine 110.000. så kan han få hans lorte bil tilbage.

• #38   5. dec 2009 Hvorfor i alt verden byttede du også din passat til den.. Forstår jeg INTET af.. Altid tyske biler frem for franske...! Men synes du skal tage fat i en advokat og tage sagen sammen med ham. Det er da det bedste bud hvis du vil have dine penge igen. Det koster at have en advokat på ja, men i dette tilfælde er det jo åbenbart nødvendigt...

• #39   5. dec 2009 Sælger en bil fra 98 og får en fra 2003 som er smæk fyldt med fejl, og min fejlede intet, solgte den kun fordi den åd for meget benz til at være på SU.

• #40   5. dec 2009 Anders L Jeg syns du skal høre efter Simon V han er 100 % på den rigtige vej ..... Håber at du få din penge tilbage

• #41   5. dec 2009 tag kontakt til kontant og sleb ham i tv.så kan det være at han kommer på andre tanker. eller kør en sag på ham for svindel.

• #42   5. dec 2009 Der er jo så mange omkostninger når man får ny bil, så slemt var det jo nok ikke.. Så må man bare spare på kilometerne.. Japanske og tyske biler - Det dur bare smiley

• #43   5. dec 2009 Operation X.. Ham Morten Spegelhauer burde kunne hjælpe dig med at få svinet ned smiley Hvis du ikke skulle gide tage en snak med en advokat..!

• #44   5. dec 2009 JEg ville jo nok bare kører der ned og snakke med ham sælgeren du købte bilen af, og ikke blive skramt af en anden mand, som du intet har at gører med, også fortælle ham det pænt.

• #45   5. dec 2009 Få lavet en uvildig gennemgang af bilen, fx en FDM test. Vil forhandleren så ikke lave de fejl de måtte finde, så må du stå godt i en retssag for at lade handlen gå tilbage.

• #46   5. dec 2009 1. Tag en med derned som vidne, og fremlæg sagen for sælger igen.
    2. Menden er efter hvad du siger 70 - 75 år, ham skulle du da gerne kunne klare hvis han nu skulle spille op til dans..

• #47   5. dec 2009 det lyder som om vi skal på virksomheds besøg... jeg elsker at diskutere med sådan nogle mennesker..

• #48   5. dec 2009 Havde det ikke været så langt væk, så havde jeg sgu også været frisk..

Kom til at tænke på.. Har du retshælp i dine forsikringer ? Hvis ja, så syntes jeg at du skal tage samtlige papire med til en advokat. Og få ham til at ordne sagen for dig.

Ellers er der noget der hedder fri prosess, men om man kan få det i disse sager ved jeg ikke..

• #49   5. dec 2009 Vil gætte på at du er blind o ikke har et hak forstand på biler...
    Din opførsel er nok ligesom forhandlerens, o du kommer ingen vegne...
    Hvis fdm ikke vil tage sagen når du er medlem er der jo nok noget om det...
    Du har reklamationsret og sikkert ikke en skid mere, du kan ikke ligestille en privat handel med en forhandler handel...
    Din fejl er at du ikke krævede handlen tilbae samme da du fik de oplysninger som du skriver...
    Der er klagenævn som staten har oprettet for at hjælpe nødstedte forbruger under en bilhandel der kører skævt, men du skal selv følge reglerne, og sjovt nok har sådanne som dig aldri nogen fejl når i klynker herinde, du må til at lære hvordan man handler og sætte dig lidt ind i sagerne en anden gang, men denne gang har du sikkert tabt på forhånd.....;-))

• #50   6. dec 2009 den første fejl du lavede da du købte den bil var at du ikke fik den tjekket i gennem INDEN du købte den hvis du havde det havde du ikke stået med det problem
    hvor mange penge regner du med at det koster at få lavet det du vil have lavet ?

det med at sætte en advokat på ham får du ikke en skid ud af,andet en en masse udgifter,med mindre du har en forsikring der dækker udgifterne,
    hvis du ikke har det,så glem det,fordi hvis du køre en sag på det,så går der ca et årstid før du kommer for retten,hvis du taber så koster det dig penge til din advokat og sikkert også hans advokat,hvis du vinder har han mugelighed for at anke sagen til højeste ret så er det op på hesten igen,et år mere og hvis du vinder sagen igen,og han skal betale udgiften til advokaten igen,får du aligevel ikke dækket udgiften fuldt ud og du skal sikkert forvente at du i den sidste ende skal betale en 5-10 tusinde til advokaten,så glem alt om at køre det rettens,vej,hvis jeg var dig ville jeg snakke med ejeren (husk at være saglig og høfligt det kommer man altid længst med )forklar ham situationen og hør hvad han har og sige hvis han heller ikke gider høre på dig,så er der bare at snuppe en tude kiks

men du har så nogle andre muligheder,få lavet et stor sticker til din bil hvor der event står lorteforhandler.dk lav en hjemme side der forklare din situation og derved måske få ham til at betale

eller hvis du er rigtig led gå en tur og kig på hans biler med en nøgle
    det får du ikke dine penge af men det kan komme til at koste ham en formue husk bare at tjekke for kameraer
    og hvis du er rigtig fræk kontakter du bare ejeren og spørger ham om han er sikker på at han ikke vil betale aligevel,
    hvis ikke han vil betale
    så må du jo kigge forbi med nøglen igen osv osv :O)

Kommentér på:
Lade handel gå tilbage Hvornår???

Annonce