{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
15.375 visninger | Oprettet:

Kasko - kan det betale sig?? {{forumTopicSubject}}

Hvor går jeres grænse, mht. til at tegne kaskoforsikring på bilen? Jeg tænker mht. til bilen værdi.. Der er jo ikke den store idé med at betale f.eks. 10.000 om året på en gammel golf 2 på gule plader..

Hvor skal bilens værdi ca. ligge, hvis man skal have kasko, med en selvrisko på 2100,-?
Hvad mener I?

Er nemlig i tvivl, om jeg skal få kasko eller kun ansvar på min 306'er.. Det er nemlig den første bilforsikring jeg skal tegne smiley

Find den billigste bilforsikring
Her finder du en samlet oversigt over bilforsikring. Hos Samlino har du mulighed for at sammenligne priser på bilforsikring.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasko - kan det betale sig??
  • #1   7. nov 2008 Det kommer jo også an på hvor stor chance der er for den bliver stjålet eller begået hærværk mod den, og så selvfølgelig prisen..

På min Seat Leon har jeg kasko på, da den koster over 100.000 kr. og allerede efter 2 måneder blev den forsøgt stjålet, og idioterne har lavet skader for over 15.000 kr... Så er man glad for en selvrisiko på 1500 kr. kun smiley

• #2   7. nov 2008 Alka har noget der hedder "Ansvar, brand og tyveri". Det koster som regel kun 1000-1500 kr. mere end ansvar, og det dækker ansvar self. og dækker hele bilens værdi hvis den bliver stjålet eller brændt. Dog dækker det ikke skader på din egen biler hvis du laver skader, men på den måde kan man have "kasko" på en gammel bil uden det koster det store, men så man er sikret mod tyveri. Fuld kasko vil jeg ikke mene det kan betale sig at have på en bil der er mindre end 50,000 værd.

• #3   7. nov 2008 Jeg vil mene, at kasko altid kan betale sig, fordi de bonuspoints du optjener på kaskoen bliver overført til din næste bil - men alt afhænger af prisen. Ansvarsforsikringen er ofte langt dyrere end kasko - jeg giver omkring 6500,- i ansvar og ca. 2700,- i kasko for min bil ved ALKA.

• #4   7. nov 2008 Jeg vil så ikke mene at det altid kan betale sig. Kaskoen bliver udregnet efter bilens pris selvfølgelig, hvor i landet man bor, hvor dyre reserve og pladedele er til bilen, hvor svære de er at skaffe, og selvfølgelig ejerens ancenitet og alder. I rigtig mange tilfælde koster kasko det samme, eller mere end ansvarsforsikringen.

• #5   7. nov 2008 Jeg skal give omkring 6.000,- for alm. ansvar og ca. 11.000.
    Det lyder faktisk tiltalende med "Ansvar, brand og tyveri", da det dækker de behov jeg tænker på.

• #6   7. nov 2008 Nu er der jo tit dobbel selv risiko når man er under 24, og det gør jo tit at på en bil til inder 50.000 kan det slet ikke betale sig.

• #7   7. nov 2008 har ikke kasko på biler under 100 k kan ikke betale sig for mig.. har heller aldrig haft nogen skader.. og laver jeg en skade må jeg jo bare lave bilen..

• #8   7. nov 2008 har kasko på min vectra og giver 4900 om året og selvrisikoen er på 2700 så sys godt det kan betale sig for mig..

• #9   7. nov 2008 Min grænse går på biler omkring 45.000 har haft biler til 60.000 uden men kun fordi kasko ville koste mig 27.000 om året:-) Så afhænger jo os lidt a hvilken bil og hvad den vil koste med kasko

• #10   7. nov 2008 Ja, "Ansvar, brand og tyveri" er en god ting, dog er det her altafgørende hvor man bor. Jeg bor i en by hvor der ikke er ret mange biltyverier, men bor man på Vestegnen på Sjælland, i en stor by eller andre steder hvor der er mange biltyverier, kan det blive en meget dyr affære, blot at få dækning af tyveri.

• #11   7. nov 2008 Kommer helt an på prisen kasko´en og prisen på bilen... Som regel er forskellen mellem kasko og ansvar kun et par tusinde, så bilen skal ikke være særlig meget værd før det kan betale sig, men den generelle grænse ligger nok på 30000, det burde de fleste have råd til at miste...

• #12   7. nov 2008 Jeg syntes at man skal vurdere om man kan undvære bilen, hvis man ikke kan undvære den, og man skal ud og købe en tilsvarende, hvis man fx total-skader den. Så skal man regne på, hvad koster en tilsvarende, og hvor stor en selvrisiko har man.

Hvis bilen koster 20-25.000 kr, og ansvar koster 5500 kr, og ansvar og kasko koster 8500 kr, med selvrisiko på 2500 kr. Så ville jeg helt sikkert tegne kasko, da forskellen er 3000 kr og selvrisikoen er forholdsvis nemmere at komme over hvis man står og mangler en bil. det er trods alt kun 1/10-del af 25.000 kr. Ellers skal man løbe risikoen og tegne ren ansvar, men så spare penge op til køb af en anden bil hvis uheldet er ude.

Ikke for at sige at man er en dårlig bilist, men det kan ske for enhver, specielt her i vintertiden. Et par eksempler kunne være:
    1. Det er glat og du kører i grøften, det kan ske for alle, selv den bedste bilist. Der er det godt at have kasko.

2. Der er en der laver en skade på din bil, fx hvor din bil holder parkeret, dette kan være ret dyrt, og de kan nemt blive totalskadet. Der er det rart med kasko.

3. Bilen eller dele derfra bliver stjålet, eller ødelagt. Der er det igen godt med kasko, for det kan blive dyrt.

Selvfølgelig har Alka alternativer, fx den med ansvar, brænd, tyveri. De har også en mellemløsning, hvor der er kasko på, men du skal bruge deres værksteder, og de bruger brugte dele, og du skal selv betale for maling og lignende.

Men man skal overveje om det kan betale sig at tage respekt for fart, og diverse andre ting. Jeg fik forsikring igennem min fagforening, da jeg fik den første bil. Og det var ca 1000 kr billigere end Alka dengang (2004).

Personligt vil ejg sige 25.000 kr er grænsen, og det er ikke set udfra den bil man køber, men fra hvad en tilsvarende bil koster.
    Medmindre bilen er købt som en luksus, og man ikke mener man bliver afhængig af den, så kan man jo tage chancen.

Der er også mange bilfirmaer der giver billig kasko på nye biler, og det er værd at overveje om det kan betale sig at købe fx en Kia (Picanto, Rio, Ceed), således at man kan få kasko i 3 år for 3699 kr/år, og derefter være elitebilist, og det ligemeget om man er 18 eller 45.
    Eller købe en Skoda, de har billige forsikringer på alle modeller. ligegyldig alder, eller om den er købt privat eller ved forhandler.

• #13   7. nov 2008 alt under 75000 kan da ikke betale sig at kaskoforsikres. Det er bare min holdning til det.

• #14   7. nov 2008 claus-m . >> Kan det heller ikke betale sig fx for en lille familie der bare har en bil, og som ikke har råd til de store udskejelser ved siden af, men samtidig er afhængige af bilen?

Man skal altid huske, hvad koster det hvis man smadrer den.

Desuden skal bilen kaskoforsikres hvis man låner penge til den, da banken ellers ingen sikkerhed har i bilen længere, så vil de ikke låne dig pengene, hvis ikke der er kasko på.

Det er på den anden side også dumt at låne penge til en bil, uden at have kasko, for hvis man smadrer den, så skal man ikke bare ud og købe en anden, man skal samtidig betale den man ikke har længere...

• #15   7. nov 2008 Hvis man har et gammelt lig af en bil, der ikke er ret meget værd, så kan man (eller de fleste kan) få en billig kasko til den. Den billige kasko er god, fordi man som ung kan optjene bonuspoint, der gør, at man senere i livet slipper billigere i kasko med en dyrere bil - men det må man jo selv opveje.

Hvis bilen er seriøst gammel og tæsket, så kan det være, at et abonnement på vejhjælp bedre kan betale sig end kasko smiley

• #16   7. nov 2008
    Phuck @lot ~ >> du optjener da også anciennitet selvom din bil kun er ansvarsforsikret...

• #17   7. nov 2008 Kommer meget an på hvor meget man skulle give i kasko forsikring.

F.eks skal man give 20.000,- for at kasko forsikre en bil, skal bilen købes for mere end 80.000,-

skal man give 5.000 i kasko skal bilens værdig ikke være så stor.

køber man f.eks en bil til 50.000 og kasko koster 20.000 er bilen jo betalt i forsikrings penge i løbet af 3 år, og må gå ud fra jeg ikke køre galt en gang pr. 3 år.

• #18   9. dec 2008 da jeg ringed til alka sagde de jeg skulle give 26,000 bare for ansvar på min lille mini,, ture ikke spørge om hva den skulle koste med kasko

Kommentér på:
Kasko - kan det betale sig??

Annonce