Fjolser eller idioter, hvem ved.... {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg må lige af med lidt fustration herinde, ang. gentagne spørgsmål om manglende omregistrering af bil, hvor folk får bøder eller bøvl og lign.
Først så sælger de en bil uden at få den omregistreret og "tror" at køber gør det.
De har selv lige haft bilen indregistreret i deres navn, og kommer i tvivl, eller ved ikke, og hovsa.. osv.
Jeg forstår bare ikke at når de selv har købt den bil de sælger og fået den indregistreret så underskriver de jo også selv en omregistrering inklusiv deres CPR nummer skal oplyses, og så tror de stadig at de er uden ansvar når de overlader køretøjet til en anden, lærer de for pokker da ikke om egenansvar i folkeskolerne længere, har de ingen forældre de kan spørge, og hvor F... har de trukket deres kørekort, for hvad er det lige færdselslover siger ang. overdragelse til anden end ejer af køretøjet.
Derfor skriver jeg også i overskriften (Fjols eller idioter) for jeg mener ikke det kan være andet, eller kan det være fordi at de stadig lever i "knallert / cykkel" verdenen, hvor mabn bare bytter frisk væk. ???
Fakta er SÆLGER omregistrerer selv, KØBER har et forsikringsbevis med, HVIS man da seriøst gerne vil have en købe en bil, der er så lidt forarbejde der skal til fra køber som sælger.
Når jeg er nede og omregistrere så tager jeg en stak af papirene til dette formål, samt at jeg tager en stak af dem der omhandler (manglende registrering) men har aldrig brugt en endnu, da jeg selv omregistrerer, og så kommer der nok en der skriver HVAD SÅ MED FORSIKRINGSBEVIS, jeg der skaffer jeg det selv, og kan jeg ikke det da nogle forsikringsselskaber ikke vil udlevere dem, så siger jeg til køber om at sende det til mig senest dagen efter, og har jeg det ikke på 3. dagen, ja så bruger jeg bare et til et andet selskab, og så kan køber selv rette det bagefter, pga. hans eget nøl....
Forstår bare ikke at spørgsmålet kan blive ved med at komme herinde, senest med en der fik en bøde en uge efter han havde solgt bilen....
Han har ikke engang selv undersøgt om den er blevet omregistreret, men får en bøde fra et p. vagt selskab inden han reagere.
Jeg skriver indlægget for at forstå hvordan folk kan være så uvidende omkring omregistrering og lignende, bla. også med GÆLD i bilen, det kan man tjekke i Bilbogen i århus ganske gratis, om man kan ikke selv overdrage gæld udenom dem der har evt. pant i bilen.
Er folk blevet total fatte ingenting, eller har de bare levet med en kasse over hovedet, eller verden bare blevet så uduelig og latterlig.
Hjælp mig med at forstå, uden latterlige undskyldninger.....
aug 2005
Følger: 45 Følgere: 44 Biler: 7 Emner: 8 Svar: 631
Man stoler jo som sælger bare på nogen folk som man ikke burde.
Så derfor burde det være almindelig procedure at man omregistrerer ved salg.
jan 2004
Følger: 83 Følgere: 80 Biler: 22 Emner: 95 Svar: 702
dec 2007
Følger: 20 Følgere: 19 Biler: 7 Emner: 41 Svar: 432
og en rigtig god ide er evt lave et kopi af kørekort/ kørekort nummert
og hvis den ikke er blevet omreg. efter 3 uger er det bare ind til skat og få en tvangsafmelding
maj 2008
Følger: 75 Følgere: 48 Emner: 1 Svar: 691
Nu behøver andre mennesker ikke at være "fjolser" eller "idioter", bare fordi de ikke tænker ligesom DIG.
De gør det så godt de kan, og har måske også for meget tillid til andre mennesker, og heldigvis for det, det ville squ være surt hvis ingen stolede på hinanden længere, de selv samme mennesker, ville nok være mere glade for din hjælp, end de er, for at se sig selv omtalt som fjolser og idioter.
DET var mit sure opstød, ha' en god dag.
apr 2003
Følger: 54 Følgere: 60 Biler: 9 Emner: 58 Svar: 2.862
Hvorfor ?
Fordi der bliver lavet en slutseddel, hvor der blandt andet står at den skal være det inden 3 uger + alt det andet generalle der skal stå.
Flyder også selv køber information ud, udfra et billede bevis, så køber selv kun skal læse og skrive under.
Jeg omregistrer ikke selv, da jeg ikke vil have for mange solgte biler på mit CPR nummer, for på et tidspunkt kan skat træde ind, og vil se hvormange penge du har tjænt på det og beskatte dig af det.
Bliver der problemer med omregistreringen, sender jeg roligt en kopi af slutseddelen til politiet og CMR, så er min ryg fri.
Har køber så solgt bilen vidre uden at omregistrer den, vil polotiet betjæne sagen som "Hæleri" da køber har solgt en vare som endnu ikke er hans.
Lav en ordenlig slutseddel, så har man ryggen fri.
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Jeg sælger selv biler og jeg kan ikke se hvorfor du ikke har tid til at tage på motorkontor, og du kan jo se herinde at folk ikke gør det, og hvorfor skal politiet og forsikring bruge deres tid på det når evt. du ikke gidder rende på motorkontor, og den med de 3 uger, den eksisterer ikke min verden.
Jeg har selv prøvet det af egen erfaring, jeg havde en køber til en gammel Corså for mange mange år siden, ca. 15 år, og havde en aftale med en sælger i sønderjylland og jeg havde også arbejde at passe, og lavde en aftale med min kone om at klare salget, og det gik ok, men jeg opdgede da jeg kom hjem at de havde skrevet er Slutseddel i hånden hvor han skrev sit navn og hun gjorde, og han vill gerne selv omregistrere bilen dagen efter og hun syntes han var en rar ung mand og at han nok holdte hvad lovede, men der gik et halvt år, og da det var en bil jeg havde fået ind igennem en venlig kunde, var det hende det gik ud over, hun blev sur og jeg mistede hende som kunde, og jeg kunne intet selv gøre overfor politi og forsikring da jeg ikke var ejer, men jeg måtte betale forsikring og vægtafgift for kunden i det halve år, og lige lidt hjalp det, så derfor findes det ikke undskyldninger mere her, og hvis du foreksempel ikke gidder at rende ned og omregistrere så ender du da i en uheldig sitiutation engang mere.
Man kan endda sende det ind sammen med evt. check eller aflevere uden for åbningstid, og så bliver det klaret for dig, så hvorfor ikke gøre det.. ???
mar 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 5 Emner: 78 Svar: 378
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
For mig meget uforståeligt sådan en "troskab" overfor fremmede mennesker, hvis de vil købe en bil, har de jo "sikkert" penge med, så hvorfor ikke papirer.. og hvorfor skal politiet bruge tiden på det for jer ???
jun 2004
Følger: 42 Følgere: 54 Biler: 6 Emner: 128 Svar: 8.312
Hvor mange indlæg herinde handler om folk ,der glemmer at omregge, vil have hentet plader, har snydt osv..... det må være beviset i sig selv
jan 2004
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 2 Emner: 388 Svar: 4.342
Når jeg skal sælge punto´n bliver enten uden plader ellers går køber og mig ned og får den omreg med det samme...
jun 2004
Bdog>> Det har man også tid til, selvom man er selvstændig.....
jun 2004
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 51 Svar: 399
i sit eget navn hurtigst muligt.
Hvis der skulle ske noget og forsikringen skal bruges.
Min bil som jeg købte privat omregisterde jeg 2 dage eftet køb.
okt 2004
Følger: 2 Følgere: 16 Biler: 2 Emner: 80 Svar: 3.161
jan 2004
Følger: 83 Følgere: 80 Biler: 22 Emner: 95 Svar: 702
Hvis du selv omreg. den bil som du har solgt kommer dit cpr nr. ikke til at figurere nogen steder. Så forstår ikke lige hvorfor du mener med at køber skal omreg. den selv.
Fjolser eller idioter, hvem ved....