{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.639 visninger | Oprettet:

En historie om en uberettiget p-bøde {{forumTopicSubject}}

Alle folk hader p-bøder, det ved jeg, nogen hader dem mere end andre og det er især folk som mig. En p-bøde eller parkeringsafgift, som det jo så flot hedder på nudansk, består af en opkrævning på 510kr, som enten er givet fordi du holder ulovligt parkeret, eller at du har overskredet den tilladte parkeringstid på netop din parkeringsplads.

Jeg har fået et par p-bøder i de 2 år jeg har kørt bil. Den ene gang fordi jeg manglede p-skiven og den anden gang fordi p-tiden var overskredet. Igår kunne jeg så kaldes den stolte ejer af min 3. p-bøde. Grunden til bøden var ifølge Parkeringskontrol Nord, at jeg holdte ulovligt parkeret. Men så let skulle de ikke slippe!

Igår åbnede det længe ventede stor center i Thisted by, og som ca. 10000 andre mennesker ville jeg da ned og kigge. Selve Thisted havn var lavet om til en parkeringsplads til seværdighedens skyld, for at lette presset for biler i p-kælderen i centret. Jeg blinker så ind på haven som mange andre og finder en plads et stykke væk. Senere da jeg kommer tilbage fra centret oplever jeg til min store forundring at der sidder en p-bøde i min forrude og også i forruden på de ca. 25-30biler der holder ved siden af mig. Jeg vælger at undersøger sagen sammen med et par andre "p-syndere" og ser at der er placeret et skilt med "p" bogstavet og en pil der fortæller at vi man må holde fra skiltet og fremefter. Vi holdte desværre på den anden side af skiltet, men som belist er det umuligt at se skiltet, før du går hen og kigger på det. Hvilket jeg i øvrigt vil vise på billeder senere.

Nå men Thisted kommune har altså valgt at gøre 70% af havene til parkeringszone mens det sidste stykke skal være ulovligt at parkere på, selv om man overhovedet ikke er til gene for nogen og heller ikke er til gene for indkørsler, da det jo er en havne kaj. Vi er íøvrigt heller ikke til gene for andet trafik, heller ikke skibstrafik.

En en måske lidt voldsom snak med p-vagterne henviser de os til Thisted kommune, hvilket måske også er fair da de jo blot giver p-bøder som de har fået besked på af Thisted kommune ( får jeg afvide af p-vagten) . Thisted kommune får jeg en snak med og jeg fremviser dem bevismaterialet og de giver mig fuld ud medhold i sagen, men henviser mig i stedet til tekniskforvaltning, som jo skal sørge skiltningen er tilstrækkelig. I morgen skal jeg så snakke med teknisk forvaltning og jeg satser da på at de tager sig at p-bøder og erkender deres fejl.

Til dem der måske ikke har forstået problemer er vi udtilfredse med at tekniskforvaltning ikke har placeret skiltet så det kan læses fra bilen og at Thisted kommune i det hele taget udnytter deres borgere til at fremskille en pengemaskine, som i dette her tilfælde har tjent op til 50.000kr i p-bøder på denne store dag.

Hvad har i at sige i denne sag og har i oplevet noget lignenede før? Som sagt vedhæfter jeg noget bevismateriale:

http://peecee.dk/upload/view/142066
http://peecee.dk/upload/view/142065

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En historie om en uberettiget p-bøde
  • #1   27. nov 2008 Det kan man da godt se? :L

• #2   27. nov 2008 Held og lykke med det (: ..
    Det lyder sku for svinsk..

• #3   27. nov 2008 Det er da helt umuligt at se den pil!! Held og lykke med sagen!

• #4   27. nov 2008 Nildo --> Du kan ikke se det fra bilen af og dem der holder foran skiltet har jo heller ikke været opmærksomme på det.

• #6   27. nov 2008 Meeen man kan vel tænke sig, at man lige kigger lidt rundt når man stiger ud af bilen? Men ja, kan godt se, at den er godt lav.

• #7   27. nov 2008 Nildo --> Jeg ser jo kun "p" symbolet og ser alle andre holde der, så jeg har i hvertfald handlet i god tro.

• #8   27. nov 2008 Simon J - Kan sagtens følge dig smiley

• #9   27. nov 2008 har lige selv vundet 2 sager om pbøder på biler ... hvis man ellers gider at kaste sig ud i det, er det sku ingen problem at få det kringlet slet ikke når man har beviser.

• #10   27. nov 2008 B4NDIT --> Hvordan greb du det an?

• #11   27. nov 2008 Simon J:

Jeg er desværre dybt uenig med dig.
    Var selv dernede i den forbindelse, at jeg er medlem af Politihjemmeværnet og vi var netop dernede for at forhindre at folk parkere steder, som de ikke burde.
    Samt at der ikke skulle opstå problemer, kaos ved åbningen af det nye center.

Der var, set fra den positive side, ikke noget at lave. Mht. til parkeringen og forvirring osv osv... Og det er jo trods alt kun godt.
    Det eneste vi kunne se der var lidt problemer med, var i Toldbodgade som er blevet åbnet igen og hvor vareindleveringen til Føtex og de andre butikker skal foregå fra (Til jer andre, Toldbodgade er en vej som centeren sådan set ligger på / samt en gågaden som går parallelt på den modsatte side). Da havde Føtex så mange vare stående ude i denne indkørsel at lastbilen / lastbilerne ikke kunne komme derind plus der er lavet for mange fejl. Og dermed holdte lastbilerne ude i den ene vejbane, engang imellem flere lastbiler og dermed kunne folk ikke se om der kommer biler fra den anden side af, i det at de kommer fra et lille knæk / sving, hvor der oxo kommer busser osv osv...

Anyways... Du har jo selv taget billed af de skilte og de viser jo meget fint, i hvilken retning du må parkere. Den retning pilen viser !!!
    Nu kan jeg se ud fra dit billed, at det er taget efter mørkets frembrud (Var selv dernede fra kl. 6 om morgen) og da var der ikke nogen der parkerede der. Det var først omkring kl 10, at folk lige tog chancen at parkere før skiltet. Og dermed, SELV, er skyld i det. Der var iøvrigt skilte i begge sider... Og det er dit ansvar at oritnere dig. Jeg var iøvrigt så flink at gå hen og henvende mig til de folk der gjorde det. Det var nemlig 5 - 6 biler der gjorde det lige i rap på hinanden, inden for 20 - 30 sek.
    Og det skyndte sig alle sammen at flytte bilen længere ud på kajen / havnen, hvor jeg VIDSTE at der var mere plads.
    Jeg henvendte mig self pænt, stille og roligt... Og sagde at det var på eget ansvar og at jeg KUN kunne opfordre dem til at flytte bilen !!

Hvis du havde parkeret på den rigtige side at skiltet, måtte du parkere lige så længe du ville !!! Der var nemlig fri parkering, men KUN DEN ENE DAG. (Altså igår onsdag d. 26 Nov).

Iøvrigt så er der jo faktisk en masse nye regler mht. parkering på havn osv osv.... Prøv f.eks. og lig mærke til dette, næste gang der er et skib i havnen som læsser eller losser til Maltfabrikken. Så er store dele af havnen lukket af og du må ikke gøre forbi afspærringen !!!

Du har handlet i god tro, det forstår jeg godt. Men det er stadigvæk op til dig at undesøge om du har måtte holde her. Udfra det billed du har taget, kan jeg se det i højre side - over mod "Pinden". Og det betyder I er tæt på vægten som er foran Vejehuset. Og det er da noget af det dummeste, ja undskyld ordbruget, at parkere 5.... 10.... 15 meter fra denne. Således at evt. lastbiler ikke kan komme til at veje, samt at vende. OG det er vel derfor at parkeringsskiltene står hvor de står. Og visser, hvilken retning at den frie parkeringszone er.

At folk holder før skiltet er deres fejl og problem, men det gør jo ikke at du oxo må dette. Du skal da selv undsøge forholdene. Bare fordi en eller 7 gør det... Er det jo ikke ensbetydende med det er det rigtige !!!

Held og lykke med det få annulleret dem.
    Men jeg håber sku du får lov til at betale ved kasse 1, for det er din egen fejl. Da du ikke har orinteret dig ordentligt. Og det skal / bør man jo, når man fører bil !!!!!!!

P.S. Iøvrigt, godt formulleret og god historie. Men det er stadigvæk ros til egen røv - efter min mening.

• #12   27. nov 2008 Desværre kim. Det er meget muligt at jeg skal orientere mig, men det har jeg skam også gjort. Hvis du kigger nærmere på billederne vil du se, at det på det ene billede er umuligt for en billist at se pilen på skiltet. Jeg håber virkelig for dig, at du ikke mener jeg skal gå ud af bilen og hen foran skiltet for at orientere mig, for så har vi virkelig et problem i trafikken. Og ja Den med vejeren dur sq heller ikke, hvorfor er det samme skilt så placeret overfor dette her, i modsatte del af havnen ud mod vandet? hvad godt gør den der? og desuden er vejeren lukket på det tidspunkt her.

Desuden kan jeg slet ikke forstå du mener at folk selv er skyld i det, når skiltet er så lavt at man ikke kan orientere sig inde fra bilen, kan det umuligt være folks egen skyld. Man kunne starte med at hænge skiltet højere så folk havde bare en lille smule chance for at undgå den pengemaskine som det her jo 100% er. Kan du virkelig ikke lugte lunten når ca. 25-30 hopper i den samme fælde på en gang? og det var bare i det tidsrum jeg holdte der. Jeg tør slet ikke tænke på hvor mange p-bøder det blev til i løbet af den dag.

Men ja, jeg kender udemærket til thisted havn og det de gør med at spærre havnen af når der kommer skibe ind og det er selvfølgelig også helt reell.

Hvad angår centret er det jo også helt hul i hovedet at lave den tilkørsel der. Den er desuden heller ikke høj nok til alle hængere. Det må siges at være endnu en katastrofe for et center der er fuldstændig malplaceret og i øvrigt skide grim og ødelægger total bybilledet. Øjebæ! som Bent Haller smukt beskriver det.

Kommentér på:
En historie om en uberettiget p-bøde

Annonce