{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.247 visninger | Oprettet:

A3, dumt med en 1.8 non turbo? {{forumTopicSubject}}

Godaften BG.

Har her idag været ude og kigge på en Audi A3 1.8 20v uden turbo, fra 12 måned 96, 165.000 km, 1 ejer og i super velholdt stand, skal give 90.000 for den. Men er det dumt at vælge 1.8 20v motoren frem for turbo udgaven? Er klar over den er det sløvere, men bilen kørte udover det rigtig godt.

Og hvad er mulighederen for ombygning til turbo på bilen? Går ud for det i bund og grund er samme motor som turbo'en, men der sidder vel ikke samme stempler osv i?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A3, dumt med en 1.8 non turbo?
  • #1   28. nov 2008 køb en med turbo. du fortryder det andet

  • #2   28. nov 2008 Problemet er at turbo modellerne ligger en prisklasse længere oppe, og det har jeg ikke rigtig råd til, plus de er dyrere i forsikring, dog ikke voldsomt.

  • #3   28. nov 2008 De flytter sig faktsik udemærket 1,8 modelerne... Og hvis du kan leve med det, så synes jeg du skal købe dig en 1,8 motor... Den kan da alligevel godt flytte sig lidt...

  • #4   28. nov 2008 Du kommer til at kede dig uden turbo

  • #5   28. nov 2008 Det lyder ikke billigt. og så det absolut en a de første modeller. Ville finde en fra minimum 98

  • #6   28. nov 2008 Det kommer da også meget an på stand... hvis den er billig kan det være der skal kostes en del penge i den, og så kunne man lige så godt have købt en der var iorden fra starten af...

  • #8   28. nov 2008 jeg havde en a3'er 180hk modellen og den var faktisk lidt kedlig prøvede også en alm. 150hk model og den var endnu mere kedelig, så kan kun frygte, hvordan en uden turbo er.

  • #9   28. nov 2008 Bilen jeg så på var i super stand, og står ved en forhandler, så får 2 års brugtvogns garanti på bilen hvilket er et stort plus. Ingen der umiddelbart ved hvad det kræver at ombygge den til turbo senere hen?

  • #10   28. nov 2008 Står virkelig så godt som ny i kabinen, og lakken er flot trods at den er rød.
    Benzin, Registreret første gang: 12/12-96, Sidste syn: 22/10-08, Nysynet, Rød 17" alufælge, c.lås, el-ruder, el-spejle m/varme, radio/cd, stofindtræk, splitbagsæde, airbag, servo, hvide blink, indfarv. kofangere, tonede ruder, nysynet,

    Dog passer det med syn ikke helt, forhandleren kører den til syn lige inden jeg udleveret bilen.


  • #11   28. nov 2008 Køb et turbokit som det jeg har til salg og smid på engang...

  • #12   28. nov 2008 Man kan få opgrade turbo sæt til 1,8 20v modellerne til rimelige penge efetrhånden og med knasterne fra non turbo modellen er du i forvejen ok stillet, hvis du senere planlægger turbo..

    Har selv haft en golf4 1,820v og den var ok frisk, den er desuden nem at hive flere heste ud af og så er den stabil.. Så snart der kommer turbo på, er der altid flere ting der kan gå i stykker og bliver desuden slidt hurtigere, da den bliver mere varm i motorrummet.

    En anden ting er, at turbo modellerne er svære at finde i ordentlig stand, de fleste er blevet tæsket og mange af dem har været tunet... Det er ikke noget du nødvendigvis kan se, hvis den er blevet lavet om til std. igen.

    Og hey, turbo modellerne har kun 25hk mere?

    Håber du kan bruge info.


  • #13   28. nov 2008 Kim B - Tusind tak, en super info, er nemli også faldet for dens super fine stand, og tvivler på jeg kan finde en i samme stand til 5-10.000 mere i turbo udgaven. Så kan jeg køre med den indtil jeg synes den bliver for kedlig, så på med et ombygningssæt til den tid.

Kommentér på:
A3, dumt med en 1.8 non turbo?

Annonce