Smadret bundkar på offentlig indkørsel {{forumTopicSubject}}
Fik smadret mit aluminiums bundkar på min e21er (som er synet PRÆCIS som den står med fjedre fælge osv for 1½ måned siden) i en opkørsel/kantsten som er indgangen til OK tanken i Randers.
Ejeren af tanken hjalp med at mindske oliespildet på jorden, og fortalte at det var vi nr 26 til at gøre...
Mit spørgsmål er så HVOR skal jeg henvende mig hos kommunen?
For arbejder lige en tand længere nede af vejen (som er en hovedvej igennem Randers) hvor Shell tanken og min arbejdsplads har indkørsel og der måtte den laves halvt så høj for at vi ku få bybusserne ind og lave på vores værksted, og den har jeg sommetider taget sidelæns med fulde gardiner nærmest når jeg liige har sovet 10-15 min over mig og skullet møde på arbejde, og der har aldrig været noget i de 2 år jeg har kørt på arbejde i BMWen.
mar 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Biler: 2 Emner: 91 Svar: 4.042
nov 2003
Følger: 39 Følgere: 38 Biler: 3 Emner: 94 Svar: 1.809
Men tror evt. du skal have fat i teknisk forvaltning på kommunen.. ellers må du spørge dem om de ved det hehe
MVH
dec 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Biler: 11 Emner: 88 Svar: 487
dec 2006
apr 2007
Følger: 46 Følgere: 44 Biler: 4 Emner: 54 Svar: 1.520
jan 2008
Følger: 1 Følgere: 2 Biler: 1 Emner: 200 Svar: 7.886
dec 2006
Følger: 200 Følgere: 198 Biler: 23 Emner: 257 Svar: 6.518
apr 2004
Følger: 8 Følgere: 6 Emner: 8 Svar: 93
dec 2006
dec 2006
dec 2006
mar 2003
Følger: 201 Følgere: 219 Biler: 27 Emner: 437 Svar: 6.649
Der er andre regler for biler fra før 84 og desuden er der Tûv på fjedrene og som jeg skriver er den lige rullet gennem syn for nyligt som den står, med eneste fejl at en nummerplade sad for lavt (havde monteret træk) og et hul i udstødningen jeg har fået lavet.
Men plejer sku aldrig at køre ind til DK handler altid ved Shell men sku hente noget hundefoder for min fatter den dag efter at ha henten mad på Birgers til ham (han har lige været på hospitalet og blevet opereret).
Er der evt andre der har fået smadret fælge pga huller i vejen og den slags lignende om hvordan de tager det, og om jeg først ka få en erstatning engang sidst i det nye år eller skal jeg bare komme med en kvittering og stikke kommunen?
dec 2006
mar 2003
Er heldigvis både fiks på fingrene og har klodset den op på arbejdet hvr jeg har en aluminiums svejser og TIG svejser jeg ka betjene så jeg MÅSKE ka redde den selvom det er en RIGTIG stor flænge den har fået.
Men hvis jeg nu ikke ku det?
Så koster sådan et bundkar altså 2500 plus 5 liter olie, pakning og derefter kommer så montering hvis ikke man selv ka det da motoren nok skal løftes for at få det ud.
dec 2006
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 41 Biler: 19 Emner: 170 Svar: 1.835
dec 2006
Almindelige, ikke-sænkede standardbiler skraber også på...
apr 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 58 Svar: 764
apr 2007
mar 2003
http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36500
Holdte tilbage for en modkørende så det er begrænset hvor meget fart der har været på.
Ka lige præcis ikek få den på liften på arbejdet, men det ka jeg heller ikke med de nye Poloer som jo ikke liiigefrem er skamsænkede
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Troede du det...???
dec 2006
Indkørslen er slutter ikke helt op til cykelstikanten, så der er noget af en skarp kant når opkørslen slutter, og det er også den der har taget bundkarret.
mar 2003
Nu er det jo som sagt ikke fordi min den er vold meget sænket osv.
Og fik af vide af min chef da jeg arbejder lieg ved siden af at da de havde lavet cykel stien, måtte kommunen lave indkørlsen ved Shell og dermed også indkørslen til mit arbejd om 2 gange før busserne ku komme ind...
Kører bybus mekanikerne så heller ikke efter forholdene?
Og som jeg skrev så blev der holdt tilbage for en modkørende i "svingbanen" de har lavet, så det e rbegrænset hvor stærkt den ka tæskes op på 1-1½ meter.
apr 2007
aug 2008
Det er jo vildt mange det kører ind på en ok tank i løbet af en dag hvor der ikke sker noget, og hvad gør de så galt i dine øjne.
I mine øjne er en bil der er så lav at den ikke kan komme på en alm. normal lift fandme lav, og jeg siger til kunder hvergang der kommer sådan en bil at der er noget lort at arbejde med, har endda set falkbiler der ikke kan tage en bil med da de ikke kan få den på bakken uden at skramme kofangere og lign.
Men det må så være arbejdsforholdene der ikke er up to date, når man ikke kan få en bil på liften eller overhovedet bruge donkraften på liften uden at skulle løfte bilen for at få den under.
Min kone kan da også ramme undervogn imod eller anhængertræk på en udkørsel eller opkørsel, men det er mere fordi hun ikke ser sig for og mangler et bedømmelses gen, men det skal det offentlige da ikke betale for det er det jeg mener.
Har du aldrig kørt på den gamle lillebæltsbro med de høje kantsten ??? der har jeg da set ligeså mange fjolser der lige får skrabet paneler eller fælge på deres bil, pg den blev bygget i 1938 tror jeg der var men blev først senere lavet med beton, men den har da været sådan sider 1948 tror jeg da det er, og hvorfor hører vi så ikke til alle de mennesker der anklager det offentlige for at "ødelægge" dres dytbil....
dec 2006
Bilen er synet og godkendt, ergo konstateret lovlig til brug på de danske veje.
aug 2008
Jeg har ej heller skrevet noget om du har kørt stærkt op over, ligesom Peter A også mener du ikke har gjort, men det er ikke bilens fart der er afgørende for at komme helskindet op, det er dine fjedre og støddæmpere der skal nå at følge med inden hjulene er på toppen af kantstenen, der er da ret forståeligt....;-))
aug 2008
Syntes debatterne herinde tit handler om at alle andre end en skal have skylden end en selv..
dec 2006
Dan M > Man må da kunne forvente at en lovlig, synet og godkendt bil, kan gå ind af en tankindkørsel.
dec 2006
aug 2008
Undskyld min endnu engang, det er ikke min tråd og jeg syntes bare der bliver klynket for meget herinde.... nat. nat...
dec 2006
mar 2003
Det er et værksted der snart runder de 60 og liftene er nok ca halvt så gamle
Men biler blir lavere og lavere.
FJ Biler som hører til inde ved siden af har netop måtte investere i at få installeret en spritny lift der kun var halvt så høj.
Ud af 20 biler vi laver er 1-2 af dem nogen der er gjort bare en lille bitte smule ved såsom at smide et sæt alufælge på den ik var født med og ellers er det 90% std. biler vi får på liften og laver.
Og der er minimum 5 ud af de 20 biler vi laver der skal bakses ind over liften.
Som sagt især Poloerne er slemme, men også min Chefs Audi Stc. skal hives lidt i skærmkasserne for at komme ind over
Mine støddæmpere og fjedre er i noget nær perfekt stand.
Dog er det ikke hårde bilstein dæmpere, men gode solide originale dæmpere, jeg stadig kører ræs på.
Jeg har taget mange opkørsler med især BMWen langsomt såvel som hurtigt.
Og der har aldrig været noget
Men jeg prøver ikek at skyde skylden på en anden.
Jeg har altid taget skraldet og slugt det sure æble når jeg har kvajet mig og lavet en fejl40.
Her mener jeg dog jeg har "retten" på min side, eftersom bilen står i forsvarlig stand efter loven mht højde dæk/fælge osv og der blev kørt efter forholdene.
Derudover at vi så får at vide at der allerede er 26 lignende tilfælder samme sted, og længere henne har de måtte lave den om.
Og jeg nu står med en skade til 3000kr netto (uden arbejdsløn) som jeg intet har skyld i udover at sku køre derind som en indkørsel er beregnet til for at hente hundemad, der synes jeg for engangs skyld at jeg har retten på min side og vil vende systemet til min fordel, da det ikek udelukkende bør være dem der vinder især ikke for 26. gang og der stadig intet er gjort ved sagen.
Har hverken noget mod politiet og klager ikke over afgifterne på benzin og madvarer mv. og holder mig på den fornuftige side af loven, af respekt for andre mv.
Og folk der kender mig ved jeg ikek blot prøver at kratte til mig.
Men betaler nu en gang for at få lov til at benytte mig af vejnettet, så når det så vender sig imod mig, bør de også "bøde" for det som jeg vil gøre hvis jeg vædrer et skilt eller andet fordi jeg har for meget skred på i et sving eller sådan.
Men det er dog endnu ikke hændt for mig endnu på offentlig vej.
Og når den dag kommer skal jeg da nok betale de 3000 tilbage så det står lige.
Men hvis man ved det er ens egen skyld hvorfor sku man så debattere det herinde egentligt?
Jeg er blot interesseret i at høre om det er noget folk har prøvet før med at køre fælge i et stort hul i vejen og den slags og fået det erstattet, da jeg har hørt det omtalt før, men ikek hvordan det foregik osv, og det var jeg lidt nysgerrig over at høre mere om.
mar 2003
Dette er ikke et klynke indlæg og har jeg aldrig nogensinde gjort.
Er blevet stoppet for tonede baglygter og blevet kaldt til syn og har nogen set mig beklage mig over det?
Her føler jeg dog at jeg burde være uden skyld.
Og med det med de 26 fortilfælde.
Der er intet sket på Shell tanken 10meter længere henne?
mar 2003
Udstødning ser man tit hvor clamps er vendt med skruerne ned mod jorden osv., og der ka være lavet alt muligt ved udstødningen.
Har selv en udstødning der går langt ned pga jeg har svejset noget om på forrøret der ikke passede helt perfekt, så den skraber også på når jeg lige mavelander over en høj indkørsel, men har monteret den så den ikek ka rygges af og derfor ved jeg også hvordan jeg skal ta en indkørsel
Men et bundkar er ikke lige noget man ændrer så meget på.
aug 2008
Hvorfor pokker rykker du ikke roen af hovedet på ham istedet for, hvid han vidste at problemet er der burde han da evt. få det løst med teknins forvaltning, og han kunne da i det mindste have knaldet et skilt op hvor der står HØJ KANT hvis det nu er så umuligt at se på 1-2 meters afstand.
Så må man da også klage til OK og rykke i dem da det jo samtidig er deres butik der går ud over for du kører jo næppe derind igen.
Du har ret i at hvis der er utilgivelige huller i en ret så jævn vej så kan du nok 100% for de ansvarlige vejholdere til at betale og der er da ikke for meget, men tror desværre ikke du er heldig med denne her, for de vil nok begrunde ligesom jeg og så mange andre vil at det er dit eget problem, hvad med at fyre noget i dagspresser i dit område og se om der nogen der reagere ligesom dig, du har jo allerede billederne, så ring da til en jurnalist, så bliver andre jo også opmærksomme på problemet....
dec 2006
Det' gas, jeg håber du kan tage det.
aug 2008
Og ka ta det.... gnæk gnæk
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.098
at den er synet og synsmanden har været flink eller overset en for lav undervogn er jo netop det 90% af brugerne herinden håber på at komme igennem med når de kommer med deres mere eller mindre lovlige biler.
Gad vide hvor mange biler der kører over den opkørsel hver eneste dag UDEN problemer og gad vide om din bil ikke havde klaret det hvis den havde haft fabriks højde?
Men prøv da at snakke med kommunen og er du heldig så dækker de.
Umiddelbart synes jeg dog ikke det er det offenliges problem, men du har jo lov til at forsøge
mar 2003
Jamen så er vi jo "Kollegaer"
Men er dog lønslave pt for at få mig en uddannelse at bruge i mit firma fremover.
Men er ellers momsregget og alt dette.
Men ja som sagt arbejder ejeren på OK tanken hårdt for at få den holdt kørende hans lille filial ligesom mig selv.
Og derfor flår jeg heller ikek hovedet af ham da jeg ikke er den type LANGT fra.
Han ville heller aldrig nogensinde gi mig en bøde på 500kr for at gå med solbriller i hans butik, hvorimod "ham" der er skyld i at kantstenen er tegnet så forkvaklet at den er for høj til at alle biler ka komme derind, som også var "ham" der gav mig en bøde og en synsindkaldelse for at ha mørke baglygter på.
Eller nej må sku nok hellere stoppe min argumentering for min ret med disse eksempler ellers lyder det sku bare som om jeg piver
Men det er ikke det eneste sted at traffikken i Randers er a h til.
Bla. en ensretning i et industri kvarter har formået at skabe at skal man en tur i eks. Thansen kan du komem ind det normale sted (af en opkørsel som er 8cm over vejen og opkørlsen kun ligger 5cm ud på vejen så ka i selv regne stejlheden ud) der skal man for at komme i Thansen kører 3/4 omgang.
For så at komme ud igen skal du køre PRÆCIS en hel omgang mere da indkørslen man normalt kommer ind af ikke er en udkørsel.
Plus på de fleste hovedveje i byen er der lavet cykelstier i hver side store nok til at der ka køre normale personbiler på dem uden problemer.
Og de skal så befinde sig 10cm over kørebanen med brosten ud ti lvejen.
At opkørslerne når man skal ind af villavejene osv ik er mere end 5cm ud på resultere dermed igen i en MEGET stejl opkørsel.
Men ja du har sku nok egentlig ret, jeg burde gå i byrådet med det.
Har en ven af familien der sidder i Byrådet i Randers man ku lufte det for
Hvis det går helt galt har jeg en bekendt i EU også ;D
Nu går der sku bearukrati i det
mar 2003
Jeg betaler med glæde mit til det offentlige, derfor forventer jeg også de gør det samme til mig når jeg nu er kommet i ufør pga en ting lavet af det offentlige der har betalt en arkitekt til at beregne at cyklisternes 1meter brede stykke asfalt skal ligge 10cm over kørebanen og fortovet yderligere 5.
Så egentlig er det jo "mig selv" jeg gerne vil ha nogle penge af, da jeg gladeligt har givet dem penge for at holde vejene farbare for mig, og jeg så ikke ka køre hvor jeg lyster i bymidten fordi jeg har en sænket bil der står mål med loven, på lige fod med en fabriksbygget bil.
Havde jeg nu haft en fabriksny Polo hvor motoren vendte den rigtige vej og bundkarret så dermed sad foran forbroen, så havde poloen sku også stukket næsen i cykelstien 5cm før forhjulet kom op på opkørslen
feb 2003
Følger: 14 Følgere: 13 Biler: 3 Emner: 49 Svar: 2.098
Gode argumenter.
Jeg tvivler på at du kommer igennem med det, men held og lykke
mar 2003
Jeg vil ihvetrfald prøve
Har alt at vinde intet at tabe der ikke allerede er tabt
(Det være sig både 5liter olie og et nyt bundkar til 17-2500
Men teknisk forvaltning går jo selvfølgelig hjem når jeg selv er på vej hjem :S
Men nu har jeg da lidt en ide om hvor jeg skal henvende mig.
For føler selv jeg har retten på min side 99% og ikke bare det har været en 50/50 20/80 fordeling til min side så jeg har ikek følt det nødvendigt at det var ligeså meget min egen fejl.
mar 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Biler: 3 Emner: 24 Svar: 1.957
aug 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Emner: 18 Svar: 79
mar 2003
Da jeg fortalte jeg havde smadret mit bundkar på ind/opkørslen til OK på Mariagervej, så spurgte hun "Har du sænket din bil?" og det måtte jeg jo ganske oprigtigt svare ja til, og tilføje at den stod synet samt godkendt med det og så fik jeg ellers at vide at så var det ikke deres problem, og fik nærmest kylet røret på
Smadret bundkar på offentlig indkørsel