{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.061 visninger | Oprettet:

Smadret bundkar på offentlig indkørsel {{forumTopicSubject}}

Fik smadret mit aluminiums bundkar på min e21er (som er synet PRÆCIS som den står med fjedre fælge osv for 1½ måned siden) i en opkørsel/kantsten som er indgangen til OK tanken i Randers.
Ejeren af tanken hjalp med at mindske oliespildet på jorden, og fortalte at det var vi nr 26 til at gøre...

Mit spørgsmål er så HVOR skal jeg henvende mig hos kommunen?

For arbejder lige en tand længere nede af vejen (som er en hovedvej igennem Randers) hvor Shell tanken og min arbejdsplads har indkørsel og der måtte den laves halvt så høj for at vi ku få bybusserne ind og lave på vores værksted, og den har jeg sommetider taget sidelæns med fulde gardiner nærmest når jeg liige har sovet 10-15 min over mig og skullet møde på arbejde, og der har aldrig været noget i de 2 år jeg har kørt på arbejde i BMWen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smadret bundkar på offentlig indkørsel
  • #1   1. dec 2008 den er lidt ond den indkørsel, ved ikke hvor du skal henvende dig men plejer faktisk at køre op til bowlingcentret for at undgå det der.

  • #2   1. dec 2008 skod.. kender det godt..

    Men tror evt. du skal have fat i teknisk forvaltning på kommunen.. ellers må du spørge dem om de ved det hehe

    MVH


  • #3   1. dec 2008 er det ikke dit problem? hvis den er sænket 60/60? troede maks den måtte sænkes 40/40.. tror du så kommunen vil gi noget i erstatning

  • #4   1. dec 2008 men har ikke forstand på sådan noget..

  • #5   1. dec 2008 Hans bil er synet med det, så er det lovligt nok.

  • #6   1. dec 2008 Teknisk forvaltning i den ansvarlige kommune - held og lykke med det.

  • #7   1. dec 2008 Der skal bare være TÜV under 40/40, og det er der i dette tilfælde smiley

  • #8   1. dec 2008 Jeg ved med sikkerhed, at forsikringen kan dække den slags.

  • #9   1. dec 2008 kan da godt være synsmanden overså det.. det gjorde han på en af mine venners.. og jeg mener overså.. altså han så det ikke.

  • #10   1. dec 2008 Hvilken forsikring? Nytter jo ikke hvis der ikke er kasko på? smiley

  • #11   1. dec 2008 Thomas F > I så fald er den gal med den synshal, og han burde miste sin ret til at syne biler smiley Cawdys bil er synet i en Applus synshal iøvrigt.

  • #12   1. dec 2008 Thomas F:
    Der er andre regler for biler fra før 84 og desuden er der Tûv på fjedrene og som jeg skriver er den lige rullet gennem syn for nyligt som den står, med eneste fejl at en nummerplade sad for lavt (havde monteret træk) og et hul i udstødningen jeg har fået lavet.

    Men plejer sku aldrig at køre ind til DK handler altid ved Shell men sku hente noget hundefoder for min fatter den dag efter at ha henten mad på Birgers til ham (han har lige været på hospitalet og blevet opereret).

    Er der evt andre der har fået smadret fælge pga huller i vejen og den slags lignende om hvordan de tager det, og om jeg først ka få en erstatning engang sidst i det nye år eller skal jeg bare komme med en kvittering og stikke kommunen?


  • #13   1. dec 2008 okay okay smiley tak for info.. som sagt har jeg heller ikke forstand på det.. men surt for din fine BMW.

  • #14   1. dec 2008 Thomas F:
    Er heldigvis både fiks på fingrene og har klodset den op på arbejdet hvr jeg har en aluminiums svejser og TIG svejser jeg ka betjene så jeg MÅSKE ka redde den selvom det er en RIGTIG stor flænge den har fået.

    Men hvis jeg nu ikke ku det?
    Så koster sådan et bundkar altså 2500 plus 5 liter olie, pakning og derefter kommer så montering hvis ikke man selv ka det da motoren nok skal løftes for at få det ud.


  • #15   1. dec 2008 surt.. så må vi håbe du selv kan klare det, ellers har kommunen da bare at hoste op

  • #16   1. dec 2008 mener at man skal køre efter vejens forhold. Læste om en i lokalavisen som havde kørt i et hul og der fik han skaden dækket, da der var tale om en fejl/mangel ved vejen. En opkørsel er ikke en fejl/mangel, og derfor tror jeg ikke at du kan få noget. De vil jo bare sige, at din bil har været for lav, og du burde have kunnet foreså skaden.

  • #17   1. dec 2008 Tue > Det kan da ikke sige, hvis bilen er synet og godkendt smiley

    Almindelige, ikke-sænkede standardbiler skraber også på...


  • #18   1. dec 2008 hvis der er huller i vejen, eller sandbunker som ikke er markeret, så kan det ikke blive din skyld.. men derimod kommunen... hvordan det er med opkørsel og sådan noget, skal jeg ikke kunne sige.

  • #19   1. dec 2008 men jeg synes du ska rende derned, og spørge.. de er flinke nok.. de smed regningen væk, til hegnet på randers bro, da jeg ramte det...

  • #20   1. dec 2008 Så smed jeg lige billederne op. smiley
    http://www.bilgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=36500

    Holdte tilbage for en modkørende så det er begrænset hvor meget fart der har været på.

    Ka lige præcis ikek få den på liften på arbejdet, men det ka jeg heller ikke med de nye Poloer som jo ikke liiigefrem er skamsænkede smiley


  • #21   1. dec 2008 Om den er synet har da ikke noget med en fremmed kantsten at gøre, den må du nok selv klare, man kan jo ikke bruge offentlige penge på at reparere din bil, efter at du har valgt at lave den om eller ikke tænke sig m i trafikken, man får da en følelse af hvor høj ens bil er og så ellers bruge øjnene og alm. fornuft, det skal det offentlig sgu da ikke bummes for....

    Troede du det...???


  • #22   1. dec 2008 Ork, det kan man sagtens. Hvis vejene ikke er i en stand der gør at man kan køre på dem i en lovlig bil, er det ikke ejerens problem. Det er kommunens.

    Indkørslen er slutter ikke helt op til cykelstikanten, så der er noget af en skarp kant når opkørslen slutter, og det er også den der har taget bundkarret.


  • #23   1. dec 2008 Dan M:
    Nu er det jo som sagt ikke fordi min den er vold meget sænket osv.
    Og fik af vide af min chef da jeg arbejder lieg ved siden af at da de havde lavet cykel stien, måtte kommunen lave indkørlsen ved Shell og dermed også indkørslen til mit arbejd om 2 gange før busserne ku komme ind...
    Kører bybus mekanikerne så heller ikke efter forholdene?

    Og som jeg skrev så blev der holdt tilbage for en modkørende i "svingbanen" de har lavet, så det e rbegrænset hvor stærkt den ka tæskes op på 1-1½ meter.


  • #24   1. dec 2008 godt ske det er en herlig dyt du har dig... men 1-1½ meter kan den sku ik trække for mange km/t.. :)tag derned og snak med dem... om ikke andet, så ka det ikke være umuligt at finde folk der er kørt på, og så gå sammen derned...

  • #25   1. dec 2008 Jeg kan bare ikke se at det offentlige skal betale for at din bil ikke kan komme over.
    Det er jo vildt mange det kører ind på en ok tank i løbet af en dag hvor der ikke sker noget, og hvad gør de så galt i dine øjne.
    I mine øjne er en bil der er så lav at den ikke kan komme på en alm. normal lift fandme lav, og jeg siger til kunder hvergang der kommer sådan en bil at der er noget lort at arbejde med, har endda set falkbiler der ikke kan tage en bil med da de ikke kan få den på bakken uden at skramme kofangere og lign.
    Men det må så være arbejdsforholdene der ikke er up to date, når man ikke kan få en bil på liften eller overhovedet bruge donkraften på liften uden at skulle løfte bilen for at få den under.
    Min kone kan da også ramme undervogn imod eller anhængertræk på en udkørsel eller opkørsel, men det er mere fordi hun ikke ser sig for og mangler et bedømmelses gen, men det skal det offentlige da ikke betale for det er det jeg mener.
    Har du aldrig kørt på den gamle lillebæltsbro med de høje kantsten ??? der har jeg da set ligeså mange fjolser der lige får skrabet paneler eller fælge på deres bil, pg den blev bygget i 1938 tror jeg der var men blev først senere lavet med beton, men den har da været sådan sider 1948 tror jeg da det er, og hvorfor hører vi så ikke til alle de mennesker der anklager det offentlige for at "ødelægge" dres dytbil....


  • #26   2. dec 2008 Fordi der ikke er ret mange der ved at man faktisk KAN anklage dem for det.

    Bilen er synet og godkendt, ergo konstateret lovlig til brug på de danske veje.


  • #27   2. dec 2008 Og til din komentar om bybusser så er disse også blevet meget lave idag pga. dårligt gående, så de er ikke noget at tage ind i en debat, at du henviser til en mekker der kører bybus, havde du derimod sagt at det var en bybuschauffør havde jeg taget det seriøst som sammenligning, da jeg selv har kørt bus i over 12 år, og faktisk alle de nyere bybusser kan du hæve hvis man er i tvivl om højden, og det er jeg sikker på at en erfaren ratholder og pedalsparker vil tage med i deres bedømmelse at en sådan opkørsel.
    Jeg har ej heller skrevet noget om du har kørt stærkt op over, ligesom Peter A også mener du ikke har gjort, men det er ikke bilens fart der er afgørende for at komme helskindet op, det er dine fjedre og støddæmpere der skal nå at følge med inden hjulene er på toppen af kantstenen, der er da ret forståeligt....;-))


  • #28   2. dec 2008 PLOUGMEISTER !!! Hvad har et syn med et kantsten at gøre har du noget dokumentation på det ???

    Syntes debatterne herinde tit handler om at alle andre end en skal have skylden end en selv.. smiley


  • #29   2. dec 2008 En bybus har da luftundervogn, for at kunne være lav når det er påkrævet.

    Dan M > Man må da kunne forvente at en lovlig, synet og godkendt bil, kan gå ind af en tankindkørsel. smiley


  • #30   2. dec 2008 ... bilen lever jo på sin vis af det man henter derinde smiley

  • #31   2. dec 2008 Plougmeister, ja luftundervogn, emn den kan du sku da også bruge modsat hvis du eksempel kører i sne, og bunden kører imod, bla. rutebiler på landet også hvor det indimellem fyger til og så skal der ikke meget til i en bus, man må også have lov at tænke lidt selv, undskyld mig, og han skriver at manden der hjalp han havde sagt at han var nummer 26 der havde gjort det, tænker i aldrin over hvor fucking mange biler det triller ind på en tank om dagen, om ugen, om året, på 2 år, og så sker det for 26, og jeg garantere dig for at de 26 sikkert har en perfekt alder, samt en normal bil, ud af de tusindvis af biler der passeer den opkørsel om året....
    Undskyld min endnu engang, det er ikke min tråd og jeg syntes bare der bliver klynket for meget herinde.... nat. nat...


  • #32   2. dec 2008 Der bliver ikke klynket, der bliver brokket smiley

  • #33   2. dec 2008 Dan M:
    Det er et værksted der snart runder de 60 og liftene er nok ca halvt så gamle smiley

    Men biler blir lavere og lavere.
    FJ Biler som hører til inde ved siden af har netop måtte investere i at få installeret en spritny lift der kun var halvt så høj.
    Ud af 20 biler vi laver er 1-2 af dem nogen der er gjort bare en lille bitte smule ved såsom at smide et sæt alufælge på den ik var født med og ellers er det 90% std. biler vi får på liften og laver.
    Og der er minimum 5 ud af de 20 biler vi laver der skal bakses ind over liften. smiley

    Som sagt især Poloerne er slemme, men også min Chefs Audi Stc. skal hives lidt i skærmkasserne for at komme ind over smiley

    Mine støddæmpere og fjedre er i noget nær perfekt stand.
    Dog er det ikke hårde bilstein dæmpere, men gode solide originale dæmpere, jeg stadig kører ræs på.

    Jeg har taget mange opkørsler med især BMWen langsomt såvel som hurtigt.
    Og der har aldrig været noget smiley


    Men jeg prøver ikek at skyde skylden på en anden.
    Jeg har altid taget skraldet og slugt det sure æble når jeg har kvajet mig og lavet en fejl40.

    Her mener jeg dog jeg har "retten" på min side, eftersom bilen står i forsvarlig stand efter loven mht højde dæk/fælge osv og der blev kørt efter forholdene.
    Derudover at vi så får at vide at der allerede er 26 lignende tilfælder samme sted, og længere henne har de måtte lave den om.
    Og jeg nu står med en skade til 3000kr netto (uden arbejdsløn) som jeg intet har skyld i udover at sku køre derind som en indkørsel er beregnet til for at hente hundemad, der synes jeg for engangs skyld at jeg har retten på min side og vil vende systemet til min fordel, da det ikek udelukkende bør være dem der vinder især ikke for 26. gang og der stadig intet er gjort ved sagen.

    Har hverken noget mod politiet og klager ikke over afgifterne på benzin og madvarer mv. og holder mig på den fornuftige side af loven, af respekt for andre mv.
    Og folk der kender mig ved jeg ikek blot prøver at kratte til mig.
    Men betaler nu en gang for at få lov til at benytte mig af vejnettet, så når det så vender sig imod mig, bør de også "bøde" for det som jeg vil gøre hvis jeg vædrer et skilt eller andet fordi jeg har for meget skred på i et sving eller sådan.
    Men det er dog endnu ikke hændt for mig endnu på offentlig vej.
    Og når den dag kommer skal jeg da nok betale de 3000 tilbage så det står lige.

    Men hvis man ved det er ens egen skyld hvorfor sku man så debattere det herinde egentligt? smiley

    Jeg er blot interesseret i at høre om det er noget folk har prøvet før med at køre fælge i et stort hul i vejen og den slags og fået det erstattet, da jeg har hørt det omtalt før, men ikek hvordan det foregik osv, og det var jeg lidt nysgerrig over at høre mere om.


  • #34   2. dec 2008 Dan M:
    Dette er ikke et klynke indlæg og har jeg aldrig nogensinde gjort.
    Er blevet stoppet for tonede baglygter og blevet kaldt til syn og har nogen set mig beklage mig over det? smiley
    Her føler jeg dog at jeg burde være uden skyld.

    Og med det med de 26 fortilfælde.
    Der er intet sket på Shell tanken 10meter længere henne?


  • #35   2. dec 2008 Kalle S:
    Udstødning ser man tit hvor clamps er vendt med skruerne ned mod jorden osv., og der ka være lavet alt muligt ved udstødningen.
    Har selv en udstødning der går langt ned pga jeg har svejset noget om på forrøret der ikke passede helt perfekt, så den skraber også på når jeg lige mavelander over en høj indkørsel, men har monteret den så den ikek ka rygges af og derfor ved jeg også hvordan jeg skal ta en indkørsel smiley

    Men et bundkar er ikke lige noget man ændrer så meget på.


  • #36   2. dec 2008 Ok så lad mig give dig et råd, var det ikke manden fra Ok der hjalp dig ???
    Hvorfor pokker rykker du ikke roen af hovedet på ham istedet for, hvid han vidste at problemet er der burde han da evt. få det løst med teknins forvaltning, og han kunne da i det mindste have knaldet et skilt op hvor der står HØJ KANT hvis det nu er så umuligt at se på 1-2 meters afstand.
    Så må man da også klage til OK og rykke i dem da det jo samtidig er deres butik der går ud over for du kører jo næppe derind igen.
    Du har ret i at hvis der er utilgivelige huller i en ret så jævn vej så kan du nok 100% for de ansvarlige vejholdere til at betale og der er da ikke for meget, men tror desværre ikke du er heldig med denne her, for de vil nok begrunde ligesom jeg og så mange andre vil at det er dit eget problem, hvad med at fyre noget i dagspresser i dit område og se om der nogen der reagere ligesom dig, du har jo allerede billederne, så ring da til en jurnalist, så bliver andre jo også opmærksomme på problemet....


  • #37   2. dec 2008 Dan M arbejder vidst ved kommunen smiley

    Det' gas, jeg håber du kan tage det. smiley


  • #38   2. dec 2008 Plougmeister,,, :-))) gid jeg gjorde så slap jeg jo for at lave noget for mine penge he he, nej jeg er selvstændig, og kan godt lide at debatere alt muligt,,,, ho ho der er jo snart ju.... fy føj er fy ord....
    Og ka ta det.... gnæk gnæk


  • #39   2. dec 2008 at bilen er synet betyder da ikke at kommunen automatisk hænger på regningen.

    at den er synet og synsmanden har været flink eller overset en for lav undervogn er jo netop det 90% af brugerne herinden håber på at komme igennem med når de kommer med deres mere eller mindre lovlige biler.

    Gad vide hvor mange biler der kører over den opkørsel hver eneste dag UDEN problemer og gad vide om din bil ikke havde klaret det hvis den havde haft fabriks højde?

    Men prøv da at snakke med kommunen og er du heldig så dækker de.

    Umiddelbart synes jeg dog ikke det er det offenliges problem, men du har jo lov til at forsøge


  • #40   2. dec 2008 Dan M:
    Jamen så er vi jo "Kollegaer" smiley
    Men er dog lønslave pt for at få mig en uddannelse at bruge i mit firma fremover.
    Men er ellers momsregget og alt dette. smiley

    Men ja som sagt arbejder ejeren på OK tanken hårdt for at få den holdt kørende hans lille filial ligesom mig selv.
    Og derfor flår jeg heller ikek hovedet af ham da jeg ikke er den type LANGT fra.
    Han ville heller aldrig nogensinde gi mig en bøde på 500kr for at gå med solbriller i hans butik, hvorimod "ham" der er skyld i at kantstenen er tegnet så forkvaklet at den er for høj til at alle biler ka komme derind, som også var "ham" der gav mig en bøde og en synsindkaldelse for at ha mørke baglygter på.
    Eller nej må sku nok hellere stoppe min argumentering for min ret med disse eksempler ellers lyder det sku bare som om jeg piver smiley

    Men det er ikke det eneste sted at traffikken i Randers er a h til.

    Bla. en ensretning i et industri kvarter har formået at skabe at skal man en tur i eks. Thansen kan du komem ind det normale sted (af en opkørsel som er 8cm over vejen og opkørlsen kun ligger 5cm ud på vejen så ka i selv regne stejlheden ud) der skal man for at komme i Thansen kører 3/4 omgang.
    For så at komme ud igen skal du køre PRÆCIS en hel omgang mere da indkørslen man normalt kommer ind af ikke er en udkørsel.

    Plus på de fleste hovedveje i byen er der lavet cykelstier i hver side store nok til at der ka køre normale personbiler på dem uden problemer.
    Og de skal så befinde sig 10cm over kørebanen med brosten ud ti lvejen.
    At opkørslerne når man skal ind af villavejene osv ik er mere end 5cm ud på resultere dermed igen i en MEGET stejl opkørsel.

    Men ja du har sku nok egentlig ret, jeg burde gå i byrådet med det.
    Har en ven af familien der sidder i Byrådet i Randers man ku lufte det for smiley
    Hvis det går helt galt har jeg en bekendt i EU også ;D

    Nu går der sku bearukrati i det smiley


  • #41   2. dec 2008 Niels J:
    Jeg betaler med glæde mit til det offentlige, derfor forventer jeg også de gør det samme til mig når jeg nu er kommet i ufør pga en ting lavet af det offentlige der har betalt en arkitekt til at beregne at cyklisternes 1meter brede stykke asfalt skal ligge 10cm over kørebanen og fortovet yderligere 5. smiley
    Så egentlig er det jo "mig selv" jeg gerne vil ha nogle penge af, da jeg gladeligt har givet dem penge for at holde vejene farbare for mig, og jeg så ikke ka køre hvor jeg lyster i bymidten fordi jeg har en sænket bil der står mål med loven, på lige fod med en fabriksbygget bil.
    Havde jeg nu haft en fabriksny Polo hvor motoren vendte den rigtige vej og bundkarret så dermed sad foran forbroen, så havde poloen sku også stukket næsen i cykelstien 5cm før forhjulet kom op på opkørslen smiley


  • #42   2. dec 2008 tjaa.... der har du da sådan ca. hvad du skal skrive til kommunen smiley

    Gode argumenter.

    Jeg tvivler på at du kommer igennem med det, men held og lykke smiley


  • #43   2. dec 2008 Niels J:
    Jeg vil ihvetrfald prøve smiley
    Har alt at vinde intet at tabe der ikke allerede er tabt smiley
    (Det være sig både 5liter olie og et nyt bundkar til 17-2500 smiley

    Men teknisk forvaltning går jo selvfølgelig hjem når jeg selv er på vej hjem :S

    Men nu har jeg da lidt en ide om hvor jeg skal henvende mig.

    For føler selv jeg har retten på min side 99% og ikke bare det har været en 50/50 20/80 fordeling til min side så jeg har ikek følt det nødvendigt at det var ligeså meget min egen fejl.


  • #44   20. dec 2008 Har det samme problem med en indkørsel men det har bare taget mit udstødning og gearstangs forbindelsen.. Så ska lige ha ringet til teknisk forvirring på Mandag.

  • #45   31. jan 2012 Fik i nogensinde noget ud af det? Jeg har lige oplevet det samme i en anden indkørsel.

  • #46   6. feb 2012 Jeg greb knoglen og kom langt om længe igennem til teknisk forvaltning.
    Da jeg fortalte jeg havde smadret mit bundkar på ind/opkørslen til OK på Mariagervej, så spurgte hun "Har du sænket din bil?" og det måtte jeg jo ganske oprigtigt svare ja til, og tilføje at den stod synet samt godkendt med det og så fik jeg ellers at vide at så var det ikke deres problem, og fik nærmest kylet røret på smiley


Kommentér på:
Smadret bundkar på offentlig indkørsel

Annonce