{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  nitro-biler.. nogle der køre med dem??
  • #1   13. dec 2008 Jeg går "lidt" op i det.

Køre udelukket bane kørsel, hvor jeg blev 2ér i DM 2008 offroad - truggy.

Driver en klub som hedder www.modelbilklubbensos.dk

• #2   13. dec 2008 jeg kunne godt tænke mig at se engang i virkeligheden.. Men der er lidt lang til Bjæverskov.. desværre..

• #3   13. dec 2008 kører også lidt..

• #5   13. dec 2008 Ja det er rigtigt.. men det koster 59 kr. at melde sig ind.. lidt spild af penge hvis der ikke er noget hernede på Lolland/falster.

• #6   13. dec 2008 Øv.. det er der ikke i følge Jacob..

• #7   13. dec 2008 Nykøbing sjælland har lavet noget (så vidt jeg kan forstå, er det meget amatør agtigt det jeg forstod på det)
    Men det er der, og kan jo blive til noget ordentlig noget.

Tjov der kan da være langt til Bjæverskov.
    Men det er turen værd smiley Og vi har faktisk flere medlemer fra Næstved og der ned af også.
    Vi køre under DASU og har en del elite personer hos os.
    Og rygtet siger vi er en meget venlig og åben klub at være i.

• #8   13. dec 2008 Det link Jacob har lagt er noget gammelt og langt fra opdateret - desværre.

Snakker vi offroad nitro, så er der kun (som er officele og under DASU)
    Hillerød - www.hrcr.dk som er ved at lukke - opsagt 2010

Greve - www.grcr.dk de har alt - flyver - helikopter - både - on road og offroad nitro

Næstved - www.nmrc-racing.dk - offroad nitro afdelingen er helt død. De har onroad

Bjæverskov - www.modelbilklubbensos.dk - udendørs nitro offroad - indendørs el offroad

• #9   13. dec 2008 Jamen jeg skal da overveje det.. smiley Det kunne være fedt (tror jeg)

• #10   13. dec 2008 Tror jeg er blevet for gammel... der er alt for meget roden med de nitrobiler. Køb du hellere en 1:5 bil til 92/95 benzin Har selv en Marder som bare kører der ud af. Plus man skal ikke tanke op konstant!

• #11   13. dec 2008 Hvor kan man kigge på sådan nogle ? vw?

• #12   13. dec 2008 diverse hobbyhandlere samt baner i dk. Det er som oftest dem folk kører med.

• #13   13. dec 2008 Okay.. smiley

• #14   13. dec 2008 der bliver kørt løb her i næstved ind i mellem bla. dm løb.. det er sku værd at se på smiley

• #15   14. dec 2008 De 1:5 benziner er desværre bare ikke lige så holdbar som nitro bilerne i størrelsen 1:8 når man snakker offroad og især bane.

Det er så fedt at fyre sin 1:8 nitro offroad bil afsted på banen, og flyve op til 2-4 meter op i luften og lande og køre vider.

Men skal du kigge på benzin bilerne er det da værd at kigge på www.iccom.dk

• #16   14. dec 2008 Kim, hvor er din erfaring med dette... Min marder klarer snildt 2 timers tæsk og flyveture på 3-4 meter uden problemer. Men de er dyrere i stumper. Motormæssigt holder de langt bedre end nitro. Og de er næsten altid med aluramme og styrbøjler i alu. Så kan ikke helt følge dig i det med nitroebilerne. Min erfaring er at skal man køre fladbane er det elbiler eller i nogle få tilfælde nitrobiler. Offroad køres i nitroklasser og benzinklasser. Og dem der er bare lidt ambitiøse kører benzinbiler. Dem der kører nitro plejer at have legetøj med. Altså kinabiler.

• #17   14. dec 2008 Siden hvornår er de ambitiøse gået over til benzin biler?

Den største klasse generelt i hele verden er 1:8 nitro offroad buggy.
    Det er den mest ambitiøse klasse som findes. Det er ikke blot noget jeg selv syntes. Men sådan er det verden over. Og det er også større end onroad.

Du finder ikke meget alu på nitro biler som er særiøse, da man vælger plastik i stedet for.

Jeg stiller gerne en bane til rådighed for dig, hvor du kan bevise at din marder kan klare 2 timers træning.

Hvis benzin var ambitiøse, hvordan kan det så være at det først er kommet op at stå med at køre løb med dem i dk?
    Hvis man er ambitiøs køre man under DASU.
    Og de har først i 2008 taget benzin offroad med ind som en prøve klasse. Altså ikke en officel, som det er med nitro offroad.

Min erfaring ligger i :
    Jeg har kørt i 3 år. Hvor jeg har kørt på højeste plan i 1år. Hvor jeg blev 2ér efter alle samlet DM runder, i DASU som er det mest ambitiøse og største man kan køre under her hjemme.
    Styre en rc bil klub, og nok den største rc bil klub i offroad i dk.
    Bliver sponseret / team køre for denmark´s største rc forhandler.

Så mon ikke jeg har styr på mit bagland og ved hvad jeg snakker om smiley

• #18   15. dec 2008 Kim, mon ikke det handler mest af alt om at denne klasse er en hvor alle kan være med. En bil til 3000 kr kan stille op og være med i toppen i sådanne klasser hvorimod der er noget mere opsætning med mere når vi snakker benzinbiler. Oven i det har vi det holdbarhedsproblem på nitro som hedder 26-40.000 rpm på nitro imod 6-6500 rpm på en benzinbil. Altså snakker vi en holdbarhed på motoren alene som overstiger nitroen med over 10~20 gange. Og jo 2 timer er sgu ikke noget problem. Den skal nok lige have 2-3 tankfulde benzin før den har klaret 2 timer. Men det er vidst også det.

Når du kører bane ved du også at benzinbilerne er ved at vinde frem alle steder. Men synes ikke der er grund til en stor debat. Du mener fremtiden er nitrobiler så fred være med det.

• #19   15. dec 2008 Du mener at der er mere opsætnings muligheder på en benzin bil?

Og en god nitro motor tager over 100L brændstof.

Jeg kan til en værd tid køre flere omgange fra en benzin bil, da der intet køre egenskaber er i sådan en.

Det er meget tydeligt at du ikke aner noget om rc verden.

Men kom gerne til Bjæverskov for at prøve og se om det holder stik det du påstår.
    ps. det er tilladt og græde over spildt mælk når du finder ud af sandheden.

• #20   15. dec 2008 Ja ja Kim... det siger vi bare smiley Så er du da glad i hvert fald

• #21   15. dec 2008 Syntes bare det er forkert at du skal fortælle folk noget som ikke passer, og især når de ikke ved noget om tingene !!!

Kommentér på:
nitro-biler.. nogle der køre med dem??

Annonce