{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.968 visninger | Oprettet:

Forsendelse fra USA (told) {{forumTopicSubject}}

Når der nu kommer en pakke fra USA til mig, som er et brugt luftfilter-kit som jeg skal give 1100 DKK for, hvis toldvæsenet så åbner den, hvordan beslutter de så hvad den skal koste i toldafgift og moms, når den er sendt fra en privatperson, og der ikke medfølger en faktura?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsendelse fra USA (told)
  • #1   23. dec 2008 Hmm.. de har jo vel ikke forstand på bildele? Hvordan dælen kan de det? Nogle stykker rør og et luftfilter kan de da ikke bedømme til ret meget

• #2   23. dec 2008 Vel kun den værdi det har kostet at sende pakken? En privatperson skriver jo ikke fx. 200$ udenpå pakken? Det kan jeg jo bare sige han ikke skal gøre

• #3   23. dec 2008 Det har jeg også hørt Kalle, men hvordan skriver han det?

• #4   23. dec 2008 Uden på pakken med tusch...

"This is a gift, for my friend Macnuz. Please dont open it! "

Hehe ej ved det sgu ikke...
    Men der er nemlig noget om det med gaver. Jeg tror dog der er et max. beløb du må sende gaver for

• #5   23. dec 2008 Det med gaver hjælper alstå nu LANGT fra på og blive chekket, vil garantere for at de chekker det lort stadig smiley

• #6   23. dec 2008 Men hvis der hverken er faktura eller noget som helst med varen. Så er de jo nødt til at fastsætte en pris selv, som de kan vurdere told og moms fra.

Det kan jo godt gå hen og blive dyrere end de 1100kr. Måske de mener at varen er 2000 eller 2500kr værd.

Jeg havde sgu nok smidt fakturaen med alligevel, bare for en sikkerhedsskyld. hvis de ikke åbner den er det fedt. men hvis de gør og selv fastsætter pris er det noget lort

• #7   23. dec 2008 hvis der står hvad du har betalt kommer der ikke udgifter på, mener grænsen er 1350 kr og der over skal der betales told af.

• #8   23. dec 2008 Ja, jeg hørte også fra min ven, hans blev tjekket selvom han havde skrevet at det er en gave. Tror faktisk de hellere vil tjekke "gaverne" fremfor hvis du bare skriver et beløb på.. men man kan jo altid skrive et lavere beløb? Tror i ikke det ville virke, hvis han skrev 25$ for det luftfilterkit? 140 kr. for et brugt filter og noget rør kan da godt være realistisk

• #9   23. dec 2008 #Peder B: De kan os bare beholde pakken og bede dig om at sende en frakture som du så skal skaffe fra sælger som de kan vurdere ud fra.

• #10   23. dec 2008 Det er jo ren idioti at tro at de såkaldte "gaver" ikke bliver stikprøve testet i lige så høj grad som alt andet i tolden...

Hvis der ikke er anført værdi af indholdet, har de garanteret et ganske stort register over alt muligt lort de kan slå det op i.. Og er det ikke derunder, ligger den der bare i den tid det nu engang tager at finde ud af det..

Det er primært pakker fra usa, og østen der er størst fokus på (mig bekendt), grundet stigende import af kopivarer og lignende..

• #11   23. dec 2008 Henrik -> ja det ville også være rigtig irriterende....

• #12   23. dec 2008 1350? Nice.. dvs. hvis han skriver at varen koster 200$ om er 1100 kr. (som den gør) så slipper jeg for told og moms?

• #13   23. dec 2008 #Peder B: Det ER rigtigt irreterende smiley .... Og det med og få sælger til og angive et lavere beløb kan i en del tilfælde virke, der nu os folk som har nedskrevet værdien for meget, og så dumme er de altså ikke i tolden smiley

• #14   23. dec 2008 Macnuz -> ja hvis de tror på at varen koster de 1100kr uden at have nogen form for dokumentation for det?

Hvis de er nogle svin så vurderer de den bare til at koste 1400kr. Hehe... smiley

• #15   23. dec 2008 De 1350 kr er hvis du SELV er på ferie i landet og medtager noget (kan ik huske om det præcis er 1350 kr).

Hvis du får noget sendt er det væsentligt mindre.

• #16   23. dec 2008 Henrik -> joh... de er ret dumme...
    Har hørt eksempler på toldsyn af biler, hvor en bil bliver vurderet LANGT under pris. Bare fordi der er skrevet en anden lavere pris på slutsedlen. haha!

• #17   23. dec 2008 Hvis det er, kan jeg vel godt få ham til at skrive varens pris er 200$ på den, og lave en rigtig faktura?

Et andet spørgsmål, er der nogen der ved hvor lang tid sådan en 50x50 cm. kasse på et par kilo er om at komme til Danmark?

• #18   23. dec 2008 #Peder B: Vil garantere dig for at der os er blevet folk som er blevet taget i de ting som de har gjort, så føl dig nu ikke sikker.

• #19   23. dec 2008 nå min fejl så, kunne bare huske det tal fra nogle timer i skolen om afgifter uden for eu....

• #20   23. dec 2008 Macnuz -> kommer an på hvem du sender den med. UPS? DHL? eller??

Henrik -> ja man skal nok ikke vide sig helt sikker...
    Har nu heller ikke tænkt mig at snyde, har tænkt mig at hente noget sjovere køretøj i UK når jeg er udlært. men det skal selvfølgelig gøres ordentligt...

Det koster hvad det koster.

• #21   23. dec 2008 men en 4-7 arbejdsdage er nok ikke helt galt? hvor fra i USA? med DHL flyfragt så går der jo nok en lille uges tid vil jeg tro

• #22   23. dec 2008 Jeg har haft bil og afskillige reservedele igennem det skide told ihvertfald smiley ....

Har fået reservedele som var 4-5 dage om turen over.

• #23   23. dec 2008 Det skal sendes fra Georgia nær Florida, ved ikke med hvilket firma

Fuck det bliver mere og mere kompliceret det her.. pik også at KN ikke laver et kit

• #24   23. dec 2008 Det er en skrøne at gave-indpakning har noget at sige, tolderne tjekker hva der passer dem ... GARANTERET !!!

Og lad være med at prøve at snyde tolderne ved at opgive forkert pris, har selv prøvet og blev busted fælt, da de åbenbart kontaktede sælgeren direkte og dobbelttjeckede ( de kan også tjecke ebay - de er ikke dumme ).

Og tro mig de opkræver af $200, har fået væsentligt billigere ting som de lave nogle fæle girokort på. Regn med at komme til at betale ca. 600 ekstra alt incl. for din pakke.

• #25   23. dec 2008 hvis du har overført pengene eller brugt kort, har du jo bevis nok, hvis der skulle blive en sag ud af det.
    de har lige hævet grænsen, for pakker du selv har med hjem, mener det er til 3600...

• #26   23. dec 2008 Få ham da til at noterer prisen på pakken langt under den faktiske pris. .... Car parts 20$

• #27   23. dec 2008 har købt masser i USA mange gange, og nogen gange kommer det lige igennem, andre gange så kommer der told om moms på.. Jeg har lige modtaget en pakke til 886 USD inkl fragt. , der kom 1.100 kr på i told og moms, men jeg ville stadig ikke kunne købe den i DK for det samlede beløb. Har også købt en til 100 USD, den røg lige igennem. Så bare prøv, men igen det er nemmere hvis han på pakkeseddelen USPS kræver at man skriver forsendelsen værdi på, så der kan han jo skrive 100 USD. kommer der told og moms på det så overlever du nok ;o)

• #28   23. dec 2008 Og jo det tager fra en 6 dage til 14 dage ca... Ryger den "fast" i told så tager det nemlig mere tid end det gør at sende pakken fra USA til din dør..

• #29   23. dec 2008 De spørger dig om dokumentation for hvad du har givet, og der må du have en kvittering for overførsel eller lign.
    Men det er jo ikke sikkert at de lige plukker dig ud til kontrol...
    Jeg har også prøvet at blive udvalgt et par gange, og trods det de skriver på pakken det koster så risikere men altså at skulle oplyse det alligevel, det gør de pga. at de godt ved at folk snyder ligesom med de gode råd, men hvis den bare bliver afsendt fra en privatperson tror jeg nu ikke de tjekker det, og så kan du jo sige at det er en gave, men du bør da nok havde aftalt det med afsender først.
    Told og moms er nu heller ikke det helt vilde, da det meste derovre er billigt....

Kommentér på:
Forsendelse fra USA (told)

Annonce