{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af firmabil /momsnummer / alt det
  • #1   14. jan 2009 Du skal være en rigistreret virksomhed og når du er det er du forpligtet til at svare moms hver kvartal eller halve år og du skal aflevere et årsregnskab.

Hvis skat får nys om at du har en virksomhed udelukkende for at kunne køre bilen, så får du problemer.

• #2   14. jan 2009 For at have firma bilen, skal du kunne fremvise en indkomst i vriksomheden som du starter. Du kan starte en enkeltmands virksomhed gennem Skat. Når du så får en indkomst, kan du købe eller lease en firmabil. Uden indkomst, komer skat efter dig, BIG TIME

• #3   14. jan 2009 Jeg er selvstændig , men jeg ved intet om køb af firmabil .

Jeg er sælger , så kunne vel godt købe en firmabil , da jeg er træt af at køre rundt i mit eget gamle lort..

hvor finder man info om sådan noget ?

• #4   14. jan 2009 Nogle leasingselskaber ønsker at se 3års positivt regnskab før de vil lease

• #5   14. jan 2009 Ja det kan du da.. men så har du et CVR nummer og det er alt du behøver, så skal du bare betale moms af bilen, hvis den også skal bruges privat og ½ misundelsesafgift

• #6   14. jan 2009 Så jeg behøver ikke andet end momsnummer , og en indkomst i firmaet ? for det har jeg jo.. jeg har kørt det som deltid men er nu gået fuldtid .

Jeg tænkte bare der måske skulle være flere ansatte eller et eller andet kryptisk ?

• #7   14. jan 2009 Okay .. Det må jeg undersøge videre smiley

• #8   14. jan 2009 Nej du kan sagtens nøjes med dig selv smiley
    Og der er ikke noget kryptisk som sådan, men husk at du nok ikke må modde leasingbilen på nogen måde, andet end alufælge, med mindre du har tænkt dig at købe den fri efter endt leasing periode

• #9   14. jan 2009 Selvfølgelig smiley tak for hjælpen !

• #10   14. jan 2009 Gå ind til en bilforhandler og snak med ham om det.
    Han kan svare på alle dine spørgsmål

• #11   14. jan 2009 Tag en snak med din revisor...

Der er mange forskellige måder at smide en bil ind i regnskabet...
    Skal den være på gule eller hvide plader?
    Skal du føre kørebog?
    Eller skal du trække den fra procentvis?
    osv osv

det er også en mulighed at firmaet køber den og du så bliver beskattet af fri firma bil....

Men som sagt tag fat i en revisor, hvis du ikke har en allerede (hvilket du burde have hvis du har et CVR nummer ) så sørg for at få enten en registreret revisor eller en statsautoiseret revisor, de koster lidt mere end en som ikke har titlerne men de ekstra penge er for det meste givet godt ud især når dit regnskab skal afleveres til SKAT.

BTW så må du opkræve op til kr. 50.000 FØR du skal have et CVR nummer http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=206070&vId=202012&i=11&action=open#i206070

Kommentér på:
Køb af firmabil /momsnummer / alt det

Annonce