{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
854 visninger | Oprettet:

Hjælp til bilkøb bmw e36. {{forumTopicSubject}}

Hej folkens, så er tiden inde til at købe bil.

og der ingen tvivl om at det skal være en bmw e36, men problemet er at jeg virkeligt gerne vil have en 320i, men den har som sagt 150hk 6cylindret, men forsikringsselvskaberne er ikke glade når man siger 320i og ved nogle er det direkte umuligt at få den forsikret. kan selvfølgelig få den forsikret i de gamles navn, men vil det overhovedet kunne lade sig gøre med lærlingeløn at få det hele til at løbe rundt, vil det være bedre økonomisk detførste 2-3år at købe en 316/318 `? og så leve med det, `?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bilkøb bmw e36.
  • #1   1. feb 2009 ja okay men det skal os være sådan jeg har penge til overs så der kan laves noget ved bilen .

• #2   1. feb 2009 en 318er vil være billigere på alle punkter, og på en go dag følger den nemt med en 320er... "kun" 10 hk og 30 nm mindre. men tror det blir dyrt for dig i forsikring med en 320er, men ring rundt til forskellige forsikringer og få lidt priser

• #3   1. feb 2009 har prøvet at ringe rundt ved at en 316/318 ligger i prisklasser fra 7-8kg og en 320 kan jeg sku ikke få forsikret, i mit navn ikke over 125hk til personer under 25år medmindre man betaler et vanvittigt beløb,

og hvis jeg køber en 316/318 skifter jeg selvfølgelig knast og chipper den.

• #4   1. feb 2009 Hvis du skifter knast og chipper den, skal du vel alligevel betale ekstra i forsikring ...

• #5   1. feb 2009 B A Y

må jo godt tune den med de 30 %

• #6   1. feb 2009 en is model er desværre heller ikke nem at få forsikret .

• #7   1. feb 2009 Nej, kun 20 %. Men du skal alligevel gøre forsikringsselskabet opmærksom på, at den har fået lige så mange - eller flere - heste som en 320'er, og så koster det vel det samme?

Jeg røg over deres grænse med 150 hk, da jeg chippede min Golf, og så ville de pludselig slet ikke forsikre den hos GF mere ...

• #8   1. feb 2009 ved ikke hvordan alt det der hænger sammen, men nu kender jeg heldigthvis en del synsmænd, så mon ikke jeg ka nslippe for det .

• #9   1. feb 2009 Det har ikke det mindste med syn at gøre. Forsikring og syn er to forskellige ting i denne sammenhæng. Du har pligt til at oplyse forsikringen om de ændringer, du foretager dig. Lad os tage et eksempel:

Du skal give 5.000 kr. for at forsikre en 318
    Du skal give 15.000 kr. for at forsikre en 320

Du kører galt og laver skader for 1 mio. kr. Forsikringen dækker i første omgang, da du jo har den forsikret. Da din bil har flere hk end en 320'er, kan de så vælge at sige, du kun har betalt en tredjedel af, hvad du burde, og de vil derfor kun dække 1/3 af skaden:

1/3 * 1 mio = 333.000 kr.

De vil herefter kræve resten, altså 667.000 kr., betalt af dig.

Spørgsmålet er, om det er dét værd?

• #10   1. feb 2009 det er rigtigt det er selvfølgelig, risikoen ved det. men mange af mine venner køre med chip osv og de betaler ikke ekstra til deres forsikring,

• #11   1. feb 2009 Det er fordi de ikke har sagt det til dem - eller fordi de er så heldige, at forsikringen lader dem gøre det.

Du er på røven, hvis du kører galt, og de opdager det...

• #12   1. feb 2009 Daw! Jeg har en fin 318i til salg hvis det ku ha interesse..? Mvh Kasper.

• #13   1. feb 2009 det er rigtigt men unaset hvad så vil jeg gerne ligge omkring 130-140hk, men ja jeg må jo prøve at forhøre mig af .

• #14   1. feb 2009 Du kunne jo også prøve noget andet end en E36 smiley

En lille bil med lidt mindre motor kan sagtens føles noget hurtigere...

Men ok, hvis du har forelsket dig i BMW, sååå...

• #15   1. feb 2009 nej det vil jeg ikke bmw er sku drømmebilen ;b

og syntes stadigvæk ikke e36 er overdrevet stor af en 4d at være (;

• #16   1. feb 2009 Forsikringsmæssigt er en bmw desværre en øv bil, næsten uanset om det er en 316 eller m3 ,forsikringsselskaberne er på barrikaderne f.eks er min egen forsikring liglade om det er en 316 eller en 328, prisen er den samme ... en 318 er fin nok, is'er eller ej , en af grundene til at mange kan lide bmw er da lyden en en bmw sekser, så jeg kan godt forstå at det er en 320er Jesper vil ha :o) . Personligt er jeg kold som jordbæris over at en 320er ikke nødvendigvis er den hurtigste bil på gaden men motorlyden er da for fed og en rigtig bmw er da sekscylindret eller derover (lige pånær e30 m3)........ just my five cent

• #17   1. feb 2009 du chipper den og skifter knaster i den, og lad være med at sige det til forsikringen og de finder jo aldrig ud af det alligevel... jeg vælgte også selv en 320 pga lyden fra de 6 ben, ga så også 19.500 i kasko incl glas som 20 årig, men tog udvidet glatføre kursus gennem thisted forsikring og sparrede ca 6.000 på det... men ring rundt, det burde ikke være helt umuligt smiley

• #18   1. feb 2009 Hey, er selv uddannet indenfor forsikringsverdenen og for mig er der ikke noget underligt i at selskaberne er på vagt! Denne tråd er et glimrende eksempel, for der er visse bilmodeller som er specielt populære blandt folk som ændrer nævneværdigt på bilens spec., heriblandt e36, golf`erne, visse audi`er osv derfor er risikoen ved disse biler også så meget større og kombineret med at den kommer mellem hænderne på en ung gut der ikke har den store erfaring bag et rat og som i visse tilfælde kører en anelse overmodigt, ja så har vi en cocktail der = En høj præmie!
    Personligt er jeg ligeglad(selvfølgelig ikkem ed hvordan man kører!), sålænge man betaler efter den risiko man/bilen udgør!

Og iøvrigt, som B A Y er inde på: LAD VÆRE AT ÆNDRE SPECS. UDEN AT FORTÆLLE FORSIKRINGEN OM DET!
    I risikerer at blive gældsat resten af jeres liv - For selvskaberne er ISKOLDE hvad det angår og det bør de også være, for det er alle os andre der skal betale for det ellers!
    Så køb den du har råd til og så vent, det har vi andre også gjort :0)

Wups, gik måske mlidt "morfar" i den, men ikke desto mindre fordi jeg ved hvad det kan medføre - Og hvis uheldet nu er ude og man f.eks. kommer til at påkøre en anden person, så er det altså ikke sjovt at stå med en livslang regning for materiel og personskade - Og sidstnævnte kan være LANGT den dyreste, med genoptræning osv. osv.

• #19   1. feb 2009 *The Ramster *

tak for tråden.

men ja os en af grundene til jeg ville vælge en 320`er de har virkeligt den oneste lyd, elsker lyden af en 6cylindret bmw motor .

men jeg vil prøve at unsøge det smiley

og tak for svar og råd alle sammen .

• #20   22. maj 2009 Hey mester. Tror sku jeg har svaret til dig ! Jeg er selv 18 og har købt mig en e36 320i smiley SUPER bil og er fucking glad for den. Giver 13.400kr i forsikring hos http://hf-forsikring.dk/
    Det er svært at få til at løbe rundt i forhold til at jeg går i gymnasiet og får su, arbejder så dertil for at få det til at løbe rundt. Hvis du har nærmere spørgsmål kan du smide en besked til mig.

Kommentér på:
Hjælp til bilkøb bmw e36.

Annonce