{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.168 visninger | Oprettet:

Hjælp til bilkøb {{forumTopicSubject}}

Hej på mandag ska der handles bil for mit vedkommende.
Seat altea 2006 2.0 Tdi stylance dsg
den står til 150.000 dk i annoncen (på hvide plader)
tandrem og turbolader lige skiftet.
Har ikke været chippet. (siger forhandleren da, men kan det checkes?)

Og jeg ku godt bruge nogle tips om hvordan jeg forhandler bedst om prisen?

kan man f.eks få en forhandler til at lave en udvidet garanti på gearkassen, evt. 12måneder? (dsg gearkasse)

er der noget specielt jeg skal være opmærksom på med den her model?

Mange tak flinke mennesker smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bilkøb
  • #1   31. jul 2011 PS: 115k kilometer har den kørt smiley

• #2   31. jul 2011 Tjek for galvanisk rust (indefra kommende rust) specielt i bagklappen. Men tjek også døre osv. rundt i kanten kan de have noget.

Find ud af hvorfor den har fået ny turbo.

Du kan eventuelt tjekke historikken hos Seat. Og husk at tjekke servicebogen, hvis ikke den har fået service hos Seat, VW eller andre med speciale i VAG, så hold dig fra den. Den skal have fuld servicebog.

Hvis der er noget der ikke er fulgt, så er risikoen for fejl større, og fx en rep af DSG gearkassen, det er ikke billigt.

• #3   31. jul 2011 Du har helt ret, det meget dyrt at få gearkassen fixet så vil gerne have lavet en udvidet garanti, kan man det?

ja det er lidt mistænksomt med turboen, frygtet lidt den har været chippet selv om sælgeren siger at den ikke har været det.

• #4   31. jul 2011 Sælger giver jo automatisk 2 års garanti ifølge købeloven!!! Det er der mange der misforstår. Men efter et halvt år ændres bevisførelsen.

Indenfor det første halve år, er det op til sælger at bevise at det er en fejl der er opstået i dit ejerskab. Når det halve år er gået, er det op til dig at bevise at fejlen var på bilen allerede ved købsdatoen... Men du har altid 2 års garanti!

• #5   31. jul 2011 Du skal huske at gå den efter for fugtknopper da det kan være et problem man ikke lige ser.
    Har poleret flere af dem med fugtknopper som ikke var mere end 3 år gamle og man ser det mest på døre og bagklap.
    Det er et problem på mange biler men jeg har set det meget på seat og vw.
    Der har os været et problem at de revner i topstykket men tror nok det var de første 2.0 TDI men er ikke sikker.

• #6   31. jul 2011 Søren B >> Du har ikke to års garanti, du har to års reklamationsret!
    Bevisførelsen er som du siger forhandlerens det første halve år, derefter er det købers.

Men garanti, så er det ikke køber der skal bevise noget smiley

• #7   31. jul 2011 Bilen blev det svære solgt lige for næsen af mig.
    Sælger tog ikke engang kontakt til mig. Kunne ligeså godt have kørt 150km forgæves imorgen hvis ikke jeg havde ringet idag.

sådan sagde sælger til mig i tlf:
    Mig: Hej, jeg sku se/købe den altea imorgen, ville lige høre om den er solgt da jeg ikk ka finde den på bilbasen længere?
    Sælgeren: Ja den er solgt...duut duut duut duut

Han lagde bare på lige med det samme. Sådan en nar...

Men tak for hjælpen smiley

Kommentér på:
Hjælp til bilkøb

Annonce