{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.433 visninger | Oprettet:

Hvorfor Saab? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle

Her et forsøg på at udvide min bilhorrisont...

Jeg har aldrig kørt en Saab - ej heller har jeg nogensinde været passager i en... Jeg har altid synes, at Saab var en annonym bil.. man hører aldrig hverken godt eller skidt om den, så hvad får folk til at vælge netop en Saab.. her tænker jeg især på Saab'er fra 80'erne og 90'erne.... Hvis der er nogen der har / har haft Saab der gider dele ud af deres oplevelser med dette bilmærke, lytter jeg gerne.. Jeg gidder ikke høre fordomme... dem er der sq nok af i forvejen.. Faktisk viden, tak :o))

Det storbarmede egern takker alle Saab-elskere for deres input :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor Saab?
  • #1   17. feb 2009 Jeg lytter lige med her..... De ord er som taget ud af munden på mig...

  • #2   17. feb 2009 En af mine tidligere kammerater kører saab. Først havde en vidst en 900 og nu har en en 9000....og den går satme godt...selvom det er et stort lokum med et cockpit som i en boing...hehe...

    Normalt forbinder jeg saab med folk med lidt for mange penge og blød hat...men ikke efter jeg selv har prøvet én:-)


  • #3   17. feb 2009 jamen jeg kan da komme med lidt input, har ejet en saab 900 fra 94, og kan kun sige at den bil imponerede mig helt vildt, de er driftsikre kører godt og solide af h til, hvis man så samtidig vælger en med turbo er den jo samtidig sjov! Har også arbejdet på et Saab vørksted hvor jeg har prøvet en masse forskelligt, men det sjoveste var en 9-3 Viggen som der var pillet lidt ved ca 370 hk og den gik fandme godt fra land, især deres mellem accelrationer er knusende!! Lige udover det syntes jeg at den nye 9-3 er en rigtig pæn bil!!

  • #5   17. feb 2009 Jeg vil da også påpege at jeg i min tid i autobranchen aldrig har hørt noget dårligt om saab..... Kun de sædvanlige fordomme om at det er gamle mænd der kører dem osv.....

    Jeg har derimod hørt fra mange at de skulle holde ligeså godt som volvo.......


    Ved godt det ikke er faktisk viden, men det er da værd at tage med i overvejelserne....


  • #6   17. feb 2009 Syntes Saab er en god bil. Dog har det nogle små fejl på de nye som gør jeg ikke kunne finde på at købe en...

  • #7   17. feb 2009 Det er en dejlig bil . De nye er ganske vist lidt plastik agtige, men det er de fleste nye biler .

    De "sjove" ved at kører i en gammel 900 er at den har sådan et godt mellemtræk, så når "Brian" kommer i hans gøjlet galf 2 og vil overhale, så træder man bare lidt på speederen, så er man fløjet smiley

    Deruderover går de næsten aldrig i stykker og hvis det sker så er reservedelene ikke helt vildt dyre smiley


  • #8   17. feb 2009 Lund: Min kammerats 900 smed så gearkassen 3 gange...men den skulle vidst også ha gået godt da den endelig kørte;-)

  • #9   17. feb 2009 Dennis . Ja gearkassen har de ikke været for heldige med, den kan ikke klare alle nm . Så hvis motoren er lidt pumpet, så kan de godt finde på at gå istykker .

  • #10   17. feb 2009 det køre faktisk super godt dog har 900'erne problemer med gearkassen når der kommer mange hk i dem og den sidder self bygget i bundkarat på dem også har de gamle osse deres rust problemer men ud over det køre de faktisk super godt og de er til og skrue i osse også kan man hive en masse hk ud af dem uden destore problemer

  • #11   17. feb 2009 Saab er et flyselskab som efter anden verdenskrig også begynde at lave biler. Saabs første person bil er blev bygget i en fly hangar (sikkert stavet af H til) og denne bil var basseret på en KTF (VW) Bettel, var og er en af værdens mest aerodemaniske biler i verden, men pa. dens særlige diseng (stavet af H til) soldte den ikke særlig godt så der skete ikke noget i lang tid, men så slo saab sig sammen med scania vabis og de lavede biler sammen. senere ville scania ikke abejde sammen med saab pa. de skulle ind på det Amerikanske markede. så saab startede et sammebejde med FIAT group sammen lavede de 900 (den uden turbo). dette sammearbejde holde da GM motors overtog saab. dette førte til at saab fik udviklet turboen til det den er i dag. kan fortælde meget mere om saab og hvilke motore samt modeller med vidre men er ikke nogen ørn ved en ps( undskyld stave fejl men er bare ivri)


  • #12   17. feb 2009 SAAB står for Svenske Aero AB
    kan lige finde mere indfo har en stil om dem


  • #13   17. feb 2009 Saab er kent for deres turbo
    de først saaber var to takt to cylinderede maskiner med fwd
    (da de startede) De næste var 3 cylinderede to takts maskiner med fwd (under scania) De næste var 4 taks 4 cyliderede maskiner med fwd tegnede i italien (efter Scania) der efter var de 4 taks 4 cylinderede turbo maskiner med fwd (under GM) i dag er det 4 taks 4-6 cylindere maskiner alle med turbo med fwd eller xwd (stadig under GM)


  • #14   17. feb 2009 Saab er framstildet i trollhättan i sverige og har altid været baseret på andre bilmærker

  • #15   17. feb 2009 men tag en Saab 900/9 3 turbo 2,0 se
    såden en model havde min mor, i dag fås den fra 30-40.000 og er nok det bæste køb på markede. Få den tippet hos et Saab værksted og du har 250 heste i en ecotek motor!!! tar de fleste biler fra 0-200!!! her under de fleste ældre 911 og frerrarier. det eneste minus er forsikring og benzin pa. dens vækt og forsikrings selskabet er ikke så glad for unge med turbobiler.


  • #16   17. feb 2009 men tryk vil ha at jeg skal give 23.000 i forsikring for min Golf 2 1,6
    mens en 900 se turbo koster 23.000 i forsikring.
    begge er for reng ansvar. er 18 år


  • #17   17. feb 2009 og begge er hos tryk dk

  • #18   17. feb 2009 Jeg lurede selv på Scania 9000 da jeg skulle have ny bil.
    Jeg valgte istedet en Volvo 850, de er meget sjældent rustne og køredynamikken og kvalitetsfølelsebn er lysår foran Saaben fra samme prisleje.

    Jeg ville smide pengene efter en Volvo.


  • #19   17. feb 2009 når får lyst til at se om jeg må låne min mors SAAB 9 5 stc Turbo med Hirsch tuning, 250 hk, speedparts`s skørte sæt samt lækkert svensk fly desing. så håber disse englæg hjalp og undskyld stavefejl. ses nok når jeg overhaler jer.



  • #20   17. feb 2009 min mor og far kørte i mange år Saab 3 stk 900 hvor den nyeste var en fra 93, altså den rigtige model 900 af den gamle støbning. tror de kørte i den tre biler tilsammen i ca. 20 år, kendte problemer med disse modeller er, at de ruster i skærmkanter, og bunden af dørene, deres gearkasser er "følsomme" man skal skifte rimelig præsist man kaster den ikke bare i gear. motor ligger på langs af bilen selvom det er en forhjulstrækker, motorhjelm åbner fremover rigtig fed detalje sys jeg virkelig nemt at komme til.. min far sagde altid at 1 gear var bare for at få bilen til at rulle, 2 gear kørte han så fra næsten alt og alle. hvis man køre pænt går de ca 10 kml. far tankede altid 98 oktan, for det havde han fået af vide hos forhandleren var det bedste. de er også rimelig lavgearet så vidt jeg husker, kan huske når vi kørte på motorvej så larmede de en del. de er også sidevinds følsomme, for akslerne sidder jo rimelig tæt, tilgengæld har de en super venderadius pga den korte akselafstand.

  • #21   17. feb 2009 syntes saab sku ansætte nogen nye designere, .. og prøve at lave nogen biler, så alle kan være med.. de har ingen mellemklasses eller billig biler i deres programmer..

  • #22   18. feb 2009 alle saab´s biler er med turbo.. =)

  • #23   18. feb 2009 tak for alle de gode indlæg... masser af god viden... tror faktisk jeg snart skal ud og prøvekøre et par Saab'er :o)) det lyder jo til at være en herlig bil.

Kommentér på:
Hvorfor Saab?

Annonce