1.433 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor Saab? {{forumTopicSubject}}
Hej Alle
Her et forsøg på at udvide min bilhorrisont...
Jeg har aldrig kørt en Saab - ej heller har jeg nogensinde været passager i en... Jeg har altid synes, at Saab var en annonym bil.. man hører aldrig hverken godt eller skidt om den, så hvad får folk til at vælge netop en Saab.. her tænker jeg især på Saab'er fra 80'erne og 90'erne.... Hvis der er nogen der har / har haft Saab der gider dele ud af deres oplevelser med dette bilmærke, lytter jeg gerne.. Jeg gidder ikke høre fordomme... dem er der sq nok af i forvejen.. Faktisk viden, tak :o))
Det storbarmede egern takker alle Saab-elskere for deres input :o)
jul 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 197 Svar: 3.269
jan 2006
Følger: 171 Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.672
Normalt forbinder jeg saab med folk med lidt for mange penge og blød hat...men ikke efter jeg selv har prøvet én:-)
mar 2004
Følger: 22 Følgere: 21 Biler: 4 Emner: 85 Svar: 775
jul 2006
Følger: 22 Følgere: 20 Biler: 1 Emner: 197 Svar: 3.269
Jeg har derimod hørt fra mange at de skulle holde ligeså godt som volvo.......
Ved godt det ikke er faktisk viden, men det er da værd at tage med i overvejelserne....
feb 2006
Følger: 30 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 29 Svar: 2.019
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 508
De "sjove" ved at kører i en gammel 900 er at den har sådan et godt mellemtræk, så når "Brian" kommer i hans gøjlet galf 2 og vil overhale, så træder man bare lidt på speederen, så er man fløjet
Deruderover går de næsten aldrig i stykker og hvis det sker så er reservedelene ikke helt vildt dyre
jan 2006
Følger: 171 Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.672
apr 2004
Følger: 41 Følgere: 42 Biler: 6 Emner: 8 Svar: 508
okt 2004
Følger: 229 Følgere: 238 Biler: 13 Emner: 156 Svar: 9.051
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
kan lige finde mere indfo har en stil om dem
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
de først saaber var to takt to cylinderede maskiner med fwd
(da de startede) De næste var 3 cylinderede to takts maskiner med fwd (under scania) De næste var 4 taks 4 cyliderede maskiner med fwd tegnede i italien (efter Scania) der efter var de 4 taks 4 cylinderede turbo maskiner med fwd (under GM) i dag er det 4 taks 4-6 cylindere maskiner alle med turbo med fwd eller xwd (stadig under GM)
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
såden en model havde min mor, i dag fås den fra 30-40.000 og er nok det bæste køb på markede. Få den tippet hos et Saab værksted og du har 250 heste i en ecotek motor!!! tar de fleste biler fra 0-200!!! her under de fleste ældre 911 og frerrarier. det eneste minus er forsikring og benzin pa. dens vækt og forsikrings selskabet er ikke så glad for unge med turbobiler.
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
mens en 900 se turbo koster 23.000 i forsikring.
begge er for reng ansvar. er 18 år
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 49 Emner: 20 Svar: 520
Jeg valgte istedet en Volvo 850, de er meget sjældent rustne og køredynamikken og kvalitetsfølelsebn er lysår foran Saaben fra samme prisleje.
Jeg ville smide pengene efter en Volvo.
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Biler: 1 Emner: 8 Svar: 96
jan 2007
Følger: 66 Følgere: 69 Biler: 2 Emner: 44 Svar: 578
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
jan 2009
Følger: 1 Biler: 1 Emner: 19 Svar: 58
maj 2005
Følger: 25 Følgere: 33 Biler: 6 Emner: 649 Svar: 8.735
Hvorfor Saab?