{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Oktan 92 i 320i
  • #1   24. feb 2009 Hmm. Hvis du vil spare, så køb en opel corsa 1,2 istedet smiley

    Da synd at lade en 6 cyl køre på 92.... det er så få øre du spare...


  • #2   24. feb 2009 nærig.. nej det kan ikke betale sig for din motors skyld

  • #3   24. feb 2009 For de få ører der er at spare på det ville det da være dumt.. Altid bedre for en motor at have højere oktantal..

  • #4   24. feb 2009 nej den kan sagtens køre på 92 men køre bedst på 95 og vil køre ennu bedre på højere okt.

  • #5   24. feb 2009 de fleste biler er jo bygget til 95 okatan... men sker nok ikke noget ved at bruge 92..

    men sys dette er et latterligt forsøg på at spare penge... du sparer måske 100 kr pr år... hvis du skal spare penge, så købe en anden bil... længere er den ikke... de 100 kr mærker du sku ikke


  • #6   24. feb 2009 MY NAME IS NONAME > Nej jeg kører altid på oktan 108 racebenz... Hold da op med at spille dum.. Du ved jo godt hvad jeg mener! forskellen i øre på 92 og 95 er så lille at det da er et mærkeligt sted at spare med en række 6er.. Har man ikke råd til at køre i den, så lad være at købe den..

  • #7   24. feb 2009 -MY NAME IS NONAME- -

    som jeg skrev:

    de fleste biler er jo bygget til 95 okatan... men sker nok ikke noget ved at bruge 92..

    men langt de fleste biler anbefales det at bruge oktan 95+ til... men er da lidt latterligt at ville spare et par øre pr liter :s


  • #8   24. feb 2009 hvis han bare skifter bil i stedet er der MEGET mere at spare smiley min bliver snart sat til salg, men sparer ca 22.000 kr pr år på forsikring, vægtafgift og brændstof smiley hellere det end at smaske rundt i benz der er tyndere end vand smiley

    altså på den kommende bil smiley den er der dog ikke ret meget skub i smiley


  • #9   24. feb 2009 hehe ja troede sku ikke der var så meget at spare smiley

    men har selv kig på diesel der er opgivet til 23 pr liter i gennemsnit og 980 kr pr halvår i afgift smiley og har spurgt diverse ejere herinde smiley og det holdte stik... som pendlerbiler var flere af dem opp på knap 30 pr liter smiley hellere spare de 2 k pr måned, og have en langsommere bil smiley ingen grund til at smide alle penge på bilen, man har osse et liv ved siden af jo smiley


  • #10   24. feb 2009 hehe.. fattigrøve.. Jeg har 2 biler og jeg er på su smiley
    Ej det er gas.. Silviaen er gået i dvale til fordel for en renovation af den. Så har købt en lille latterlig opel astra med en 1.6 75hk motor.. fuck den er død.. Men til gengæld så er den også grim!
    Men kommer da helt klart til at spare en del penge på benz.. Silviaen kører sku ikke skide langt på literen.. hehe


  • #11   24. feb 2009 det er nu heller ikke fordi jeg ikke har råd smiley men med barn og måske muligt huskøb.. så vælger jeg skam at bruge pengene på huset samt indretning mm frem for en hurtig bil smiley

  • #12   24. feb 2009 Kan sagtens følge jer.. Og jeg er enig, man skal sku passe på pengene for tiden..
    overvejede ellers selv at købe en helt ny bil istedet.. Men hey, jeg fik astraen for 9000kr nysynet.. og købe en ny bil, der vil den sku tabe langt mere på de 2 år.. så hellere køre brugt og billigt og håbe lortet holder til det den skal..


  • #13   24. feb 2009 Oktan 95 koster altid præcis 6 øre mere end 92. Det giver en merpris på 2 kroner og 40 øre for en tankning af 40 liter benzin.. hvis man virkelig går op i at spare de der 2,5 krone hver gang man tanker så burde man cykle i stedet for.. så jeg synes argumentet for at køre på 92 er dybt godnat..

  • #14   24. feb 2009 da jeg i sin tid havde min gamle passat 1,6 benzin kørte den faktisk skræmmende nok 90 km længere på en tank 95 end på en tank 92... Min erfaring er, at det bedste for den var 3 tanke 95 og så en enkelt SHell V-power.. det gav langt den bedste brændstofsøkonomi... kørte jeg på ren V-power blev den skræmmende mindre økonomisk på anden tank V-power.

  • #15   24. feb 2009 det er fuldstændigt ligegyldigt. selvf kan den køre på 92. det kan alt sku da smiley

  • #16   24. feb 2009 Nærigrøv.
    Rigtige mænd kører på 99 oktan! smiley


  • #17   24. feb 2009 det er da dumt at sparer. min har fået v-power(97) hver gang. ellers så køb dig en dielsel vogn:)

  • #18   24. feb 2009 V-power er 99oktan

  • #19   24. feb 2009 Først skal man jo vide hvad oktan betyder for benzinen.
    Simpelt sagt, så er oktan tallet udtryk for benzinens evne til at selvantænde, med motorbanken til følge. Men de flestere moderne biler har en bankesensor, så vi oplever slet ikke tændingsbanken, da tændingen bliver forskudt for uden vi mærker det. Eneste indikation er at bilen ikke kører ligeså langt på literen som ellers, da der ikke længere er tænding på det mest optimale tidspunkt. Altså ikke optimal forbrænding. Og effekttab til følge. Det er for at forhindre motoren tager skade.

    Hvis motoren er optimeret til at køre på 95 oktan, så vinder man ikke noget af at køre med højere oktan, da bankesensoren jo kun opfanger følge af for lavt oktan tal. Der sidder jo ikke en oktan måler i systemet, som skulle ændre tænding eller motorstyring hvis man kører med højere oktan.

    Meeeeeen. Mange biler kan snildt køre med 92 oktan. I det store udland bruges dette, og det er ikke unormalt at oktankravet for en nyere bil er 91 oktan eller derover. 92 oktan ligger over, og kan dermed godt bruges.

    Svaret er altså, at prøv dig frem med 92 oktan. Hvis benzinøkonomien ikke bliver forringet, og du kke føler noget effekttab, så fortsæt bare med 92 oktan.
    Hvis den har 95 som krav, tager motoren ikke skade af du kører med 92 oktan, da elektronikken forhindrer skader.


  • #20   24. feb 2009 Ok Jesper P. Nu ved jeg ikke lige hvad du kalder en moden bil. Den bil vi snakker om er en BMW 320i fra 1991. Så ved ikke om den har den sensor.

  • #21   24. feb 2009 Moden skulle så være moderne. Men en BMW har jo ikke tidens ældste teknik. Så hvis der blev lavet biler med bankesensor i 1992, så har din BMW det nok.

  • #22   24. feb 2009 Raffi dit røvhul! Jeg kan fandme ikke støve 99 op nogen steder smiley

  • #24   24. feb 2009 jo højere oktantal jo bedre.. min ville gå godt med oktan 99.. især en 6 cyl. gnisttiden bliver mindre før der antændes.. som tidligere vil du spare.? køb en aygo eller noget

Kommentér på:
Oktan 92 i 320i

Annonce