{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  92 oktan på maserati?
  • #1   25. jun 2011 det er ikke sikkert at en masarati har højere oktan krav end 92 oktan....?? ham om det?

• #2   25. jun 2011 Jammen alle andre der kommer forbi i deres maserati, lotus elise, ferrari eller lambo tanker Vpower... så kan ikke se hvorfor hans er anderledes?

Jeg var bare nysgerrig for om i kunne se en grund til det?

• #3   25. jun 2011 (og dem har vi altså mange af, flere gange om dagen....)

• #4   25. jun 2011 der er vel ingen grund til at tanke det der er dyrere? der er også folk der tanker vpower i en udkneppet golf, hvorfor?

• #5   25. jun 2011 Klogere og klogere - på højtydende maskiner er der en bevist fordel ved benzin med højt oktantal.

http://www.youtube.com/watch?v=dDHwCWdrtdg

• #6   25. jun 2011 Nej det er sgu ikke det samme. Der er en grund til at Vpower er dyrere! Det er meget bedre for motoren at køre på. Nogle motorer risikerer enda at slamme alvorligt til hvis de kører på for lavt oktantal. I værste tilfælde har det kostet en motor bare fordi man ville spare og så har brugt 95 oktan på en bil der burde køre på mindst 98

• #7   25. jun 2011 Det der med at 92 og 95 skulle være det samme er fanme en gang bræk.. jeg tanker ALTID 95 på min gamle amazon og hver 3-4 tank for den blyerstatning
    Da den så skulle til DHB med campingvogn på (350km hver vej) skulle jeg tanke over ved vandel, tanken var løbet tør for 95 så måtte tanke 92, men tænke der sker sku ikke noget den ene gang, Men det gik HELT galt, ligeså snart den skulle trække tændingsbankede den helt vildt, måtte stoppe på næste tank og give den engang kaburatorsprit og en gang oktanboost også kørte den som en drøm igen..

Så der der med det er samme benzin DROP DET!

• #8   25. jun 2011 Jeg kan heller ikke se hvordan det rygte med 92 og 95 er det samme er opstået??

Hvad fanden i helvede skulle fordelen være for tankstationerne ved at sælge samme benzin til 2 priser?

• #9   25. jun 2011 THomas H>> forklaringen er at mange af de helt små tankstationer især i jylland ikke er bygget til mange brændstofprodukter....så da benzinselskaberne begyndte med både 92, 95, 98 med/uden bly osv. var der mange anlæg med for få tanke i jorden og at lægge nye tanke koster kassen.
    Derfor valgte mange af de store selskaber at koble 92/95 tankene sammen hvilket betyder at du på nogle tanke får 95 oktan til 92 pris men ALDRIG omvendt. Hvis det var muligt omvendt ville selskaberne snyde deres kunder = retsager og dette ønsker de ikke.
    /A

Mvh. Anders
    ansat ved et selskab der laver den slags....

• #10   25. jun 2011 folk herinde snakker som de har forstand til....det er IKKE den samme benzin, punktum ! men mange nyere biler eller biler som er bygget derefter har lave oktankrav, hvilket betyder at man kan hælde den oktan i bilen, som man ønsker

/A

• #11   25. jun 2011 Jeg forstår det stadig ikke. Hvis de ikke har tanke nok til at have både 95 og 92 hvorfor nøjes de så ikke bare med at sælge 95? Der er vel ingen der siger at en tankstation SKAL tilbyde 92 oktan.

• #12   25. jun 2011 emil>> det du skriver nu er med 100% rigtigt for din amazon da motorens oktankrav er 95-96 oktan..... derved kan du få problemer (som den du nævner) med 89-92 oktan.....og ja, 89 kan købes bla i udlandet
    min egen saab 900 er bygget til alle oktan typer over 89 oktan så dens motor ved godt at den skal indstille sig derefter....kører dog 95 oktan da det er sjovere med trykladning
    A/

• #13   25. jun 2011 thomas>> ahh tænk den lige om igen....nøgleordet er konkurrence....

hvis du på en ene side har en tank som sælger 95 og den anden side sælger 92 oktan 6-7 ører billigere, hvor kører du så hen?? ;o) det er billigere for selskaberne at sælge 95 til 92 pris hvis kunden tanker hos dig end hos konkurrenten

de store selskaber har begge tankanlæg i DK hvor antallet af tanke er for småt men de er i fuld gang med at ombygge og skulle være færdige med samtlige i 2020. Indtil da er der kunder som kan være heldige at tanke 95 til 92 pris

/A

• #15   26. jun 2011 man køre vel på det fabrikken foreskriver ens bil skal køre på ?

Kommentér på:
92 oktan på maserati?

Annonce