{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.004 visninger | Oprettet:

Til syn med gevind {{forumTopicSubject}}

Kan man overhovedet få sin bil synet med gevind?
Og går den hvis den er sænket mere end 40mm og der stadig er 50 cm op til lygteglas, og omvendt hvis der er 50 cm. til lygteglas men den er sænket 50mm.

Er der evt et sted man kan læse om det?
Eller skal man bare få en fast 40 - 40mm sænkning på så man er sikker?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til syn med gevind
  • #1   25. feb 2009 Hvis du tager en TUV godkendelse med derned og bilen stadig har minimum 50 cm til underkanten af forlygterne og mener det er 20 cm til tågelygterne, så skulle den kunne køre lige igennem!

  • #2   25. feb 2009 for at kunne få synet en anden undervogn skal den være merkblatt 751 godkendt

  • #3   25. feb 2009 Sagtens...!

  • #4   25. feb 2009 kommer næsten lige der fra.. det er ikke nok med tuv længer så lån en standart under vogn til syn... med mindre syns manden er ligelad

  • #5   25. feb 2009 Okay så den må i grunden godt være sænket 50mm men hvor der stadig er 53 til underkant af lygteglas? Og nu siger du 20 cm til tågelygterne de sidder oppe ved de andre i lygten, har det nogen betydning?

  • #6   25. feb 2009 stig J: du har helt ret i der lige er kommet en ny lov med der skal stå merkblatt 751 godkendt ellers bliver den ikke synet.. lige hagt to biler afsted hvor de spurgte efter det.. men var jo iorden smiley

  • #7   25. feb 2009 Har lige tjekket min egen TUV og der er et afsnit i den der hedder "VdTÜV Merkblatt 751" hvor den godkender min undervogn.

    Tjek om det også står i din TUV!


  • #8   25. feb 2009 normalt må man ikke sænke en bil med mere en 40 mm. medmindre at sænkningen er lavet med gevind undervogn. der skal så medfølges en tuv samt merkblatt 751 og evt E godkendelse hvis dette ikkke er anført på TUV attesten. mener jeg dog det er. så gælder reglerne om 50 til forlygternes underkant, og det er ikke 49,5 men 50 cm de er meget strikse. selv politiet. (har fået bøde) og mener det er 20-25 cm til tåge lygterne. men det går de ikke helt vildt meget op i.

  • #9   25. feb 2009 Jeps..Stig har ret. Jeg fik synet min crx med gevindundervogn. Der stod også noget med mekrblatt 751 på TÜV godkendelsen. Det blev skrevet på registreringsattesten. Og jeg fik at vide at der skulle betales ny afgift, som viste sig at være 0 kr. Som det sikkert altid er..

  • #10   25. feb 2009 min røde golf var sænket 85mm og blev synet fordi jeg havde tüv med. men det er faktisk ulovligt at kører med en gevind hvis den ikke er skrevet på som ændringer så hvis politiet er helt vildt sure kan man blive kaldt til syn for det.

  • #11   25. feb 2009 Okay, men det korte ar det lange er at hvis jeg for TÜV papir med merkblatt 751 på undervognen skulle der ikke være nogen problemer, hvis jeg bar hæver den op så jeg er sikker?

  • #12   25. feb 2009 du behøver ikke hæve den.. bare hav papirener med... og kræv at de skriver det på som en ændring

  • #13   25. feb 2009 Og de papir SKAL følge med undervognen når jeg køber den?

  • #14   25. feb 2009 Find en anden synshal...hævede bare min...de sagde intet

  • #15   25. feb 2009 præcis. og dækkende må ikke gå op under skærmen der SKAL være fri gang så man kan komme ind med en hånd og mærke efter dæk mønster.

  • #16   25. feb 2009 Okay super.. tak skal i ha drenge... smiley

  • #17   25. feb 2009 Dennis g4: Dumt argument, selv om de ikke siger noget er det stadig ikke lovligt.

  • #18   25. feb 2009 Claus H: Det er stadig den samme undervogn om jeg havde mine tüv papiere med eller ej....

    og det er jo ikke op til mig at vurdere om det er ulovligt...det er op til synshallen...så pak lige din kommentar ind i gavepapier og send den til en som ikke er ligeglad:-D


  • #19   25. feb 2009 har en sjov impisode med en ung mand i familien. han blev stoppet pga. han havde monteret zenon lys på sin bil. bilen blev kaldt til syn da politiet mente det ikke var lovligt. han afmonterede så zenon og kørte til syn, der var jo så også monteret gevind undervogn og den havde han papire på så det var ikke noget problem. synsmanden spurgte så om bilen skulle synes med den undervogn da det er konstruktiv ændring og skal skrives i bilens papire. han svarede ja så det blev gjordt. så sagde synsmanden du høre nærmere fra told og skat det er jo en forøgelse af bilens værdi, og ja en regning fra told og skat på 2872kr.

  • #20   25. feb 2009 Uff Rune...det lød da ikke særlig spændende...det er jo snart mere end hvad en undervogn koster idag...

  • #21   25. feb 2009 reglerne for lygtehøjde gælder kun for biler med e mærkede lygter på typegodkendelse...
    Din gevind undervogn skal være monteret efter din tuvgodkendelse på undervogn
    Der er ingen regler om hvor meget dine hjul må gå op i skærmkassen, dog må hjulene ikk gå på chassis under normal kørsel


  • #22   25. feb 2009 Rune R
    man skal ikke betale for at få ny reg. atest med konstruktiv ændringer af gewindundervogn 100 % ved jeg det da jeg lige har synet et hav af biler med dette.. og der skal stå merkblatt 751 på den tuv ellers må de ikke syne den med det.. godt ske nogen gør det men ikke lovlig


  • #23   25. feb 2009 ja jeg ved bare at told og skat så det som en afgiftpligtig forøgelse af bilens værdi. og kvitterede med en regning på 2872kr ligesom ændring af kofangere og bredere skærme der er svejst i bilen og meget andet også er det, men det er meget meget sjældent man ser det kun hvis synsmanden er meget streng.

Kommentér på:
Til syn med gevind

Annonce