{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.280 visninger | Oprettet:

Køb af amerikaner: Ford mustang {{forumTopicSubject}}

Går og tænker på om jeg skal købe en Ford Mustang, sidste billed på min profil. Bilen er klar til 99 % klar til syn, men den er grim at se på. Ved ik lige hvilken årgang den er fra, men der sidder en 3.0 Liter motor i, ved ik lige om det hedder en V6 eller L6. Den har 3 gear og en bak.

Så ville gerne lige høre om der var nogle ulemper ved at have sådan en, og om den ik havde en værdig pga. at det kun er en V6 - L6'er da dem jeg har set er V8.

Og hva med sådan noget som vinterkørsel? syntes ik at jeg har set sådan en køre om vinteren.

Har kørt et par ture i den og det er bare for lækkert, bare det store minus at der ik er servostyring i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af amerikaner: Ford mustang
  • #1   12. jun 2005 Retter lige: Bilen er 99% klar til syn.

  • #3   12. jun 2005 den er fanme nice.. ja mangler bare lige en kærlig hånd ligner "lidt" den fra gone in 60 seconds den han får til sidst

  • #4   12. jun 2005 Omkring de 20 - 30 kg skal jeg give for den...

    Så må jeg bare tage pladerne af om vinteren, eller finde på noget andet.

    Det er bare det jeg har altid brug for bil, da jeg er for doven til at tage det offenlige transport smiley


  • #5   12. jun 2005 Servostyring behøves der ikke være i sådan en gammel classic'er! Ford Mustang fra midt 60'erne er IMO den fedeste af dem alle - og tilmed også den fedeste amerikanerslæde man kan erhverve sig! Evt. cabrio smiley
    Det med motoren er nok mere en smagssag. Tror sådan en V6'er ville virke en smule mere sløv end en 289'er cui V8'er med de der 200 hk std. Men lyden er stadig unik smiley


  • #7   12. jun 2005 Ja lyden er for lækker, bare det at køre iden.

    Har kørt i den 2 gange og syntes ik selv at den er sløv, og den ryster også når man giver den gas mens den står stille smiley



  • #8   12. jun 2005 Hmm.. den ligner en Mach 1...

  • #10   12. jun 2005 Motor og gearkasse har den 100% ok, der er 0 rust, og interiør er ik sat i, da ham der ejer den ville havde sat den 100 % stand, men føresædet har det ik ligeså godt, men alt er der...

  • #11   12. jun 2005 Stroked94canary 3 tak viste ik at de havde en hjemmeside smiley

  • #12   12. jun 2005 Synes nu mere den ligner en GT Fastback.

  • #15   12. jun 2005 Hehe ved kun at den hedder Ford Mustang og ved ik lige hva årgang eller hvilke ander navne den har.

    Palle L: Har fået lov til at komme ud på min onkels værsted om aftenen så har et godt sted at rode med den, og selv også min far + onkel til at hjælpe mig smiley

    Tror også jeg køber den har jeg fået af vide hva han vil have for den.


  • #16   12. jun 2005 Stroked94canary 3 <--- Men så går jeg også udfra at man skal betale afgift på motor skiftet, men det kan vel ik være det helt store beløb.



  • #18   12. jun 2005 Syntes også den er billig ( Køber den også af en familie medlem så jeg næsten aldrig ser) Men hvis jeg nu køber den køre rundt i den motor i et godt stykke tid, da jeg går mere op i udsene ind motor.

    Lak er ik noget problem da jeg får det gjort pisse billig smiley


  • #19   12. jun 2005 Den er med afgift, pladerne bliv pillet af for ca. en lille mån's tid siden.



    Men husk nu det er kun måske at den bliver min, og et eller andet sted vil jeg pisse gerne have den. Men lad og nu se hva jeg finder ud af men ejeren.


  • #20   12. jun 2005 Det vil da være kriminelt at bruge sådan en om vinteren! Du skal tage med i dine overvejelser at sådan en gammel bil ikke er helt billig at holde kørende (og der skal bruges "lidt" penge på den der før den er køreklar). Hvis du bare skal bruge den til at komme fra a til b så er det helt klart den forkerte slags bil.

  • #21   12. jun 2005 Anette R : Det var faktisk lige det jeg tænkte på, ang. vinterkørsel og at komme fra a til b, da jeg selv bruger min bil meget.

    Havde ik selv tænkt mig at køre i den om vinteren men ville nu lige høre af, køre selv på arbejde hverdag ca 10 min kørsel, og starter også i skole efter ferien og der er ca 30 min kørsel. Helt klart en bil jeg gerne vil eje, men måske bare det forkert tidspunkt.


    Karsten (17) N turbo i sådan en bil??? Hvorfor ik bare holde den standart? Ik fordi jeg ik kan lide turbo, har ik selv kørt i andet end turbo biler, men mere fordi det er er jo en klassiker


  • #22   13. jun 2005 Anette R: Glemt lige at sige at bilen står 99% synsklar, med en lakering og indmaden sat i er den 100% sommerklar.

  • #23   13. jun 2005 Amerikanerbiler og sne/is duer ikke rigtig sammen. De smider tit hjulene rundt fordi der er for meget power. Også selv hvis det bare er en 6-benet. Der er jo trods alt en del moment i de gamle biler.
    Det er helt klart bedre at købe en almindelig bil til "hverdagskørsel" da amerikanere er ret dyre i drift hvis noget går i stykker. Tro mig, jeg har lige brugt omkring 50K på nye stumper til min motor. Og det er trods alt en 350 som er noget af det billigste at købe dele til.


  • #24   13. jun 2005 Men som sommer/hyggebil er en Mustang et godt valg smiley

  • #25   13. jun 2005 Anette din lyseslukker smiley Ej rolig.

    Er rigtig glad for dine svar, og tror lige jeg vil tænke en ekstra gang over at købe den. Gik heller ik selv ud fra at den var billig at have.

    Men hva gør man egentlig med bilen om vinteren, altså det med nr pladerne, piller man dem af eller kan man godt få sådan nogle periode plader til bilen.


  • #26   13. jun 2005 Den der ser ud til at være veteran. Så er der billig vægtafgift, så kan det ikke betale sig at pille pladerne af om vinteren. De fleste amerikanerbiler der står stille om vinteren bliver afmeldt og får så nye plader til foråret. Det er billigere at betale de 1180 for nye plader end 6 måneders vægtafgift. Jeg beholder dog pladerne på fordi jeg hader det med at få nye nummerplader hvert år. Jeg blander dem tit sammen og kan ikke huske min egen nummerplade ellers. lol.
    Men man skal være meget obs på de gamle biler. Da jeg købte min Camaro virkede motoren perfekt, og der var ingen tegn på den var slidt. Efter et år begyndte den så. Og det gik godt nok hurtigt. Så jeg besluttede mig for at få motoren renoveret. Og det var en god beslutning. Blokken var flækket og begge topstykker var revnede, men den trak sgu stadigvæk fra alle de andre biler. Det viser bare hvor stærke de er sådan nogle motorer. Problemet er bare man tit kan køre med sådan nogle skader uden det viser sig, og så lige pludselig kommer det... Og det er dyrt! Jeg har budt på en Pontiac der pt står med defekt motor, netop pga en gammel skade.


  • #27   13. jun 2005 Det er skam også en veteran den er fra 60'erne, så jeg tror skam heller ik selv at det vil kunne betale sig at pille pladerne. Får altid min far til at kikke på de biler jeg har købt, da han er automekaniker.

    Det er virkelig surt sådan noget, og dyrt det er det også, og selv bare det at have den, men det er jo også bare selve nydelsen af at køre rundt i sådan en bil.
    Har kørt iden og den er alt for dejlig at køre i, bare den opmærksomhed man får det er sku lækkert.
    Man har jo også sine grunde til at man vil have sådan en bil, og når man først bliver lun på sådan en, så er der stort set ik nogle vej tilbage.

    Men hva skal man være obs. på når man kikker på sådan en bil, altså mere den mekaniske.

    Siger tak for nu, er blivet rigtig træt og skal på arbejde imorgen. og siger 1000 tak for de gode svar.

    Anette du har virkelig fået mig til at tænke, men nu får vi jo af se hva der sker, kan jo altid låne min fars bil. (Han bruger den kun til at komme på arbejde, og resten af tiden holder den stille)



  • #28   13. jun 2005 Jeg kan ikke være mere enig... Når man først har kørt sådan en bil er man "hooked for life". Jeg kan køre rundt i flere timer og være fuldstændig ligeglad med benzinpriserne. For at nyde mine biler i weekenderne vil jeg med glæde tage den 500 kroners tur på tanken en gang om ugen smiley

Kommentér på:
Køb af amerikaner: Ford mustang

Annonce