{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.011 visninger | Oprettet:

Ulykke :( {{forumTopicSubject}}

Hej BG

Jeg var ude for en ullykke i nat.
Jeg kørte over for grønt i et kryds og skulle svinge til venstre da der kommer en manskabsvogn med udrygning på, jeg holder selv følgelig til bage for den midt ude i krydset.
Efter den passedere blev der rødt for mig og grønt for de andre, så jeg begynder at trille da en taxa rammer højre side af bilen foran.

Jeg tilkalder selv police og har 4 vidner (2 venner og 2 fremmede) polititet kan ikke sige hvem der har skylder men hørte dem smu snakke om det nok var taxaens skyld da man skal lade folk komme ud fra krydset selvom der er grønt for dem.

Men polititet vil svare mig inden for 1 måned på hvem der har skylden.

HVAD TROR I smiley

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ulykke :(
  • #1   28. mar 2009 Det skal være hans skyld, ellers er de da helt gale i hovedet derinde .

Så skal du gå videre med sagen .

• #2   28. mar 2009 Det må være hans skyld, du gør din pligt at holde tilbage for udrykning, hvilket man skal gøre ligemeget hvor man befinder sig henne i trafikken uden det til fare for andre og dig selv, og så skal du have fri kørsel ud af krydset så snart de kørt forbi, du kan jo ikke holde ude i krydset til der bliver grønt for dig igen..

• #3   28. mar 2009 ærgeligt!

Svært at vurdere skyld når man ikke ved det mere præcist. Hvis du har stået og ventet derude i alt for længe osv osv.. men det lyder grangiveligt som om at du har ventet derude alt for længe, taxaen har jo ikke haft nogen mulighed for at vurdere hva du har lavet, hvis han bare har kørt normal taxafart i byen på 100 kmt og ser et grønt lys. så er det jo bare fuldgas.. :- )

Ærgeligt, håber ikke skaden blev alt for stor.

• #4   28. mar 2009 Vil da mene det er hans skyld.

Da også utroligt. Folk har ikke 10 sek til at la en komme ud af krydset.

Var engang i Randers hvor der kom en ambulance. Der blev så grønt fra den anden side mens folk stadig var ude i krydset. Havde de tid til at vente til de andre var kommet ud? Nææææ nej de kørte ind og lavet mega kaos i det hele.

• #5   28. mar 2009 det er jo fint nok hvis de bare tager skylden for det, men tror ikke jeg skal være bange for at jeg for skylden

• #6   28. mar 2009 den er sku svær.. tror det bliver 50/50 det er sådan når man køre udrykning, MÅ man køre over for rødt lys og det skal ske med forsigtighed.. hvis du kommer med udrkning på og køre over et kryds for rødt og du påkøre en der køre over for grønt får du skylden selvom du har udrygning på.. har en kolega der har fået en dom for det(side spring)

du skal være ude at krydset inden det bliver rødt. det står i færdselsloven, og hvis du bliver forhindret i det skal du ikke køre ud i krydset...

men sikkert, hvis det skulle være mest normal skulle det være ham der fik skraldet... taxaen burde jo nok ha set at der kom et udryknings køretøj og vide at der måske kunne være lidt "knas" i krydset. men lad os høre hvordan det ender smiley og godt der ikke skete jer noget

• #7   28. mar 2009 Har være ude for det samme som GID...tror dog det var en traktor jeg kørte bagved, hvor vi så holdte to biler efter den her traktor, som tog noget tid om at svinge rundt. Så blev det grøn fra den anden side og folk begyndte at køre frem, selvom de kunne se mig og en anden bil holde mit i krydset...

• #8   28. mar 2009 Jeg vil nu stadig mene det er 100% taxaen. Du har jo ikke gjort noget forkert, du er kørt ind i krydset under grønt lys, holdt tilbage for udrykningskøretøj efter reglerne, og afslutter så din "svingning": Det er jo taxaen der skal se om der er fri i krydset, selvom han har grønt kan han jo ikke bare pløje igennem krydset;-)

• #9   28. mar 2009 Det svare jo til at der er kø i et stort kryds, hvos man er kørt halvt ind i, og da der så er frit i krydset køre man jo. Der skal jo ikke være nogen der bare fare frem, hvis du taber den sag der eller der bliver slået 50/50 syntes jeg virkelig at du skal gå videre med sagen. smiley Held og lykke!

• #10   28. mar 2009 Man må ikke kører ud i et lyskryds, for alt trafik fra forgående signal er væk.
    Så taxen har skylden, og ikke du smiley

• #11   28. mar 2009 Morten G: Først og fremmest vil jeg kalde det et "uheld" og ikke en "ulykke", når ikke der er personskade. Men selvfølgelig har taxa-chaufføren skylden - du har jo gjort hvad du kunne.

• #12   28. mar 2009 tjaaaa..... jeg vil da helt klart og logisk sige at taxaen har fucket i det...

• #13   28. mar 2009 Den ender nok uden tvivl i retten og der kommer måske noget delskyld ind over, men det er svært at sige, personligt mener jeg det er taxa´ens skyld.

• #14   28. mar 2009 Det er vel sådan set ligegyldigt hvad politiet kommer frem til, forsikringsselskaberne er nødvendigvis ikke altid enig.

Hvorfor så overhovedet tilkalde politiet, hvis der ikke er mistanke om sprit og/eller stoffer?
    Det eneste man risikere er jo, at man skal til orinterende køreprøver, hvis de vurdere man ikke har overholdt sin vigepligt.

• #15   28. mar 2009 Da jeg tog kortet, fortalte vores kørelære om en lignende hændelse. han forklarede skylden sådan her (omskrevet til din situation) Du kørte ud i krydset, i den tro at du kunne komme over med det samme og inden lyset kunne skifte. Imidlertidigt kommer der et udrykningskøretøj som du SKAL holde tilbage for! Du gør det rigtige ved at holde tilbage. Når lyset er nået at skifte til grønt for taxa'en og han har set du holder derude, må han ikke køre, før krydset et ryddet for din bil. Grønt lys betyder ikke altid kør smiley
    Men hvis du er meget i tvivl, så spør en kørelære i dit område. Han kender trods alt også færdselsloven, og ka komme med et fagligt svar.

• #16   28. mar 2009 Det bliver garanteret delt skyld.

• #17   28. mar 2009 det er helt sikkert hans skyld,..

men du får 110% sikkert skylden når det er noget med vigepligter mv.

• #18   28. mar 2009 Man må IKKE køre ud i et lysreguleret kryds hvis det ikke er tomt.....og det er så ligemeget at man påråber der var grønt. Det siger færdselsloven....
    Man har jo ikke PÅkørselsret i Danmark, man kan jo ikke jorde folk der holder i kryds bare fordi man selv har grønt.
    Man presser dem der ikke er kommet ud af krydset, når de får grønt....men nope...det må man ikke.

• #19   28. mar 2009 Helt klart hans skyld...

Selv om han har grønt, så skal han sikre sig at tværgående trafik har forladt krydset INDEN han køre ind i krydset..

Eksempel...
    Du holder for rødt og skal lige ud.. De biler der holder i modsat svingbane og har grønt. De når ikke alle at komme i gang og forlade krydset inden du får grønt... DU må ikke køre ind i krydset INDEN de har forladt det (ryddet det)

Det er det samme som på en Jernbane overskæring.. Fordi bommene er oppe er ikke ensbetydende med at der ikke kommer Tog.. Så derfor skal man altid kikke sig for..

Helt klart han har skylden...

• #20   28. mar 2009 Vigepligten gælder altså stadigvæk uanset frave på lamperne....

• #21   28. mar 2009 =MB=S-SJ.DK= .
    helt klart rigtigt det der,og til de andre der mener anderledes,tag nyt kørekort,for det holder ikke.taxaen skal holde tilbage til krydset er ryddet,det siger sig selv,og det med vigepligten gælder i et lyskryds,hvad er det for noget vrøvl,så er der jo ingen mening i at have et lyskryds,det eneste tidspunkt vigepligten gælder i et lyskryds er hvis det ikke virker,det er helt klart taxaen der har skylden,men kan da sagtens tænkes du får problemer med dem,det kan jeg ikke svare på

• #22   28. mar 2009 Bent T

Hvis du ikke mener du har vigepligt i et lyskryds uanset farve, så burde du nu nok få dig et nyt styrepap i legoland, for har selv lært det og har selv hørt det fra politiet da jeg ville oplyse dem om et lyskryds hvor der var grønt fra alle sider på tid. dette svar blev jeg sur over den gang meen den er god nok...
    En anden ting er at hvis man kører ud i et krydt skal det fandme være et skodkryds hvis men ikke kan se et udrykningskøretøj længe inden man kører ud i et kryds, og at man derefter bliver klampet at en anden billist lyder i mine øjne som 50/50 hvis det skal gå rigtigt godt, men man standser heller ikke bare ikke i et kryds for et udrykningskøretøj, med mindre at krydset ville blive helt 110% lukket.
    Mange mennesker går jo i pannik når de ser et blå blink, og de fleste der kører udrykningskøretøjer vil faktisk heller have at folk gør opmærksom på at de har set dem, og det fratager ikke den der holder i krydset for ansvar, og tror ikke at forsikringen æder den fra nogen af dem, og da slet ikke om natten i mørke, hvor det er nemmer at overskue andre traffikanter pga. lygteføring....
    Men pøj åøj med det men du får nok mindst 50% af skylden på den der.... smiley

• #23   28. mar 2009 Det er ham der får skylden. Man skal vente til krydset bliver ledigt før at man må kører ud i det og så er det lige meget om du holde tilbage for et udryknings kørertøj.
    Det er bare hvad jeg mener.

• #24   28. mar 2009 det er til en hver tid taxaens skyld... lys regulering eller ej rødt elller grønt... du har ubetinget vige pligt når du kører ind i et lyskryds.

havde en episode inde i ogense i myldre trafikken hvor jeg kørte i min 12 meter bus hvor der kom en ambulance bagfra. jeg havde grønt. kørte ud og holdt til højre så jeg spærede det meste af krydset så ambulancen kunne komme forbi. det når at blive rødt i min retning inden ambulancen er fordi.. og der kommer der en ung brian og hamre lige ind i siden på min bus uden at breme... han mener så at arriva skal betale en ny front til han smadrde golf.... men nej lille ven gik ikke... han trak det helt i rtten og ende med at få et klip i kortet for ikke at overholde sin vige pligt selv om han kørte over for grønt.

• #25   28. mar 2009 selvom der bliver grønt for taxaen så skal han holde tilbage til at krydset er ryddet

• #26   28. mar 2009 De fleste kryds er grønne eller røde omkring 50 sekunder, og indenfor den tid mener i så at flere implicerede frasiger sig ansvar, og midt om natten, næ nej, her stopper jeg det lyder da for fantastisk til at være sandt, ham der holder tilbage for udrykningskøretøjet har da også en vigepligt, og den er ikke midt i et kryds, og han skrev han trillede stille og roligt frem bagefter,,,,,, VAR HANS VIGEPLIGT NU OPHØRT, PGA. LYSSKIFT... HALLOOOO

God weekend til jer he he ....pas nu på i trafikken....

• #27   28. mar 2009 Dan .
    læs hvad jeg skriver inden du tvivler om mit kort,skriver netop det eneste tidspunkt hvor vigepligten går ind er hvis krydset er i stykker.
    og med hensyn til om man kan se udrykningen det er jo noget for sig selv dvs når du hører udrykning hugger du bremsen og køre ind til siden,wauuu smart hvad så hvis udrykningen slet ikke kommer din vej.det kan være sandt at han kommer til at kæmpe med taxaen men i bund og grund vil det aldrig være hans skyld

• #28   28. mar 2009 Nu har jeg ikk læst hele tråden, så ved ikke om det er blevet sagt, men hvis krydset ikk er rydet/fri, er det det samme som at køre over for rødt for taxiens vedkommende, du holdte i krydset, ergo var det ikk rydet. Fik jeg afvide af min kørelærer da jeg tog til mc. Så klart hans skyld.

• #29   28. mar 2009 Man må ikke køre ud i krydset før det er ryddet.... så selvom han har haft grønt lys, og du hele tiden har holdt i vejen, så skal han sikre sig at krydset er frit når han kører ud i det...

Du får næsten aldrig politiet til at sige hvis skyld det er, ihvertfald ikke ude på stedet... De skal jo først belyse sagen ud fra vidners oplysninger mv... efter det bliver det vurderet hvem der havde skylden...

• #30   28. mar 2009 Forøvrigt bestemmer politiet ikke hvem der har skylden, det gør forsikrings selskaberne, og dit selskab vil da kæmpe lidt for at modparten betaler.

• #31   28. mar 2009 Clemen
    Man må ikke køre ud i krydset hvis man ikke kan komme ud, mens det er grønt.
    han skriver jo netop at han var i krydset

og hvis du holder i et lyskryds uanset hvad,så skal man orientere sig inden man køre ind i et lyskryds sådan er det,og dvs taxaen skal orientere sig om der holder noget ivejen,men han har sikkert haft for meget fart på som taxaer nu engang har,nogle af dem.

• #32   28. mar 2009 Der er IKKE påkørselsret i danmark uanset hvordan andre holder parkeret osv så du får ihvertfald ikke skylden alene

• #33   28. mar 2009 kim L
    nemlig.
    men efter nogles meninger skal man hvis man har motorstop i et lyskryds,sørge for at få skubbet bilen ud af krydset inden der kommer andre trafikanter for ellers må de gerne påkøre dig smiley

• #34   28. mar 2009 mickael k: kan godt være at politiet ikke bestemmer hvem der har skylden men det gør færsels loven. at det her kan blive en diskution. viser bare hvormange der kører rund uden enlig at kende loven.

og det er ikke et ikke møntet på nogle i dennne tråd. men generelt.. har godt nok overværet en del diskutioner omkring skyld fordi folk ikke kender færdsels loven.. virker som om der er manger der lige husker den teori der skal bruges for at bestå en prøve. og så er det sgu glemt igen.. nu har jeg selv kørekort til ehverv. både stort og lille. og ja når man tager det går man en del dybere i loven end til personbil.

• #35   28. mar 2009 Michael K... det er en sandhed med modifikationer.....

Det er jo politiet der sigter folk for de forseelser der gør at uheldet sker... og det er politiet der giver de oplysninger, som forsikringsselskabet får.... og tror ikke at den lille tykke dame fra TRYG ringer til politiet og fortælle dem hvad der skal sigtes for....

Forsikringsselskaberne kan ikke sigte folk, men udfra politiets oplysninger og konklusioner placerer de skylden om erstatningen.

• #36   28. mar 2009 Det må være hans skyld du gør din pligt at holde tilbage for udrykning.
    Hvis det ikke er hans skyld jamen så gider man sgu da ikke holde tilbage en anden gang fordi man bliver bare bange for at en idiot køre ind i en igen og så kan man lige så godt redde ens eget liv istedenfor holdte tilbage for udryknings køretøjet og være bange.

• #37   28. mar 2009 Nu har jeg ikke gennemlæst alle indlæg.. Jeg sikker på det bliver 50/50 og du får en bøde på 500 kr.

Jeg prøvede næsten det samme, der var 2 lastbiler der fortsatte ud i krydset selv om der var rødt så jeg ikke kunne svinge til venstre. Og da der var så blev grønt på tværs blev der selvfølgelig fri bane, men gjorde der jo også samtidig for de tværgående trafik. Blev ramt i højre side. Og der blev skylden 50/50. Efter min mening total latterligt, da jeg var kørt over for grønt og pga andre trafikanter ikke kunne fortsætte. Og kunne heller ikke holde mit krydset da det ville være mere farligt.

Jeg kunne heldigvis køre videre i min varebil og ham den andens bil var total skadet. Hele hans front var trykket fuldstændig. Ved ikke hvordan han kunne køre så stærk når han lige havde holdt for rødt.

Men forvent 50/50 og en bøde på 500 dkr,-

• #39   28. mar 2009
    Gnuen Eddie .

Jeg synes det er et evigt problem når man holder og skal svinge til Højre i et kryds

er du fuld.:-)
    højresving burde ikke give problemer

• #40   28. mar 2009 Gnuen Eddie .
    nååå nej du bor i england smiley

• #41   28. mar 2009 hehe han mente nok venstre sving... nemt og hurtigt overstået når man kører bus kører man bare når den skifter til gult... folk bremser sgu ner der 20 tons på tvers af vejen smiley ej ved godt det ikker løsningen men folk har mere respeckt for store køre tøjer en andre biler..

• #42   28. mar 2009 Det er da noget vrøvl i kommer med at hvis man overtræder loven så får man også skylden. har flere eksempler , overhaling af en traktor der pludselig svinger til venstre. Iflg loven må man ikke svinge uden at ha orienteret sig bagud først, 50-50 ved forsikring , traktorføren fik en bøde for overtrædelse af færdselsloven.
    Parkering i buslomme, hvor bilen blev påkørt af bussen, jeg fik en bøde for ulovlig parkering, busforsikringen erstattede min bil......
    Alene forsikringen afgør skylden med hensyn til erstatning, derfor kan man jo godt ha lavet noget ulovligt, bare ikke ensbetydende med man får hele skylden.

• #44   28. mar 2009 Gnuen Eddie .
    tænkte det nok,var også en hurtig joke smiley

Michael K
    vi er enige om at i visse tilfælde kan man godt komme til at betale selv om man er usyldig,men i det her tilfælde hvor morten g køre ud i et lyskryds for at holde tilbage for et udryknigsfartøj,for så at komme for sent ud af krydset,der skal taxaen holde tilbage uanset hvad,sket er sket men morten har jo ihvertfald 2 vidner foruden hans kammerater,så taxaen får dælme svært ved at finde på noget at tilføje,med de 2 vidner tror jeg at morten vinder denne sag.

• #45   28. mar 2009 usyldig-uskyldig

mit trådløse tastatur er ved at løbe tør

• #46   28. mar 2009 Bent mener heller ikke at han bare får skylden, men man skal bare passe på med at tro, at hvis politiet siger at den ene har overrtrådt loven, så en man sikker, for forsikringsafgørelser er noget underligt noget sommetider.

• #47   28. mar 2009 Michael K
    jeps

Kommentér på:
Ulykke :(

Annonce