Ulykke :( {{forumTopicSubject}}
Hej BG
Jeg var ude for en ullykke i nat.
Jeg kørte over for grønt i et kryds og skulle svinge til venstre da der kommer en manskabsvogn med udrygning på, jeg holder selv følgelig til bage for den midt ude i krydset.
Efter den passedere blev der rødt for mig og grønt for de andre, så jeg begynder at trille da en taxa rammer højre side af bilen foran.
Jeg tilkalder selv police og har 4 vidner (2 venner og 2 fremmede) polititet kan ikke sige hvem der har skylder men hørte dem smu snakke om det nok var taxaens skyld da man skal lade folk komme ud fra krydset selvom der er grønt for dem.
Men polititet vil svare mig inden for 1 måned på hvem der har skylden.
HVAD TROR I
På forhånd tak
jan 2006
Følger: 64 Følgere: 65 Biler: 6 Emner: 145 Svar: 1.392
Så skal du gå videre med sagen .
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Biler: 2 Emner: 12 Svar: 446
sep 2007
Følger: 64 Følgere: 63 Biler: 2 Emner: 63 Svar: 702
Svært at vurdere skyld når man ikke ved det mere præcist. Hvis du har stået og ventet derude i alt for længe osv osv.. men det lyder grangiveligt som om at du har ventet derude alt for længe, taxaen har jo ikke haft nogen mulighed for at vurdere hva du har lavet, hvis han bare har kørt normal taxafart i byen på 100 kmt og ser et grønt lys. så er det jo bare fuldgas.. :- )
Ærgeligt, håber ikke skaden blev alt for stor.
okt 2006
Følger: 97 Følgere: 96 Biler: 6 Emner: 697 Svar: 13.335
Da også utroligt. Folk har ikke 10 sek til at la en komme ud af krydset.
Var engang i Randers hvor der kom en ambulance. Der blev så grønt fra den anden side mens folk stadig var ude i krydset. Havde de tid til at vente til de andre var kommet ud? Nææææ nej de kørte ind og lavet mega kaos i det hele.
jan 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Biler: 3 Emner: 19 Svar: 24
nov 2006
Følger: 27 Følgere: 34 Biler: 10 Emner: 81 Svar: 351
du skal være ude at krydset inden det bliver rødt. det står i færdselsloven, og hvis du bliver forhindret i det skal du ikke køre ud i krydset...
men sikkert, hvis det skulle være mest normal skulle det være ham der fik skraldet... taxaen burde jo nok ha set at der kom et udryknings køretøj og vide at der måske kunne være lidt "knas" i krydset. men lad os høre hvordan det ender og godt der ikke skete jer noget
jan 2006
Følger: 171 Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.672
jan 2006
Følger: 171 Følgere: 167 Biler: 5 Emner: 1.029 Svar: 14.672
apr 2008
Følger: 15 Følgere: 21 Biler: 8 Emner: 22 Svar: 264
apr 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Biler: 1 Emner: 36 Svar: 370
Så taxen har skylden, og ikke du
sep 2003
Følger: 5 Følgere: 4 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 465
feb 2007
Følger: 8 Følgere: 18 Biler: 3 Emner: 123 Svar: 1.770
nov 2008
Følgere: 26 Biler: 12 Emner: 220 Svar: 7.561
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Biler: 4 Emner: 8 Svar: 208
Hvorfor så overhovedet tilkalde politiet, hvis der ikke er mistanke om sprit og/eller stoffer?
Det eneste man risikere er jo, at man skal til orinterende køreprøver, hvis de vurdere man ikke har overholdt sin vigepligt.
feb 2004
Følger: 48 Følgere: 47 Biler: 2 Emner: 26 Svar: 1.555
Men hvis du er meget i tvivl, så spør en kørelære i dit område. Han kender trods alt også færdselsloven, og ka komme med et fagligt svar.
apr 2005
Følger: 40 Følgere: 41 Biler: 3 Emner: 12 Svar: 645
okt 2007
Følgere: 80 Biler: 17 Emner: 185 Svar: 15.214
men du får 110% sikkert skylden når det er noget med vigepligter mv.
mar 2007
Følger: 28 Følgere: 28 Biler: 2 Emner: 34 Svar: 736
Man har jo ikke PÅkørselsret i Danmark, man kan jo ikke jorde folk der holder i kryds bare fordi man selv har grønt.
Man presser dem der ikke er kommet ud af krydset, når de får grønt....men nope...det må man ikke.
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Selv om han har grønt, så skal han sikre sig at tværgående trafik har forladt krydset INDEN han køre ind i krydset..
Eksempel...
Du holder for rødt og skal lige ud.. De biler der holder i modsat svingbane og har grønt. De når ikke alle at komme i gang og forlade krydset inden du får grønt... DU må ikke køre ind i krydset INDEN de har forladt det (ryddet det)
Det er det samme som på en Jernbane overskæring.. Fordi bommene er oppe er ikke ensbetydende med at der ikke kommer Tog.. Så derfor skal man altid kikke sig for..
Helt klart han har skylden...
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
aug 2004
Følger: 34 Følgere: 30 Biler: 4 Emner: 169 Svar: 998
helt klart rigtigt det der,og til de andre der mener anderledes,tag nyt kørekort,for det holder ikke.taxaen skal holde tilbage til krydset er ryddet,det siger sig selv,og det med vigepligten gælder i et lyskryds,hvad er det for noget vrøvl,så er der jo ingen mening i at have et lyskryds,det eneste tidspunkt vigepligten gælder i et lyskryds er hvis det ikke virker,det er helt klart taxaen der har skylden,men kan da sagtens tænkes du får problemer med dem,det kan jeg ikke svare på
aug 2008
Hvis du ikke mener du har vigepligt i et lyskryds uanset farve, så burde du nu nok få dig et nyt styrepap i legoland, for har selv lært det og har selv hørt det fra politiet da jeg ville oplyse dem om et lyskryds hvor der var grønt fra alle sider på tid. dette svar blev jeg sur over den gang meen den er god nok...
En anden ting er at hvis man kører ud i et krydt skal det fandme være et skodkryds hvis men ikke kan se et udrykningskøretøj længe inden man kører ud i et kryds, og at man derefter bliver klampet at en anden billist lyder i mine øjne som 50/50 hvis det skal gå rigtigt godt, men man standser heller ikke bare ikke i et kryds for et udrykningskøretøj, med mindre at krydset ville blive helt 110% lukket.
Mange mennesker går jo i pannik når de ser et blå blink, og de fleste der kører udrykningskøretøjer vil faktisk heller have at folk gør opmærksom på at de har set dem, og det fratager ikke den der holder i krydset for ansvar, og tror ikke at forsikringen æder den fra nogen af dem, og da slet ikke om natten i mørke, hvor det er nemmer at overskue andre traffikanter pga. lygteføring....
Men pøj åøj med det men du får nok mindst 50% af skylden på den der....
nov 2004
Følger: 29 Følgere: 28 Biler: 3 Emner: 21 Svar: 119
Det er bare hvad jeg mener.
maj 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Biler: 3 Emner: 8 Svar: 75
havde en episode inde i ogense i myldre trafikken hvor jeg kørte i min 12 meter bus hvor der kom en ambulance bagfra. jeg havde grønt. kørte ud og holdt til højre så jeg spærede det meste af krydset så ambulancen kunne komme forbi. det når at blive rødt i min retning inden ambulancen er fordi.. og der kommer der en ung brian og hamre lige ind i siden på min bus uden at breme... han mener så at arriva skal betale en ny front til han smadrde golf.... men nej lille ven gik ikke... han trak det helt i rtten og ende med at få et klip i kortet for ikke at overholde sin vige pligt selv om han kørte over for grønt.
sep 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 146 Svar: 310
aug 2008
God weekend til jer he he ....pas nu på i trafikken....
aug 2004
læs hvad jeg skriver inden du tvivler om mit kort,skriver netop det eneste tidspunkt hvor vigepligten går ind er hvis krydset er i stykker.
og med hensyn til om man kan se udrykningen det er jo noget for sig selv dvs når du hører udrykning hugger du bremsen og køre ind til siden,wauuu smart hvad så hvis udrykningen slet ikke kommer din vej.det kan være sandt at han kommer til at kæmpe med taxaen men i bund og grund vil det aldrig være hans skyld
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 97 Biler: 4 Emner: 89 Svar: 5.814
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 73 Svar: 1.644
Du får næsten aldrig politiet til at sige hvis skyld det er, ihvertfald ikke ude på stedet... De skal jo først belyse sagen ud fra vidners oplysninger mv... efter det bliver det vurderet hvem der havde skylden...
apr 2005
Følger: 11 Følgere: 11 Biler: 2 Emner: 2 Svar: 654
aug 2004
Man må ikke køre ud i krydset hvis man ikke kan komme ud, mens det er grønt.
han skriver jo netop at han var i krydset
og hvis du holder i et lyskryds uanset hvad,så skal man orientere sig inden man køre ind i et lyskryds sådan er det,og dvs taxaen skal orientere sig om der holder noget ivejen,men han har sikkert haft for meget fart på som taxaer nu engang har,nogle af dem.
feb 2007
Følger: 25 Følgere: 35 Biler: 7 Emner: 137 Svar: 1.368
aug 2004
nemlig.
men efter nogles meninger skal man hvis man har motorstop i et lyskryds,sørge for at få skubbet bilen ud af krydset inden der kommer andre trafikanter for ellers må de gerne påkøre dig
maj 2007
og det er ikke et ikke møntet på nogle i dennne tråd. men generelt.. har godt nok overværet en del diskutioner omkring skyld fordi folk ikke kender færdsels loven.. virker som om der er manger der lige husker den teori der skal bruges for at bestå en prøve. og så er det sgu glemt igen.. nu har jeg selv kørekort til ehverv. både stort og lille. og ja når man tager det går man en del dybere i loven end til personbil.
apr 2004
Følger: 20 Følgere: 18 Biler: 9 Emner: 73 Svar: 1.644
Det er jo politiet der sigter folk for de forseelser der gør at uheldet sker... og det er politiet der giver de oplysninger, som forsikringsselskabet får.... og tror ikke at den lille tykke dame fra TRYG ringer til politiet og fortælle dem hvad der skal sigtes for....
Forsikringsselskaberne kan ikke sigte folk, men udfra politiets oplysninger og konklusioner placerer de skylden om erstatningen.
mar 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Biler: 2 Emner: 16 Svar: 63
Hvis det ikke er hans skyld jamen så gider man sgu da ikke holde tilbage en anden gang fordi man bliver bare bange for at en idiot køre ind i en igen og så kan man lige så godt redde ens eget liv istedenfor holdte tilbage for udryknings køretøjet og være bange.
okt 2007
Følger: 17 Følgere: 25 Biler: 9 Emner: 169 Svar: 2.732
Jeg prøvede næsten det samme, der var 2 lastbiler der fortsatte ud i krydset selv om der var rødt så jeg ikke kunne svinge til venstre. Og da der var så blev grønt på tværs blev der selvfølgelig fri bane, men gjorde der jo også samtidig for de tværgående trafik. Blev ramt i højre side. Og der blev skylden 50/50. Efter min mening total latterligt, da jeg var kørt over for grønt og pga andre trafikanter ikke kunne fortsætte. Og kunne heller ikke holde mit krydset da det ville være mere farligt.
Jeg kunne heldigvis køre videre i min varebil og ham den andens bil var total skadet. Hele hans front var trykket fuldstændig. Ved ikke hvordan han kunne køre så stærk når han lige havde holdt for rødt.
Men forvent 50/50 og en bøde på 500 dkr,-
aug 2004
Gnuen Eddie .
Jeg synes det er et evigt problem når man holder og skal svinge til Højre i et kryds
er du fuld.:-)
højresving burde ikke give problemer
aug 2004
nååå nej du bor i england
maj 2007
apr 2005
Parkering i buslomme, hvor bilen blev påkørt af bussen, jeg fik en bøde for ulovlig parkering, busforsikringen erstattede min bil......
Alene forsikringen afgør skylden med hensyn til erstatning, derfor kan man jo godt ha lavet noget ulovligt, bare ikke ensbetydende med man får hele skylden.
aug 2004
tænkte det nok,var også en hurtig joke
Michael K
vi er enige om at i visse tilfælde kan man godt komme til at betale selv om man er usyldig,men i det her tilfælde hvor morten g køre ud i et lyskryds for at holde tilbage for et udryknigsfartøj,for så at komme for sent ud af krydset,der skal taxaen holde tilbage uanset hvad,sket er sket men morten har jo ihvertfald 2 vidner foruden hans kammerater,så taxaen får dælme svært ved at finde på noget at tilføje,med de 2 vidner tror jeg at morten vinder denne sag.
aug 2004
mit trådløse tastatur er ved at løbe tør
apr 2005
aug 2004
jeps
Ulykke :(