{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.766 visninger | Oprettet:

Mister jeg kortet?? {{forumTopicSubject}}

Var så dum at køre en spritter i lørdags nat, og blev self stoppet af politiet.. Sku puste og havde en promille på 1,07, så kom ind og fik taget en blodprøve..Jeg har ikke fået svar på den endnu, men vil lige høre om der er nogle af jer der ved hva der kan ske??

Har haft mit kort i 2 år og har allerede et klip fra en fotovogn smiley

Har hørt nogle snakke om jeg kan få kørselsforbud i 3 år eller noget i den stil??

(Ved godt det var mega dumt at køre stiv, så det behøver i ikke skrive)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mister jeg kortet??
  • #2   31. mar 2009 hvor dum kan man være man.. heh kunne ikke lade være, men det skal man jo skrive..

men ja du mister kortet, og får nok også kørselsforbud i det du mister kortet jo..
    meen du skal jo nok bare tage der forfra..

• jakob n
    jakob n Tilmeldt:
    jun 2005

Følger: 1 Emner: 21 Svar: 57
    #3   31. mar 2009 hvis din promilde er over 0.5 ryger kortet, ja kan kun give dig ret i du er dum når du køre spritter..

• #4   31. mar 2009 Køb dog en cykel din taber...

• #5   31. mar 2009 Ja ja man.. ved sku da godt det var dumt.. og er sku heller ik lige planen at jeg gør det igen..

Var mere det med de 3 års kørselsforbud der bekymre mig..

• #6   31. mar 2009 Andre F - selvom han kørte spritter på cykel ville kortet ryge

• #7   31. mar 2009 Ja Heldigvis mister du da kortet, så er der da en tåbe mindre på vejene

• #8   31. mar 2009 det finder du ud af når du snakker med politiet igen..
    men sig mig har du stadig kortet ?? eller fik du et midlertidigt ?

• #9   31. mar 2009 Så dumt så dumt...

Hvad tænkte du?? Det går nok eller hvad?? Fjols..
    Når det så er sagt så forstår jeg ikke du laver dette indlæg men men men godt det ikke er mig men ja du mister sku dit pap og efter som du har et klip og kun har haft det i 2år kan du ricikere at miste det i op til 5år..

• jakob n
    jakob n Tilmeldt:
    jun 2005

#10   31. mar 2009 mener faktisk at kørselsforbud kan ligge mellem 3-5 år. alt efter hvad man har laver, og sprit er ikke noget man ser igennem fingerne med.

• #11   31. mar 2009 søg på google der kan du helt sikkert finde det.

• #13   31. mar 2009 Har fået et midlertidigt, indtil jeg får svar på den blodprøve..

Fair nok jeg får en sviner, så længe i også gider svare på mit spørgsmål...

• #14   31. mar 2009 3000 kr. er budt for din bil ! smiley Og held og lykke med hvordan det går dig... Skal vi håbe at du nøjes med en bøde og et farvel til kortet ?

• #15   31. mar 2009 se DET synes jeg er så latterligt, at man får et midlertidigt..
    når man har kørt sprit eller vædeløbskørsel.. altså så uforsvarligt synes jeg man skal miste kortet fra dags dato.. ikke noget med et midlertidigt..

• #16   31. mar 2009 OG ved sku godt hvor dumt det var og at man ik skal gøre det igen.. Og vil sku også forhindre kammerater eller andre i at gøre det hvis muligt..

• #17   31. mar 2009 - Så vidt jeg kan se får du en betinget frakendelse som betyder du skal op til ny køreprøve+teoriprøve. Hvis du dumper en af prøverne i første forsøg, skal du tage hele kørekortet på ny. Da du er nybilist får du vidst også 6 måneders kørselsforbud før du kan gå op til teori/køreprøve igen.
    - Bøden bliver din promille x månedsløn før skat (avs).
    - Til sidst får du vidst valget imellem mindst 10 dages fængsel, samfundstjeneste eller et alkoholkursus som koster 2000kr.

Det gør du vidst ikke igen smiley

• jakob n
    jakob n Tilmeldt:
    jun 2005

#18   31. mar 2009 kan de der alc meter de bruger til at puste i ikke lyve lidt ? syntes jeg har hørt at nogen har drukket 1 eller 2 øl og så er den mega høj, og andre gange har folk drukket måske 5 øl og den har vist 0.00.

• #20   31. mar 2009 jakob n - jo hvis man er fed forbrænder man hurtigt alkoholden, hvor imod hvis man er tynd skal der ikke meget til den er mega høj..
    meen ligefrem at drikke 5 genstande og så den viser 0 deen tror jeg nu ikke på..

• #22   31. mar 2009 Du mister kortet og får kørselsfodbud i MINDST 3 år.. Og så får du derudover en enorm bøde, samt påbudt et alkohol kursus (ala AA)..

Det er dyrt og dybt, dybt dumt at køre en spritter - men fint du har indset det var for dumt, du kommer vel ikke herind for at få en sviner!! Andre har vist sagt det passende til dig..

• jakob n
    jakob n Tilmeldt:
    jun 2005

#23   31. mar 2009 siger heller ikke det er sandt, jeg mener bare at have hørt det et eller andet sted.

jeg vil i seng nu..

God køre tur alle sammen ^^

• #24   31. mar 2009 Du kan sku ikke regne de alkoholmetere over et dørtrin..
    I sommers blev jeg stoppet på vej hjem fra gaden (Aalborg) og skulle puste.. Startede med og puste 2.22!!!! Skulle så puste igen og blæste 0.16 og den sidste gang blæste jeg 0.3.. =)

• #25   31. mar 2009 Daniel K...

Jeg er ret sikker på den første dom kun er betinget så han kan køre bil igen efter 6mdr. Han skal vidst bare til ny køreprøve og teoriprøve. Så klapper fælden først og giver ham 3 års ubetinget frakendelse når han laver noget der udløser en ny betinget frakendelse.
    Som nybilist får man vidst som standard 6 mdr kørselsforbud når man får en betinget frakendelse, så var han ikke nybilist kunne han lovligt føre en bil ligeså hurtigt som han kunne tage ny køre/teoriprøve.

• #26   31. mar 2009 Det mindes jeg ikke, ikke hvad sprit angår.. Mener du har ret med fart, men sprit - der falder hammeren sq!! Heldigvis!

• #27   31. mar 2009 PEU...

Ikke for at forsvare spritbilister på nogen måde, men grunden til jeg tænker på mit kort nu, er at det ik var planen jeg sku ud og køre inden jeg begyndte at drikke.. Var en pludselig indskydelse :S

Ynker ikke over jeg mister kortet, for synes det er fair, da der nemt kunne være sket noget meget værre.. Er mere bekymret for om jeg får kørselsforbud i flere år (Selvom det er fortjent)

• #28   31. mar 2009 Daniel K...

Han blev målt til 1.07 i promille. Hvis han er heldig blodprøven ikke viser over 1,2 så slipper han med en betinget (mellem 0,5-1,2). Du har ret hvis promillen er over 1,2, så får man en ubetinget frakendelse første gang man kører spritter. Man får først en ubetinget 2. gang man bliver taget med mellem 0,5 og 1,2.

http://www.sikkertrafik.dk/2f213e80/base/2eeb3e80

• #29   31. mar 2009 Daniel K AA hedder det ikke noget med trafik? Syntes jeg har hørt alkohol og trafik kursus..??

• #30   31. mar 2009 tror nu ik det går så galt hvis du holder dig under 1,2. er selv blevet taget med 1.76 i promille. 2års frakendelse. 5000 i bøde, + et alkohol trafikkursus..

• #33   31. mar 2009 Nicklas > Ja, det kan jeg nok se - men der står da:

Frakendt kørekortet
    0,51-1,2 promille: betinget frakendelse/ny bilist: kørselsforbud
    over 1,2 promille: ubetinget frakendelse i min. 3 år

Ny bilist: kørselsforbud - definer kørselsforbud så :)?

Mikkel Bjørn V > Selvom det ikke var planen, så kan du vel stadig tage en taxa nu du klokkede i det?? Håber du får kørselsforbud!! Mindes jeg en jeg kender fik ved promille på under 1.2, han var nybilist..

• #35   31. mar 2009 cpt.slow. ->

Var det så ikke under gamle regler? de nye regler foreskriver jo bøden er ens månedsløn x promille første gang man bliver taget. 5000 / 1.76 = 2840kr/mdr i løn. Så skal du da vidst snakke med chefen smiley

• #36   31. mar 2009 A/T-kursus hedder det..

Alkohol- og trafikkursus - så fik vi det på det rene smiley

• #37   31. mar 2009 Er du ny bilist?

Straffen for spritkørsel er en del strammere for nye bilister, der har haft kørekort i mindre end 3 år.

Hvis du er ny bilist, får du kørselsforbud allerede første gang du bliver taget for spritkørsel med en promille på mellem 0,51 og 1,2.

Du "nøjes" altså ikke med en betinget frakendelse som andre bilister, der har haft kørekort i længere tid.

Er din promille over 1,2 får du frakendt dit kørekort ubetinget i min. 3 år ligesom alle andre bilister.

Du skal aflevere kørekortet
    Hvis du får kørselsforbud pga. spritkørsel, skal du aflevere dit kørekort. Du må først køre igen, når du har

gennemført et kursus om Alkohol ogTrafik
    bestået en kontrollerende køreprøve
    Du skal selv betale for kursus og køreprøve.

Hvornår er jeg ikke "ny bilist" længere?
    Når du har haft dit første kørekort i 3 år, overgår du til reglerne, som gælder for alle andre, der har haft kørekort i mere end 3 år.

• #38   31. mar 2009 Det var sq da meget beskrivende smiley

• #39   31. mar 2009 Nøjagtigt det jeg også har læst mig frem til smiley Jeg bøjer mig i støvet Nicklas smiley

• #40   31. mar 2009 Daniel K...

Så fik man også det på plads..

Kørselsforbud = man skal igennem en special prøve før man må køre igen.

• #41   31. mar 2009 Nicklas - som nybilist får man ubetinget i de situationer, hvor alle "normale" mennesker vil få betinget...

• #42   31. mar 2009 Ok, der var sgu lidt langsom...

• #43   31. mar 2009 Det er faktisk nogle rimelig stramme regler de har sat op efterhånden for spritkørsel.

Så mangler vi bare de gør det med fart. Jeg skal gerne indrømme det ikke rør mig at køre over 160km/t på motorvejen...
    Få et lift af en kollega på arbejde et par uger, ny køreprøve+teoriprøve, bøde på et par tusinde også kører man igen. Og penge mangler vi jo ikke....

Uanset hvor ihærdigt man prøver kan man ikke få en ubetinget frakendelse ved første forseelse uden der er alkohol eller personskade indvoldveret. En kæmpe fejl i systemet...

• * - *

Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #44   31. mar 2009 Att: Weesy
    Man mister da ikke kortet af at koere en spritter paa cykel!
    Man kan eventuelt miste det hvis man gentagne gange bliver stoppet paa cykel, spritstiv, og politiet vurderer at du med din livsstil er ude af stand til at foere et hvilken som helst koeretoej som kraever koerekort...
    mvh
    Kasper

• #45   31. mar 2009 Nicklas:
    Man aflevere sit kørekort når man går op til prøve hvad enten det er teori eller køreprøve. Når du har bestået teorien får eu det igen går op til køreprøven aflevere det består får det igen. Du kan dumpe mange gange og bare gå op til en ny prøve. Man skal ikke starte forfra. Har selv været møllen igennem et par gange. Dog skal det siges det ikke er for sprut men for fart!

• #47   31. mar 2009 Utroligt så hellige folk altid er.. Har i aldrig kørt dagen efter i har drukket? Der har i da heller ingen idé om hvor høj jeres promille er når i kører på Mc Daka efter tømmerbamse mad? Tror virkelig ikke nogen kan fraskrive sig at have kørt en mindre spritter.. Men dumt er det..

• #48   31. mar 2009 Fuck I er alle nogle tabere jeg vil væde med at ca. halv dellen af dem der har skrevet at det er dumt og køre med sprit i blodet selv har gjort det!!!

Den ene fyraftensøl nogle af jer få kan også give en høj promile + alle dem der lige skal ned til bageren og kiosken lørdag eller søndag morgen efter en bytur har en MEGET høj promile!!!!

Så svar på mandens spørgsmål eller hold jeres mund!!!!!!!!!

Jeg mener du få kørselsforbud men hvor længe ved jeg ikke!!

• #49   31. mar 2009 For helvede hvor er folk hellige.. jeg tror at ALLE der har haft kørekort i mere end et år, mindst én gang har kørt hjem selv om man godt vidste den ikke var helt god, eller endnu værre, at folk kører bil når de står op dagen derpå, og kører med en gevaldig promille.

• #50   31. mar 2009 Alene det faktum at du skriver således: "...og er sku heller ik lige planen at jeg gør det igen.. " - Siger til mig at du SAGTENS ville kunne finde på at gøre det igen! Men du mister kortet, og jeg håber ikke at du generhverver det.

Det er folk som dig der slår andre ihjel

• #51   1. apr 2009 DON´T DRINK AND DRIVE
    SMOKE AND FLY

• #54   22. nov 2016 Hvad ende det med?

Kommentér på:
Mister jeg kortet??

Annonce