{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.227 visninger | Oprettet:

Ang. omregistrering {{forumTopicSubject}}

Hej BG.

Jeg solge min Opel vectra d.29/4 2009. Nu er det en måned siden og den nye køber har stadig ikke omregistreret den.. Har prøvet at kontakte dem men deres mobil kan man kke komme igennem til..

Forsikringselvskabet vil ikk afmelde mig før den nye køber har gjort det .. Kan dette være rigtigt ??

Jeg ville mene at efter de 3 uger man har burde de kunne afmelde mig og så må det være den nye købers problem.. Så må han køre uden forsikring det kan vel ike være mit problem ??!! Hvis han så kører galt eller noget er det hans problem og så burde han vel få en bøde for ikk ha gjort det ???
Jeg ved kun hvad køber hedder og at han skulle være fra vejle af. Og så har jeg hans nr som jeg ikk kan komme igennem til og selvfølgelig nr på nrplade.

Har brug for nogle informatinoen i denne sitiation, så håber nogle kan hjælpe mig ..

Hvad kan jeg gøre ???

Hilsen Stephanie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang. omregistrering
  • #1   27. maj 2009 Det har været oppe før i forummet. Prøv at hente lidt info der. Jeg ved ikke hvad de andre kom frem til.

• #2   27. maj 2009 Der er vist nået om det.
    For jeg solgte min vinterbil d.1 april. jeg ringede så til forsikringsselskabet for at fortælle dem at den var solgt, men de sagde så til mig at jeg ikke kunne gøre så meget fordi at motorkontoret ville give besked når den var omregistreret.
    Den blev omregistreret, men alligevel skulle jeg ringe og minde dem om den sidste slat penge j sku have tilbage.

Det du kan gøre, er at få nogen til at hente pladerne, eller melde den sjålet.
    Mvh

• #3   27. maj 2009 Har i ikke lavet en slutsedel med adresse, person nr. osv??

• #4   27. maj 2009 Hvis du tager en omregistrerings blanket og læser på den da du selv har underskrevet den i sin tid så finder du ud af at du har ansvaret...

Det er din forsikring der gælder uanset hvor meget du tramper i jorden overfor forsikringen.

Grunden dertil at du kun kan afmelde forsikring på to måder ved at omregistrere bilen eller aflevere nummerpladerne...
    Du kan melde det til skat og politi at han ikke har afmeldet bilen og møder de ham vil de indrege nummerpladerne....
    Men derudover er skat ikke de hurtigste og de kan lave fejl, men man skal selv sørge for omregistreringen hvis man handler som privat, alt andet er idioti, da man har ansvaret for den bil man ejer og har indregistreret i sit navn....
    Men kontakt skat de har en blanket men det hjælper dig ikke meget når du ikke ved hvam han er, da du skal skrive det på blanketten...

• #5   27. maj 2009 Meld den stjålet og sig den evt. er set i vejle smiley

• #6   27. maj 2009 Jo vi lavede en slutseddel men deres adresse står der ikke, det var min kæreste der lavede den.. Jeg har kun hans navn og underskrift ..

• #7   27. maj 2009 meld den stjålet!!!!

• #8   27. maj 2009 Men jeg har hans mobil nr .. Hvis nu jeg ga politiet det ville de vel kunne se hvem han er man må kunne slå ham op et sted .. ???

• #9   27. maj 2009 Ja, hvis det ikke er taletid

• #10   27. maj 2009 Ja det kom jeg også lige i tanke om smiley

• #11   27. maj 2009 Du kan afmelde den på motorekspeditionen. Du får udleveret en attest om at du ikke længere er ejer af bilen. Så går der 3 uger og du står ikke længere som ejer.
    Har selv været møllen igennem med en køber der ikke fin den omregistreret i tide.

• #12   27. maj 2009 prøv og tjek hans nummer på krak.dk så ka du se om det er taletid:)

• #13   27. maj 2009 Tag på Motorkontoret hos Skat.. De har et stykke papir du udfylder med dine oplysninger og den nye ejers oplysninger.. Når det er gjort, bliver pladerne administrativt afmeldt og pladerne er blevet efterlyst..
    Når det så er gjort, er bilen ude af dine hænder..

Jeg har selv lige gjort det samme i Mandags, for min gamle bil var heller ikke ejerskiftet..

Kommentér på:
Ang. omregistrering

Annonce