{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.276 visninger | Oprettet:

Hjælp, ang benzin forbrug.. {{forumTopicSubject}}

Skal lige siges med det samme at jeg ikke er skide godt vidende omkring teknikken på min bil..

Har en VW Golf 4 115Hk 2,0 Benzin (165.000km på bagen) som jeg er sikker på at der er noget helt galt med.. Den bruger UBER meget benzin, og tror at der er noget galt..

Et eks. her forleden var jeg nede på den lokale tank hvor jeg hældte for 200,- spir gas på øsen.. 2 dage, og 150km senere er den tom igen! Det kan da ikke være rigtig? Jeg kører sku pænt, ikke noget ræs fra det ene gadekryds til det næste..

Når jeg så endelig trykker lidt hårdt på pedalen, så ligner det fandme en diesel bil når jeg kigger i bakspejlet! Den oser simpelthen så meget at man skulle tro at motoren var ved at stå af!

Lugter gør den også, og når den kører i tomgang kommer der lidt sort snask ud fra udstødningen..

Hjælp en desperat støderkongen der ikke aner hvad han skal gøre.. Takker..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, ang benzin forbrug..
  • #1   14. jul 2005 Meget muligt men som sagt aner jeg meget lidt om teknikken på den/alle biler..

    Jeg har haft den på et VW / Audi værksted hvor de lige hurtigt kørte den igennem en tester hvor den sagde noget om at der var noget fis med "Sonde 1" eller noget deromkring, og at der var noget med luft blandingen..


  • #2   14. jul 2005 Lyder som et meget dyrt indgreb i min kærer lille vogn hvis de skal il at lege med le stempler, eller hva?

  • #3   14. jul 2005 Defekte olieringe giver ikk øget benzin forbrug. Tror mere det enten er din lamda sonde eller din motorstyrring der er lort med..

  • #6   14. jul 2005 En defekt lamdasonde giver et højere benzinforbrug , øget forurening , og bilen kører ikke optimalt. Prisen på en ny lamdasonde er tjent ind igen rimelig hurtigt , med vores benzinprisen. Du vil også opleve bilen son livligere , hvis det altså er sonden.

  • #7   14. jul 2005 jeg har satme også et træls problem med benzin økonomi, da jeg kørte min nyindkøbte Mitsubishi 3000GT VR4 brugte jeg for omkring 300,- for lidt under 150km.. det var til gengæld mega sjovt smiley

  • #8   14. jul 2005 der er en værksted hvor der er gamle svend christensen mekanikerer altså VW mekanikerer de tager 400 + moms i timen altså samme ydelse men billigere

  • #9   14. jul 2005 fejlene kan også være forårsaget af temperatur føler eller air flowmeter der er defekte så bruger den også meget benzin

  • #10   14. jul 2005 michael C

    Den virker faktisk ikke så fantastisk "hurtig" nu, men meget mere sådan "kedelig" i optrækket.. Ergo den kører (formentligt) ikke optimalt..

    Ved godt at den ikke har de vildeste HK at kaste øsen fremaf med, men iforhold til min mors "Toyota Sportsvan 2.0 Benzin" er den mærkant langsommere..


  • #11   14. jul 2005 hvis det er elektronisk fejl kender jeg en der har udstyret til og udmåle fejlen for 300 kr så ka du så finde en billig mekanikker og få den lavet

  • #12   14. jul 2005 P U G

    Jeg kender selv en VW mekaniker, og han har haft den igennem en "tester" deraf at jeg ved at den sagde noget om at der var et problem/fejl ved "sonde 1" og noget med lufthalløjet.. Det var i forbindelse med at han skiftede skiver und klodser at han lige lod den kører div. tests, men ellers tak..

    smiley


  • #13   14. jul 2005 ja men nu må vi så se om du finder frem til fejlen

  • #14   14. jul 2005 hvad f..... er km-regnskab for et lorteprogram.

    Man kan ikke bruge det hvis ens bil er fra før 97

    Biler fra før 97 kører måske ikke på benz. eller hvad. og hvorfor lige 97???

    Nu findes der jo nok heller ikke ret mange biler fra før 97 i dk smiley

    Det er vel bare et spørgsmål om at indtaste km tællerens visning og hvor mange liter man hælder på.


  • #15   14. jul 2005 Golf 4'erne har problemmer med luft massemålerene, de står af for et godt ord, du skal bare ned til din mekker, så kan han sætte en tester på og finde fejlen...

Kommentér på:
Hjælp, ang benzin forbrug..

Annonce