{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel i udlandet, klistermæke
  • Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 451
    #1   12. jun 2009 hvis du ik har, så er din bil knapt så grim smiley

• Jakob N .
    Jakob N . Tilmeldt:
    aug 2007

Følger: 12 Følgere: 11 Svar: 451
    #2   12. jun 2009 øh mener ik helt så pæn lol. ik for at sige den var grim xD

• #3   12. jun 2009 I nogle lande skal du - mener det er lovpligtigt i fx frankrig... MEN - køb da en og sæt den fast vha. tape på indersiden af bagruden - så er den lige til at pille ud når du kommer hjem... eller bare ta et stykke A4 og skriv med en stort sprittush DK og så i bagruden

HUSK - du skal også huske dit grønne og dit røde kort ved udenlandsture.. fås gratis hos dit forsikringsselskab... og husk også rejseforsikring også når du bare skal ud i Europa... kan blive pænt træls uden.

• #4   12. jun 2009 SÅ kan du få en bøde, da det er et lovkrav smiley

• #6   12. jun 2009 har kørt med og uden til holland og bliv stoppet begge gange der nede plus en gang hjem i tyskland smiley
    så jeg gider sgu ikke rigtigt mere at køre med det også laver det mærker på bilen,
    Men lidt svlært for mig og gøre som, da SQUIRREL siger at sætte det i bagruden da den er tonet smiley

• #7   12. jun 2009 Det røde og grønne kort er i min verden også 100000x gange vigtigere end det skide klistermærke, hehe... men... er ruden tonet så på ydersiden af ruden med to strimler gaffa og skid hul på hvor råddent det se rud, hihi

• #8   12. jun 2009 TYSKLAND; ØSTRIG OG ITALIEN.. SKAL MAN HA DET DER? ...

Kan ikke se hvorfor de ikke bare kan kigge på nr. pladen

• #9   12. jun 2009 vis du skal til italien så skal du huske reflex vest det er lovkrav der nede ved jeg men ved sgu ikke med det klistermærke

• #10   12. jun 2009 Man SKAL have det. Men jeg kørte 1000 gange i hele Europa uden og der skete ikke noget. Blev stoppet også 1000 gange

• #11   12. jun 2009 Men bare sæt det på ruden, så kan du pille det af med sådan en keramisk kogeplade-rense-kniv. Hvis du har sådan en. Og så give den noget vinduespus bagefter. Så kan det ikke ses.
    Jeg har ikke fået bøde for at køre uden, men en advarsel fra det tyske motorvejspoliti.
    Men du skal også huske de der gule sikkerhedsveste. De skal være i bilen, og dem giver de bøder for!

• #12   12. jun 2009 Du køber sgu da bare et magnetisk DK-skilt..
    Så kan du smide det i bagagerummet, når du bare futter rundt hér i landet..
    http://www.auto112.dk/magnetisk_dk_skilt-p-6621.html
    http://bilxperten.dk/default.asp?mode=produkt&proID=1646&produktgrID=132

• #13   12. jun 2009 Det er lovpligtigt, andet er der ikke at sige til det.

Man kan godt få ét, der er knapt så grimt, som det ellipseformede hvide med store sorte bogstaver!

Hvis man sætter det på bagruden i nederste venstre hjørne, så skader det i hvert fald ikke lakken:-)

• #14   12. jun 2009 Fra fdm.dk:

DK-skiltet
    Danskregistrerede køretøjer skal være forsynet med godkendt DK-skilt ved kørsel i udlandet. Kører man både med bil og campingvogn, skal begge være forsynet med skiltet.

Skiltet skal være elliptisk (ovalt) 175 X 115 mm, hvidt med sort skrift. Bogstaverne skal være 80 mm høje, afstanden imellem dem skal være 10 mm, og der må ikke være reklame på.

Grønt Kort
    Grønt Kort er en legitimation over for andre landes myndigheder og et bevis på, at bilens ansvarsforsikring er betalt og dækker efter det pågældende lands lovgivning.

Har du campingvogn/trailer/camplet med på ferie, skal du have et ekstra Grønt Kort til den. Kortet får du hos det forsikringsselskab, hvor køretøjets ansvarsforsikring er tegnet.

Her er det ikke nødvendigt
    Det er ikke nødvendigt at medbringe Grønt Kort i EU-lande og Norge, Island, Schweiz, Andorra og Kroatien.

Her kræves Grønt Kort
    Kravet gælder i Albanien, Bosnien-Hercegovina, Hviderusland, Israel, Makedonien, Marokko, Moldavien, Montenegro, Rusland indtil Uralbjergene, Serbien, Tunesien, Tyrkiet samt i Ukraine.
    Under alle omstændigheder er det en god idé at undersøge, om der overhovedet er forsikringsdækning i de lande, man skal besøge.

Rødt Kort
    Har man kaskoforsikret sit køretøj, er man automatisk sikret hjælp under bilrejser i udlandet bl.a. til hjemtransport, hvis ens køretøj er under 3.500 kg (person-, vare- og lastvogne).

SOS kortet i udlandet
    Hjælpens omfang fremgår af "SOS-kortet" - Det Røde Kort - som du får hos dit kaskoforsikringsselskab. Hjælpen, der er en del af kaskoforsikringen, bliver kun dækket af forsikringen, hvis du har ringet til SOS-International, kaskoforsikringernes alarmcentral, og meldt ulykken eller havariet. Det er kun ulykker i udlandet, der er dækket.

Assistancen er beløbsmæssigt begrænset til køretøjets værdi, dvs. at man, hvis udgifterne til redningen overstiger køretøjets handelsværdi, selv kommer til at betale differencen. En campingvogn er kun omfattet af hjælpen, hvis der også er tegnet kaskoforsikring for den.

• #15   12. jun 2009 er jeg godt nok træt af at hører ...

Kommentér på:
Kørsel i udlandet, klistermæke

Annonce