{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.586 visninger | Oprettet:

Elektronisk fejl Opel astra 1.6 8V {{forumTopicSubject}}

..

For nogle dage siden, begyndte ladelampen i min bil at lyse, og jeg kunne se at mange andre dele gik ud af funktion ligeså med det samme da jeg fik øje på lampen, det var under kørsel.

Da jeg fik øje på ladelampen, faldt benzinmåler, varmemåler og omdrejningstæller til jorden.. dog så kommer omdrejningtælleren til at virke engang imellem..
Ligeså, sidder der en alarm på døren, der informere bilisten om, hvis man har glemt at slukke sit lys, når man vil efterlade bilen.. den alarm er nu under konstant funtion, dvs. selvom jeg slukker alt hva der hedder lys, så larmer den stadig.

og en sidste ting, når jeg drejer nøglen op på tænding, så kommer der nu ikke lys i instrumentet.. alt er sort.

Er der nogen der har prøvet / måske har et svar på sådan en mystisk fejl, der kan komme så pludseligt.

/Tim
Håber der er en derude der kan hjælpe mig.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Elektronisk fejl Opel astra 1.6 8V
  • #1   24. jun 2009 Har jeg prøvet på min, der går en tynd ledning fra din generator op bag i instrumentet, det er den det er galt med. Jeg trak en ny fra generator og om bag i instrumentet.

• #2   24. jun 2009 Heej ..

Det er generatoren .. `Det skete for mig sidste torsdag ..

Du kan ikk starte bilen nu vel ? Den er helt død .?

• #3   24. jun 2009 Bilen køre som en drøm. starter fint, og det er ikke vær gang at ladelampen lyser, eller det ved jeg jo så ikke reti alligevel.. da jeg ikke er sikker på at min instrument, virker 100%..

Men den starter uden problemer vær gang.

• #4   24. jun 2009 Nåår okay .. Så er det ikk det samme som min . smiley

Men nok mere det som Claus siger ..

Men du kunne da lige få en mekaniker til at kigge lidt på det , hvis det er ?

• #5   24. jun 2009 Når ja, glemte lige at nævne at også mit anlæg heller ej, vil starte.

• #6   24. jun 2009 prøv at trække en ledning fra din generator og om bag i din instrumentering for at se om det hjælper ;). Har du målt hvor meget din bil lader med?

• #7   24. jun 2009 Claus H,

Havde du også alle disse symptomer, da det skete ved dig ?.
    Instrument,
    Alarm til lys " Dør "
    Anlæg.

Nej det har jeg ikke, skal lige have en lidt mere, el orienteret mekaniker over, at kigge på det.

har også fået fat i en ny " brugt " generator, for at se om det kunne ændre noget.

• #8   24. jun 2009 Min ladelampe lyste kun svagt, og intet lys i andre instrumenter, havde ikke anlæg eller alarm til lys monnteret. Min bil ladede med omk. 9V fordi der var et knæk på den lille ledning.

• #9   24. jun 2009 Det er en opel jo;)

• #10   24. jun 2009 Min ladelampe lyser også, og viser også hvis jeg har trukket håndbremsen, men ellers er alt andet også dødt..

Jeg mistænker lidt min tædningslås.. på en måde..
    Der kommer intet lys i det. når jeg drejer det op på on, og mit anlæg som er koblet til tændingslåsen, kan heller ej tændes.. hmm

Har rodet lidt med ledningen, ser ud til at den ikke fejler noet.

Kommentér på:
Elektronisk fejl Opel astra 1.6 8V

Annonce