{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.901 visninger | Oprettet:

VW Garanti - hvor langt røkker den? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har været ude for det meget uheldige, at min helt nye VW Scirocco 2.0 dsg er brudt sammen. Jeg vil kort opsummere historien og give et sammandrag af, hvad jeg har fået ind til videre og derefter komme med mit spørgsmål.

Jeg købte den 26 juni en helt ny VW Scirocco. Den 28 kørte jeg mod Bordeaux i Frankrig, hvor jeg skulle overnatte to nætter i Paris. Da jeg og min familie er 10 km fra vores hotel i Paris, bryder bilen sammen. Der kommer hvid røg fra udstødningen - bilen har kørt 1700 km på dette tidspunkt.

Jeg får efter lange samtaler og forhandlinger og lidt tegnsprog med nogle franskmænd en lånebil stillet til rådighed, som jeg så kunne køre videre i. I Frankrig havde VW ikke tid til at reparere bilen, og jeg har aftalt med SOS interenational, som sørger for, at bilen bliver sendt til DK for at blive lavet. Den har altså stået en uge i Frankrig efter havereringen og nu går der op til 14 hverdage, før min bil kommer til DK. Jeg har jo arbejde osv. så jeg undrer mig lidt over, hvad jeg kan gøre i mellemtiden. Det skal siges, at SOS international har lovet at betale mine rejseudgifter (fly for mig og familien) fra Bordeaux -> København.

Skal jeg selv leje en bil og derefter betale hele det gilde selv her i DK? Kan man ikke forvente at VW stiller en bil til rådighed, eller er det først når min bil kommer til DK? eller overhovedet?

Er der desuden nogle der har nogle råd til hvad jeg kan gøre - det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal betale alt dette selv.

Jeg håber hurtigst muligt på hjælp, da jeg jo meget gerne vil have Sciroccoen tilbage og desuden slippe for at leje en bil til uhyrlige priser...

Tak på forhånd!

Frederik

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  VW Garanti - hvor langt røkker den?
  • #1   5. jul 2009 Har du snakket med vw om det, de ved det nok bedst :0) Men jeg ville da mene vw skal give dig gratis lånebil så længe det varer

• #3   5. jul 2009 Jeg har prøvet at tale med dem, men jeg har købt bilen i Maribo og bor i Kbh, så jeg vil ikke rigtig have dem som værksted. Jeg tror bilen bliver kørt til charlottenlund eller Kbh NV - men før jeg ved det, kan jeg jo ikke kontakte nogen konkret ifht gratis lånebil.

Har VW et hovedkontor man kan ringe til i DK eller tyskland (engelsktalende)?

• #4   5. jul 2009 Du kan jo altid ringe til Importøren i København..
    Men du bør nok læse de papirer igennem som du fik med til bilen ang. mobilitets garanti, for deri står der som regel hvad du skal gøre i tilfælde af havari i andet land, ang. låsebil osv.

• #5   5. jul 2009 Jeg har talt med mobilitetsservice, men deres hjælp er begrænset til transport og lånebil i udland. Desuden giover de kun 3 dages gratis bil. Mobilitetsservice er faktsik dansk autohjælp, som bare arbejder for VW - fik jeg i hvert fald at vide, da jeg spurgte, hvorfor de ikke kunne hjælpe smiley

Skal jeg ringe til forhandleren, hvor jeg købte bilen for at få lånebil eller til det værksted bilen kommer til inden for 14 hverdage? Hvad tror du bedst kan betale sig? Der er ret meget bureaukrati ligeså snart man skal have lidt hjælpe/bil osv...

• #6   5. jul 2009 Kasper K -> Sikke da noget vås. Når bilen er købt med fabriksgaranti, er det sjovt nok også fabrikken der hæfter for dette, deraf navnet, hvilket i mine øjne er indlysende. Forhandleren/det autoriserede værksted formidler kun garantikravet for fabrikken.

TT: Læs i din garantibog, der står helt sikkert noget med hvad der bliver dækket, og hvad der ikke bliver dækket i forbindelse med nedbrud.

• #9   5. jul 2009 Jeg prøver mig frem i morgen, så håber jeg bare, at jeg hurtigst muligt kan få stillet en bil til rådighed. Synes sgu efterhånden jeg har brugt mere tid på den her VW end min gamle Honda som jeg havde i 6 år:)

Tak for inputs...

Kommentér på:
VW Garanti - hvor langt røkker den?

Annonce