{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal man få skiftet olie?
  • #1   20. jul 2009 Gøre det selv evt? Det er vist en idiotsikker handling.

• #2   20. jul 2009 Du skal skifte på motoren ...

Hvis du ikke selv kan gøre det så tager du bare en af dem ... Det er ligegyldigt hvilken de vælger

• #3   20. jul 2009 ville aldrig få skifte olie på en dækcenter så heller gør det selv så svært er det jo heller ikke

• #4   20. jul 2009 Du kan jo ikke generalisere.

I een by er superdæk måske de bedste, hvor Euromaster er de bedste i nabobyen.

Der er vel også mærkeværksteder eller Automestre som mulighed?

• #5   20. jul 2009 Og et dækcenter ikke bare et dækcenter. det er helt værksted. det er det hvertfald ved superdæk i vojens.. de kan lave alt ved bilen.

• #6   20. jul 2009 tror det er lige meget. det er en simpel ting ingen kan lave fejl i stort set

• #7   20. jul 2009 Nu er det sådan at Superdæk også har et alm auto værksted og en dæk afd for sig selv så de er vel lige så gode til at skifte olie som dæk smiley

• #8   20. jul 2009 olieskift er ikke en idiot sikker handling Sebastian W, nogle mennesker tror at fordi deres motor har en volume på 1.3L så regner de med at der kun skal 1.3L olie på også selv om de har set at der kom meget mere olie ud af bundkaret når de har skuet bundproppen af smiley
    Andre skifter ikke deres filtre under olieskiftet og så er det hele jo spildt arbejdet og penge. Nogen køber bare det billigste olie de kan finde uden af se hvad det er og hælder på. Det er jo heller ikke det ligemeget hvillen olie der kommer i en motor da olie skal ha de rigtige værdiger og smørge evne ved både kold og varm motor.

Kør bilen på værksted eller få en til at hjælpe dig så det bliver gjort rigtigt!! Andet forstryder du i den sidste ende

• #9   20. jul 2009 jeg får ikke noget stempel i servicehæftet ved at skifte olien selv...

Tak for svar - selvom jeg ikke blev klogere....

• #10   20. jul 2009 Lars B: For de fleste mennesker med alm. sans for mekanik, så er det en no-brainer. Du ville også sagtens kunne finde ud af det selv.

Men for at svare på dit spørgsmål, så er det bedøvende ligegyldigt, hvis bare du vil ha' det stempel i din servicebog, da det er så simpel en "manøvre", at "alle" kan finde ud af det.

At løfte en bil en smule, smide en spand under en møtrik, du skruer af for derefter at vente på at al olien kommer ud, for så at skrue oliefilteret af, vente på at lidt mere olie kommer ud, skrue møtrikken i igen, smide et nyt oliefilter på, der lige har fået en gang af den nye olie der skal i og så fylde på med olie indtil du har nået midten af punktet, for så lige at starte den en minuts tid og så efterfylde med olie....

...det er sgu ikke særlig svært smiley

• #11   20. jul 2009 Jeg er godt klar over det ikke er særlig svært... jeg kan sagtens selv skifte olie. Det er jo ikke det det handler om. At jeg prioriterer et stempel i min servicebog er min sag... jeg sprugte blot til de 4 værksteder - det var topic - ikke at folk skulle belære mig om olieskift.

• #12   20. jul 2009 Lars B: Så dvs. du forventer, at brugerne her på sitet kender til de enkelte firmaers priser på olieskift?

Har du overvejet bare at kontakte de 4 firmaer?

Som sagt, jeg tvivler virkelig på, at der er mange på BG der betaler et værksted udelukkende for at foretage olieskift.

Men ellers er det jo bare at søge i forum på de forskellige.

Knæk og bræk.

• #13   20. jul 2009 Lars
    du bruger bare den du syntes
    Og så får du stemplet i bogen så er det iorten ..
    De har sku ikke noget olie der ikke dur

• #14   20. jul 2009 Læs mit indlæg igen. Det var ikke et spørgsmål til prisen - der var en undren over manglende priser på hjemmesiden ja, men det var erfaringerne med de 4 værstedskæder jeg efterspørger....

Jeg tror der er mange herinde der bruger værksteder til olieskift... jeg har købt flere biler herinde med servicehæftet i orden... en ting jeg sætter stor pris på og derfor gerne kører på værksted udelukkende for et olieskift - blot for stemplet i bogen.
    Meget muligt du ser anderledes på det, men lad være med at dømme mig fordi jeg sætter pris på dokumentation og kvalitet!

• #15   20. jul 2009 Lars jeg selv køre ud på super dæk næste gang og lader dem gør det til de priser de har gider jeg ik selv smiley jeg er meget tilfres med det som de har lavet for mig de gange jeg har været der...

• #16   21. jul 2009 JEg fik skiftet ved superdæg for nogle år siden ... Mener kun jeg betalte for olien

Kommentér på:
Hvor skal man få skiftet olie?

Annonce