{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.024 visninger | Oprettet:

Gulpladebiler KUN til firmaer (debat) {{forumTopicSubject}}

Længere burde den bare ikke være.

Hvorfor :
Staten kan derved bedre holde styr på det, hvem der skal betale hvad, for der vil dermed kun være 3 kategorier der skal holdes styr på, veteran, privat, og virksomhed.

Man vælger at få sit eget transportmiddel, ergo er det kun rimeligt, at man derved skal betale for denne, li´såvel som resten af befolkningen har valgt, når de anskaffer sig samme.

Ingen særskilt regel der hedder sig, at man kan da bare købe sig den Cupra/Scirocco etc. man har set på, og få den på gule plader, når man jo nu ikke har råd/lyst til at købe den under samme betingelser, som dem der kører med alm. hvide plader.

Anskaffer man sig et køretøj, så er det bare at betale, såvel som vi andre har valgt at gøre det, derved kører vi alle under samme betingelser/regler, og vi kører i den bil soom vi nu engang har råd til.

Hvor svært kan det egentlig være ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulpladebiler KUN til firmaer (debat)
  • #1   28. jul 2009 Jeg kan godt følge dig langt hen ad vejen. Men når du kommer til et punkt som hvilken bil man kan få på gule plader, er jeg uenig med dig. Så længe lovgivningen siger god for en bil, om det er en AMG eller en F1, så skal det være et frit valg for køberen

  • #2   28. jul 2009 Det er da fløjtende ligegydigt hvilken farve nummerpladen har. Bilen er sgu da den samme lige meget hvad. Derfor kan jeg ikke se hvorfor man kan føle sig fornærmet over, at folk vil slippe meget billigere, hvis de vil have deres drømmebil. Det er da helt op til den enkelte person.

  • #3   28. jul 2009 hva er det for en gang høsovs at lukke ud, hvis folk gerne vil have en fed bil og ikke har noget at bruge bagsæderne til er det da fint at de kan nøjes med kun at have den på hvide plader! længere er den ikke

  • #4   28. jul 2009 Mailo L
    Jeg er ligeglad med hvilke biler der kan anskaffes/erhverves på gule plader, der skal bare være den ene betingelse, at den kun kan anskaffes, når man har et CVR-nummer, og denne blive registreret til firmaet under dette, og ikke bliver brugt til privat brug.


  • #5   28. jul 2009 hvorfor? .. jeg har absolut intet at bruge bagsæderne til, og så ku jeg tilfældigvis lige spare 150000 . man er da helt blæst hvis man ikk siger ja tak til det? ..

  • #6   28. jul 2009 synes det ville være fint hvis gule plader kun var til firmaer...

  • #7   28. jul 2009 Kasper O
    Du ser for pokker da heller ikke en 2-sædet sportsvogn på gule plader, vel ??

    Peter G
    Så kan man få lov, at få et mindre fradrag, alt efter hvor mange seler der er i bilen.


  • #8   28. jul 2009
    BluezCat-DK *:


    så en chevrolet camaro er ikke en sportsvogn eller hvad :)?

    .. kan godt følge dig, og folk ville selvfølgelig købe hva de så har råd til , men nåår man har muligheden for at spare 150000 og når man alligevel ik skal bruge bagsæderne kan jeg ikke se problemet, så indtil regeringen for endnu en fiks idé er det da bare om for dem at udnytte der kan bruge en gulplade:)


  • #9   28. jul 2009 martin B
    Hvorfor skal du køre under særskilte regler, bare fordi du ikke gider at betale det, en bil nu engang koster ??

    Den der forklar-mig-røv med, at 'Jeg skal jo alligevel ikke bruge bagsæderne', skal du sikkert ikke nu, hvor du kun har forsæderne, men mon ikke, at du kunne få brugt bagsæderne alligevel, hvis de var der ??

    At købe en bil på gule plader er, for mig at se, kun en latterlig/temmelig dårlig undskyldning for, at spare nogle kroner.


  • #10   28. jul 2009 for=får selvfølgelig

  • #11   28. jul 2009 BluezCat-DK *
    Nu har jeg selv haft en del gulpladet biler, du vil så mene at jeg skulle have egen virksomhed for at kører rund i den Opel zafira/ Opel meriva jeg havde????

    Har 3 kammerater der kører rundt i 4X4 fordi de passer godt til deres fritidsforbrug men de skulle så lige betale 200-300.000 mere for dem da de skal være på hvide plader ???


  • #12   28. jul 2009 Dannie T
    Du vælger et transportmiddel, du vælger dermed en udgift, kan du ikke klare denne udgift, så lad vær´ med at købe denne, så køb en anden istedet, som du har råd til.

    TIl dit andet spørgsmål, kun et enkelt ord 'Ja'.


  • #13   28. jul 2009 Det du mener er så at vi skal købe dem på hvide plader, og så selv pille sædderne ud for at få den plads vi nu har brug for. Det er lige godt det ringeste jeg længe har hørt.

  • #14   28. jul 2009 Dannie T
    Og som nævnt tidligere, så kan man istedet indføre et mindre fradrag, til dem som kun vil bruge 2 seler i sin bil.


  • #15   28. jul 2009 Det skal jeg fordi regeringen synes jeg skal spare 150000 ved ikke at ha bagsæder i bilen , jeg udnytter det bare, og nej jeg har min hund omme bag i bilen, kan ikke se hva du har ondt over for det jo ikke fordi man gør noget ulovligt fordi man har en bil uden bagsæder?

    det STADIG regeringen der giver dig den mulighed at have en bil på guleplader, og kan virkelig ikke forstå du vil ha jeg skal give 2-300000 for noget som jeg intet kan bruge til ..


  • #16   28. jul 2009 Bliver gulpladet biler ikke straffet nok med den extra afgift som der er der nu eller hva???

  • #17   28. jul 2009 Dannie T
    Nope!!.. Det bagsæde kan du senere vælge at smide i, som du altid har kunnet, indtil da, får du, som nævn for tredie gang, et mindre fradrag, fordi der kun bliver brugt op til 2 seler i din bil, ergo, så længe der kun er forsæder i den.


  • #18   28. jul 2009 Tror misundelse er en grim ting

  • #19   28. jul 2009 jeg giver 15000 om året i vægtafgift så tror sku alligevel det strafafgift nok smiley det fuldstændig sindssygt, men jeg kan køre 10 år i den bil før det ku betale sig for mig at købe en hvidplade

  • #20   28. jul 2009 du helt væk at høre på bluezCat

  • #21   28. jul 2009 Nu er der jo også den kategori af mennesker som jeg der skal bruge egen bil i jobbet. Og jeg vil ikke have en på hvide plader til dette formål. Den vil blive total ødelagt af det værktøj og grej jeg har med.



  • #23   28. jul 2009 martin B
    Som skrevet, så kan jeg ikke se idéen i, at folk der har gulpladebiler, skal køre under særskilte regler.

    Det eneste de burde kunne få, er kun et mindre fradrag, fordi der kun er forsæder i bilen, alt andet, burde være NØJAGTIG det samme, som enhver anden hvidplade bil.

    Ville du ha´ valgt den samme bil, hvis din bil kun var eksempelvis 5000.- billigere, end en tilsvarende med bagsæde, og alt andet (forsikring, vægt/grøn afgift) var nøjagig det samme ??


  • #24   28. jul 2009 Og mht bagsæder så KAN de slet IKKE sættes i min bil så hvorfor skulle jeg betale for den høje afgift når muligheden for de fordele der er ved bagsder aldrig kommer i brug i min bil?

  • #25   28. jul 2009 forsikringen er den samme om det er gulplade eller hvidplade .. for mig var den ihvertfald ..
    og jeg skal STADIG ikke bruge bagsæderne , så JA?


  • #26   28. jul 2009 Nu er det så heldigvis ikke bluezcat som laver reglerne i dette land, ligesom denne her totalt hovedløse debat tråd heller ikke fører til andet end at udtrykke hans / hendes mening.

    Jeg synes det er fint at man idag kan købe en bil der svarer til ens behov både som privat og som erhvervsdrivende. Jeg har haft mange gulpladebiler fordi jeg både ville spare penge og fordi jeg skulle bruge bagagepladsen der er i en varevogn.

    Det er sgu sørgeligt man er så snævertsynet som bluezcat at man ikke kan se fordelene i det nuværende system. Men fint nok - næste gang du får en kammerat til at flytte for dig med hans kassevogn, så nævner du lige at du hellere så et sæt hvide plader på den, og kalder ham en idiot fordi han udnytter systemet, ikke?

    I thought so.... :o)


  • #27   28. jul 2009 BluezCat-DK* - Enten har du fortrudt du har knaldet din kæreste/kone gravid og derved fået børn = du ikke selv kan få udbytte af at køre i en gulpladet bil? Dine argumenter er da til at lukke op og skide i.
    Jeg har førhen kørt i en Touran på gule skilte fordi jeg havde behov for et stort varerum, så synes jeg det er latterligt at smide 200.000 kr fremfor de 100.000 kr. jeg gav.


  • #28   28. jul 2009 Jeg syntes det skal være forbudt med biler over 140 diesel heste smiley

  • #29   28. jul 2009 Nisted .
    Nu hvor den er på tyske plader, som du jo påstår, så fortæl mig hvornår du sidst har set den, og da jeg bor i Kastrup, hvorfor er den ikke blevet snuppet ved den razzia, som politiet har været ude med ??

    Tror bare du skal lukke dit eget lilel numsehul ;o)


  • #30   28. jul 2009 Hej bluezcat

    Vi kan hurtig blive enige om der er en del regler i DK (men også i mange andre lande) der forskelsbehandler folk. I tilfældet med guleplader er familierne det går over, men brian i hans golf kan spare rigtig mange penge. På en måde uretfærdigt ja!

    Dog mener jeg ikke at guleplader skal afskaffes for at blive en endnu større byrde for privatfolk. Tværtimod synes jeg det skal være firma der skal betale mere, og ikke privat personer. Afgifterne skulle sænkes på hvideplader, sådan at forskellen mellem gul og hvid er minimal. (enten via de faste udgifter som afgift, eller som det er gjort nu ved variable udgifter, hvilket jeg dog synes er åndsvagt).

    Men uanset hvad, så findes der nok ingen staat i den vestlige verden der er mere regulerende end Danmark. Det er der sådan set intet galt i...Hvis det ikke var sådan at hver ny lov føles af nye særregler for at undgå misbrug. Jeg går ind for liberalisme (politisk kontrolleret) og ikke for en op og ned regulering med særregler.


  • #31   28. jul 2009 Sq´ synd, at folk er så snæversynet.

    Kig lidt indad, og I vil se hvor forbandet selviske I egentlig er, for jer drejer det sig KUN om jer selv, hvor mange penge I kan spare, uanset om det drejer sig om afgift, vægt/grøn afgift etc.

    I har forbandet ondt i den dertil-indrettede over, at der nu er en der nævner, at I burde køre unde nøjatgig samme regler, som andre hvidpladebiler, for det går jo udover jeres økonomi. og føj da, den er der ikke en udefra der skal "pille" ved.

    I påstår, at I kun kører med 2 sæder pga den ene, og den anden undskyldning, fred være med det, jer om det, den eneste fordel I så bare skal ha´ er et mindre fradrag, på eksempelvis, som jeg har nævnt tidligere, 5000.-.

    Men nej, det kan I jo ikke nøjes med alligevel, for humlen ved det var jo, at I skal spare flest penge som muligt, men stadig vil have en "stor flot bil", hvorfor så ikke bare købe den bil der nu er råd til ??

    Jeg imødekommer ligefrem jeres behov, at det stadig skal være muligt, at købe en bil KUN med forsæder, så I slipper for det "unødige" bagsæde, som I jo hele tiden siger, I alligevel ikke bruger til noget, hvad er problemet ??


  • #32   28. jul 2009 Den bil jeg har nu er med bagsæder i = Dårlig handel har brugt dem 2 gange inden for 10 mdr.

  • #33   28. jul 2009 Har virkelig fortrudt at jeg ikke tog en A4 på gule plader.

  • #34   28. jul 2009 Hvor skal vi betale fuld pris for kun 2 sæder? Det fradrag du snakker om på 5000 kr, hvordan skal det fungerer?

  • #35   28. jul 2009 Jeg er i princippet enig med BluezCat-DK.

    Gulpladebiler blev i sin tid lavet til firmaer, da disse har et reelt varerum. Det var ikke tiltænkt private, der kunne spare noget afgift ved at nøjes med forsæder!

    Gulpladebiler til private skal afskaffes, for for det meste bruges varerummet slet ikke. Der kunne sagtens være et bagsæde, og så kunne man lave noget samkørsel, så dette bagsæde blev brugt.

    Nej, det der er galt i Danmark er den høje reg. afgift. Lad os få priser på hvidpladebiler i Danmark på det niveau, som man kan få en tilsvarende gulpladebil for i dag. Så er problemet væk. Staten får alligevel over 40 mia. kr. af bilisterne i Danmark, som ikke går til bilsterne men til alt muligt andet. Hvorfor skal bilisterne betale gildet for dem, der ikke er bilister? Er det solidarisk?


  • #36   28. jul 2009 Jamen der er skam ingen problemer, for det er heldigvis ikke folk som dig der laver reglerne.

    Du er vel heller ikke så dum at du tror afgifterne på hvidpladebiler bliver sænket hvis der kommer flere penge ind for gulpladebilerne...?

    Der sker det samme som alle de andre gange - at der kun kommer flere penge i statskassen, som ikke ville være et problem for NOGEN SOM HELST, forudsat den siddende regering ville have evnerne til at administrere dem KORREKT... Men DET har de fanme vist de overhovedet ikke magter.

    Så du slår bare dine slag for ændringen af afgifterne - mens vi andre sidder og klukker lidt over din naivitet... :o)


  • #37   28. jul 2009 Hvad vil du, Bluezcat,få ud af at folk ikke kan købe en gulplade bil?
    Det vil få folk til at købe en gammel Kadett i stedet for, og så vil vores land være en endnu større losseplads at køre rundt i, når det gælder biler. Danmark har i forvejen en af verdens ældste bilparker. (Muligvis vestens, men overdrivelse fremmer forståelsen!) Så det vil da ikke hjælpe noget at fjerne gulpladerne!


  • #38   28. jul 2009 Martin N
    Du betaler for en bil, den bliver registreret på hvide plader, denne køber du for en X pris, hvori der bliver fratrukket eksempelvis 10-15.000.- (bagsædet koster jo også lidt at smide i en bil), da du vælger, at du kun vil have forsæderne.

    Denne bliver så derved registreret til kun at have 2 sæder, og bliver du snuppet med flere, end de tilladte 2 i bilen, så får du en klækkelig bøde + klip.

    Dermed kører du under nøjagtig samme regler som resten på hvide plader.


  • #39   28. jul 2009 Så jeg køber en sprit ny VW Touran på hvide plader men kun med forsæder, den koster så 350.000 kr (normalpris med bagsæder, 365.000kr). Jamen uha hvor har jeg da lyst til det? Når jeg køber en gulpladet Touran så er det da for at kunne benytte det lastrum den nu engang har UDEN bagsæder, så gider jeg da ikke betale KASSEN for det?

  • #40   28. jul 2009 BluezCat-DK *
    Er vi ved at være der ude at det er fordi din BMW ikke kan reg. som en gulplade bil??


  • #41   28. jul 2009 Jeg kan nu godt se det smarte i det hvis det kan simplificerer reglerne og mindske administrationen.

    Gulplade = momsfri ehvervsbiler (også busser, taxi...)
    Gul-Hvidplade (Papegøje) = private "ehvervsbiler" kun med forsæde (2-3 seler)
    Hvidplade = Privatbiler med mere end forsæde.

    Samme procentvise afgifter på hele lortet.


  • #42   28. jul 2009 Det bluescat siger er at han når han handler altid går og kigger i supermarkeder og el forretninger og tøj forretninger osv, og altid tager det der er dyrest, fordi FANDME nej, man skal fandme ikk spare lidt penge der hvor man kan, for i det her dejlige land er tingene jo så enormt billige..

    Hvorfor Helvede kører du så i sådan en gammel lortespand, og ikk en spritny Kebab racer, Fordi du har jo oss sparet penge, fremfor at købe en helt ny..

    Du er jo helt til grin, hvis nogle er snævertsynet så er det sq da dig.. !

    Folk køber da self en bil på gule plader, fordi de ikk skal bruge bagsæderne, så kan man da ligeså godt spare halvdelen i prisen..

    Mig selv gør det anderledes, og flytter til sverige inden for et år, det er sq da også KUN for at spare penge !


  • #43   28. jul 2009 Hvorfor er det staten (os selv) der skal give rabat på en bil med kun forsæde?

  • #44   28. jul 2009 Gul-plade ja-tak! Folk med hvide plader har bare for mange venner..

  • #45   28. jul 2009 Dannie T
    Langt fra, Da der pt skal være plads til 3.

    Men igen, som Onkel Per selv nævner, hvorfor skal du have rabat, bare fordi du vil have mere plads bagtil/større bagagerum ??


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #47   28. jul 2009 Hvorfor er det at du har ondt i røven over at folk køber en bil, og beslutter sig for kun at have 2/3 sæder foran, og masser af plads bag i til hvad end de vil.
    Hvad vil det ændre for dig, hvis gulplade biler kun var forbeholdt firmaer?

    Tråden her lugter langt væk af jante. Jeg ser ikke den røde tråd nogen steder, som skulle forbedre noget, nogen som helst steder.


  • #48   28. jul 2009 Det jo også for dårligt folk henter biler i tyskland, man skal jo bare betale prisen for det her hjemme, men nej, der skal spares !

    tsk tsk, husk lige hvad du selv sparer på, inden du går igang.


  • #49   28. jul 2009 Nisted .
    Så fordi der sidder et 'D' på røven af min, så er pladerne derefter ??.. 'D'´et blev pillet af, kort tid efter billederne blev taget, det samme med pladerne.

    Vi kan begge blive enige om, at afgiften skal sænkes, og vil dermed gøre det endnu mere attraktivt at købe nyere transportmiddel, da det bedre kan betale sig, samtidigt vil det så stadig kunne støtte op om det tidligere nævnte.
    Vil man kun bruge forsæderne, og undvære bagsædet, så et lille afslag i prisen, deruder over, køre under samme regler/betingelser som alle andre, der også er på hvide plader.


  • #50   28. jul 2009 Tommy B
    At du ikke kan se den røde tråd, er sq´ sørgeligt, men det kan evt være mangel på empati fra din side, og det at du ikke er istand til at sætte dig ind i det skrevne.

    Steffen J
    Måske årsagen til, at min blev hentet i Tyskland er meget simpel, måske fordi den har den manualgearkasse, som på daværende tidspunkt ikke var muligt, at få fat i herhjemme, måske tænkt på den mulighed ??


  • #51   28. jul 2009 manuel gearkasse*

  • #52   28. jul 2009 du har jo ikke brug for det 6 gear. mere end de andre ikke har brug for bagsæderne, ergo, du kunne bare ha købt en 5 trins.

  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #53   28. jul 2009 Så fortæl hvad der ville gøre verden så meget bedre, hvis gulpladet biler kun var forbeholdt firmaet. Udover at man ikke ville have ondt i røven over at folk havde råd til en fed bil, som kun har 2 sæder.

    Rent fornuft, ingen jante, shoot!


  • #54   28. jul 2009 Steffen J
    Du aner ikke meget om den model, kan jeg hurtigt regne ud.

    Alternativerne er Steptronic, alm. aut. gear, og en 6 trins manuel.

    Jeg kan bedst li´ manuel, og vil derfor kun ha´ en med manuel, sådan en var, som jeg HAR skrevet, ikke tilgængelig på daværende tidspunkt.

    Mere forståeligt ??


  • #55   28. jul 2009 Hol'da kæft en gang bræk at lukke ud..! hvorfor fanden skal du bestemme om jeg skal bruge min bagsæder eller ej..? jeg har gjort et bevist valg af min bil for at få den billigere og jeg er fuldstændig ligeglad med mine bagsæder, så slipper jeg for dårlige undskyldninger for at lege taxa for vennerne.. men hvor er det lige filmen knækker i at du vil have det afskaffet..? Fordi du ikke selv kan nøjes med en gulplade bil..?
    Det er jo ikke sådan så bilen har samme funktion som en hvideplade bil, og derfor heller ikke koster det samme.. synes jeg lugter en fæl stank af misundelse BluezCat-DK *..?


  • #56   28. jul 2009 Tommy B
    Du kan starte med at svare på et meget enkelt spørgsmål.

    Hvorfor skal du have rabat på dit køretøj, bare fordi du vil have større "bagagerum" ??


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #57   28. jul 2009 Altså, det åbentlyse: Fordi regeringen har besluttet dette
    Udover det; bilen kan ikke bruges som familie container, men yder faktisk sit bedste som en varevogn, da dette er bilens primære formål.

    - Hvorfor skal folk have rabat, bare fordi de er pensionister? Hvorfor skal børn kører billigere med det offentlige, end os voksne?
    Brok, brok, brok smiley


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #58   28. jul 2009 Og kom så med din forklaring, som giver så meget mening og vil gøre Danmark så meget bedre, at vi alle står foran folketinget i morgen og råber for din sag! smiley

  • Michael N
    Michael N Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 925
    #60   28. jul 2009 Den her debat handler jo om alt muligt. Hvis folk nu prøvede at foholde sig til det egentlige emne; nemlig hvorfor privatpersoner skal kunne slippe af med, at betale meget mindre i afgift fordi de ikke har børn, eller gerne vil have et stort bagagerum. Det handler ikke om hvorvidt I bør købe en bil på hvideplader under de nuværende regler, men derimod om, hvorvidt de nuværende regler er fair.

    Personligt har jeg også svært ved at forstå, hvorfor der skal være sp stor forskel på afgiften for en privat gulpladebil og en hvidplade. Løsningen for mig at se, er også at harmonisere priserne mere (gulpalde lidt op i pris, hvidplade ned i pris), da dette reelt set vile være mere fair


  • #61   28. jul 2009 1. Sænker man afgiften med eksemmpelvis 50%, så vil interessen for gulpladebiler være dalende, da det knap kan betale sig, at købe en på gule plader.

    2. Der bliver indført mindre fradrag/afslag ved handelsprisen, ved valg af, at man kun vil bruge forsæderne.

    3. Det vil blive langt nemmere at holde styr på, om en håndværkerbil holder det "forkerte" sted om søndagen.

    4. En varebil, de kun kan fåes som varebil (dvs med 2 sæder) har selvfølgelig en pris derefter, men bliver den købt til privat brug, skal denne indregistreres på hvide plader.

    5. Der vil derfra kun være 3 (hvis man inkluderer veteranbiler) betingelser/reglementer at køre under, og derved bliver det, derved emmere for staten, at holde styr på.


  • Tommy B
    VIP
    Tommy B Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 32 Følgere: 33 Biler: 4 Emner: 98 Svar: 2.551
    #62   28. jul 2009 Jeg ser ikke hvordan det vil gøre hverdagen bedre, ud af nogle af de forslag du kommer med.

    1: Er der brug for at sænke interessen for gulpladebiler? Enig, hvis man ændrede på afgiften på hvidplade biler, ville det være en anden sag, men nu går snakken jo kun på gulplade biler.
    2: Igen ser jeg ikke nogen grund til at ændre på hvordan tingene er lige pt.
    3: Jeg har ikke hørt om noget problem omkring søndagskørsel af gulplade biler. Der er netop blevet indført papegøjeplader igen, samt klistermærke ordningen.
    4: En varebil, som købes som varebil, ligegyldigt om den kan fås med 2 eller 4 sæder, er og vil blive en varebil.
    5: Har staten sagt de ikke kan overskue det nuværende system?


  • #63   28. jul 2009 Michael N
    Sq´ da godt at se, at der er en der kan se, og endda også forstå, det der står skrevet.

    Og til jer andre, så har det ikke den mindste hentydning omkring, hvorvidt jeg er misundelig på jeres gulpladebiler, langt fra endda, hvis I prøver at forstå, hvad der står skrevet.


  • #64   28. jul 2009 Tommy B
    Du går ind for at ændre ved afgiften, men går ikke ind for, at give mindre afslag/fradrag, får jeg desværre ikke til at hænge sammen, desværre.

    En varebil, er for mig at se, kun en varebil, såfremt den kun fåes med 2 sæder, og ved denne, er der kun et stort lastrum bagved disse. Købes den af privatperson, skal den indregistreres med hvide plader.
    Er den produceret i form af almindelig personbil, så er den langt fra, at være en varebil.

    Ting bliver ikke opfundet, fordi folk altid ytrer, der er et behov, for at gøre tingene lettere, behovet bliver skabt.



  • #65   28. jul 2009 BluezCat-DK *
    Så hvis man ikke er enig i dit synspunkt, så kan man ikke se og forstå hvad der bliver skrevet? Aha....

    Nå, men hvad har du så tænkt dig med alle de biler, som er hos private og på gule plader? Skal de så bare have en regning for afgiften til en hvid pladet bil?

    Forresten, dit punkt 3 - der bliver også nemmere nu da gulpladede biler til private får papegøjeplader fra nu af - så kan du hurtigt se forskel.


  • #66   28. jul 2009 Kim K
    Det er spørgsmålet omkring, hvilket synspunkt der er uenige i, om det er det synspunkt, som står skrevet, som jeg står for.

    Eller om det er et synspunkt, som de tror jeg har, det er to hvidt forskellige aspekter.

    Det sidste er desværre størstedelen af tilfældene.

    Punkt 3 er nævnt, med det synspunkt, at den slags plader bliver fjernet igen.


  • #67   28. jul 2009 Dit punkt 3 er stadig irrelevant, da problemer er løst på nyere biler, da de har papegøje plader.

    Så derfor kan jeg ikke se at du kan bruge det som argument for, at man helt skulle afskaffe gulpladede biler til private, da problemet simpelthen er løst i dag.


  • #68   28. jul 2009 Kim K
    Så lader vi den ligge, og lader fokuset forblive på resterende punkter.


  • #69   28. jul 2009 Varevogne er jo en genial måde til at få nyere biler ud at køre på.
    Regeringen har jo ikke i sinde at sænke afgiften med over 50% på personvogne, for så får de jo ingen penge i kassen.
    Derfor har de fundet den her metode, som jeg og andre så kan nyde godt af.

    Alle lande har jo været presset fra alle mulige sider vedr. forurening, og så er det jo en vej regeringen har valgt at tage. Andre lande har ikke så høj en afgift på bilerne, men lur mig om ikke de har andre og noget større problemer at rode med.
    Med varevogne får vi jo flere nyere biler på vejene.
    Hvis vi afskaffer varevogne, vil der komme flere ældre biler på vejene igen og dermed mere forurening.

    Vedr. varevogne og din måde at se på dem, så tror jeg, du ser en dem som en fordel. Regeringen ser det jo sikkert som en ulempe, at der ikke er bagsæder i. Og derfor har de så valgt at opveje den ulempe for ejeren med lavere afgift. At forskellen på afgiften mellem varevogne og personvogne er helt hen i vejret, kan vi da godt blive enige om.
    Men jeg synes da helt sikkert, du skal foreslå hr. Løkke at sænke afgiften på personvogne. Indtil da vil jeg da bare nyde at vi kan købe varevogne til en billigere penge :O)


  • #70   28. jul 2009 Punkt 5
    Administrations udgifterne - jeg tvivler på der er så meget arbejde det.
    Og i forhold til at man så skal bruge en masse penge på omlægning af en masse ting, ændring af it-systemer, så tror ikke ligefrem det vil give den store besparelse, ihvertfald først om mange, mange år.. men det skal der nok en større beregning for at finde helt præcist ud af.


  • #71   28. jul 2009 Bluezcat - Jeg har sjældent set så dårlig argumentation før. Og du har stadig ikke svaret på mit spørgsmål. Men du får det igen!

    Hvad vil du, Bluezcat,få ud af at folk ikke kan købe en gulplade bil?
    Det vil få folk til at købe en gammel Kadett i stedet for, og så vil vores land være en endnu større losseplads at køre rundt i, når det gælder biler. Danmark har i forvejen en af verdens ældste bilparker. (Muligvis vestens, men overdrivelse fremmer forståelsen!) Så det vil da ikke hjælpe noget at fjerne gulpladerne?


  • #72   28. jul 2009 BluezCat-DK * - Dine argumenter hænger i en meget tynd tråd, de giver ingen mening overhovedet. Du bliver ved med at stille tvivl/spørgsmål til de ting vi skriver uden reelt at besvare vores modspil! Flot!

  • #73   28. jul 2009 Man kan jo vende den om og spørge dig om HVORFOR skal jeg betale fuld pris for en bil hvis jeg ikke har behov for bagsæderne?
    Ved at jeg ikke har behov for bagsæderne kan jeg jo benytte mig af den mulighed jeg har - nemlig at købe en nyere, bedre, mere sikker, mere økonomisk, mere grøn bil for de penge jeg har sparet sammen.


  • #74   28. jul 2009 som sædvanligt...

Kommentér på:
Gulpladebiler KUN til firmaer (debat)

Annonce