1.135 visninger
|
Oprettet:
hjælp mig please Angående salg af bil {{forumTopicSubject}}
hej solgt min bil for 4 md siden og har derfor ik købs bevis mer har li fundet ud af bilen ikke er omregistret da jeg fik en PÆN parkeringsbøde :s ska jeg betale den og hvem ska jeg evt kontakte?? ska man gå den hårde vej og finde bilen bræk pladerne af og rive en rude eller 2i stykker :S hjælp mig det her ka ik pas!
jul 2004
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 130
jan 2003
Følger: 129 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 780 Svar: 7.994
sep 2007
Følger: 1 Emner: 51 Svar: 94
sep 2005
Følger: 119 Følgere: 111 Biler: 4 Emner: 7 Svar: 35
sep 2007
jan 2003
Følger: 129 Følgere: 255 Biler: 13 Emner: 780 Svar: 7.994
sep 2007
aug 2006
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 398
Hvis du selv har afmeldt bilen er det ikke noget problem, og du sender da blot bøden til den nye ejer.
Ellers kontakter du politiet.
sep 2007
aug 2006
Følger: 24 Følgere: 29 Biler: 8 Emner: 24 Svar: 398
jan 2004
Følger: 209 Følgere: 203 Biler: 6 Emner: 294 Svar: 10.837
Der er sku mange der køber bil på den måde. Køre i den nogle mdr. og så bytter den videre. På den måde slipper de for forsikring og vægt afgift..
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Du skal ikke regne med at de dropper afgiften iod dig, for de gør lige hvad de selv vil, men det er jo også dit problem da du ikke selv har sørget for at omregistrere bilen da du solgte den, for du har jo også selv skrevet unde dengang du indregistrede bilen, og derfor dit ansvar for at have tingene i orden og ikke bare overlade en bile der er registreret i dit navn til en fuldkommen fremmed.
Dem der kommer med tåbelige forslag med at melde bilen som stjålet, er ikke serlig kloge og er heller ikke deres eget ansvar bevidst....
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 33 Biler: 3 Emner: 59 Svar: 11.050
Du har ikke selv sørget for at afmelde bilen, og fordi du ikke har forsikring på bilen er den stadig skrevet i dit navn, du betaler jo afgift på den skrive du, (det kan være de vil lave det om når de engang får navnet på ny ejer)
Da den jo står i dit navn stadigvæk, er det dig der får bøden, ellers skal du jo oplyse hvem der skal have bøden, og kan du det,,,? Nej det kan du ikke derfor er der kun dig til at betale..
Jeg fortæller dette da jeg selv har været udsat for dette pga. en fejl fra motorkontoret, hvod de ikke have afmeldt bilen jeg havde ejet, jeg havde ikke engang haft bilen indregistreret i mit navn, jeg havde kon købt bilen og solgt den videre, og jeg ordnede selv omregistreringen inden for 3 uger, og det var så det, men motorkontoret havde glemt papirene eller glemt at taste den ind, så tidliger ejer fik 3 p. bøder og dem fik jeg da jeg havde lavet en slutseddel med tidligere ejer og da også med ham der købte bilen af mig, men pga. at tidligere ejer havde oplyst og indsendt slutseddel så hang den på mig, fordi at bilen ikke var omregistreret ved skat...
Jeg måtte faxe og skrive breve i over 3 måneder før EUROPARK & CARPARK slap grebet i mig, den sidste bøde fra KBH´s kommune var der ingen problemer med da jeg ringede til dem, så du har nok en lille kamb du skal have kæmpet før de slipper dig, for du skal jo huske på at de bare kan registrer dig i RKI som dårlig betaler, og derfor skal man ikke bare lade stå til....Det er jo dig der skal modbevise....
Du kunne jo evt. scanne området hvor bilen har fået bøden bare for at hjælpe dig selv..., men så længe du intet gør så kan bøderne fortsætte i en uendelighed...
hjælp mig please Angående salg af bil