{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opmærksom på ved Fiat
  • #1   23. aug 2009 motoren er generalt svag i FIAT pas på bremser og kaliberne. rust i paneler og vanger.
    gå evt. ind på bilbasen og læs om dem


  • #2   23. aug 2009 Det med motoren er svag, det vil jeg nu ikke lige mene. Saab bruger Fiats motorere og opel, så tror ikke lige den er svag.

    Den kører godt sådan en bil. Rust i vangen foran og selve oliekassen eller hvad den hedder, hehe.. og så rust i skærmekasser.



  • #3   23. aug 2009 okay så der er lidt og holde øje med kan jeg se

    ATT: Hartmann
    Nu har jeg ikke sagt ja til noget som helst, jeg har muligvis også en Golf på hænderne men som sagt så skal jeg se på det først ...

    Desuden er Bravaen fra 2000 men skal nok lige holde øje med de punkter der
    Er der nogle bestemte steder i bunden hvor de ruster hurtigt eller meget ?
    Vanger og paneler tror jeg snart er det samme på alle biler hvis det ikke er holdt ordentligt fra start af


  • #4   23. aug 2009
    JA.... den er "fransk" !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hehe


  • #5   23. aug 2009 Michael A .. Fransk ??

  • #6   23. aug 2009 fiat brava er generelt ikk en specielt solid vogn. men den kører meget godt når den kører smiley

  • #7   23. aug 2009 Hvad synes I at kunne være interessant for mig

    Jeg skal bruge en bil med min 4 døre
    Bilen skal have et ret rummeligt bagagerum da jeg har barnevogn som der skal med
    Bilen må meget gerne være økonomisk
    Helst en 1.8 og op

    Hvad vil I anbefale


  • #8   23. aug 2009 Hmm når det er en årgang 2000 er det den faceliftet udgave hvor de har fået rette op på mangel af fejlene men syndes altså ikke at fiat er så slemme igen det er jo ikke altid bilens skyld at ejern ikke vedligeholder den. men ville til en vær tid heller havde en brava/o end en golf3'er
    synder ikke man skal være så bange for sådan en brava men skal jeg bare se den an og bruge sind sundefornuft


  • #9   23. aug 2009 Nemlig nu befinder bilen sig i Bording i Nordjylland så skal lige derop og lure lidt på den først og der har jeg nemlig også mulighed for at få den på en lift og tjekke den nedenunder det var sådan set også mere derfor at jeg vill høre hvad faldgrupperne var

    Bilen bliver leveret frisk nysynet inden jeg overtager den hvis det er


  • #10   23. aug 2009 Peter V: Hvor katten har du lige det fra, at en Fiat motor generelt er svag?? Har jeg sku aldrig oplevet.. Husker man at skifte tandrem og olie, kører de da nærmest konstant.. Min gamle Punto har 220.000 km. Den springer igang i første hug, og kører super godt..


    Bravaen vil jeg ikke være nervøs for når det er en 2000 model.. De første af modeller (96) kan være slemme til at ruste, men de ruster ikke mere end f.eks. en tilsvarende Ford Escort, Mondeo.
    Men som med ALLE italienske biler, så er en Italiensk bil ikke bygget efter det danske spasser klima, hvor vi tilmed er så ÅNDSVAGE at smide salt på vejene. Og det er jo logik at Fiat da ikke gider bruge penge på ekstra rustbeskyttelse, for at bilerne også kan holde sig rustfrie i dk.. De få biler, kan vist nærmest være ligemeget.. Kører du over grænsen, vil du finde ud af at en Fiat rent faktisk ikke døjer med rustproblemer i f.eks. biler der altid har kørt i Tyskland, Schweiz, Italien osv..


    Men som med ALLE bilmodeller, tjek rust i bunden, tjek for mislyde og ting der ikke virker.. En VW ruster også hvis man bare lader den passe sig selv i det her klima..


  • #11   23. aug 2009 oki det jo ikke helt skidt men inderskærem og der hvor bunden og paneler mødes, kan være sleme hvis den ikker er undervognsbehandele men det er godt nok biler fra 95-96 jeg har rodert med.

    og ikke for at være på tværs så ligger bording i midtjylland smiley


  • #12   23. aug 2009 MIt råd er at du skal holde dig LANGT væk, FIat laver ok Dieselmotorer og mekanikken er i nogen udstrækning(generelt) ok....MEN MEN....Fiats modeller har mange skavanker, generelt er de slemme til at få problemer med elektronikken samt toppakning......Min egen Panda som jeg have fra 04 og frem til start 07, var på værksted hele 43X, inden sagen røg til FDM som tog den op. Min svigerfar købte en Punto fra 97, toppakningen rød ret hurtigt, start problemer, rust i vanger osv.osv. Min ven havde en Bravo som han var ganske glad for, men mest som Joke, da bilen fejlede alt muligt....Nej, min begejstring for Fiat kan ligge på et ganske lille sted. Tjek evt. statistikken hos applus synshallerne for Fiat - Det er absurt så ringe Fiat ligger....! Det er og bliver en sekunda mærke.....

  • #13   23. aug 2009 Jeg har haft en Bravo 1,6 SX årgang 1999 i perioden fra juni 1999 (fabriksny) til januar 2006. Jeg kørte 195 t.km i den, uden større nævneværdige problemer. Vi fik skiftet bagerste viskermotor efter ca 1½ år og vi fik skiftet 2 indsprøjtningsdyser efter nogle år.

    Der var ingen rust i bilen da jeg solgte den, og den fik aldrig ekstra rustbeskyttelse.

    Min svigerfar har haft en Brava 1,6 SX, også uden nævneværdige problemer.

    Men man skal være opmærksom på rust og elektronik i en Fiat, men det kan altså lade sig gøre at være godt og billigt kørende. Golf er ikke altid den eneste løsning smiley


  • #14   23. aug 2009 HAHA godt sagt

    Naturligvis vil der blive tjekket for defekter og mislyde og ting som der ikke fungerer
    Synes at det er rart at man kan samle sig lidt viden omkring et køretøj inden man gør for meget så er man et eller andet sted opmærksom på noget så man ikke får en overraskelse når man kommer hjem med bilen feks smiley


  • #15   23. aug 2009 Det er rigtigt med varmeapperatet. hvis det bliver utæt drypper det lige ned airbag boksen, men ved fiat kan man købe en skjold som man montere på boksen.

    1.8 16v motoren i bravo, brava og marea er meget slid stærke i forhold til 1.8eren i stilo, punto hgt og barchetta'en, der smutter knast forstilleren.

    Rust. det kommer helt anpå hvordan den er passet, vores marea fra 1996 har kun lidt rust i undervognen, 3 punkter der lige skal sandblæses.

    De største problemer der er, er nok elektroniken, tjek alle kontrollamper især airbag og abs, den skal tænde og derefter slukke.

    Udstødningsmanifolden kan flække.

    Jeg tror ikke rigtig du få ret mange gode svar herinde, men prøv www.fiatklubdanmark.dk de er meget hjælpsomme


  • #16   23. aug 2009 Ramster

    Alle kan få en mandagsbil, har selv haft en Golf II som kostede mere i reperationer på motoren end hvad jeg gav for bilen, min Peugeot her har som sådan heller ikke fejlet andet end noget man selv lige kunne fikse feks en pære, en liste osv
    Der er altid mindst en bil som der er ELENDIG fra samlebåndet og det kan man ikke undgå smiley

    KM
    Jeg har også kun hørt godt modellen har en kammerat som der havde Bravo'en og fik en Marea begge biler havde kørt 200 tkm uden problemer dog havde jeg en nabo som der fik en Brava med tonsvis af problemer men igen så kan det jo være en mandags bil smiley


  • #17   23. aug 2009 Du skal være særligt opmærksom at der findes mange andre og bedre biler på markedet

  • #18   23. aug 2009 *The Ramster*: Fordi du kender til 3 dårlige/uheldige eksempler, er det ved ikke ensbetydende med at alle er noget skrammel??

    Nu er folk herinde så vilde med vw bla. Fatter jeg så ikke en dyt af, for ALLE de vw´er jeg har kørt/ejet, har holdt på værksted MINIMUM 1 gang om ugen.. Da jeg havde min 4 år gamle Vento, var jeg på et tidspunkt nødtil at købe en billig nr. 2 bil, i håbet om at den så ville starte de dage hvor Vento´en ikke ville, eller stod på værksted.. Solgt den som 5 år gammel, fordi den rustede helt vanvittig meget ALLE steder (midt på døre, hjelm, bagklap osv..)
    Og har lige kørt 150.000 km. i den nye model Passat... HA HA, driftsikker bil min bare R.. Den havde langt flere elfejl end en 10 år gammel Fiat.. Kanon kvali sådan en tysker.. (eller ikke)


  • #19   23. aug 2009 Flemming O: Så kom med nogle eksempler til manden, istedet for bare at skrive at der findes mange andre og bedre biler på markedet.. Han efterlyser jo andre biler som kan dække hans behov... Så nu må du remse op...

  • #20   23. aug 2009 Stefan G:
    Helt rigtigt, der er mandagsbiler ved alle mærker. Man får bare ikke Mercedes, Audi, BMW og VW ejere til at indrømme det smiley

    Min svigerfar skiftede Brava'en ud med en Stilo. Biggest mistake of his life! Efter noget der ligner 15 år med Fiat'er fik han fingrene i det værste stykke metalskrot man kunde finde! Bl.a. knækkede en fjeder over venstre forhjul mens han kørte 80 km/t på en landevej. Fjereden skar dækket over på midten (altså på langs) og ødelagde så vidt jeg husker fælgen. Efter mange andre problemer, kører han nu Mazda 3 2,0 Sport sedan.


  • #21   23. aug 2009 Michael M: Prøv lige at læse mit indlæg èn gang til, så fatter du måske hvad der står.
    Jeg kommer med 3 eksempler jeg selv kender til, desuden hanviser jeg til statistik som understøtter hvad jeg selv har oplevet - Så det er vist emre end blot de 3 eksempler.
    Jeg er på ingen måde Vw fan selv, men de laver bestemt bedre biler. Mit råd ville være at købe en Japaner - MEn amdnen ønsker en Fiat og jeg oplyser derfor blot hvad jeg ved, mener at vide, statistik samt mening.
    Og Flemming O har da ganske ret, for de samme penge er det da muligt at få en langt bedre og mere driftsikker bil.


  • #22   23. aug 2009 Tastefejl er der vist nok af, men håber i kan læse det ;0)

  • #23   23. aug 2009 *The Ramster*: I er da vanvittig dygtige til at sige at der findes langt bedre biler end bravaen, kom nu med nogle eksempler som dækker mandens behov/ønsker..


  • #24   23. aug 2009 Tjek nedenstående link, blandt de nederste 8 biler er der ikek midnre end 4 Fiat`er og en Alfa, heriblandt Brava`, der per .100 tjekekde biler havde 114 fejl sammenlagt....Hmmmm, også skulle man købe Fiat...

    To øverste er Toyota, heriblandt Corolla som kunne være et alternativ. Og de Vw`er som i skælder ud på, har henholdsvis 3. og 4. pladsen....
    Der ligger ikke en eneste Fiat højere oppe ad listen alle er bundpropper.....Ked af at sige det, men Fiat laver virkeligt ikke gode biler!


    http://www.applusbilsyn.dk/statistik/10_aar/


  • #25   23. aug 2009 Og som IKKE koster det dobbelte..

  • #26   23. aug 2009 Det har jeg lige gjort Michael M, han kan jo blot kigge på lsiten og se hvad han finder tilfredsstillende...Kan se du taler med følelserne, ihvertfalde at dømme over listen af de biler du har haft... ;0)

  • #27   23. aug 2009 Nej, men spørgsmålet er som man vil bruge pengene på en ordentlig bil, eller på reservedele og værkstedbesøg - For så er FIat og Alfa da klart vejen....! Kan iøvrigt lige se om ejg kan fidne et andet link, der viser en undersøgelse som det Tyske autobild har lavet. I denne konstareres det, at Alfa romeo, Jaguar samt Fiat er verdens MINDST driftsikre bilmærker.

  • #28   23. aug 2009 *The Ramster* Du tager helt fejl.. For ifølge en stor tysk undersøgelse, med Tyske ADAC med de biler der oftest har brug for vejhjælp, så lå Fiat Panda i klassen for små biler, som den 2. bedste for 2. år i træk..
    Så hvis fiat ikke kan lave gode biler, så må alle andre satme lave nogle helt sindsygt dårlige biler hvis de går mere i stykker end en panda, så de oftere kræver autohjælp..


  • #29   23. aug 2009 *The Ramster* Nu kan man jo så undre sig over at jeg udelukkende kører Italiensk, når jeg nu næsten har været hele vejen rundt i de mest gængse bilmærker: Toyota, Peugeot, VW, Ford, Opel osv..
    Men hvis fiat og Alfa er så ringe, så er det sku skidt, for alle de andre bilmærker jeg har ejet, har alle haft LANGT flere fejl og værkstedsbesøg..
    Og nej, Toyota´erne er bestemt heller ikke fejlfrie.. Bare spørg lidt rundt hvor mange motorer Toyota har betalt i Avensis 1,8 udgaver..
    Har en kollega, hvis motor døde ved 50.000 km., hans nabos ved 74.000 km... Toyota sagde at problemet var velkendt, og at de bare skiftede motoren..


  • #30   23. aug 2009 The Ramster

    Jeg vil godt gentage mig selv her jeg har IKKE sagt at VILLE have en Fiat jeg har sagt at jeg har fået en TILBUDT for min nuværende Peugeot

    Jeg ved godt at der er andre bilmærker og Toyota, Mitsubishi, Honda, Nissan osv har da også været oppe og vende herhjemme

    Nu vil jeg så også godt lige prioritere at jeg ikke lige er den type som der har en guldske i enden, men faktisk lever i den modsatte ende af Danmarks velfærd, i min situation er det svært nok og holde en bil sammen med de andre ting.
    Jeg er desværre røget på en pension med skadet ryg så mine penge er lidt begrænsede

    Jeg mødes med begrænsninger overalt hvor jeg kommer hen og en hel ny bil kan jeg se langt efter sammen med Mercedes, Audi, BMW, og alle de andre i den klasse også som brugt vogne med over 15år på bagen, er de stadig dyre i drift og reservedele koster en bondegård

    Jeg havde dog ikke lige regnet med at dette vill udvikle sig så heftigt smiley så kan da være at jeg bare skal beholde min Pug da den stort set ikke har fejlet en skid siden jeg købte den det har kun været en mindre udgift på 2 styrekugler som der var slidte


  • #31   23. aug 2009 Men du har jo også selv en vanvittig personlig erfaring i bla. Fiat og Alfa Romeo, for du har jo haft hele 3 biler (hvis de alle er i din profil)

    Men jeg vil sku hellere have en Alfa, og så reparere lidt mere på den, end at jeg gad køre rundt i noget så kedeligt som en Toyota.. GAAAAAAB deres designere er bagefter når det gælder indvendig design.. En Toyota Yaris ligner noget der kunne være fra 88, når man ser den indvendig, så den kører mindst lige så røvsygt..

    Og ja, en Supra er en fed bil, men har også kostet 1 mio. fra ny..

    Men smag og behag er forskellig, gudskelov.. For ellers ville her kraftedme være røvsygt hvis vi alle kørte rundt i dødsygt kedelige biler..

    Nu har jeg kørt Alfa i 9 år, og Fiat i 5 år.. Min største reperation på en Alfa: Luftmængdemåler til 2000,- kr. incl. isætning på aut. værksted..
    Kørte 90.000 km. på 3 år i min Alfa 145 1,8.. Den eneste fejl på 90.000 km., var den omtalte luftmængdemåler..
    Har kørt 156 i 5 år.. Jeg passede den som Alfa Romeo skriver i instruktions og service bogen, og bilen fejlede ALDRIG noget.. Kørte 60.000 km. i den, og har aldrig haft den på værksted pga. defekter, men kun pga. alm. vedligeholdelse som tandrem, olieskift osv..
    En Punto 1,2 60 S der på 2 år kørt 65.000 km. uden fejl overhovedet. Den fik skiftet tandrem, og kostede 4.000 i værditab, og 4.000 til tandremsskift + olie, viskere osv.. Så 8.000 kr. for 2 år/65.000 km. Er det dårligt?? NÆHHHH
    Så den med at ALLE Fiat og Alfa Romeo er noget bras, det holder bare ikke vand..
    Har ejeren passet bilen ordentligt, så holder de lige så godt som alle andre..
    Husk ligeledes på at MANGE af dem der køber en lille Fiat, køber den fordi den er billig i indkøb og forsikring.. Mange gange er det personer der ikke går vanvittig meget op i vedligeholdelse, rustbeskyttelse osv. da det typiske ikke er muligt med deres budget..
    Folk der køber en Toyota Yaris istedet for f.eks. en Fiat Punto, betaler jo også 80 % mere for bilen, og det må jo formodes at være fordi de folk er indstillet på at det koster mere, og derfor også vil betale det som det koster at holde den vedlige..
    En ny Panda 1,2 kan fås til 95.000 kr., En Yaris 1,0 koster 170.000 kr.
    Altså hvis jeg så Pandaen holdte meget bedre end Yaris´en, så ville jeg satme føle mig snydt.. Men nu har jeg sparet 75.000 kr. i indkøb, så mon ikke jeg overlever lidt ekstra rep. hvis den går istykker..


  • #32   23. aug 2009 Stefan G: Det er fast tradition her på BG.. Alle dem der kører Japansk og Tysk, ELSKER at rakke ned på alle Italienske biler.. Også selvom at de måske ikke engang har nogen personlig erfaring med det, men bare har hørt fra deres chefs, lillebros, ekskærestes, nye kærestes, mors fætter, som engang havde en Alfa/Fiat der var noget lort, og det gør det så ligepludselig til at de alle er det, fordi de lige har hørt det..
    Jeg har personlig erfaring fra 7 Alfa´er, og 6 Fiat´er.. Jeg er IKKE bange for at købe en Fiat/Alfa, for de er ikke så dårlige som mange tror/påstår..

    Men som med alle biler skal man passe på ikke at købe en eksemplar der er passet dårligt/nærigt af tidligere ejer..

    Mit råd er at du skal tage ud og kigge på bilen, og hvis du føler dig godt tilpas i den, og ellers føler at den kører godt, og bilen virker velholdt/passet, så køb for guds skyld.. Men uanset bilmærke, så er bilen snart 10 år gammel, så man kan/må ikke forvente en ny bil, så derfor går man den grundigt igennem..


  • #33   23. aug 2009 Michael

    Okay jeg har så haft flere biler heri blandt kan der nævnes

    Opel Corsa, Polo Hit, Polo Hit, Mazda 626 Estate, VW Jetta ,Golf II GTi, Golf II, Opel Kadett E, Peugeot 309, Peugeot 405 og så til sidst min Peugeot 405

    Og jeg må jo give dig voldsom ret i at det er jo ikke ligefrem det helt vilde viden man får om en Fiat ved at have disse biler

    Kender flere som der ruller rundt i Alfa og er glade for dem og har da også flere som der har eller har haft Fiat og som der har været glade for dem men dog med de lidt kedelige ting som interiøret er for meget plastikagtig osv men bilen holdte til det brug som de skulle smiley

    Men jeg tror at jeg tager op og kigger på bilen og så må jeg tage den derfra, jeg ved jo kun hvad chefen har sagt om bilen så må jeg jo op og bese den med egne øjne

    Kun derfra kan jeg så vide hvad jeg gør


  • #34   23. aug 2009 Ramster

    Er det ikke lidt sjovt at Brava'en ikke er på listen over biler som der er 8 år ?

    Synes det er godt klaret at Peugeot 405 ikke er at finde på listen men derimod 306, 406, 206 smiley


Kommentér på:
Opmærksom på ved Fiat

Annonce